Kirjoittaja Aihe: Kosto on suloinen  (Luettu 13868 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Kosto on suloinen
« : 17.09.10 - klo:13:26 »
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
>:( Sain epikriisini: Potilas poistuu osastolta ystävän saattamana!  Soo. Leguri tiesi ettei niin ollut.  Mutta näyttää kauniimmalta paperilla kuin että viedään taksiin pyörätuolissa kun ei pysy jaloillaan.  En-kiroa-mutta  olen aika no, ihmeissäni. Mitä legendaristeja legurit ovat...peitetään erehdystä kuin kissa läjää. Hyi h.

Tästäpä tuli mieleeni, kun itsekin olen kokenut vääryyttä ja tiedän, että nyt muutamat tyypit valehtelevat ihan kirkkain silmin, jotta eivät joutuisi kiinni tekemästään mokasta. Suututtaa myös Leenan puolesta, kun ajattelee, miten häntä on kohdeltu ja tosiaan jäljet peitetty taitavasti. Mielessä pyörii kosto: Odottakaapa kieroilijat, täältä pesee. Onhan meillä lehdistö ja ellei fiksumpi lehdistö ala millekään niin sitten roskalehdet. Katsotaanpa, miten sitten suu pannaan, kun lööpit kirkuvat vastaan joka paikasta.

Toinen vaihtoehto on tietysti jättää kosto Jumalalle. Mietin vain, onko sekään ihan niin hurskasta miltä näyttää. Minä kärsin vääryyteni hiljaa ja nöyrästi ja odotan, että Jumala kostaa. Odotan tosiaan ulospäin nöyränä sisältä vahingoniloisena, mitä tuleman pitää. Hah haa, menettäkääpä vain terveytenne, asemanne, talonne, tavaranne ja omaisenne. Siitä vain mieron tielle, hus hus.

Ihan näin "sykolookiselta" kannalta tuntuisi tervehdyttävältä saada kuitenkin räyhätä asian vuoksi ihan luvan kanssa. Sitten kun on aikansa räyhännyt, niin ehkä asia voisi asettua omiin uomiinsa. Tarkoitan nyt ihan omaa asiaani, en Leenan.

        
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #1 : 17.09.10 - klo:13:54 »
Kyllä sitä usein käy elämässä niin, että kaiken järjen mukaan
epäoikeudenmukaisuus on selvää kuin pläkki, eikä sitä kuitenkaan mikään korjaa.

Ja kosto saattaa olla suloinen. Ainakin hetken aikaa.

Mutta mitä sen jälkeen...

On tullut yritettyä sitäkin, mutta kun mitään tapahtunutta ei kostolla poispyyhitä,
niin paha mieli tuntuukin kostamisen jälkeen kaksinverroin, ja silloin jo itseaiheutetulta.

Mutta sanonpa vaan, että en voi olla myhäilemättä esim. Vanhasen "alaslaskua",
saa mitä kylvää! Toivottavasti siis.
Voiko tässä yhteydessä puhua Kohtalon kostosta.
Herra armahda.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #2 : 17.09.10 - klo:13:59 »
Ei ei, Atanasia! Vanhanen oli hyvä pääministeri, paljon plussanpuolelle jäi. Tekevälle sattuu. Hän tuli kaikessa suoruudessaan paljastaneeksi erään vanhentuneen maan tavan.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #3 : 17.09.10 - klo:14:20 »


Lainaus
Vanhanen oli hyvä pääministeri    , paljon plussanpuolelle jäi    . Tekevälle sattuu    . Hän tuli kaikessa suoruudessaan    paljastaneeksi erään vanhentuneen maan tavan.


- plussaa on että tuli paljastuneeksi maan tapa, mutta ei se Tahnasen ansiota ollut,
se paljastui tämän Rähmäsen peittely-yrityksistä huolimatta!!

Satmannilla on tosi outo huumori :icon_lol:
Herra armahda.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #4 : 17.09.10 - klo:14:24 »
ja A. haukkuu. Mutta juna kulkee.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #5 : 17.09.10 - klo:14:48 »
Minä luulin että täällä puhutaan vanhoista suomalaispolitiikoista Varma Kosto (VK) Turunen ja Sulo Suorttanen?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #6 : 17.09.10 - klo:14:59 »

---Ja kosto saattaa olla suloinen. Ainakin hetken aikaa.

Mutta mitä sen jälkeen...

On tullut yritettyä sitäkin, mutta kun mitään tapahtunutta ei kostolla poispyyhitä,
niin paha mieli tuntuukin kostamisen jälkeen kaksinverroin, ja silloin jo itseaiheutetulta. ---


Kiitos, Atanasia, tuotapa en tullutkaan ajatelleeksi. Oikein hyvä huomio. Ehkä siis ei kannatakaan kostaa. Tuo motivoi olemaan kostamatta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #7 : 17.09.10 - klo:15:26 »
Paljon kokemuksia on minullakin tällä saralla. Ei auta haukku, se ei haavaa tee, ei loitsu eikä rukous. Tai rukoileminen kyllä tekee tehtävänsä niin että jos olen anteeksiantamaton niin se pehmittää minun kovan sydämeni. Hiljaa oleminen ja rukoileminen "vastaajan" puolesta kokoavat tulisia hiiliä
hänen päänsä päälle ja Herra hoitaa työn oikeaan päätökseen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #8 : 17.09.10 - klo:15:33 »
Herra, opeta minua erottamaan toisistaan asiat, joihin voin vaikuttaa, niistä, joita en voi muuttaa. Aamen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #9 : 17.09.10 - klo:15:47 »
Herra, opeta minua erottamaan toisistaan asiat, joihin voin vaikuttaa, niistä, joita en voi muuttaa. Aamen.
Herra, opeta minua vaikuttamaan rakentavalla tavalla asioihin, joihin juuri minä voin vaikuttaa, osaan vaikuttaa ja joissa minuun koulutukseni tähden myös luotetaan. Anna minulle kärsivällisyyttä; on ystäviä ja asianymmärtäjiä, jotka ymmärtävät niin paljon, niin paljon, mutteivat kirjoita minun postiini kuin ensin nuhteita, sitten kuultuaan mistä on kyse, vaikenevatkin yllättäen.

Herra, oikeaan ja väärään me voimme vaikuttaa - asiakirjaväärennös on rikos, neuvo meitä.  Älä tee meistä pelkkää velliä rätissä vaikka olemme kristittyjä, sillä se velvoittaa muuhun ja enempään.  Anna rohkeutta korottaa äänemme oikean puolesta, sillä vääriin tietoihin alistuminen Sinun "tahtonasi" vaarantaa terveytemme jos ja kun joudumme samaan sairaalaan toistamiseen.

Joskus se vaarantaa lähimmäisemme hengen, mikä on vielä tärkeämpi motiivi toimia.
Opeta myös näitä ylen lempeitä nuhtelijoitamme erottamaan toisistaan kosto ja korjaaminen, vaikka me olisimme heidän mielestään kuinka ärsyttäviä.
« Viimeksi muokattu: 17.09.10 - klo:15:51 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #10 : 18.09.10 - klo:10:09 »
Olisin voinut kostaa ja perusteellisesti minua kepittäneille, mutta paras tapa suhtautua asiaan, on antaa kepittäjien ymmärtää, että tiedän täysin, missä he ovat töpänneet. Niistä tulee kumman nöyriä ja snoopeja, kun toteaa, että tietää toisten töppäämiset, muttei aio niistä kertoa edemmäs.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #11 : 18.09.10 - klo:10:13 »
Ei minuakaan huvita kostaa, sillä se johtaa omalaatuisiin vihan ja koston kierteisiin.  Ongelma on, kuinka korjata selvä virhe jotenkin niin ettei siihen lorahda koston makua?  Itse sanon jos kollega mokaa etten periaatteesta rekkaa, mutta älä samaa mokaa uusi, hyvä ihminen.  Ehkä pelastan seuraavan potilaan hengen. Jos uhkailen, tyyppi vain linnoittautuu ja mokaa varmasti.

Toisekseen ikävistä kokemuksista ei ikinä pääse itse irti jos jää kostoa miettimään. Ja elämä jatkuisi niin mielellään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #12 : 18.09.10 - klo:13:03 »

ei se ole.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #13 : 18.09.10 - klo:19:49 »
Olisin voinut kostaa ja perusteellisesti minua kepittäneille, mutta paras tapa suhtautua asiaan, on antaa kepittäjien ymmärtää, että tiedän täysin, missä he ovat töpänneet. Niistä tulee kumman nöyriä ja snoopeja, kun toteaa, että tietää toisten töppäämiset, muttei aio niistä kertoa edemmäs.
Ässät kannattaa pitää piilossa niin kauan kuin voi, mutta on hyvä antaa toisten tietää niiden löytyvän tarvittaessa. Se rauhoittaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #14 : 18.09.10 - klo:22:26 »
Olisin voinut kostaa ja perusteellisesti minua kepittäneille, mutta paras tapa suhtautua asiaan, on antaa kepittäjien ymmärtää, että tiedän täysin, missä he ovat töpänneet. Niistä tulee kumman nöyriä ja snoopeja, kun toteaa, että tietää toisten töppäämiset, muttei aio niistä kertoa edemmäs.

Ässät kannattaa pitää piilossa niin kauan kuin voi, mutta on hyvä antaa toisten tietää niiden löytyvän tarvittaessa. Se rauhoittaa.

On minullakin semmoisia ässiä, että voisin tehdä ainakin kolmen ihmisen elämän tukalaksi. Eipä silti haluta tehdä sitä, sitä kun ei tiedä koskaan, mitä saattaa itsellä tai läheisillä olla joskus edessään. Toivon vain, että nämä tyypit ottavat opikseen ja toivottavasti ovat ainakin säikähtäneet. Ei haittaisi, vaikka olisi tullut ----- housuun.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.