Kirjoittaja Aihe: valtion orjatyökoulu  (Luettu 18391 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa joonasv

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 41
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #60 : 17.01.09 - klo:12:23 »
Täsmälleen =P

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22051
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #61 : 17.01.09 - klo:15:01 »
Janitsaarien rämisevät marssit ja skottien kiljuvat säkkipillit on keksitty innostamaan omia ja ajamaan viholliset kauhuissaan pakosalle.

B.H.S

  • Vieras
Vai orjatyökoulu...
« Vastaus #62 : 17.01.09 - klo:15:19 »
Varusmieheksi eivät sovi kaikki tai vanhustenhoitajaksi. :smt009  Olkaamme onnellisia että saamme olla erilaisia. O:)
Oli miten oli,niin olisi kumminkin ehkä hyvä selata historiamme sivuja ja olla ylpeä puolustusvoimistamme. Armeijalla on muutakin tehtäviä kuin puolustaa tai hyökätä.  

Ps. Silti en menisi kyllä mittailemaan mikä on tosimies tai tosinainen, näillä arvoilla. :smt025

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #63 : 17.01.09 - klo:17:53 »
Hei!

Minä olin paljon tekemisissä soittajien kanssa armeijan aikana, kun kierrettiin Pohjois-Suomessa varuskunnissa sotilassoittokunnan kanssa hartauksia pitämässä. Jäi silloin kysymättä yksi asia, joka vaivaa mieltä, koska en tiedä vastausta siihen. Pääsevätkä soittajat sodassa helpommalla, ovatko takalinjassa vai missä? Vai ovatko muusikot uhrautuvaisempia kuin muut? Mistä on saanut alkunsa seuraava sanonta:

"Valmis kuin lukkari sotaan!"

kyselee Mauno

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22051
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #64 : 17.01.09 - klo:18:03 »
Armeijan soitto-oppilaat pääsivät ainakin alokkaana sikäli helpommalla, että olivat jo tottuneet talon tapoihin. Eivät jännittäneet turhia. Samassa tuvassa oli yksi trumpetisti ja yksi pasunisti. Molemmilla oli suu usein messingillä eikä kumpikaan ollut mikään torvi
Toinen näistä puhaltajista on näköjään saanut ansioistaan Jaakkoo-patsaaan.

Poissa Seeker

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 11
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #65 : 17.01.09 - klo:23:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Samassa tuvassa oli yksi trumpetisti ja yksi pasunisti. Molemmilla oli suu usein messingillä eikä kumpikaan ollut mikään torvi.


Kiitos päivän nauruista!

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #66 : 22.01.09 - klo:01:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Antti Juhani"
Elekee, elekee pohjalaaset jättäkö foorumia. On ollut mielenkiintoita lukea teidän tekstejänne.

Samaa mieltä. Luova tauko tekee toki aina välillä hyvää, mutta älkää kokonansa lähtekö!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #67 : 22.01.09 - klo:13:10 »
juhoma ja Lars-Mikael ymmärrän pahan mielenne.Tulkaa kuitenkin takaisin
foorumille, meitä vanhempia ei taida olla enää kuin muutama.

Nuorilla näkyy olevan ihan oma osionsa foorumilla eikä sinne juurikaan
kirjoitella. Jos sinne laittaisivat "nasevimmat" juttunsa olisiko silloin
vähemmän kolareita .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #68 : 22.01.09 - klo:17:25 »
Ei ole varmaan tarkoitus, että täällä ei saisi esittää mielipidettään jos on liian nuori/vanha. Mielestäni keskusteluun tuo rikkautta nimenomaan se, että täällä keskustelevat eri-ikäiset ihmiset. Ja ymmärtääkseni tuo nuorten osio on tarkoitettu sellaisille rippikouluikäisille. Minusta on vähän ikävää, jos ehdotetaan nuorten palstalle kirjoittelemaan, jos mielipide erottuu valtavirrasta tai on eri kuin vanhemmilla ihmisillä. Pitäisikö samalla periaatteella perustaa Vanhusten palsta, jonne sitten vanhukset voisivat mennä kirjoittelemaan omia mielipiteitään?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #69 : 22.01.09 - klo:18:47 »
Anna anteeksi An-na jos nyt vanha loukkasi nuorta.Toki voisi olla myös Vanhojen palsta, jossa muisteltaisiin, joristaisiin ym. Tarkoitin sananmukaisesti vain sellaisia nasevia juttuja joita on nyt esim. ketjutarina
Testauksissa. Minä voin kyllä lukea niitäkin punastumatta ja loukkaantumatta
olen niin monissa liemissä keitetty ja kolhittu kolukoissa.
Rikkauttahan on että meitä on kaikeksi sekä nuorissa että vanhoissa.
Eiköhän edellenkin sovita samoille areenoille.Jooko ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22051
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #70 : 22.01.09 - klo:19:32 »
Kaiken lisäksi nuoren ja vanhan raja kulkee niin monessa kohdin. Minäkin koen välillä olevani mielipiteineni nuorten puolella, vaikka työssäni opettajana olen jo vuosikausia ollut oppilaiden mielestä museokamaa. Toivottavasti kuitenkin taidemuseo-!

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #71 : 22.01.09 - klo:23:22 »
Eipä mitään. Olen vaan itse sitä mieltä, että tällaisiin yleismaailmallisiin asioihin ei tarvitse mitään ikäjaottelua, vaan kaikenikäisiltä ja -mielisiltä voi tulla mielenkiintoisia ja perusteltuja kommentteja. Olenhan itsekin varmaan jonkun mielestä vielä nuori, mutta oikeasti nuoren mielestä taidan olla ihan ikäloppu (täytän ensi viikolla 28 ). Jokainen aihe olkoon auki kaikenikäisille ja -mielisille, sillähän sitä hyvää keskustelua aikaan saadaan!