Kirjoittaja Aihe: Autoilu 3  (Luettu 38824 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #45 : 16.03.17 - klo:11:37 »
Käsittämättömiä huoltohintoja. Kun tommonen huolto sattuu kohdalle ja vielä samalle kaudelle joutuu hankkimaan rengassarjan niin on talous äkkiää kuralla. Ajaakkin kun pitäisi. Joskus olen kaipaillut vanhoja aikoja ja autoja joihin vielä itse pystyi jotain tekemään.

Siinä on useamman vuoden hommat kasassa ja yksi arviointivirhe. Webaston palopesä ei ollut vialla, vaan vesipumppu ja se maksaa murtosan Webastosta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #46 : 17.03.17 - klo:16:49 »
Kuulostaa ihan VAG tuotteelle.
Näistä päästömittaus autoista kun puhuvat, niin tuntuu Jenkkien erikoisasema aika oudolta. Jenkit saa lähes automaattisesti korvauksia, mutta eurooppa saa neuvotella erikseen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #47 : 17.03.17 - klo:17:39 »
Jenkeissä on vapaata tehdä bisnestä, jopa oikeussalissa, kun voit voittaa.

Luin lööpistä, että Renault on sekin sotkenut menneisyytensä päästöjutuissa. Ajelin aikoinaan diesel-Kangoolla. Ei ollut muuta mahdollisuutta polttoaineen kulutusmittaukseen  kuin se analoginen menetelmä - tankki täyteen, kilometrit ylös ja uudelleen tankki täyteen ja jakolaskua. Tietokoneohjelmilla ne "säästöt" on aikaansaatu.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #48 : 17.03.17 - klo:21:19 »
Kuulostaa ihan VAG tuotteelle.
Näistä päästömittaus autoista kun puhuvat, niin tuntuu Jenkkien erikoisasema aika oudolta. Jenkit saa lähes automaattisesti korvauksia, mutta eurooppa saa neuvotella erikseen.

Oikein arvattu eli 2009 Passat 1,6 TDI ja kaikki huollot jarrulevyjä myöten kerralla. Eipähän ole muutamaan vuoteen mitään tehtykään ja kilometrejä tulee 40km työmatkalla 80/päivässä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #49 : 18.03.17 - klo:18:26 »
Mulla oli takavuosina bensa Volvojen välissä yksi 2l tdi passatti, kulki todella pienellä menovedellä. Samoin jos sillä veti kärryä tai traileria niin kulutus ei juurikaan kasvanut, olin tottunut että Volvoilla kulutus kasvoi n.2l/100km.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #50 : 18.03.17 - klo:18:42 »
Mulla oli takavuosina bensa Volvojen välissä yksi 2l tdi passatti, kulki todella pienellä menovedellä. Samoin jos sillä veti kärryä tai traileria niin kulutus ei juurikaan kasvanut, olin tottunut että Volvoilla kulutus kasvoi n.2l/100km.
Pojalla menee kehäkolmosella 4,9 l/100km työmatkaruuhkassa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #51 : 20.03.17 - klo:09:56 »
Pitäisi kai viedä auto kovavahaan ja imuroitavaksi kun on liikaa sepeliä lattialla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa viima

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
  • En voi hallita elämänmeren aallokkoa.
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #52 : 20.03.17 - klo:12:52 »
Hiekoitushiekka on kiusallista, kun sen varjopuolena on se sama terävyys. Kengät pohjat kuljettavat mukanaan. Kotona saa varoa parkettia ja auto on tosiaan hyvin hiekoitettu sekin. Minä imuroin ennen viikonloppua ja tänään se muistuttaa ikävästi samaa, kuin ennen imurointia. Täällä Turun seudulla on jo aloitettu hiekoitusten puhdistaminen, mutta kurakausi jatkuu siitä huolimatta.
//markku

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #53 : 20.03.17 - klo:17:18 »
Taitaa sopia paremmin tänne noi keskustelut öljyn hinnasta, kuin Huomenna osioon jossa sitä joskus pähkäilin. Näyttää jäävän hintataso alemmaksi kuin oli OPECilla halu. Eikä keväällä varmaan tule hinnankorotuksia tuottajahintoihin. Jenkkien liuskekivi öljy toimii hyvin puskuriina korotuspaineita vastaan. Uskon että korvaavien polttoaineiden tiellä on kuljettu jo niin pitkälle ettei paluuta enää ole.

Poissa viima

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
  • En voi hallita elämänmeren aallokkoa.
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #54 : 21.03.17 - klo:15:56 »
Olen innostunut sähköautoilusta. Kilometrini alkavat olla vähäisiä ja pitkiä matkoja on niin harvoin, että ne voisi kulkea vaikka junalla. Sähköautoilusta on tulossa buumi ja muotia. Mutta ei se muuta totuutta, että öljyn hinta vaikuttaa maailman markkinoihin ja rahan arvoon ja sitä kautta vähän kaikkeen. Välillä minulla on aikoja, etten uskalla ajatella koko asiaa. Vaan niin sitä pelkäsin pikkupoikana jo seiskyt-luvulla, kun öljykriisi iski minulle ensimmäistä kertaa julkisuudessa.
//markku

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #55 : 21.03.17 - klo:19:20 »
Seuraavassa autossani on sähkömoottorit pyöriä pyörittämässa, mutta onko se hybridi vai joku sen aika nayttää.

Nykyisen autoni pesetin läheisessä Sulan autoparatiisissa edullisesti 50€ päältä ja sisältä. Ja´laktilan sepelillä oli hiekoittanut ison tontin. Työn tekivät vuosia Suomessa asuneet kosovolaisveljekset. Sulan aluella on useita auton käsinpesufirmaa ja kova kilpailu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa viima

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
  • En voi hallita elämänmeren aallokkoa.
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #56 : 22.03.17 - klo:11:42 »
Työn tekivät vuosia Suomessa asuneet kosovolaisveljekset. Sulan aluella on useita auton käsinpesufirmaa ja kova kilpailu.

Minä yritän vielä omin kätösin pestä kotteroni. Meillä on juoksevan veden aikana (kesäisin) taloyhtiössämme autonpesupaikka. Naapurini on ikänsä myötä luopunut lotraamisesta ja kykkimisestä. Hän käyttää myös joidenkin veljesten käsipesulaa. Auton pesu 15€ ja työn jälkeen naapurini on ollut tyytyväinen. Minulla on yhä ennakkoluuloja, jotka jo tiedän turhiksi.
//markku

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #57 : 22.03.17 - klo:14:27 »
Minä yritän vielä omin kätösin pestä kotteroni. Meillä on juoksevan veden aikana (kesäisin) taloyhtiössämme autonpesupaikka. Naapurini on ikänsä myötä luopunut lotraamisesta ja kykkimisestä. Hän käyttää myös joidenkin veljesten käsipesulaa. Auton pesu 15€ ja työn jälkeen naapurini on ollut tyytyväinen. Minulla on yhä ennakkoluuloja, jotka jo tiedän turhiksi.

Tiedän myös tällaisen 15€ käsinpesupaikan, mutta firma tekee konkurssin puolen vuoden, välein eikä ole koskaan maksan yhtään mitään veroa. Siksi en vie sinne.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #58 : 22.03.17 - klo:20:16 »
Hyvä Seppos, periaatteita pitää olla.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Autoilu 3
« Vastaus #59 : 23.03.17 - klo:07:57 »
 :-\
Kesäfillarit alla.

Oli yksi eturengas osunut johki ja pikkasen soikea ja auto tärisi ku juoppo horkassa.
Eturenkaan laakerikin meni ja jouduin asennuttamaan uuden.

Tänään aamulla tiet jäässä, mut perille pääsin :)
Kaikki valta tekoälylle!