On erittäin tärkeätä erottaa profiilin nosto sekä imagosta että brändäyksestä. Profiilin nosto tarkoittaa oman aktiivisuudeen nostamista, imago taas kuvaa, joka ei välttättä ole yhtä tosiasioiden kanssa ja brändillä tuotteeseen tai tuotemerkkiin liittyvä maine, lisäarvo ja erikoismerkitys.
Pointtini ei ollutkaan näissä eroissa.
Mutta jos otetaan ne puheeksi:
Herättäjä-Yhdistyksen toimintalogiikkaan kuuluu ylläpitää kaupallista kustannustoimintaa. "Herättäjä" on siis tavallaan brändi, kylläkin erillinen "herännäisyydestä". Siinä "brändin kohotus", koska muissa yhteyksissä se olisi vastenmielinen termi. Mutta kokonaan toinen kysymyshän olikin, tarvitseeko se kohotusta.
Tuo profiili taas oli kyllä ihan oma sekoiluni. Ajattelin niitä samalla tavalla, koska loppujen lopuksihan selviämisen kannalta on tärkeämpää mitä meistä ajatellaan. Ikävät asiat unohdetaan.
Mutta kiitos kuitenkin maan pinnalle palauttamisesta.