Äänestys

Pitäisikö Suomen mielestäsi liittyä Naton täysjäseneksi, säilyttää nykyinen rauhankumppanuus vai pysyä erossa koko Natosta

Jäseneksi
5 (41.7%)
Nykyinen tilanne eli rauhankumppanuus
4 (33.3%)
Erossa koko puolustusliitosta
3 (25%)
En tiedä eikä kiinnosta pätkääkään
0 (0%)
Ihan sama
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 11

Kirjoittaja Aihe: Nato  (Luettu 10974 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Nato
« Vastaus #30 : 03.02.23 - klo:16:20 »
...saatanallisena.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Nato
« Vastaus #31 : 21.02.23 - klo:20:08 »
Vastuu ja vapaus.

Tota sanontaa tykkää poliitikot nykyään käyttää.

Niille se vastuu vapaudesta on aina muiden.

Esimerkiksi NATOn laajentuminen.
Faktathan on, että NATO on suurentunut lähemmäs ja lähemmäs Venäjän rajaa, vaikka NATO maat ovat luvanneet Venäjälle, että eivät laajene enään.

Ukrainassa on ollut AZOV ryhmä kun on terrorisoinut ja tappanut venäläisiä etelä tai itä ukrainassa ennen sotaa ja he minusta ovat alkaneen sodan syy.

On paljon faktoja joita ei tunnusteta, vaan siirretään muualla ja oikeutetaan omat teot lauseella vapaus ja vastuu?

Itse olen Ukrainan puolta sodassa, mutta asiat ei ole ollenkaan niin mustavalkoisia kuin media väittää ja ei paha ole vain toisella puolella.
Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Nato
« Vastaus #32 : 23.02.23 - klo:16:31 »
Olen tiennyt AZOV-porukasta ja ryssän tappamisista. Propakandaa länsikin esittää. Mutta kuitenkin eläköön Ukraina!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Nato
« Vastaus #33 : 31.03.23 - klo:11:17 »
Suomen Nato-jäsenyys varmistui Turkin ratifioidessa Suomen Nato-jäsenyyden.  :eusa_pray:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nato
« Vastaus #34 : 31.03.23 - klo:13:22 »

Uskallan itseäni onnitella Natosta, muitakin, jos niin halutaan.

Koen, että nyt Suomi on oikealla paikallaan maailman kansojen joukossa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Nato
« Vastaus #35 : 31.03.23 - klo:14:45 »
Kiitos, samoin !  Olisiko nyt niin että pääsisimme vihdoin sen painostavan ja salakavalan tunnun alta.  Se on ollut muka ystävyyttä ja avunantoa, mutta vain itänaapurin ehdoin.

Nyt olemme eurooppalainen Suomi joka pystyy olemaan sitä mitä kansa haluaa. Ei kumarreta eikä pyllistetä, ja pahan meitä uhatessa apua tulee yhteisvoimasta , joka on Nato.                 

                         
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Nato
« Vastaus #36 : 31.03.23 - klo:15:53 »
En itsekkään tykkää koraanien polttamisista, mutta jos nyt joku hengellinen herätys tuli ja ihmiset polttaisivat sen vuoksi koraaneja, niin sen ehkä ymmärtäisin.

Siinä tulisi poltettua paljon hyvää raamatullista opetusta!

Voi jokaista parjaajaa, panettelijaa,
joka kerää aarteita ja pitää niitä turvanaan,
luullen, että hänen rikkautensa on pysyväistä!
Hänet totisesti singotaan murskaavan surman suuhun.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Nato
« Vastaus #37 : 31.03.23 - klo:17:09 »
Siinä tulisi poltettua paljon hyvää raamatullista opetusta!

Voi jokaista parjaajaa, panettelijaa,
joka kerää aarteita ja pitää niitä turvanaan,
luullen, että hänen rikkautensa on pysyväistä!
Hänet totisesti singotaan murskaavan surman suuhun.

Oliko tuo lainaus koraanista?
Ei kovin lempeää tekstiä.
Ehkä ne olisi hyvä polttaa kaikki, kun nyt jo olemme NATOssakin melkein.
Ei tarvitsisi pelätä mitä joku Turkey sanoo ja jos pahoittaa mielensä.

Hyvö kun Suomi pääsi NATOon sen verran erikoinen on toi naapurimme.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Nato
« Vastaus #38 : 31.03.23 - klo:18:09 »
 Minulle tuli noista riveistä ajatus presidentti Trumpista, ennustus hänen kunniansa lopusta. Kyllä monen muunkin.

Raamattu, Luukas 12:

[i

Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi. Sentähden, kaikki, mitä te pimeässä sanotte, joutuu päivänvalossa kuultavaksi, ja mitä korvaan puhutte kammioissa, se katoilta julistetaan.[/i]
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Nato
« Vastaus #39 : 31.03.23 - klo:18:20 »
Oliko tuo lainaus koraanista?
Ei kovin lempeää tekstiä.

On se. Meinasin pistää rinnalle Aamoksen kirjasta jakeita samasta aiheesta. Eivät ne ole sen lempeämpiä. Tai sitten ihan evankeliumia:

Lainaus
'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
"Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Oliko lempeää?  :017:  Kyllähän Koraanistakin nöyrtymään suostuville lempeämpiä sanoja löytyy.


Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Nato
« Vastaus #40 : 01.04.23 - klo:01:52 »
Jos tuntee vastustamatonta pakkoa Koraanin polttamiseen, niin se olisi syytä tehdä kotona yksinäisyydessä, vaikkapa takassa, jos sen omistaa.
Julkinen polttaminen on mautonta kiusantekoa, jonka tarkoituksena on tuottaa mielipahaa muslimeille.



Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Nato
« Vastaus #41 : 01.04.23 - klo:14:22 »
Turkin presidentti Recep Tayyip Erdoğan on vahvistanut parlamentin päätöksen Suomen Nato-jäsenyyden ratifioinnista. Turkin tulee vielä toimittaa Suomen Nato-jäsenyyden ratifioiva asiakirja Washingtoniin.  :eusa_pray:


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Nato
« Vastaus #42 : 01.04.23 - klo:14:47 »
Eilen eräs haastateltava sanoi hyvin painavasti Nyt Suomelle koittaa aivan uusi aika !  YLE llä.

Toivottavasti se ei merkitse pelkästään militarismin lisääntymistä, vaan parempaa ja vapaampaa tuntua meidän olla ja elää.

Varmaankin tulee katukuvassa ja luonnossakin näkyvän armeijan kaluston liikkuminen. Niin on näkynyt Norjassa jo kauan. Minuun se ei tehnyt silloin 80-luvulla hyvää kuvaa maasta. Nyt tilanne on toinen. Venäjä on kaikkien länsi-maiden vihollinen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Nato
« Vastaus #43 : 01.04.23 - klo:15:08 »
KDn puheenjohtaja Sari Essayah on eduskunnan uskonnon- ja omantunnonvapausryhmän puheenjohtaja.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Nato
« Vastaus #44 : 04.04.23 - klo:08:22 »
Suomesta tulee tänään Naton täysimääräinen jäsen.   :eusa_pray: