Kirjoittaja Aihe: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?  (Luettu 42481 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #45 : 05.02.10 - klo:10:28 »
Asiaa pitäisi tutkia. Ei kannata arvailla. Nämä heitot maallistuneista valittajista ja ei Raamattua lukevista körteistä ovat lähtöisin hellareilta.

Ovatko varmasti? Epäilen, että samantapaisia kannanottoja on esitetty myös luterilaisilta tahoilta.

Mt
"Kyllä se on totta, mutta se todistettakoon sanoi Kalkkisten Jaakko, mutta niin en sano minä" (Seitsemän veljestä, Juhani lautamies Mäkelälle)

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #46 : 05.02.10 - klo:10:52 »
Körtti on ihan "tavallinen talliainen", syntinen, joka elää päivän kerrallaan uskonkäsityksenä: "Jumalalla on vain päivän ikäisiä lapsia", koska ihmisen on hyvä tuntea armon ikävää päivittäin, sairastaa Herralle ja uudistua uskossa joka päivä. Tässä on oppimista ja tekemistä koko eliniäksi. Siinä on sekin hyvä puoli, ettei ihminen pääse näin ollen ylpeilemään uskollaan.

Hyvin ilmaistu totuus...
"Parannus" itse kunkin ja kaikissa ryhmissä on tehtävä itse ja joka päivä......

Tuohon parannus sanaan taas joku körtti kompastuu, kun en osaa käyttää armon ikävöintiä tms hyväksyttyä sanaa päivittäisestä kaiken jättämisestä jumalan armon varaan.... :icon_rolleyes:

Mistä sinä niin luulet? Entä jos se onkin körteille arkea? Tule alas sieltä jakkaralta ja katsele totuutta silmiin.
Seppos
« Viimeksi muokattu: 06.02.10 - klo:10:38 kirjoittanut seppos »

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #47 : 05.02.10 - klo:14:18 »
Kiitosta vaan taas punaisella kirjoitetusta....."Herännäisyyden-hengessä" en osaa kirjoittaa, kun niin huonosti ko. ryhmää tunnen....Tuntemaan yritän oppia, lukemalla usein, kirjoittamalla harvoin.... :icon_rolleyes:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #48 : 05.02.10 - klo:15:12 »
Lainaus
Mistä sinä niin luulet? Entä jos se onkin körteille arkea? Tule alas sieltä jakkaralta ja katsele totuutta silmiin.
Seppos

Vasara ei näytä seisovan jakkaralla, vaan tukevasti maankamaralla katselee ympärilleen ja kuvailee näkemäänsä.

Mielestäni tuonkaltaisia henkilöön kohdistuvia heittoja tällä foorumilla ei pitäisi kohdistaa minua lukuunottamatta kehenkään muuhun.
Minä olen tämän foorumin ainoa tunnustava uskova, joka siis julkisesti tunnustaa jakkaralla seisovansa ja olevansa muita parempi ihminen - ainakin omasta mielestään.
Ovatko muutkin samaa mieltä kanssani?


Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #49 : 05.02.10 - klo:16:01 »
Hyvin ilmaistu totuus...
"Parannus" itse kunkin ja kaikissa ryhmissä on tehtävä itse ja joka päivä......

Tuohon parannus sanaan taas joku körtti kompastuu, kun en osaa käyttää armon ikävöintiä tms hyväksyttyä sanaa päivittäisestä kaiken jättämisestä jumalan armon varaan.... :icon_rolleyes:

Mistä sinä niin luulet? Entä jos se onkin körteille arkea? Tule alas sieltä jakkaralta ja katsele totuutta silmiin.
Seppos

Niinhän se P. Ruotsalainenkin taisi sanoa, että tie on joka päivä uusi ja alkaa alusta.
Ja kun joka päivä alkaa alusta, niin etenemisellä on turha huudella.

Vasara ei näytä seisovan jakkaralla, vaan tukevasti maankamaralla katselee ympärilleen ja kuvailee näkemäänsä.

Mielestäni tuonkaltaisia henkilöön kohdistuvia heittoja tällä foorumilla ei pitäisi kohdistaa minua lukuunottamatta kehenkään muuhun.
Minä olen tämän foorumin ainoa tunnustava uskova, joka siis julkisesti tunnustaa jakkaralla seisovansa ja olevansa muita parempi ihminen - ainakin omasta mielestään.
Ovatko muutkin samaa mieltä kanssani?

Ja jakkaraltahan näkee hyvin. Jos minä nousen koulussa tuolille, niin en näe kuin erilaisia hiusmuoteja ja pari opettajien pälvikaljua.
« Viimeksi muokattu: 06.02.10 - klo:10:38 kirjoittanut seppos »
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #50 : 05.02.10 - klo:19:25 »
Minä olen tämän foorumin ainoa tunnustava uskova, joka siis julkisesti tunnustaa jakkaralla seisovansa ja olevansa muita parempi ihminen - ainakin omasta mielestään. Ovatko muutkin samaa mieltä kanssani?

Ihan varmasti, takuulla, vakuuttavasti ja ehdottomasti olet omasta mielestäni muita parempi ihminen ja nimenomaan tunnustava uskova ja siinäkin erinomainen uskova. Tämänkö halusit kuulla?   :eusa_clap:
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #51 : 05.02.10 - klo:19:29 »
Tuohon parannus sanaan taas joku körtti kompastuu, kun en osaa käyttää armon ikävöintiä tms hyväksyttyä sanaa päivittäisestä kaiken jättämisestä jumalan armon varaan.

Parannukseen kompastuminen onkin hienoa ilmaisu sille, että yrittää elää paremmin joka päivä. Elämä alkaa uudestaan joka aamu. Mitä parempi päivä, sen vähemmän kompastumisia. Täysin henkilökohtainen eikä mitenkään Herättäjä-Yhdistykseen liittyvä näkemykseni on, että ihmisen on syytä tehdä parannusta jatkumona, koska olemme ihmisinä vajavaisia ja syntisiä. Yhden päivän varrella ehtii mokaamaan hyvän parannuksen ensin siihen kompastuttuaan.
« Viimeksi muokattu: 05.02.10 - klo:19:42 kirjoittanut seppos »
Acta, non verba.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #52 : 05.02.10 - klo:19:39 »
Ilmoittaudun nettituttavani jo pidemmältä ajalta Kyöstin keralla "uskovaiseksi" "kristityksi" "uskoontulleeksi", mutta en "hihhuliksi".

Armoa, joka päivä ja uutta mannaa tai öljyä vaellukseeni, joka päivä tarvitsevaksi myös. Niitä etsiskelen välillä myös Siionin virsistä, syvällisesti koetusta ja koetellusta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #53 : 06.02.10 - klo:06:53 »
Ilmoittaudun nettituttavani jo pidemmältä ajalta Kyöstin keralla "uskovaiseksi" "kristityksi" "uskoontulleeksi", mutta en "hihhuliksi".

Hienoa.

Lainaus
Armoa, joka päivä ja uutta mannaa tai öljyä vaellukseeni, joka päivä tarvitsevaksi myös. Niitä etsiskelen välillä myös Siionin virsistä, syvällisesti koetusta ja koetellusta.

Niinhän se on, että ihmisen etsintä jatkuu elämän loppuun asti.

Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #54 : 06.02.10 - klo:10:18 »
Kaksi toisistaan julmetusti poikkeavaa kuvaa samasta joukosta, riippuen siitä, kuka on katsoja.

Joskus riittää, että yksi katselija vähän kasvaa.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #55 : 06.02.10 - klo:10:58 »
Joskus riittää, että yksi katselija vähän kasvaa.

Hyvä pointi. Monestikin riittää, että katselija/kuuntelija vähän kasvaa.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #56 : 08.02.10 - klo:05:55 »
Joskus riittää, että yksi katselija vähän kasvaa.




Totta,
yleensä se jo riittää, että edes toinen osapuoli on riittävässä määrin kasvanut.
Jos molemmat, tai mitä useampi, aina parempi.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #57 : 08.02.10 - klo:05:57 »
Ihan varmasti, takuulla, vakuuttavasti ja ehdottomasti olet omasta mielestäni muita parempi ihminen ja nimenomaan tunnustava uskova ja siinäkin erinomainen uskova. Tämänkö halusit kuulla?   :eusa_clap:

Hienoa, että minut sekä minun hyvyyteni on nähty!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #58 : 08.02.10 - klo:12:14 »
hienoa ja saat papukaijamerkin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Pitäisikö herännäisyyden profiilia nostaa?
« Vastaus #59 : 08.02.10 - klo:12:15 »
Kyösti on hauska  :icon_lol:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna