Kirjoittaja Aihe: Nyt, osa 31  (Luettu 12390 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #45 : 23.10.22 - klo:16:51 »

Härmän aukeilla kirjassa tämä johtaminen kuvataan ukkojen ajaksi siis maallikot veivät seuraliikettä eteenpäin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #46 : 23.10.22 - klo:17:01 »
Isoo-Antti taisi olla nuorena häjy ja vanhana körtti. Sama mieshän hän toki oli. Olen lukevinani Malmivaaran seurapuheiden rivien välistä tämän kaksijakoisen asian kipuilua.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #47 : 27.10.22 - klo:15:37 »
Foorumi toimii taas. Kiiros seppos !

Vanhuuttaan kompastelee kuten foorumisti-mummikin. Se on vaarallista. Onneksi minulle ei ole tapahtunut sitä liki kahteen vuoteen.

Tämän 'luppo-ajan' olen käyttänyt Älypää-peleihin. Olen nyt kahlannut läpi parisenkymmentä aihetta. Murteet ovat lempi-aiheita. Etelä-Pohjanmaan murre on 'sattuneesta' syystä kaikkein tutuin.

Olen lukenut useita Eira Pättikankaan kirjoja, ja onhan netissä murresanakirjakin ollut käytössä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #48 : 27.10.22 - klo:16:26 »
Foorumi toimii taas. Kiiros seppos !

Vanhuuttaan kompastelee kuten foorumisti-mummikin. Se on vaarallista. Onneksi minulle ei ole tapahtunut sitä liki kahteen vuoteen.

Tämän 'luppo-ajan' olen käyttänyt Älypää-peleihin. Olen nyt kahlannut läpi parisenkymmentä aihetta. Murteet ovat lempi-aiheita. Etelä-Pohjanmaan murre on 'sattuneesta' syystä kaikkein tutuin.

Olen lukenut useita Eira Pättikankaan kirjoja, ja onhan netissä murresanakirjakin ollut käytössä.

Vaikka en tälle foorumille ole viime vuosina kirjoittanut likikään niin paljon kuin sanotaan vaikka kymmenkunta vuotta sitten, niin onhan tämä nyt verrattoman ihanaa, että tämä on auki ja tänne on mahdollisuus kirjoittaa. Lukemassa käyn Körttifoorumia toki säännöllisesti, vaikka en tosiaankaan ole kirjoittanut tänne siten kuin ennen. Sen voi havaita tekstilaskurista. Pena ja Riitta-mummi ovat tekstiensä suhteen jo karkuteillä, ainakin mitä niiden määrään tulee. :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #49 : 27.10.22 - klo:16:48 »
Eipäs mittailla määriä !  :003:  Itse iloitsen jokaisen kirjoituksesta, olipa sitten lyhyt tai pitkä, mieluummin kuitenkin lyhyt.  :003:

Kun joku palaa foorumille edes tervehtimään kuten esim. nimimerkki pikkumummo aikaájoin tekee, se kertoo että hän on hengessä mukana ja lukee.

Meitä on paljon asiaa kirjoittavia, ja on myös tällaisia suupaltteja kuten mie.

Myös yhteinen kansamme on sellainen joka puolella. Eduskunnassakin eräät pyytävät hyvin harvoin puheenvuoroa, toiset paljon, mutta jokaisella on vaikuttamispaikkansa. On valiokuntia, kuppila-keskusteluja ja käytäväparlamentti.

Olen luvannut seppos´lle seurata jos foorumi kaatuu, ja sitten ilmoittaa siitä hänelle. Käyn joka aamu ensimmäisemä kurkkaamassa miten foorumi voi.

Siis aina siihen saakka kunnes itse kaadun.  :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #50 : 27.10.22 - klo:17:05 »
Eipäs mittailla määriä !  :003:  Itse iloitsen jokaisen kirjoituksesta, olipa sitten lyhyt tai pitkä, mieluummin kuitenkin lyhyt.  :003:

Kun joku palaa foorumille edes tervehtimään kuten esim. nimimerkki pikkumummo aikaájoin tekee, se kertoo että hän on hengessä mukana ja lukee.

Meitä on paljon asiaa kirjoittavia, ja on myös tällaisia suupaltteja kuten mie.

Myös yhteinen kansamme on sellainen joka puolella. Eduskunnassakin eräät pyytävät hyvin harvoin puheenvuoroa, toiset paljon, mutta jokaisella on vaikuttamispaikkansa. On valiokuntia, kuppila-keskusteluja ja käytäväparlamentti.

Olen luvannut seppos´lle seurata jos foorumi kaatuu, ja sitten ilmoittaa siitä hänelle. Käyn joka aamu ensimmäisemä kurkkaamassa miten foorumi voi.

Siis aina siihen saakka kunnes itse kaadun.  :102:

Määrien pikainen mittailu tarkoitti/tarkoittaa minulla ainoastaan sitä, että havaitsin sitä kautta selkeästi, että tosiaan en tänne ole tekstejä lykännyt wanhaan malliin. Et sinä Riitta vielä kaadu. Meillähän on ne seuratkin vielä pitämättä. Jos vaikka keväällä. Tosin minulle kävi lopulta niin, että löysin syyskuun alussa itseni puhumasta seuratilaisuudessa Lahdessa. Siellä lähellä toria olevassa seurakunnallisessa talossa. Puhujapalkkioksi sain paketin kahvia Maunolta. Olin tosin mainitsemaani puhetilaisuuteen saanut vihiä aiemmin, mutta mitä vanhemmaksi tulen ( olen vasta 65-vuotias), sitä selkeämmin tajuan, että asiat ovat täyttä totta vasta sitten kuin ne täyttä totta ovat. :kahvi:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #51 : 28.10.22 - klo:02:03 »
Keltasiniraitaista tumppua kaikille joululahjaksi.  Leveät raidat.   :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #52 : 28.10.22 - klo:05:13 »


   Keltasiniraitaista tumppua kaikille joululahjaksi.  Leveät raidat.   



                                                                           :eusa_pray:


Herra armahda Venäjää. Herra armahda meitä.

Pidetään pää kylmänä ja sydän lämpimänä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #53 : 28.10.22 - klo:08:38 »
Keltasiniraitaista tumppua kaikille joululahjaksi.  Leveät raidat.   :icon_cool:

Toivon tuollaiset joulupukilta !  Ei ruotsinväriset,m vaan vaaleammat.

Jos joulupukilla ei ole,tilaisin kahdet postiennakolla, jos sopii.   :109:

Jalkateräni palelevat aina ja villasukkia kuluu. Prisman miesten villasukat ovat kovin karheita, eikä HSP-ihoni niistä pidä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #54 : 28.10.22 - klo:20:28 »
Oletteko käyttäneet Helsingin villasukkatehtaan sukkia kukaan? Onko hyvät, kestävät? Joskus ajattelin, josko ostaisin kokeiltavaksi, mutta on jäänyt ajatuksen tasolle tuo idea.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #55 : 29.10.22 - klo:04:17 »
Seiskaveikka sopii kestäviin lämpimiin sukkiin, ei  tulde ostettua.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6327
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #56 : 29.10.22 - klo:05:35 »
Sinnikkäästi parsin vanhoja villasukkiani. Joihinkin olen neulonut uudet pohjat ja harsinut ne kiinni.

Joku päivä sitten lykästi, kun löysin kaupasta isosilmäisiä parsinneuloja. Kohta sen jälkeen luin uutisen, että niistäkin on nyt pulaa. Etsimäni väristä lankaa en löytänyt. (Vaihda väriä, lukee ruudussa tuossa yllä; ehkä se on oikeassa.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #57 : 14.12.22 - klo:13:20 »
Tulimme lumitöistä. Lumentulo oli kova täälläkin. Lahdessa on jo puolisen metriä kevyttä pakkaslunta.
Tarvitsemme huomena autoa ja se oli kaivettava lumen alta kuten näinä päivinä kaikkien niiden joiden autoa pidetään taivasalla. Emme ole hankkineet edes pressua kun sitä ei ole tähän mennessä tarvittu. Moottorilämmitin on ja tolppa sitä varten.

Onnistuihan se kuitenkin vaikka kahden rollaattorin avulla auton ympärillä pyörimme harjoinemme. Oli talon katuharja, pari autoharjaa, ja lumentyönnin talon varastosta.

Pantiin mersu piuhan päähän lämpiämään niin päästään aamulla lämpimään autoon.

Kauppakassihan se nykyään vain on mutta myös rokotus- ym. terveyspalveluiden käynneillä tarpeellinen. Lainaamme sitä myös tarvitseville.

Nyt yllätti tämä lumi. Jotain olisi keksittävä kun talossa ei ole ollenkaan katospaikkoja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #58 : 17.01.23 - klo:08:42 »
Prismaan. Ruokaa ostamaan ja samalla liikuntaa harrastamaan. Ison liikkeen pitkät käytävät mahdollistavat säällä kun säällä reippaan kävelyn, ja pito on varma.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Nyt, osa 31
« Vastaus #59 : 21.01.23 - klo:10:31 »
Muistojen Bulevardi pisti aamulla minuun vauhtia Glenn Millerin tahdittamana: https://www.youtube.com/watch?v=DK-lBi5r6Jk