Kirjoittaja Aihe: Päästä irti itsestäsi  (Luettu 29096 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #30 : 25.03.10 - klo:09:33 »



   Olen ymmärtänyt että körttiläiset ovar rehellisiä ja totuudellisia. Vedättäminen on kaksiteräinen miekka. Toisaalta leikki, toisaalta haava.

Katselin tässä hetken aamuTV:tä. Tony Dunderfelt ja punatukka keskustelivat positiivisesta ajattelusta. Joku työpaikkatutkimus kai se oli. Aurinkoiset ajatukset parantaa tilanteita.  Olen itse kokenut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #31 : 25.03.10 - klo:09:41 »
Olen ymmärtänyt että körttiläiset ovar rehellisiä ja totuudellisia. Vedättäminen on kaksiteräinen miekka. Toisaalta leikki, toisaalta haava.

... olla lukematta jotakin on minulle ainakin eräs asiantuntija jo...

Olen ymmärtänyt että körttiläiset ovar rehellisiä ja totuudellisia.
Ei sen enempää kuin kukaan muukaan ihminen tässä maapallossa joten minä ainakin olen körttiläisyydestäni huolimatta samalla viivalla kuin vedättäjä, valehtelijat, murhamiehet, hurskahtelijat, jne....

ps. Jokohan nyt malttaisi olla :icon_wink:

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #32 : 25.03.10 - klo:12:46 »
Olen ymmärtänyt että körttiläiset ovar rehellisiä ja totuudellisia. Vedättäminen on kaksiteräinen miekka. Toisaalta leikki, toisaalta haava.
....
Aurinkoiset ajatukset parantaa tilanteita.  Olen itse kokenut.

Eiköhän me kaikki olla samalla viivalla, jokainen tekee itse päätöksen omasta toimintatavastaan kussakin tilanteessa. Kukin luonteensa ja elämäntilanteensa ja ties minkä perusteella. Itse olen sen verran tylsä, ettei vedättäminen noin isommasti kovin hauskalta kuulosta. Mutta - kuka saa ilonsa ja hupinsa mistäkin  :eusa_angel:  Kyllä elämässä pitää hauskuutta olla  :)

Aurinkoiset ajatukset! Kyllä, minäkin olen kokenut. Asioita ei tietenkään voi väkisin kääntää positiivisiksi äkkiä, jos vaikka puoliso on kuollut tai lähtenyt toisen matkaan kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman mahdollisuutta keskusteluun. Sellaisessa tilanteessa voi tosiaan käydä mielessä, että päästää itsestään irti lopullisesti. Noin muuten oman mielen senhetkinen tila tai kokonaisrakenne (esim. onko masentuvainen vai ei) vaikuttaa kolhuista selviytymiseen.

Nuo aurinkoiset ajatukset voisivat liittyä myös siihen, että mitäs oppia voin saada jostain juuri koetusta ikävästä tilanteesta tai asiasta. Niiden positiivisten asioiden löytäminen on palkitsevaa ja elämää kannattelevaa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #33 : 25.03.10 - klo:13:15 »
riitta-mummi sanoo, että
"Olen ymmärtänyt että körttiläiset ovar rehellisiä ja totuudellisia"

mie olen aina liittänyt nämä hyvät ominaisuudet - rehellisyyden ja suoraselkäisyyden
ja luotettavuuden "lapualaisuuteen" tai etelä-pohjanmaalaisuuteenn jos vähän laajentais!

Subjektiivinen käsitykseni juontaa lapualaisesta isästäni.

Mutta, että se liityykin körttiläisyyteen...juu, niin se taitaakin olla :023:


Tuntuu pahalta edes kirjoittaa "vedättämisestä" samassa viestissä, niin
alas sen luokittelen. On syytä vakavasti miettiä miksi vedättää jos (on tarvetta) vedättää. :107:
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #34 : 25.03.10 - klo:13:18 »


       Tulkitsin tämänaamuisen aamuTV:n keskustelijoita. Tony Dunderfedlt ja punatukkainen nainen puhuivat siitä kuinka jo 20-30 prosentin muutos täysin negatiivisiin tunteisiin vaikuttaa työyhteisössä.

Kuinka helposti lyhyitä kirjoituksia voidaankaan lukeä "väärin". Esim. minä en tarkoittanut opettaa. Kerroin vain mitä kuulin ja kun sattui vielä olemaan omakohtainen kokemuskin. Meitäkin pankissa koulutettiin ennen fuusioketjuja positiiviseen ajatteluun.

Olen kyllä ollut syvissä tummissa vesissä useastikin. Ja täysi tosikko olin "virkavuosinani", hikipinko oikein. Iloitsen kun olen päässyt niistä irti.

Elämän laki on myös minulle ollut se että kun jostakin luopuu, jotakin uutta tulee tilalle.

Hei!       täältä Lahdesta Riitta(tutkii reseptien oikeita mittasuhteita)
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #35 : 25.03.10 - klo:13:26 »
Tuntuu pahalta edes kirjoittaa "vedättämisestä" samassa viestissä, niin
alas sen luokittelen. On syytä vakavasti miettiä miksi vedättää jos (on tarvetta) vedättää.
Täytyy kai hieman itseänsä puolustaa, olisikohan syytä Atanasia muistella vaikka hieman menneitä vuosia taakse päin. kaikella kunnioituksella.

Joten jälleen turhaan pyrimme omaa kilpeämme kiilottamaan, tehty mitä tehty sitä ei enään tekemättömäksi saa.
Mutta jos nyt haluaa sitä rintaansa takoa ja omaa egoansa ylistää. Siihen minä niin kuin Hän antaa mahdollisuuden.
Totuus tulee kumminkin enemmin tai myöhemmin esiin.

Lukekaapa vaikka:Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.
Kukas se semmonen "guru" on foorumilla ollut?
http://www.h-y.fi/foorumi/index.php?topic=1308.0

ps. minulle ei tullut tästä viesti ketjusta mitään tyydytystä, päinvastoin Sadetta.( B.H.S / Benkku)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #36 : 25.03.10 - klo:13:32 »
Lainaus
Viestejä: 1429


  Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #35 : tänään kello 13:26 » Lainaus 

--------------------------------------------------------------------------------
Lainaus käyttäjältä: Atanasia - tänään kello 13:15
Tuntuu pahalta edes kirjoittaa "vedättämisestä" samassa viestissä, niin
alas sen luokittelen. On syytä vakavasti miettiä miksi vedättää jos (on tarvetta) vedättää.
Täytyy kai hieman itseänsä puolustaa, olisikohan syytä Atanasia muistella vaikka hieman menneitä vuosia taakse päin. kaikella kunnioituksella.

Joten jälleen turhaan pyrimme omaa kilpeämme kiilottamaan, tehty mitä tehty sitä ei enään tekemättömäksi saa.
Mutta jos nyt haluaa sitä rintaansa takoa ja omaa egoansa ylistää. Siihen minä niin kuin Hän antaa mahdollisuuden.
Totuus tulee kumminkin enemmin tai myöhemmin esiin.

Lukekaapa vaikka:Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009.

Lainaus käyttäjältä: vaivattu sielu - 13.05.09 - klo:07:07
Kukas se semmonen "guru" on foorumilla ollut?
http://www.h-y.fi/foorumi/index.php?topic=1308.0

ps. minulle ei tullut tästä viesti ketjusta mitään tyydytystä, päinvastoin Sadetta.( B.H.S / Benkku)
 
 Ilmoita valvojille    tallennettu 
 

ihan pihalla olen taas, mutta mitäs tuosta, onneks ulkona paistaa aurinko :102: :icon_rolleyes:
Herra armahda.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #37 : 25.03.10 - klo:13:39 »
Täytyy kai hieman itseänsä puolustaa, olisikohan syytä Atanasia muistella vaikka hieman menneitä vuosia taakse päin. kaikella kunnioituksella.

Joten jälleen turhaan pyrimme omaa kilpeämme kiilottamaan, tehty mitä tehty sitä ei enään tekemättömäksi saa.
Mutta jos nyt haluaa sitä rintaansa takoa ja omaa egoansa ylistää. Siihen minä niin kuin Hän antaa mahdollisuuden.
Totuus tulee kumminkin enemmin tai myöhemmin esiin.

Lukekaapa vaikka:Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009. http://www.h-y.fi/foorumi/index.php?topic=1308.0

ps. minulle ei tullut tästä viesti ketjusta mitään tyydytystä, päinvastoin Sadetta.( B.H.S / Benkku)
ihan pihalla olen taas, mutta mitäs tuosta, onneks ulkona paistaa aurinko
Niin onhan se helppo heittäytyä joko huumorin verhon taakse tai sitten tekeytyä aivan "toiseen roolin" niin kuin esimerkiksi minä ja monet muut, vai väitätkö jotain muuta. Toisaalta mitäpä se minulle kuuluu, enään.
Aurinkokin paistaa risu kasaan, joskus :icon_wink:
« Viimeksi muokattu: 25.03.10 - klo:13:44 kirjoittanut Benkku »

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #38 : 25.03.10 - klo:13:40 »
Jaha-jaha. Krhm. Tarkastellaanpa tätä vedättämistä.
Isä kanssa lastattiin muutama tukki liisterekeen ja vedätettiin se Kirillä lantsille. Ja Kirihän veti. Se oli sen työ. Mieluusti se sitä teki. Ei me isän kanssa olis tietenkään jaksettu. Kiri oli vahvempi. Me istuttiin kuorman päälle ja niin sitä mentiin. Ylämäissä hypättiin kyydistä ja saatettiin avittaakin.
Kiri oli raisu, vahva ori.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #39 : 25.03.10 - klo:13:54 »
ps. minulle ei tullut tästä viesti ketjusta mitään tyydytystä, päinvastoin Sadetta.( B.H.S / Benkku)

Eiku minä puhuin vaan yleensä vedättämisestä, en tästä ketjusta. Otsikko on kyllä erittäin hyvä keskustelun aihe, kuten monet muutkin aiheesi, Benkku  :023:  Sinulla on hyviä pointteja monista asioista!

Jaha-jaha. Krhm. Tarkastellaanpa tätä vedättämistä.
Isä kanssa lastattiin muutama tukki liisterekeen ja vedätettiin se Kirillä lantsille.

 :icon_sunny:  :082:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #40 : 25.03.10 - klo:14:04 »
Satmanin kirjoitus on lähes vertaus . Jos ette isän kanssa olisi hypänneet avittamaan, olisin arvannut kuka se Kiri (K.ri) oikein oli.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #41 : 25.03.10 - klo:14:05 »
 :017:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #42 : 25.03.10 - klo:14:27 »
Kuinka helposti lyhyitä kirjoituksia voidaankaan lukeä "väärin". Esim. minä en tarkoittanut opettaa. Kerroin vain mitä kuulin ja kun sattui vielä olemaan omakohtainen kokemuskin. täältä Lahdesta Riitta(tutkii reseptien oikeita mittasuhteita)

Minä tartuin niihin pariin tekstistäsi lainaamaani kohtaan, Riitta-mummi, kun halusin kommentoida. Niinhän se on, että jokainen kirjoittaa täällä omiaan (!) ja muut reagoi tavallaan tai on reagoimatta.

Aika usein tällä foorumilla tuntuu, että pitäisi muistaa joko vähätellä itseään tai kehua körttiyttään tai selitellä sanomisiaan. Omien kirjoitusten selventäminen on joskus paikallaan, koska väärinymmärryksiä sattuu. Ja joskus muuten vaan ymmärrämme samankin asian eri tavoin.

Niin onhan se helppo heittäytyä joko huumorin verhon taakse tai sitten tekeytyä aivan "toiseen roolin"

   :023:  :023: Nimenomaan! Täällä voi esittää olevansa tietynlainen ihminen mutta todellisuus onkin ihan muuta. Sepä se.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #43 : 25.03.10 - klo:15:17 »
Ymmärsitkö sadetta tai ymmärsittekö?
Lukekaapa vaikka:Herännäisyys körttifoorumilla keväällä 2009. http://www.h-y.fi/foorumi/index.php?topic=1308.0
ps. minulle ei tullut tästä viesti ketjusta mitään tyydytystä, päinvastoin Sadetta.( B.H.S / Benkku)

Eiku minä puhuin vaan yleensä vedättämisestä, en tästä ketjusta.
No hyvä, siis "yleensä" sitä tapahtuu ihmisellä omassa elämässään päivittäin. Vaikka sitä ei halua myöntää, edes itselleen.

Jaha-jaha. Krhm. Tarkastellaanpa tätä vedättämistä.
Isä kanssa lastattiin muutama tukki liisterekeen ja vedätettiin se Kirillä lantsille. Ja Kirihän veti. Se oli sen työ. Mieluusti se sitä teki. Ei me isän kanssa olis tietenkään jaksettu. Kiri oli vahvempi. Me istuttiin kuorman päälle ja niin sitä mentiin. Ylämäissä hypättiin kyydistä ja saatettiin avittaakin.
Kiri oli raisu, vahva ori.

Satman  :023:

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #44 : 25.03.10 - klo:16:29 »
Eiku minä puhuin vaan yleensä vedättämisestä, en tästä ketjusta.

No hyvä, siis "yleensä" sitä tapahtuu ihmisellä omassa elämässään päivittäin. Vaikka sitä ei halua myöntää, edes itselleen.
Siis vedättämistä? Eli esim. minä vedätän päivittäin itseäni ja/tai muita, mutten halua myöntää asiaa?  :017:  Mikä kaikki on vedättämistä? Siis että ymmärtäisimme asian samalla tavalla. Minusta ainakin se, että johdan jotakuta tietoisesti harhaan jossain asiassa huvikseni tai kenties saadakseni/saavuttaakseni itse jotain? Tai onko vedätystä se, jos joku menee harhaan jonkin minun sanomiseni/tekemiseni seurauksena, vaikken tarkoita johtaa harhaan? Toinen vaan ymmärsi eri tavalla. Ja jos ei ole mahdollisuutta korjata väärinymmärrystä, niin pitäisikö minun syyllistyä siitä tai ymmärtää vedättäneeni?

Kuoppaa voi kaivaa kyntensä verille ja vielä yrittää jatkaa sormentyngillä, mutta minusta raja saa tulla vastaan aiemmin. Jos halkaisen hiusta liian pitkälle, mitä jää jäljelle? Mitä itselleni tapahtuu? Haluaisin liittää nyt mukaan armon. Yritän pysytellä itselleni mahdollisessa inhimillisyydessä niin, että osaan lopettaa, ennenkuin raja tulee vastaan. Siis yritän, mutten voi olla varma, kuinka hyvin onnistun. Päästän irti itsestäni liioittelun osalta, myönnän rajallisuuteni ja antaudun suurempiin käsiin. Toivottavasti osaan pyytää anteeksi, kun siihen on aihetta.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa