Kirjoittaja Aihe: Hiljennä äänet maailman  (Luettu 5657 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Hiljennä äänet maailman
« : 26.07.06 - klo:10:26 »
Tämä yksinkertainen pyyntö oli tämän vuoden herättäjuhlien tunnuslauseena ja herätti heti ainakin minun mielenkiintoni.
Kuten normaalistikkin, tunnuslauseen sisältöä pohdittiin useissa (lähes kaikissa) seurapuheissa juhlilla.
Mieleeni kuitenkin jäi kuinka erillaisia näkemyksiä puhujilla oli tuon lauseen sisällöstä. Joku oli sitä mieltä että "äänet maailman" on hyvä hiljentää jotta kuulisimme Jumalan ja armon äänet, joku toinen taas pyysi Jumalalta puheessaan että tämä ei hiljentäisi maailman ääniä jotta kuulisimme kärsivien äänet. Jonkun mielestä maailman äänillä tarkoitettiin luonnon ääniä ja näin ollen Jumalaa ja ihmettelikin miksi ne pitäisi hiljentää. Jonku taas piti maailman ääniä synnin ja saatanan ääninä.
Mitä tästä oikein pitäisi ajatella? Onko tuo pyyntö sittenkään niin yksinkertainen kuin miltä se näyttää?
Minun mielestäni se on juuri niin yksinkertainen kuin miltä se näyttää. Meidän ei tarvitse kuunneella "maailman ääniä" ja tehdä siitä monimutkaista vaan pyytää Jumalalta juuri tuota yksinkertaista asiaa, "hiljennä äänet maailman".

Hiljennä äänet maailman jotta kuulisimme sinun äänesi ja tulisimme sinun luoksesi, sinun opetus lapsiksesi.

Mutta samaan Hengen vetoon on myös pyydettävä, että älä hiljennä niitä maailman ääniä, jotka kääntyvät puoleesi apua pyytäen, äläkä hiljennä myöskään niiten heikkojen ääniä jotka pyytävät apuaan meiltä.

Tässä oli muutamia ajatuksiani trämän vuoden Herättäjäjuhlien keskeisimmästä sanomasta. Kertokaa omanne sillä minä olen toden näköisesti mennyt jälleen mettään monessa kohassa.
 :-k
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Hiljennä äänet maailman
« Vastaus #1 : 30.07.06 - klo:19:31 »
No vastaanpa minä tähän. Minua itseäni vähän häiritsi se, kun teemana on "Hiljennä äänet maailman" ja sitten osassa seurapuheista käännettiin kaikki päinvastaiseksi ja toivottiin että maailman äänet vahvistuisivat. Siis ihan hyvä huomio, että hätää kärsivien äänet pitää kuulua, mutta pitääkö se asia niin sekaiseksi tehdä... Jos teema on tuo, niin varmaan jokainen tajuaa mitä ajetaan ensisijaisesti takaa. Itse ajattelen niin, että "maailman äänet" ovat rahan, vallan, materian ja semmoisen ääniä ja sitten vastakohtana on "sydänten äänet" ja "Jumalan ääni", jotka siis liian usein peittyvät "maailman äänten" alle. Niin minä sen itselleni selitin, kun meinasi turhan monimutkaiseksi mennä.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Hiljennä äänet maailman
« Vastaus #2 : 12.08.06 - klo:11:51 »
En haluaisi politikoida, koska kaikki eivät siedä sitä. Propaganda kuuluu politiikkaan, joka on yhteisten asioiden edistämistä. Herännäisyys on perinteisesti myös poliittisesti tietoinen liike. Ystävien kesken on saanut olla suora pelkäämättä hyljeksintää. Maailman äänet ovat sekä hyvässä että pahassa olleet - ja ovat - lähellä heränneen kansan sydäntä, huolenpidon kohteena. Lähimmäisen vierellä kulkeminen on merkinnyt kipuilua omantunnon ja maailman äänien ristipaineessa.
Vastuunkantajien esimerkkiä kunnioitetaan. Yhdessä pysyminen vaikeuksia vastaan on yksi kalleimmista arvoista.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Hiljennä äänet maailman
« Vastaus #3 : 12.08.06 - klo:13:44 »
Satmanin edellisessä kirjoituksessa nähdäänkin, kuinka suuria näkemys eroja monilla on siitä mitä maailman äänille edes tarkoitetaan. En voi kuitenkaan väittää että hän olisi väärässä.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
politikointi?
« Vastaus #4 : 12.08.06 - klo:15:08 »
Körttiläisyydessä on ollut ja tulee olemaan puna-viher-sinisen jne. poliittisia näkemyksiä. :arrow:  :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Hiljennä äänet maailman
« Vastaus #5 : 09.01.10 - klo:15:21 »
Meidän ei tarvitse kuunneella "maailman ääniä" ja tehdä siitä monimutkaista vaan pyytää Jumalalta juuri tuota yksinkertaista asiaa, "hiljennä äänet maailman".
Hiljennä äänet maailman jotta kuulisimme sinun äänesi ja tulisimme sinun luoksesi, sinun opetus lapsiksesi.

Mutta samaan Hengen vetoon on myös pyydettävä, että älä hiljennä niitä maailman ääniä, jotka kääntyvät puoleesi apua pyytäen, äläkä hiljennä myöskään niiten heikkojen ääniä jotka pyytävät apuaan meiltä.

Toinen helmi, kiitos "mies valaan vatsasta". Tämä viesti pistää minut hiljaiseksi tänä iltana.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Hiljennä äänet maailman
« Vastaus #6 : 09.01.10 - klo:15:31 »
Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee.  :icon_wink:

Näitä vanhoja kirjoituksia on aina hiukan nolostuttavaa lukea.  :icon_redface:
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Hiljennä äänet maailman
« Vastaus #7 : 09.01.10 - klo:18:41 »
Näitä vanhoja kirjoituksia on aina hiukan nolostuttavaa lukea. 
Samoin, se vasta hiljentää äänet(ajatukset) sisälläni.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Hiljennä äänet maailman
« Vastaus #8 : 10.01.10 - klo:09:38 »
ei tarvitse kuunneella "maailman ääniä" ja tehdä siitä monimutkaista vaan pyytää Jumalalta juuri tuota yksinkertaista asiaa, "hiljennä äänet maailman".
Kohta hiljenen. :icon_cool:

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Hiljennä äänet maailman
« Vastaus #9 : 10.01.10 - klo:16:31 »
Paasto on yksi tapa hiljentää turhat äänet. Omalla kohdallani puhun nyt nestepaastosta, siis ei kiinteää ravintoa. Ajatusmaailma kirkastuu, olennaisella on mahdollisuus tulla esiin ja turhat asiat jäävät syrjään. Hiljentyminen merkityksellisten asioiden pariin on helpompaa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa