Kirjoittaja Aihe: Kahvi  (Luettu 11775 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Kahvi
« Vastaus #45 : 13.08.10 - klo:15:28 »
Penan penaalissa hiiliä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Kahvi
« Vastaus #46 : 13.08.10 - klo:15:39 »
Punaviinin osalta 15 euroa on jonkinlainen rajapyykki. Kun maksaa viinistä 16-17 euroa saa hyvää viiniä. Jos taas maksaa punaviinistä 30 euroa, maussa ei ole eroa verrattuna 17 euron viiniin. Mielestäni yli 30 euron punaviinien juominen on briljeeramista. Eli siis hintahaarukan 16-30 euroa välillä viini on yhtä hyvää kuin 100 euron viini.

Markka-aikaan kehitin optimistista suhtautumista ikääntymiseen edistävän viininvalintasäännön:

"Kukin maksakoon viinipullosta ikävuosiensa osoittaman markkamäärän."

Sitten tuli euro ja pilasi koko homman.

Mt

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kahvi
« Vastaus #47 : 13.08.10 - klo:18:25 »
Tässä ollaan näemmä siirrytty kahvista viiniin, ei siinä mitään: tykkään esimerkiksi espanjalaisista tempranillo- lajikkeen viineistä.

Minä myös. Kas, kun tulikin puhetta tempranillosta! Raimatin tempranillo oli vuosina 1998 - 2004 erittäin hyvää. Sitten muuttui etiketti ja viinin maku huonommaksi.
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kahvi
« Vastaus #48 : 13.08.10 - klo:20:33 »
Markka-aikaan kehitin optimistista suhtautumista ikääntymiseen edistävän viininvalintasäännön:

"Kukin maksakoon viinipullosta ikävuosiensa osoittaman markkamäärän."

Sitten tuli euro ja pilasi koko homman.

Mt
Ja siihen lasit ikävuosien mukaisella alennuksella Instrusta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kahvi
« Vastaus #49 : 13.08.10 - klo:22:52 »
Ja nyt älkää pyörtykö hyvät punkun ystävät: punaviini on hyvää cociksella lantrattuna  :eusa_clap: Oikeesti, sillai sitä voi vähän juoda: puolet viiniä ja puolet cocista.


Jos ihan totta puhutaan, niin oisinkohan maistanu tuota sekoitusta tasan kaksi kertaa. Eikä kolmatta ole näköpiirissä. Sen sijaan huomenna voi tähän aikaan maailma olla hieman parempi paikka, jos 'Herra Huttunen' 'Mustan Kissansa' kanssa suostuu edesauttamaan asiaa  :icon_wink:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Kahvi
« Vastaus #50 : 18.08.10 - klo:10:16 »
Kahvi on juhlajuoma. En juo kahvia arkena kuin satunnaisesti. Muita pinttyneitä tapoja sen sijaan on paljon.  :icon_lol: Jos keitän kahvia, keitän pannukahvia. Nyt taitaa olla kahvipurkissa Presidenttiä. Jos on, se on tullut tuomisina. Pannukahviin on syynä se, että minulla on ikivanha kahvinkeitin ja luulenpa sen olevan melko ryönäinen sisältä. Siis sieltä putkien uumenista. Toki pannun ja vähän muutakin saan puhtaaksi, mutta en ole (vielä) purkanut keitintä osiksi ja putsaillut myös sen synkkiä puolia. Lisäksi pannukahvissa on se hyvä puoli, että se on oikeasti kuumaa ja sen voi laittaa termariin.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kahvi
« Vastaus #51 : 19.08.10 - klo:14:38 »



   Kahvi tosiaan aiheuttaa riippuvuutta. Unkarin viinialueilla 1983 en saanut kahvia parina päivänä - kolmantena aamuna päässäni jyskytti minulle harvinainen migreeni ( minulla on migreeni kai kerran kymmenessä vuodessa ); etsimällä etsin yhden kuulun T-kirjaimella alkavan viinipitäjän kaiketi ainoan kahvikuppilan ( oli hotellin yhteydessä, itse olin majoittuneen maalaistalossa), ostin triplakahvit, ja kas: migreeni oli tipotiessään ja olo mitä parhain! :kahvi:

  ( migreeni tuolloin johtui siis kahvin puutteesta! ). :kahvi: :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33816
Vs: Kahvi
« Vastaus #52 : 19.08.10 - klo:14:48 »
Olimme 97-vuotispäivillä. Sankaritar juo ja tarjoaa aina Nes-caffetta. Onko se pitkän iän salaisuus?

Kahvileivät olivat kyllä kaloripommeja. Ihanaa voileipäkakkua ja vadelma-kermatäytekakkua mm.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)