Kirjoittaja Aihe: Rukous 5  (Luettu 41272 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Rukous 5
« Vastaus #105 : 23.09.17 - klo:19:20 »
Leena-ystäväni puolesta saa myös rukoilla. Hän ei ala viihtyä tässäkään palvelutalossa, jossa kaikki on mielestäni kohdallaan.   :eusa_pray:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukous 5
« Vastaus #106 : 23.09.17 - klo:20:04 »
Isä Jumala, tiedät tilanteen Riitta-mummin ystävän Leenan kohdalla.
Rukoilen.  :eusa_pray:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Rukous 5
« Vastaus #107 : 23.09.17 - klo:20:07 »
Ihmetyttää tämä Kaskinen jossa asun.

On satamaa ja tehtaita kuin myös pienyrittäjyyttä, mutta kaupunki tekee miinusta ja kaupungin johtaja erosi, tekninen johtaja erotettiin sivistys joku kirjastosta lähti ja pahoinvointia niin työpaikoilla kuin muuten.
Varsinkin nuoret oireilee ja niillä paha olla.

Vieressä on Närpiön kunta jolla menee hyvin ja toisella puolella Kristiinankaupunki jolla menee hyvin.

Ajattelin, että pitääköhän alkaa rukoilla tän paikan puolesta.
Kuulemma tämä on ollut historiankirjojen mukaan joku noitien kokoontumispaikka muinoin.
Josko ajaisi vaikka sataman eteen ja hyvällä pahan karkoittaisi, eli rukoilisi sataman menestymisen puolesta ja työntekijöiden.
Sitten vaikka kaupungintalon eteen ja rukoilisi sinne menestystä ja sitten vaikka koulun ja yrittäjä talon eteen ja rukoilisi siellä.
 Siis voisi kyllä kävelläkkin ja tehdä rukouskävelyitä, mutta taidan olla liian laiska siihen.

Olen ihan varma että jos tänkin kaupungin puolesta enempi rukoiltaisiin, niin varmaan asiat muuttuisivat.

Tuli rukous mieleen, kun naapuri tuli pelastamaan mua ja mun juoppokaveriani, kun aina tulee iltaisin purkamaan sydäntään tänne.
Naapuri toi jonkun kirjasen ja piti palopuheensa.
Ajattelin, että jos toikin puhuisi Jumalalle ja antaisi Jumalan sitten tehdä mitä tekeekin voisi olla tehokkaampaa?
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Rukous 5
« Vastaus #108 : 23.09.17 - klo:20:09 »
Isä Jumala, tiedät tilanteen Riitta-mummin ystävän Leenan kohdalla.
Rukoilen.  :eusa_pray:

 Samat sävelet, vaikka mä enempi aina koitan siunata kuin rukoilla, vaikka onko siinä eroa.
Tik toc.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukous 5
« Vastaus #109 : 23.09.17 - klo:20:13 »
Muistelin ja löysin hakusanalla:

Jeremia:
29:7   Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.
---

Varmaan on hyvä sekä siunata että rukoilla.
Ehkä.
Minä joskus vain ajattelen.
Tai huokailen.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Rukous 5
« Vastaus #110 : 23.09.17 - klo:20:18 »
Muistelin ja löysin hakusanalla:

Jeremia:
29:7   Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.
---

Varmaan on hyvä sekä siunata että rukoilla.
Ehkä.
Minä joskus vain ajattelen.
Tai huokailen.

Mä murisen useasti ja välillä melkein raivoan, kun ns, rukoilen.
-Ja nyt kyllä jokainen pikkupiru ja muu este väistykäähän mrr mrr.
Tik toc.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukous 5
« Vastaus #111 : 23.09.17 - klo:20:22 »
 :003:

Äijärukousta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Rukous 5
« Vastaus #112 : 23.09.17 - klo:22:43 »
Hyvä Isä Jumala, auta vn:n poikaa työasioissaan.  :eusa_pray:

Kiitos!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukous 5
« Vastaus #113 : 25.09.17 - klo:16:14 »
      :eusa_pray:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Rukous 5
« Vastaus #114 : 25.09.17 - klo:16:19 »
Aamen    :eusa_pray:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukous 5
« Vastaus #115 : 25.09.17 - klo:18:46 »
Isä Jumala, anna voimaa heille, jotka sairastavat tällä hetkellä.
Anna myös heidän läheisilleen voimaa ja jaksamista ehkä monien kysymysten keskellä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Rukous 5
« Vastaus #116 : 25.09.17 - klo:19:01 »
 :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukous 5
« Vastaus #117 : 26.09.17 - klo:14:28 »
Ystävän mies soitti, kertoi, että ystäväni terveystilanteessa nyt havaittavissa tänään parempaa pitkiin aikoihin.
Pystynyt syömään ja ei ole tehnyt heti pahaa, kuten pitkän aikaa ollut, ettei ole kyennyt syömään, voipunut olo ja laihtunut melko paljon.
Anna voimia heille kummallekin, heillä surutyökin kesken, kun ainoa lapsi kuoli helmikuussa.
Anna Isä Jumala voimaa jokaiseen hetkeen ja päivään heille.
Aamen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Rukous 5
« Vastaus #118 : 26.09.17 - klo:14:39 »
Pyydän samaa.  :eusa_pray:

Minun Leena-ystäväni on meidän kaikkien läheisten hämmästykseksi toipunut yli puolivuotisesta sairaala-rumbastaan niin hyvin, että äsken kertomansa mukaan saattaa olla jo liian hyväkuntoinen tähän nykyiseen palvelutaloon. Ensi viikolla lääkäri antaa pisteet,ja se voi tietää kotiin passitusta.

Ihme hänen kohtalonsa, elämänsä, sairautensa on ollut kaikkineen. Jumala on kuullut rukoukset ja vastannut näin.
                                                                         :061: :061:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukous 5
« Vastaus #119 : 26.09.17 - klo:14:42 »
 :eusa_pray:

Kiitän Jumalaa Leena-ystäväsi asiassa.
Samoin ystäväni M-L:n kohdalla.
Tuntuu että nyt on valoa pitkältä tuntuneen, jo alkukesästä alkaneen pimeän tunnelin päässä.

Siunausta Riitta sinulle, Leenalle ja muille, joiden puolesta täällä muistetaan, pyydetään.

Tai oikeammin, pimeä tunnelihan alkoi toki jo helmikuussa, kun yllättävä, massiivinen aivoverenvuoto, jolle ei lääkärit mahtaneet mitään, vei heidän poikansa.
Mutta ystäväni terveys huonontui alkukesästä, ja hänellä on perussairauksia useampia.
Mutta jospa silti sitkeä sydän.
Ja tuo, että ruoka pysyy sisällä, enemmässä määrin kuin muutama lusikallinen velliä, kiisseliä, viiliä, jugurttia tai rahkaa.
Lihaliemikään eikä kanaliemikään ole "maistunut, ei ole halunnut / pystynyt ottamaan, joka olisi ehkä suolaisena friskannut)

Jospa Jumala antaisi tuolle pariskunnalle vielä yhteisiä vuosia, kun eivät ole vielä "kovin vanhojakaan"
« Viimeksi muokattu: 26.09.17 - klo:14:47 kirjoittanut malla »