Kirjoittaja Aihe: Tänään 61  (Luettu 22877 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 61
« Vastaus #75 : 16.09.17 - klo:22:15 »
Sen verran pientä ongelmaa tänään etten kävelylenkillekään selvinnyt...no, ehkä oli levoksi...
Ainakin hiljentymiseen oli mahdollisuus.
Huomenna uusi päivä, jospa ulkoiluakin...ja aamusta pitäisi selvitä sivukylälle kirkkoon.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 61
« Vastaus #76 : 16.09.17 - klo:22:20 »
Muuten näissä kultahääjuhlissa veisattiin virsi 332b. Säestäjä ilmoitti, että tämä kuuluu veisata ilman mitään soittopeliä ja niihän se meni aivan erinomaisesti. Hän myös mainitsi Herättäjäjuhlien päättyvän aina tähän virteen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Tänään 61
« Vastaus #77 : 17.09.17 - klo:04:25 »

   !?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 61
« Vastaus #78 : 17.09.17 - klo:13:06 »
Huomattavasti pirteämpi mieli tänään.
Oli hyvä käydä messussa, ajella syksyisen luonnon keskellä.
Nyt naputella tässä Anastacian laulaessa levyllä taustalla.
Aurinko alkaa pilkistellä.
Ehkä kävelylenkki tänään, kenties metsäpoluille...

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 61
« Vastaus #79 : 17.09.17 - klo:13:50 »
Jumalanikävässäni poikkesin Körttifoorumille, kun en oikein ole perillä muista.  Joku,  oliko se usko-toivo-rakkaus,  oli ainakin joskus, mutta se oli suunnattu opiskelijoille ja yleensä nuorille aikuisille ja siihen ikään kuuluivat vähän eri kysymykset ja löytyivät toisenlaiset vastaukset.  Seurailin niitä juttuja silloin, mutta totesin yksinkertaisesti kasvaneeni niistä kengistä. Aivan henkisesti, hengellisestä minä vaikenen.

Joka tapauksessa:  Aurinko pääsee pilkahtelemaan ihan meteorologin sanoin aika ajoin, olen saanut lusittua jokasyksyisen koulunalkajaisflunssan, minulla oli tosikiva kesä eikä tässä syksyssä ole valittamista. Rankkasateet tärvelivät osan terassi-istutuksista, mutta siinä ei ollut uutta. Mauno Koiviston kesällinen kuolema herätti monet muistot valinnastaan alkaen. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 61
« Vastaus #80 : 17.09.17 - klo:13:57 »
Löydät täältä ainakin Jumalan luomistyön suuria ihmeitä, yksilöitä, oman laisiaan,
sekalaista seurakuntaa, arkielämän iloissa, Isän täysihoidossa olevia.
Jumala rakastaa jokaista ihmistä, Hän vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen.
Uskon niin, että kun saamme elää Jumalaa lähellä, Jeesuksen armon varassa pelastettuina,
se on meissä liikkeellepaneva voima!
Ja tämä on aivan eri asia kuin uskovien toisilleen asettamat vaatimukset, se on saatanasta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 61
« Vastaus #81 : 17.09.17 - klo:14:21 »
Uskon niin, että kun saamme elää Jumalaa lähellä, Jeesuksen armon varassa pelastettuina,
se on meissä liikkeellepaneva voima!

Huomaatkohan, että jo tuohon olet mahduttanut vaateen: 
KUN saamme elää... jne.  Mikäli olisit suoraan sanonut JOS, juttu olisi selvää pässinlihaa. Tai selvempää.

Entä jos emme saa?  Kun saamme... niin niin. Pitää vain päästä siihen armontilaan. Tyytyä niihin armonvilauksiin. Kulkea sitä alatietä pää painuksissa. Tämä kuitenkin oli vain yhden tavallisen ihmisen opetusta, tiedä kuinka väärää!  En muista Jeesukselta talletetun mitään tämmöistä.

Ja tuohon "Kun saamme..."  vastakysymys suoraan Raamatusta:  Minä armahdan kenet minä armahdan.
Eikös se olekaan näin?
Ei suinkaan Jumala jokaista armahda? 
Eikös se armollisuus leviä ihmisten välityksellä? 
Entäs ne kivikovat, jotka tietävät synnistä jo päässeensä, ainakin noin pääpiirteessään?   Mitä minä siellä? Tähän kun joku vastaisi -- sinä jo yritit, etkä ole ikinä liiemmälti levennellyt saavutuksillasi, et uskonsisaruuksillasi. Sinun kaltaistesi luo uskaltaa varmaan tullakin, mutta...

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 61
« Vastaus #82 : 17.09.17 - klo:14:29 »
Kiitos sinulle sanoistasi ja ajatuksistasi!   :eusa_angel:

No en huomannut noita kun ja jos sanojen eroja.
En yleensäkään kiinnitä tarpeeksi huomiota oikeisiin sanoihin ja muotoihin...
Silti haluan ja toivon olevani joskus jossain tilanteessa Kristuksen kirje...
Hän korjaa virheeni ja puutteeni

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 61
« Vastaus #83 : 20.09.17 - klo:11:13 »
Siivoilen ja järjestelen paikkoja. Kylmä tuntuu tulevan oikeasta suunnasta, mutta joku lämpöpiikki lienee ensin. Minun pitänee tällaisena luppoaikana panna pystyyn pajahommat ja hitsailla Zetorin perään vielä yksi työlaite, sellainen mansikkapenkin tekemiseen tarvittava väline ensi kesälle joskus, jos se suodaan. Sain naapurilta ylimääräisen aatran kärjen ja, kun minulla on yksi jo valmiina, niin niistähän on helppo tehdä traktorin 3-pistenostolaitteeseen väline, millä penkki syntyy kerralla ajamalla ja viivasuoraan. Kaariina on tähän asti joutunut muokkailemaan tekemiäni penkin "jäljitelmiä". Hyviä olisin halunnut tehdä, mutta puutteelliset välineet olivat haittoina. Ikäähän meille karttuu ja sen mukana lihaskunto vastaavasti vähenee, että koneet on pantava lujille. Täällä periferiassa pitää olla taitoa tehdä monet asiat omasta päästä ja koneviat tulisi korjata aina itse.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 61
« Vastaus #84 : 20.09.17 - klo:11:31 »
Sinua auttaa kummasti että on mielikuvitusta, paja, hitsausvälineet, romurautaa... :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 61
« Vastaus #85 : 20.09.17 - klo:12:19 »
Kiitos taas mukanaolostasi. Oma apu on ihan hyvä asia. "Pajastani" puuttuvat kenttäahjo ja palkeet, että ei se mikään paja ole, kunhan nyt leukailen tastatuurin ääressä. Niin ja kaasulla en hitsaa, koska ei ole niitäkään välineitä. :039:

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 61
« Vastaus #86 : 20.09.17 - klo:23:26 »
Tänään mökilttä illalla kotiin ajellessa poikkesin Teboil Huttullaan. Kassan jälkeen kiinnitti huomioni A5 kokoinen printti jossa sanottiin suunnilleen näin, "Jätä astiat pöytään, me huolehdimme niistä, olemme täällä teitä varten."Ainakin ajatus oli tämä ja se lämmitti, mua nyppii kun useissa paikoissa oletetaan että astiat viedän johonkin kärryyn ja parhaassa tapauksessa asiakas joutuu vielä lajittelemaan roskansa. Asiakas on se jota palvellaan ja joka maksaa siitä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 61
« Vastaus #87 : 21.09.17 - klo:13:06 »
Viikon toinen uimahallireissu tehtynä.
Saapas näkee innostuisko / viitsisikö / jaksaisko tänään vielä puolukkametsään, edes kerta
tänä suvena.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 61
« Vastaus #88 : 22.09.17 - klo:13:16 »
Olemme tulleet mökille laittamaan se talviteloille. Huomena tulee nuoriso talkoisiin. Tulet palaa ja sähköpatterit on päällä. Tullessa oli sisällä +11 ja ulkona +10, onneksi huomiseksi on luvattu enemmän.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 61
« Vastaus #89 : 22.09.17 - klo:14:03 »
Eihän nyt vielä talviteloille, kun viikon mittainen intiaanikesä tulossa...
Tänään ei vielä siltä näytä eikä tunnu...tunteet kun pinnassa olleet forkalla viime aikoina.. :039: