Kirjoittaja Aihe: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.  (Luettu 16977 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #30 : 15.10.10 - klo:16:57 »
Kiitos tosikkoko mielenkiintoisesta linkistä. Silmäilin, mutten ajatuksen kanssa. Luen sen paremmalla ajalla. Nyt olen aivan "naattina". Olen leikkinyt Lotan kanssa monta tuntia.
Lotta on samanlainen säpsähtelijä kuin isomumminsa, hyvin varovainen kaikessa. Aivan eri maata kuin railakkaat pikku-ukot.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #31 : 16.10.10 - klo:08:47 »
Ko. linkin 2. kohta: Agressiivisuuden kolme muotoa.

Pidän näitä viisaina päätelminä. Uusina tosina minulle erittäin tervetulleita.

p.s. Kokemusta on, mutta tieto käyttäytymisismuodoista on ollut olematon.

Luen vain pätkän kerrallaan, jotta saan sen hyvin sulatelluksi.     :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #32 : 23.10.16 - klo:14:18 »
Kiitos tosikkoko mielenkiintoisesta linkistä. Silmäilin, mutten ajatuksen kanssa. Luen sen paremmalla ajalla. Nyt olen aivan "naattina". Olen leikkinyt Lotan kanssa monta tuntia.
Lotta on samanlainen säpsähtelijä kuin isomumminsa, hyvin varovainen kaikessa. Aivan eri maata kuin railakkaat pikku-ukot.

Huomasin jonkun lukevan tätä vanhaa ketjua, ja tähän on nyt ajankontainenkin aihe tarttua, pellet, jotka pelottelevat lapsia.

Kuten olen kertonut, olen aina pelännyt pellejä. Ne edustavat pahaa joka ei paljasta itseään. Jopa joulupukkia pelkäsin. Niitä joilla oli se hirveä pahvimassanaamari punaisin poskin ja pienin silmäaukoin.
Tuossa yllä kirjoittamani pukku-Lotta on nyt pian seitsemänvuotias ja hän toistaa samaa atavistista ' olemattomien' pelkoa kuin minä.

Kun tästä kirjoitin, ja siihen sitten heitettiin; " Rakkaudessa ei ole pelkoa ", koin raamatullapäähänlyönnin .
Kun rakastaa Jumalaa, Taivaan Isää, ei häntä pelkää edes kiukutellessaan. Joskus on kunnioituksesta lähellä rangaistuksenpelkoa, mutta se on enemmänkin syyllisyydentuntoa.

Lasten tahalliseen pelotteluun on tultava loppu. On ehkä jo asia otettu esiin lakiasäätävissä piireissä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #33 : 28.10.16 - klo:15:34 »
En tiedä pelästymisistä tai Viha Istumisista, mutta pikkasen ahdistaa, että körttifoorumikin, kun oli ennen ihan inhimillinen paikkajossa ihmiset voi kirjoitella ilman paineita asioista muuttunut raamattupiiriksi.
Se ahdistaa, että ei olla ihmisiä suurella avaralla sydämellä vaan viisastellaan Raamattua.

Joku ahdistunut ihminen juoksisi karkuun tälläistä.

Mua on aina itkettänyt se, että uskovat on viimeinen taho jonne kukaan menee paineidensa kanssa.
Minusta juuri usko tulisi olla asia kun on täynnä armahtamista ja apua ihmisille.
Kuitenkin eillä Paavon jalanjäljissä kulkevilla on sanoja armosta ja armahtamisesta, ei jotain, et tulisi tietää Raamattu pitin poikin, ei kai se ole uskon suuri salaisuus ?
En sit tiiä.
« Viimeksi muokattu: 28.10.16 - klo:15:38 kirjoittanut Viisveisaaja »
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #34 : 28.10.16 - klo:16:03 »
Ainahan voi paeta viisastelijoita Körttibaariin. Saatan tulla sinne joskus viisastelemaan, mutta tuskin Raamatusta.  :kahvi:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #35 : 28.10.16 - klo:16:06 »
No joo, siis mahoton asia vaikuttaa, oon nyt yrittänyt yksäri viesteilä ja yleisellä vaikuttamisella, demokraattiset keinot loppu. Koht alkaa siis suoratoiminta ja HUUTO!!

LOPETTAKAA SE UUSIEN RAAMATTUPIIRIEN LAITTO.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #36 : 28.10.16 - klo:16:14 »
Ainahan voi paeta viisastelijoita Körttibaariin. Saatan tulla sinne joskus viisastelemaan, mutta tuskin Raamatusta.  :kahvi:

Niin se on baareista ihminen löytää hyväksymistä ei tuomitsemista ei Raamattua syöttämistä.

Tervetuloa körttibaariin maailman inhimillisimpään paikkaan.
Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #37 : 28.10.16 - klo:19:12 »
Niin se on baareista ihminen löytää hyväksymistä ei tuomitsemista ei Raamattua syöttämistä.

Tervetuloa körttibaariin maailman inhimillisimpään paikkaan.

Kuule kyllä... tavataan körttibaarissa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
« Viimeksi muokattu: 28.10.16 - klo:19:38 kirjoittanut Viisveisaaja »
Tik toc.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #39 : 29.10.16 - klo:17:08 »
No joo, siis mahoton asia vaikuttaa, oon nyt yrittänyt yksäri viesteilä ja yleisellä vaikuttamisella, demokraattiset keinot loppu. Koht alkaa siis suoratoiminta ja HUUTO!!

LOPETTAKAA SE UUSIEN RAAMATTUPIIRIEN LAITTO.

Olen hieman hämmentynyt? Siis pitäisi olla palsta, jolla voi kirjoitella aiheesta kuin aiheesta - paitsi raamatusta? Minun varmaan pitäisi lukea ajatuksen kanssa raamattupiiriketjut, jotta ymmärtäisin.

Minusta ajatus raamattupiiriketjuista on hyvä, itselläni ei vain kärsivällisyys, keskittymiskyky ja aika nyt aivan riitä osallistumiseen. Toisilla keskustelupalstoilla jätän lukematta aiheet ja kirjoittajat, jotka ärsyttävät tai ahdistavat minua.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #40 : 29.10.16 - klo:17:46 »
Minun varmaan pitäisi lukea ajatuksen kanssa raamattupiiriketjut, jotta ymmärtäisin.

Onko tämä ajatuksen vai tunteen asia? Kokemukset järjestyksessä etenevistä raamattupiireista voivat olla hyvinkin kipeitä. Minullekin nousee muistoja sen kiusallisesta laskemisesta, mikä jae tulee minun kohdalleni, ja sen hätäisestä pähkäilemisestä, mitä sanottavaa siitä keksisin. Jotain syvällistä ja omakohtaista pitäisi lausua, mutta samalla varoa loukkaamasta piirin vetäjän 'oikeaa' käsitystä tekstin merkityksestä. Lisäksi pitäisi arvata, mika se 'oikea' ajatus mahdollisesti olisi. En varmaan nuorenakaan pahemmin ahdistunut tällaisesta, mutta voin kuvitella toisenlaisella luonteella varustettujen menettäneen sielunrauhansa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #41 : 29.10.16 - klo:18:36 »
Ajatuksen kanssa sen sijaan, että olen vain jonkin kerran silmäillyt keskustelua. En ole tainnut koskaan osallistua paikan päällä raamattupiiriin. Voin kyllä kuvitella tunteen, jos pitäisi keksiä jotain viisasta ja henkevää sanottavaa ihan mistä tahansa kohdalle osuvasta jakeesta. Ihan niin kuin koulussa ruotsintunnilla, kun piti suomentaa kappaleesta järjestyksessä virkkeitä, tai missä tahansa, jossa pitää vastata järjestyksessä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #42 : 30.10.16 - klo:08:46 »
Olisikin sääli, jos Raamattu alkaisi tuntua Ruotsinkielen käännöstehtäviltä. Se pelko taitaa nyt muutamilla olla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Pelko-elästyminen. Viha-vihastuminen.
« Vastaus #43 : 30.10.16 - klo:09:15 »
Jokaiselle, jolla on lukutaito, ja avaa Raamatun, se aukeaa omanlaisenaan. Yksi opetta yhtä, toinen toista. Pyhä Henki avaa ja avartaa ymmärrystä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)