Äänestys

Kuinka onnellinen olet?

5=leijailen 5cm maanpinnan yläpuolella
5 (12.2%)
4=kaikki hyvin ja vähän ekstraa
16 (39%)
3=tasaista arkista taivallusta
13 (31.7%)
2=vähän harmaata ja puolipilvistä
4 (9.8%)
1=minä vaivainen vain mato matkamies maan
3 (7.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 39

Äänestys päättynyt: 14.04.05 - klo:22:55

Kirjoittaja Aihe: onnellisuus  (Luettu 18908 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
onnellisuus
« Vastaus #15 : 16.04.05 - klo:11:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Niin, ja tuosta avatarista - mää ostin tällä viikolla juhlaoppaan :lol:  :D


Esimerkillistä!  :D
Avatar muuten tarkoittaa siis sitä pikkukuvaa, joka joillain on nickinsä ja "tittelinsä" alapuolella. Ja titteli siis on virallinen nimi tuolle viestimäärän mukaan vaihtuvalle tekstille.

Ja jottei ihan off-topiciksi menisi: Aurinko paistaa ja on vähästressinen lauantaipäivä. Voisi käydä kunnon koiralenkillä ja ilahduttaa omaa Joona-körttikoiruutta myös koirapuistovisiitillä. Leppoisaa. :)

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
onnellisuus
« Vastaus #16 : 16.04.05 - klo:11:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"
Lainaus käyttäjältä: "Artok"
Todella onnellisia hetkiä ainakin itselleni ovat olleet ne, joilla ei ole menneisyyttä eikä tulevaisuutta jos sen nyt noin muotoilisin.


Word!

...niin, yritän tässä jotenkin muotoilla asiaa omaan suuhuni sopivaksi, mutta en kyllä osaa sanoa sitä tuon paremmin.


Itsellä edelleen hieman tökkii tuo nimenomainen kieliasu, mutta minkäs teet.Yllättävän vaikeaa on tämä kielenkäyttö.

PS.Sopiikohan tuohon paremmin "joilla" vai "joissa" ? :D
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
onnellisuus
« Vastaus #17 : 16.04.05 - klo:14:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Artok"
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"
Lainaus käyttäjältä: "Artok"
Todella onnellisia hetkiä ainakin itselleni ovat olleet ne, joilla ei ole menneisyyttä eikä tulevaisuutta jos sen nyt noin muotoilisin.


Word!

...niin, yritän tässä jotenkin muotoilla asiaa omaan suuhuni sopivaksi, mutta en kyllä osaa sanoa sitä tuon paremmin.


Itsellä edelleen hieman tökkii tuo nimenomainen kieliasu, mutta minkäs teet.Yllättävän vaikeaa on tämä kielenkäyttö.

PS.Sopiikohan tuohon paremmin "joilla" vai "joissa" ? :D
Kiitos, Liisa, sivistämisestä :D  Mut Artok, mää tajusin mitä sää tarkotat. Varmaan. Semmosia hetkiä joissa aika tavallaan pysähtyy ja tuntuu niinku se jatkuis ikuisesti. Ja semmonen saattaa tulla ihan missä vaan. Kuten linkussa musiikkia kuunnellessa kaverin vieressä ko tullaan takasi vierailulta limingan taidekoululta. Vai?

Kyllä mää sanoisin että joilla.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
onnellisuus
« Vastaus #18 : 16.04.05 - klo:18:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "Artok"
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"
Lainaus käyttäjältä: "Artok"
Todella onnellisia hetkiä ainakin itselleni ovat olleet ne, joilla ei ole menneisyyttä eikä tulevaisuutta jos sen nyt noin muotoilisin.


Word!

...niin, yritän tässä jotenkin muotoilla asiaa omaan suuhuni sopivaksi, mutta en kyllä osaa sanoa sitä tuon paremmin.


Itsellä edelleen hieman tökkii tuo nimenomainen kieliasu, mutta minkäs teet.Yllättävän vaikeaa on tämä kielenkäyttö.

PS.Sopiikohan tuohon paremmin "joilla" vai "joissa" ? :D
Kiitos, Liisa, sivistämisestä :D  Mut Artok, mää tajusin mitä sää tarkotat. Varmaan. Semmosia hetkiä joissa aika tavallaan pysähtyy ja tuntuu niinku se jatkuis ikuisesti. Ja semmonen saattaa tulla ihan missä vaan. Kuten linkussa musiikkia kuunnellessa kaverin vieressä ko tullaan takasi vierailulta limingan taidekoululta. Vai?

Kyllä mää sanoisin että joilla.


Mä sanoisin kans, että joilla. Tarkoitan muotoilemisen vaikeuden yhteydessä sitä, että jos tulee kirjoittaneeksi liikaa, niin sitten itse asian moniselitteisyys häviää. Siitä syystä sanoisin myös, että joilla. Koska hetket on siinä vähän niin kuin yksilöitä, joilla on oma tahto ts. niitä ei voi käskeä.

Itse ajattelisin sen historiattomuuden myös samaan asiaan liittyvänä. Siis siltä kantilta, että onnellisuuden hetket eivät ole pakotettuja. Että historialla ei ole siinä yhteydessä samaa musertavaa voimaa kuin joskus muulloin.

Toisaalta: Entä juuri jotkut perinpohjin turvalliset hetket vaikkapa hyvän ystävän kanssa jotain turhaa tehdessä; eikö niissä ole olennaista juuri yhteinen historia, vai tarkoititko, Arto, historialla tässä jotain muuta?
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
onnellisuus
« Vastaus #19 : 16.04.05 - klo:19:13 »
Olen katsokaas leikkinyt viime aikoina sellaisella kysymyksellä, onko ajalle oikeasti edes tilaa meidän pienessä mielessämme vaikka tätä juuri usein pidetään yhtenä tärkeimmistä ihmiset eläimistä erottavana seikkana.Jos emme esim. koskaan ajattelisi tulevaisuutta niin tuntisimmeko myöskään pelkoa?

Tuolla alkuperäisellä lauseella tarkoitin siis lähinnä sitä että eletään tiiviisti kiinni siinä hetkessä ja ei siksi tunneta tulevaisuutta tai menneisyyttä.Ehkä juuri tästä syntyy se syvin onnellisuus.Ollaan vaan.Joku muu on sen muotoillut niinkin että juuri tuo "ei mikään" onkin "kaikki".Usein tämmöisiä hetkiä voi kokea vaikkapa luonnon helmassa.Liittyykö tähän sitten jonkinlainen yhteys luontoon - en tiedä.

Joilla-joissa vertailu olikin sitten lähinnä pilkun kanssa parittelua parodioiva läppä.Tai sitä se ainakin yritti olla. :D

Ollaanko tässä sitten matkalla asian ytimeen vai pahasti sivuraiteilla?Beats the heck out of me!
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
onnellisuus
« Vastaus #20 : 18.04.05 - klo:14:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Artok"
Olen katsokaas leikkinyt viime aikoina sellaisella kysymyksellä, onko ajalle oikeasti edes tilaa meidän pienessä mielessämme vaikka tätä juuri usein pidetään yhtenä tärkeimmistä ihmiset eläimistä erottavana seikkana.Jos emme esim. koskaan ajattelisi tulevaisuutta niin tuntisimmeko myöskään pelkoa?


Hä? Millä perusteella emme ymmärrä aikaa?

Siitä onnellisuuden historiattomuudesta olen kyllä samaa mieltä. Mutta millä tavalla on ymmärrettävissä onnellinen odottelu? Sehän lienee analoginen ilmiö pelkäämisen kanssa ja saattaa -samoin kuin pelkääminen- olla paljon varsinaista tapahtumaa onnellisempaa/kauheampaa. Mutta hetkessä on hyvä oppia elämään. Yllätän itseni usein murehtimasta muita mahdollisia tekemisiä ja tulevaisuuden mahdollisuuksia silloin kun olisi erityisen tärkeää keskittyä tähän hetkeen.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
onnellisuus
« Vastaus #21 : 18.04.05 - klo:15:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"


Hä? Millä perusteella emme ymmärrä aikaa?


Se nyt oli tuommoinen teoreettinen heitto, josta en ala tässä jauhamaan.Eipä minulla siihen olisi oikein valmiuksiakaan kun en asiaa ole niin paljon pohtinut.
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
onnellisuus
« Vastaus #22 : 19.04.05 - klo:08:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Artok"
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"


Hä? Millä perusteella emme ymmärrä aikaa?


Se nyt oli tuommoinen teoreettinen heitto, josta en ala tässä jauhamaan.Eipä minulla siihen olisi oikein valmiuksiakaan kun en asiaa ole niin paljon pohtinut.


Saakuri, jätkä perääntyy heti kun alkaa käydä jännäksi. Muistanpa jonkun psykantunnin viedon, jossa selitettiin, miten sisäinen kello toimii. Siinä oli joitakin molekyylejä.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
onnellisuus
« Vastaus #23 : 19.04.05 - klo:09:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"
Lainaus käyttäjältä: "Artok"
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"


Hä? Millä perusteella emme ymmärrä aikaa?


Se nyt oli tuommoinen teoreettinen heitto, josta en ala tässä jauhamaan.Eipä minulla siihen olisi oikein valmiuksiakaan kun en asiaa ole niin paljon pohtinut.


Saakuri, jätkä perääntyy heti kun alkaa käydä jännäksi. Muistanpa jonkun psykantunnin viedon, jossa selitettiin, miten sisäinen kello toimii. Siinä oli joitakin molekyylejä.


Näin se katsos on, että ammutaan summassa ja jos ei osu niin juostaan :D .Lähinnähän tuolla viitataan juurikin siihen aikaan liittyvään hämmennykseen johon lyhyesti viitattiin tuolla aikaisemmin.Mutta tosiaan, ei tästä sen enempää...

Edit: Miksiköhän kaytän näin paljon sanaa "viitata"?
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Poissa Nooris

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 71
onnellisuus
« Vastaus #24 : 19.04.05 - klo:10:06 »
Jos tuossa kolmosen ja nelosen välillä olis ollut jotain niin olisin laittanut siihen. Mutta mitäs te poijjaat täälä nahistelette? Tiesittekö muuten että onnellisuus on täysin suhteellista, niinkuin kaikki muukin. Kaikki on suhteellista.
Wombaaaaa!

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
onnellisuus
« Vastaus #25 : 19.04.05 - klo:12:14 »
Paitsi valon nopeus. Siis valon nopeus ei ole suhteellista.

Kunhan tässä ammuskelen juoksevan ohiampujan perään, osuin pahasti selkään, mutta nousi -perhana- ja pääsi pakoon.

Mutta onnellisuus on niin suhteellista. Peräänkuulutan vieläkin maanis-depressiivisyyttä ja sen eri asteita!
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
onnellisuus
« Vastaus #26 : 22.04.05 - klo:17:19 »
Tuli vaan mieleen, eikä tarkoitus ole nyt leikkiä vakavalla asialla, että koko Suomen kansassa on kyllä havaittavissa maanis-depressiivisiä piirteitä, jotka ovat läheisessä yhteydessä vuodenaikojen vaihteluun. Talvella kaikki on väsyneitä ja masentuu ja kun kevät tulee tuoden auringon mukanaan, alkaa ihmiset heräillä, ja hymy näkyy yhä useamman kasvoilla. Ainakin omasta mielestäni talvi tuntui synkältä ja pitkältä, mutta kun kevät tuli niin huomasin  olevani onnellinen kokonaisia päiviä. (Se on minulle aikamoinen saavutus.)

Mutta palatakseni suomalaisiin yleensä, on kyllä myös huomattavissa pysyvää depressiivisyyttä. Masentavan talven jälkeen alkaa nimittäin kevätväsymys, joka puolestaan parhaimmillaan jatkuu suoraan syysmasennukseen jne. Ainakin lehdissä taitaa olla ympäri vuoden keinoja masennuksen ehkäisyyn.
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa Saara

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
onnellisuus
« Vastaus #27 : 26.04.05 - klo:21:10 »
Olen kyllä aika lailla samaa mieltä. Jotenkin nyt keväällä, kun aurinko paistaa ja linnut laulaa, kaduillakin tulee vastaan enemmän hymyileviä ihmisiä ja ilmassa on havaittavissa enemmän onnellisuutta. Että ehkä se onnellisuus voi ainakin jossain määrin kulkea käsi kädessä vuodenaikojen vaihtelun kanssa (voin vähän yleistää).  Jos näin on, niin aika mielenkiintoinen seikka on se (muistan lukeneeni), että keväällä itsemurhaluvut olisivat korkeimmillaan..

Totta myös, että suomalaiset ovat aika depressiivistä kansaa muutenkin. (hmm. voikohan tämä sitten liittyä taas siihen, että Suomi sijaitsee niin pohjoisessa, että maa saa valoa ja lämpöä vuoden aikana niin vähän..?)

Poissa mari

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
onnellisuus
« Vastaus #28 : 29.04.05 - klo:20:22 »
Juha Tapio laulaa uudella levyllään onnesta näin:

"Kuinka paljon täytyy ihmisen jaksaa
vasten tummaa tulvavettä ponnistaa?
Vaikka kaikkensa voi onnesta maksaa
sitä kuitenkaan
omistaa ei saa"

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
onnellisuus
« Vastaus #29 : 29.04.05 - klo:20:37 »
Lainaus käyttäjältä: "mari"
Juha Tapio laulaa uudella levyllään onnesta näin:

"Kuinka paljon täytyy ihmisen jaksaa
vasten tummaa tulvavettä ponnistaa?
Vaikka kaikkensa voi onnesta maksaa
sitä kuitenkaan
omistaa ei saa"


On muuten hyvä levy. Ja hyvä biisi.
Tänä iltana kaikki onnistuu.