Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 4  (Luettu 56821 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #120 : 29.12.17 - klo:17:00 »
 :039:

Toivon, ettei se flunssa etenisikään.
---

Itse olin hiukan ajelulla tänään ja tapasin mukavia ihmisiä.
Jokainen heistä on rakas ihminen.

Ja ehkä pian kotikahvit.  :kahvi:

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #121 : 29.12.17 - klo:22:33 »
Flunssa rajuna 2vkk, 3.vkk alkamassa. Kävin kyselemässä arvauskeskus lääkäriltä toimia asian hoitamiseksi, antibioottia ja limaa irroittavaa sain. Ei asialle varmaan paljon muuta voi.
Siis rajun painostuksen uhrina sain varattua omahoitajan kautta ajan, painostuskeinona käytettiin uhkailua ambulanssin soittamisella.
Kieltämättä olo kumppanilla on kiusallinen kun ukko vierellä kuulostaa lähinnä "rantalelulta" vinkumisineen ja krohinoineen. Kuka sitä haluaisi herätä aamulla kumiankan vihellykseen? Ja todeta että siinä se puoliso vielä moikkasi lähtiessään :026:.
 
Pari metriä multaa päällä peittää pienet sivuäänet.
No puolet lisäajasta alkaa tilastollisesti olla käytetty, ainoa mitä nyt jäisin kaipaamaan on jälkikasvu ja vaimo. Tai ehkä he jäisivät kaipaamaan. Siis kuka kaipaa ja ketä (?).

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #122 : 30.12.17 - klo:00:12 »
Siunausta ja voimia sinulle!    :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #123 : 31.12.17 - klo:08:27 »
Tässä vaan istun , pärskin ja niistän. Nenän limakalvot on kai menneet rikki kun niitä näin kovasti ärsyttää=pärskityttää. Taitaa olla nuha ! :003:
Onneksi keuhkopuoli ei tunnu olevan epäkunnossa, muuten vain heikottaa niinkuin lentsussa aina.

Veli donpatea ajattelen enemmän, sillä tiedämmehän hänen sydämensä tilanteen.
Pyri pate lepäämään, vaikka pakottamalla ! :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #124 : 02.01.18 - klo:19:54 »
Olin pitkälti toista tuntia sairaanhoitajan pakeilla. Hän kävi astmani viimeaikaiset kuulumiset läpi perinpohjaisesti.

Opettelin taas kerran oikeaa puhallus ja imutekniikkaa. Sain kahden viikon kotiläksyt mittauksineen ja lomakkeen niiden merkitsemiseksi.
Sain evästeen ostaa Ventoline-inhalaattoriin ' lisäosan' ja ostinkin, se parantaa lääkkeen tehoa 20 % sta  jopa 80 % tiin. Nyt on siis suurin osa jäänyt suuhun.

Uutta tietoa tuli myös kortisonilääkkeen vaikutuksesta hampaisiin. Hampaat pitää harjata ennen kuin imasee Symbicortit.

Sain jopa puhua hiukan Matin tietyistä vaikeuksista, ja tuntuu että hän on tästä vain hyvillään. Minäkin olen siis nyt sitten se hyvä vaimo, apu miehelleen , ja mitä kaikkea se Iso kirja vaimoista mainitsee. :icon_wink:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #125 : 02.01.18 - klo:22:00 »
"Ei mieheltä riistaa puutu" esimerkiksi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #126 : 09.01.18 - klo:13:03 »
Toisaalla kirjoitin "heiluvistani", niin täällä pitää todeta, että hävettää. Mutta en minä sitä jälkikorjausmenetelmää osaa, että totean käyneeni hoidossa. Hoitaja ja oppilas olivat asiantuntevasti kimpussani ja urakystaa pruutasivat, toki kipugeelin käytön jälkeen. Vasta Kankaalassa sain "päästää", että troppi tehoaisi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #127 : 19.01.18 - klo:20:06 »
Lääkärini soitti spirometrian ja labrakokeiden tulokset. Kaikki on hyvin. Spirossa ei muutosta edelliseen testaukseen, ja kaikki verikokeiden tulokset oli hyvät, pitkäaikainen sokeri jopa laskenut edellisistä. Se on kyllä selvästi kuntosalin ansiota. Saliharjoittelusta Svetlana kyseli tarkemmin.

Kipeä kurkkuni on ärsyyntynyt siitä kahden viikon rääkistä ja koska puhallutulos ei nouse Ventolinen jälkeen voin jättää sen käytön satunnaisiin tarpeisiin.

Kortisonilääkkeiden jälkeen olisi tärkeää huuhtoa suu ja nielu hyvin. Kurlaamaan en pysty , mutta teen parhaani. Ja hampaat on pestävä  a i n a  ennen kortisonilääkettä, sillä se pehmittää hammasluuta ja harja tekee tuhoa kiilteelle.

Tätä ei hammaslääkärinikään ole oivaltanut, vaikka tietää lääkkeeni. Hän ihmettelee mitä hampailleni on tapahtunut. Saan seuraavalla käynnillä kertoa sen hänelle.
Oppi tuli kolmenkymmenen vuoden käytön jälkeen astmahoitajalta. Hän onkin hyvin hyvin pätevän tuntuinen.

Beetasalpaajan käyttäminen on rytmihäiriöiden takia tarpeellista, mutta salilla se rajoittaa pulssin nousemista ja se taas ei ole hyvä. Pulssi saisi nousta reilusti rasituksessa, ja nouseekin jonkin verran, mutta saisi nousta enemmän.

Toisaalta kun en kuntohirmuksi aiokaan, aion tyytyä tähän.

Olen hyvin onnellinen kaikesta saamastani hyvästä hoidosta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #128 : 19.01.18 - klo:20:17 »
Hyvä homma!   Kiitosaihe!    :109:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #129 : 31.01.18 - klo:19:27 »
Minun juuri vaihdettu diabeteslääke ei toiminut niinkuin olisi pitänyt.(Muista vioista johtuen minulle käy vain pari lääkettä.) Paastosokeri oli aamulla niin korkea, että lääkäriaika löytyi heti, vaikka niitä ei yhtään ollut.  Verisuoneni olivat jo niin kovia, että pystyin tuntemaan ne kaikki vatsanahan läpi.
Huomena aamulla menen heti klo 8 ylimääräisenä opettelemaan insuliinin käyttöä. Apua löytyy näköjään tarvittaessa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #130 : 31.01.18 - klo:19:30 »
Seppos  :023:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #131 : 31.01.18 - klo:19:50 »
Hoitoa ja apua Sepolle!   :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #132 : 31.01.18 - klo:20:21 »
Diabetes alkaa näin myöhemmällä iällä ' näyttää karvansa'. Tulee erilaisia tunteita, joista sairaudesta huolimatta ei vuosikymmeniin mitään tietänyt.

Itselläni on alkanut tulla hypoglygemioita, jolloin sokeri menee liian alas jos on ollut liian kauan ravinnotta tai kuluttanut energiaa saamatta sitä mistään lisää.

Aamulla kauppareisulla taas alkoi heikottaa, mutta ei hikoiluttaa eikä palella eikä tärisyttää. Apteekkiin siitä olikin tarkoitus mennä ja menin, ja nappasin heti myyntipaikasta asiakkaille tarkoitettuja nameja pari kappaletta ja vettä päälle.
Ja nämä pissavaivat liittyvät myös diabetekseen.
Silmäni glaugooma ei ole samaa kuin silmänpohjan rappeuma, mikä sekin on diabeteksen vaara. Mutta se neljän vuoden takainen parondontiitti saattoi laukaista pienen aivoverenkiertohäiriön. Aivounfarkti on monen glaugooman aiheuttanut.
...

Seppo, olen hengessä kanssasi, ja K:lle voimia rinnalla jaksamaan.Olen huomannut että Mattikin stressaa paljon enemmän minun sairastellessa kuin luulinkaan.

 :eusa_pray:

Rukoilen puolestanne.

R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #133 : 01.02.18 - klo:15:11 »
Ensimmäiset insuliinit on otettu ja nyt ruvetaan asettamaan annostusta kohdilleen. Eiköhän se tästä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #134 : 01.02.18 - klo:15:12 »
 :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray: