Kirjoittaja Aihe: Urputustopic 13  (Luettu 35798 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #60 : 14.07.17 - klo:09:59 »
Voi moni saada käsityksen että toinen osapuoli pyrkii alistamaan tai muokkaaman toisten mielipiteitä. Tämän johdosta olisi meidän jokaisen hyvä pohtia kuka ohjailee minua foorumilla.


Bengt kirjoitti tuolla tavoin.  Ehkä näen tuon lausuman taakse, ehkä en ymmärrä täysin.Itse en ole se joka halua ketään muuta kuin jälkikasvuani ' ohjata' ja sekin on lähinnä sellaista ' mummi-rakkautta.
Ojennaudun kyllä hyvän opetuksen mukaan, kuten olen kirjoittanut kristyistä mystikoista. Heidän ajatuksistaan sain paljon. Se sopi minulle, kasvuuni.

Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi soisin olla ja Häntä kuunella.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa KirsiM

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 21
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #61 : 14.07.17 - klo:10:06 »
Minulla on hyvinkin maallinen urputuksen aihe tänä aamuna. Nuorin koiristamme pitäisi viedä tunnin kuluttua eläinlääkäriin saamaan tarvittavat, yksivuotiaalle kuuluvat rokotukset. Tätä koiraa on koulutettu urakalla, on luonteeltaan hyvin dominoiva ja aina mielestään pomo muille koirille. Koulutus on toiminut, mutta jännittää mennä eläinlääkärin odotushuoneeseen. Alkaako rähinä vai ei. Siellä kun on luultavasti muitakin karvatyyppejä, joilla saattaa olla sanansa sanottavana asiaan. Äh. Pitäkää peukkuja, että eläinlääkäristä poistuvat nainen ja koira, jotka eivät ole ottaneet yhteen urakalla.  :icon_eek:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #62 : 14.07.17 - klo:10:15 »
Joillekin on olemassa erikseen tavallinen arki ja hengellinen Jumalan valtakunta. Jumala vaikuttaa toisinaan arkiseen maailmaan näyttävien ihmetekojen kautta. Minä en koe niin. Jumala on kaikessa.

Poissa KirsiM

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 21
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #63 : 14.07.17 - klo:10:25 »
Mun usko lienee hyvin arkista. Pitkään kuuluin yhteisöön, jonka jäsenien elämä oli koko ajan Jumalan ihmeitä täynnä. Ja äärimmäisiä tunteita. Mulle sopii tämä arkisempi versio. :)
« Viimeksi muokattu: 14.07.17 - klo:10:31 kirjoittanut KirsiM »

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #64 : 14.07.17 - klo:10:49 »
Puhuin narsisteista, en vahvoista persoonista.
Mikä on narsisti-kortti?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #65 : 14.07.17 - klo:11:57 »
Niin kuin olen monta kertaa maininnut että foorumilla on vastakkain kaksi osapuolta. Toinen pitää valtaa ja toinen haluaa syöstä vallan pitäjän.
Jokainen voi sitten itse määritellä oman näkemyksensä mukaan kummassa on.

Mutta kiitos myös sinulle vastauksesta, Riitta-Mummi.

Toisella on lakisääteinen velvollisuus käyttää valtaa foorumilla. Toisella taas ei ole mitään velvoillisutta tai oikeutta vastaustaa sitä. Kolmanneksi en ole havainnut ilmiön olevan kovinkaan yleinen, kun suurin osa kirjoittajista ei mieti valtakysymystä ollenkaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #66 : 14.07.17 - klo:11:59 »
Minulla on hyvinkin maallinen urputuksen aihe tänä aamuna. Nuorin koiristamme pitäisi viedä tunnin kuluttua eläinlääkäriin saamaan tarvittavat, yksivuotiaalle kuuluvat rokotukset. Tätä koiraa on koulutettu urakalla, on luonteeltaan hyvin dominoiva ja aina mielestään pomo muille koirille. Koulutus on toiminut, mutta jännittää mennä eläinlääkärin odotushuoneeseen. Alkaako rähinä vai ei. Siellä kun on luultavasti muitakin karvatyyppejä, joilla saattaa olla sanansa sanottavana asiaan. Äh. Pitäkää peukkuja, että eläinlääkäristä poistuvat nainen ja koira, jotka eivät ole ottaneet yhteen urakalla.  :icon_eek:

Pidämme peukkuja
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa KirsiM

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 21
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #67 : 14.07.17 - klo:14:01 »
Ihan hyvin se meni. Pientä puhinaa yhden labbksen kanssa, mutta muuten ok. :icon_biggrin:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #68 : 14.07.17 - klo:14:53 »
Toisella on lakisääteinen velvollisuus käyttää valtaa foorumilla. Toisella taas ei ole mitään velvoillisutta tai oikeutta vastaustaa sitä. Kolmanneksi en ole havainnut ilmiön olevan kovinkaan yleinen, kun suurin osa kirjoittajista ei mieti valtakysymystä ollenkaan.
Pahoittelen jos viestini oli mahdollisesti harhaan johtava valtakysymyksessä ja vaikea selkoinen..

Tiedän että lakisääteinen velvollisuus käyttää valtaa foorumilla on foorumin ylläpidolla.

Se mitä tarkoitin kun otin esille "vallan foorumilla" voi kyllä käsittää väärin.
Mutta sen voi myös käsittää toisellakin tavalla ja se ilmenee juuri nyt tällä hetkellä: Urpututopic 13.
Eli ne jotka ovat jo kauan olleet foorumilla ja osallistuvat hyvinkin aktiivisesti foorumilla, voivat kokea eriävän mielipiteen negatiiviseksi, eli "vallan tavoittelijan"

Tällöin se turvallinen ja rauhallinen foorumi (körttifoorumi) on saanut nimimerkin /nimimerkit "kapinahenkisiksi" jotka pyrkivät "valtaan foorumilla omilla näkemyksillään".


Viittasitte että suurin osa kirjoittajista ei pohdi "valtakysymystä" ollenkaan ja se on varmasti totta.

Tälle foorumille on aika kohtuullisesti rekisteröityjä nimimerkkejä, mikä on hieno asia.               
Mutta voiko olla mahdollista että osa näistä "hiljaisista nimimerkeistä".
On kokevat että on aivan turhaan osallistua foorumin keskusteluihin, koska  tuloksena on hyvinkin nopeasti vastaus "kuka täällä määrää".
Ainakin minä olen kokenut hyvinkin monta kertaa kun olen osallistunut foorumin keskusteluihin.

Niin kuin olen monta kertaa maininnut että foorumilla on vastakkain kaksi osapuolta. Toinen pitää valtaa ja toinen haluaa syöstä vallan pitäjän. Jokainen voi sitten itse määritellä oman näkemyksensä mukaan kummassa on.

Lopuksi tarkennan että minun olisi pitänyt tarkentaa aikaisemmissa viesteissäni mitä tarkoitin valtakysymyksellä. 
Aihe oli ”vertauskuvallisesti” ilmaistuna eikä niinkään lakisäätäyteen koskevia säädöksiä. 

Kolmanneksi en ole havainnut ilmiön olevan kovinkaan yleinen, kun suurin osa kirjoittajista ei mieti valtakysymystä ollenkaan.

Mitä tähän ilmiöön sitten tulee, niin en ole yksin näiden pohdintojeni kanssa.

Kiitos vastauksestanne.

ps. pahoittelen että viestini sisältö ei aina ole niin verbaalinen. 

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #69 : 14.07.17 - klo:16:03 »
Urputi.

Olen kai väsynyt.
Mutta sellaistahan joskus tahtoo olla.
Että pakkaa väsyttämään.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #70 : 14.07.17 - klo:16:09 »
Vastaus:

-Pitää varmaan mennä lepäämään.

Hej på dig !  :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #71 : 14.07.17 - klo:16:23 »
Heipsan!   
Lepoa selkäni kai vaatisi... :039:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #72 : 22.07.17 - klo:11:05 »
Nyt taitaa olla vuosi 2017.

Taisin tulla körttifoorumille 2008 ja poistuin ”lomalle” 2014 – 2015”, muistaakseni. 

Oli niin tai näin, niin näiden värikkäiden vuosien välillä olevat viestit ja kommentit minun osaltani.

Ptäisi pyyhkiä punakynällä, himputti.

ps. ja nimimerkkejä on ollut minulla jos jonkinlaista, huh, huh.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #73 : 22.07.17 - klo:11:14 »
Noh....   eilinen on mennyt, huominen ei ole tullut...tänään auttaa Herra!    :109: :039:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #74 : 22.07.17 - klo:19:32 »
Minulla ei ole enää nykyisin mitään verbaalisia kykyjä, kauniin Suomen kirjakielen suhteen.

Jos haluan viestittää ajatuksiani, niin minun nykyiset kykyni ovat olla ”kopiokone” tai ”Youtuben mannekiini”.

Suomen kielen opettajani kääntyisi haudassaan jos tietäisi kuinka hänen opetus on mennyt hukkaan.