Kirjoittaja Aihe: Kirkko  (Luettu 14245 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Kirkko
« : 12.03.22 - klo:18:14 »
Aihe käsittää siis kirkon maailmanlaajuisesti.

Äsken tuli telkkarista Flinkkilä ja Kellomäki, jossa oli Jaakko Heinimäki haastateltavana. Puhuttiin kirkosta, etenkin Suomen kirkosta. Minulla oli varmaan hymy naamalla koko haastattelun ajan, koska niin osuvasti Heinimäki osaa asiat muotouttaa. Jäi mieleen muutamia seikkoja:

-syntiä tehdään enemmän ylä- kuin alapäällä
-kristityksi riittää, kun toivoo Jumalan olevan olemassa ja että Hän on hyvä, muita kynnyksiä ei tarvita
- saarnaa ei tarvita, sen voisi korvata lukemalla jostain kirjasta ja tätä seurakuntalaiset sitten miettisivät (märehtisivät) koko päivän töissään, kotona tms. Ns. luostarityyli
- luterilaisuuden vähenemisestä Heinimäki sanoi, että sehän on muutenkin aivan marginaalissa, prosenttijengi ja peli on jo hävitty.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kirkko
« Vastaus #1 : 13.03.22 - klo:11:45 »
Kirkonmeno parhaimmillaan tänä sota-aikana:

https://areena.yle.fi/1-50846364?autoplay=true
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kirkko
« Vastaus #2 : 13.03.22 - klo:13:24 »
- luterilaisuuden vähenemisestä Heinimäki sanoi, että sehän on muutenkin aivan marginaalissa, prosenttijengi ja peli on jo hävitty.

Tietenkin näin luterilaisena (en tarkoita nimimerkkiä) olen vähän jäävi sanomaan mitään, mutta luterilaisuudessa parasta taitaa olla se, mitä se on tehnyt yhteiskunnille. Maailman parhaiten toimivat valtiot ovat luterilaisia. Siksi sen ehkä ei toivoisi häviävän.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kirkko
« Vastaus #3 : 14.03.22 - klo:07:18 »
   
   ˄ Eliitti on harvalukuinen, pieni on kaunista

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kirkko
« Vastaus #4 : 16.03.22 - klo:17:50 »
Tietenkin näin luterilaisena (en tarkoita nimimerkkiä) olen vähän jäävi sanomaan mitään, mutta luterilaisuudessa parasta taitaa olla se, mitä se on tehnyt yhteiskunnille. Maailman parhaiten toimivat valtiot ovat luterilaisia. Siksi sen ehkä ei toivoisi häviävän.

Toivottavasti nyt, mutta kun olin kakara, niin kirkonulkomaanavut meni suht suoraan terroristisille järjestöille.
Joku afrikkalainen kirjoittikin, että julistaisivat evankeliumia, mutta tekevät vaan nuorista oppineempia terroristeja.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kirkko
« Vastaus #5 : 16.03.22 - klo:17:59 »
Toivottavasti nyt, mutta kun olin kakara, niin kirkonulkomaanavut meni suht suoraan terroristisille järjestöille.

Kun olit kakara, uskoit mitä ’isot pojat’ valehtelivat.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kirkko
« Vastaus #6 : 16.03.22 - klo:20:52 »
Toivottavasti nyt, mutta kun olin kakara, niin kirkonulkomaanavut meni suht suoraan terroristisille järjestöille.
Joku afrikkalainen kirjoittikin, että julistaisivat evankeliumia, mutta tekevät vaan nuorista oppineempia terroristeja.

Kerro tarkemmin! Mille terroristeille ja missä, ja kyllä tuon afrikkalaisenkin kirjoituksen lukisin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kirkko
« Vastaus #7 : 16.03.22 - klo:20:58 »
Kun nyt muistaisi vielä vanhoillapäivilläni.
Oli sitä vapautuksen teologia porukkaa ja sitten oli Afrikassa niitä kommunistihallintoja, joille meni rahaa niiden koulutusprojekteihin, josta paikalliset oli vihaisia, kun ne rahat meni terroristien koulutamiseen, siis että lopputulos oli koulutetumpia kommunistetja.
Tais joku protestoida kirjoittamalla taivasaukion kirkon seinään Biafra, vastalauseena kirkonulkomaan avun väärin kohdentumisiin.

Pitäisi oikein niitä siihen aikaan olleita stefanusviesti kirjeitä lukea.
Niin ja uskon vieläkin kuten kakarana kua  sta.
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kirkko
« Vastaus #8 : 17.03.22 - klo:00:51 »
Tais joku protestoida kirjoittamalla taivasaukion kirkon seinään Biafra, vastalauseena kirkonulkomaan avun väärin kohdentumisiin.


Muisteletkohan sitä, kun rakenteilla olevan Temppeliaukion kirkon seinään kirjoitettiin Biafra?

Sillä kyllä taidettiin vastustaa sitä, että täällä rakennetaan tuollaisia ylettömän päheitä ja kalliita kirkkoja, kun toisaalla nähdään nälkää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kirkko
« Vastaus #9 : 17.03.22 - klo:08:31 »
Afrikkalaiset vapautusliikkeet saivat tukea enimmäkseen sosialistisilta mailta. Läntisiä maita sitoivat muun muassa pitkä siirtomaavallan perintö ja sen seurauksena syntyneet taloudelliset edut. Tältä pohjalta voi ymmärtää Stefanus-viestin maalaileman kuvan pahoista kommunistihallinnoista. Eivät ne oikeistolaiset vallanpitäjätkään olleet Afrikassa mitään puhtoisia enkeleitä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kirkko
« Vastaus #10 : 17.03.22 - klo:17:41 »
Ka se näin jälkikäteen on todettava, että vaikka esimerkiksi vapaudenteologiaa kovasti nuorena paheksui, siis siinä kirkko yhtyi vasemmistoradikaaleihin itsenäisyys tai vapaustaistelijoihin ryhmiin ja katoliset papitkin oli mukana.
No meillä kapitalisteillahan on myös papit siunaamassa aseita, että sama stoori toiseltakin puolelta katsottuna.
Siis jälkikäteen kun miettii tuota aikaa, niin aika pihalla sitä oli isosta kuvasta ja propagandakoneisto toimi kuten nykyäänkin.

Aina on herkkäuskoisia ihmisiä kun jostain syystä ajautuu salaliittoteorioihin, milloin korona rokotteissa oleviin siruihin milloin ennen muinoin oli teoria, että fluori tekee ihmiset hulluiksi, se oli aikaa kun tuli fluorihammastahnoihin.
No aika hulluksihan me ollaan tultu ei sen puoleen.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kirkko
« Vastaus #11 : 15.04.22 - klo:14:17 »
Jengi tällä foorumilla on ihan parasta, kun aina vaikka kuinkas omia lapsuuden traumoja puren, niin ystävällisyydestä vastaa, en osaisi elää ilman körttejä.

Nkykörtit vallataan valta !!!!!
Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kirkko
« Vastaus #12 : 16.04.22 - klo:17:12 »
 :icon_wink: :icon_wink: :icon_wink:>!!!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kirkko
« Vastaus #13 : 24.05.22 - klo:20:33 »
Kiitos juahanne,

Kun asuin Tanskassa ja pikkubroidin kanssa mentiin ostaan huuliharppua, niin myyjä kysyi, et mikä sävellaji ja sanoi, et do, re mi, sol la si. fo tai c, d ,e f, g , a, h ,c tai jotain, ja et Aa.
No kundi antoi harpun ja puhaltelin siinä ja skulalsin eri skittoja ja ne kun mentiin ulos, ni pikkuveli et ne luuli et oot joku iso stara. :)
No oonhan mä, no ainakin joskus hauska.

Paljon oli musaa jota oisin halunut soittaa ja ja säveltää varsinkin säveltää, mutta huumeveikot vei mut juttuihinsa ja olihan sekin ainakin kokemus.

https://www.youtube.com/watch?v=pe3G7p1Z-xU
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kirkko
« Vastaus #14 : 24.05.22 - klo:20:54 »

Joskus teen sen maailman parhaan biisin, jossa mystiikkaa ja ihan outoja ääniä joista kukaan ei edes osaa uneksua ja sitten on sanoituskin.
Tik toc.