Kirjoittaja Aihe: Kunnioita isääsi ja äitiäsi  (Luettu 18987 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #30 : 08.01.10 - klo:12:45 »
En voi edelleen olla muistelematta rakasta anoppiani, jonka kaikki tiesivät kristityksi, joka ei koskaan siitä puhunut, oli vieraanvarainen, ei kiistellyt opillisista kysymyksistä.
Hän opetti lapsilleen ja lastenlapsilleen iltarukouksen, piti pyhäkoulua ja ennen kaikkea R a k a s t i  kaikkia jälkeläisiään ja Jumalaansa yli kaiken.

Me kaikki kunnioitimme häntä ja kunnioitamme aina hänen muistoaan.

Minä kuulun mielelläni Syntisten sekakuoroon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #31 : 08.01.10 - klo:12:50 »
En ole innostunut syntisyyteni esittelystä. Se on yhtä itsestäänselvyys kuin armo.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #32 : 08.01.10 - klo:15:29 »
Joku on joskus sanonut: Me synnymme armon tilaan Kristuksen työn tähden, mtta saatamme kovuudellamme tehdä tuon armon kohdaltamme tyhjäksi,


Minulle on kerrottu taasen, että me emme synny armon tilaan, vaan synnymme kadotuksen tilaan ja perisyntiin luonnollisen syntymämme perusteella.  Kasteessa meidät otetaan taivaan perheväkeen ja syntimme pestään pois.  Kasteessa myös synnymme uudesti ylhäältä kuten raamattu sanoo.  Näin opetettiin ainakin rippikoulussa silloin kun minä siellä olin.  Jos tieto on tarkentunut sittemmin, niin se on mennyt ainakin minulta kokonaan ohi.


-että tämmöinen pieni sivuhuomautus!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #33 : 09.01.10 - klo:11:23 »
Lainaus
Kasteessa myös synnymme uudesti ylhäältä kuten raamattu


Missäs se Raamattu näin sanoo?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #34 : 09.01.10 - klo:11:28 »
Lainaus
Jos kiinnostaa, niin nuo huonommin onnistuneet kirjoittavat osoitteessa www.huitsinnevada.info Siellä on raakoja kertomuksia armottomasta uskosta. Kirjoittajat ovat eri rymistä ulos puristetut tai paenneet henkilöt eli jutut ovat kunkin omia kokemuksia.

Minuakin kiinnosti tuo foorumi.
Helluntalaisetn Ristin voittolehti kirjoitti tuosta sivustosta joku vuosi sitten oliskos ollutkook aukeaman pituisen positiivisen artikkelin.
Olin jo tuolloin ollut rekisteröitynyt kyseiselle foorumille.
Tunnen foorumin perustajan.
Sattumoisin pari päivää sitten pitkästä aikaa tuli sinne  kirjoiteltuakin.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #35 : 09.01.10 - klo:11:38 »


Missäs se Raamattu näin sanoo?


Et kysy tietämättömyyttäsi, vaan  kiistelläksesi ja osoittaaksesi oikeassaolemistasi.  Kaikki helluntailaiset tietävät ne kohdat mutta silti kiistävät, joten usko sinä tavallasi kuten tahdot.  Minä en vaivaudu väittelyyn itsestäänselvästä asiasta.  Helluntailainen omavanhurskausoppi on minulle kyllä tuttua ja erityisen vastenmielistä. Sentähden ajattelen, että uskokoot helluntailaiset ja muutkin marginaaliryhmät mitä tahtovat, se ei kuulu minuun!  Minulle riittää luterilainen (=raamatun mukainen) kasteoppi! 
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #36 : 09.01.10 - klo:11:46 »

Et kysy tietämättömyyttäsi, vaan  kiistelläksesi ja osoittaaksesi oikeassaolemistasi.  Kaikki helluntailaiset tietävät ne kohdat mutta silti kiistävät, joten usko sinä tavallasi kuten tahdot.  Minä en vaivaudu väittelyyn itsestäänselvästä asiasta.  Helluntailainen omavanhurskausoppi on minulle kyllä tuttua ja erityisen vastenmielistä. Sentähden ajattelen, että uskokoot helluntailaiset ja muutkin marginaaliryhmät mitä tahtovat, se ei kuulu minuun!  Minulle riittää luterilainen (=raamatun mukainen) kasteoppi!  


Jälleen kerran törmäsin ihmiseen, jolla on joku yliluonnollinen kyky nähdä minun sisikuntaani.
Teikäläisiin aika ajoin törmään. Olen siis siihen tottunut, eikä se minua kovin suuresti harmita.
Hivenen toki tulee paha mieli, mutta vain vähän.

Olen eri yhteyksissä kertonut, että en tiedä, mikä on oikea tapa kastaa.
En siis edusta luterilaista kastekäytäntöä sen enempää, kuin jotain toistakaan kastekäytäntöä.

Sinä kerrot uskovasi Raamatun mukaisen kasteopin. Olet minua pidemmällä: minä en sitä ole vielä mistään löytänyt. Joitain teorioita olen kyllä kohdannut.
KKaikissa niissä tuntuu olevan sen verran aukkoja, että kastevesi niistä tuntuu ulos vuotavan.
Minä olen edelleen etsijä tässä asiassa, en vielä sinun laillasi perillä.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #37 : 09.01.10 - klo:12:09 »

 Joitain teorioita olen kyllä kohdannut.
KKaikissa niissä tuntuu olevan sen verran aukkoja, että kastevesi niistä tuntuu ulos vuotavan.


Enkös minä juuri sanonutkin, ettet kysy tietämättömyyttäsi?

Olet oikeassa; tässä asiassa minä olen rauhani löytänyt, ei tarvitse enää etsiä!  Samalla tavalla kuin suurin osa koko perinteisestä kristikunnassta idän ja lännen kirkoissa.  Tämä on lähes ainoa asia joista on aina vallinnut suurin yksimielisyys perinteisessä kristillisyydessä. Muut asiat ovat jakaneet kirkkoja mutta kaste on yhteinen, ollut alusta asti.  Amerikkalaisperäisiä houhotus-liikkeitä en laske edes vakavasti otettavien kristillisten kirkkojen joukkoon. Joku muu voi ja saa puolestani niin tehdä mutta minä en.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #38 : 09.01.10 - klo:12:51 »

Minulle on kerrottu taasen, että me emme synny armon tilaan, vaan synnymme kadotuksen tilaan ja perisyntiin luonnollisen syntymämme perusteella.  Kasteessa meidät otetaan taivaan perheväkeen ja syntimme pestään pois.  Kasteessa myös synnymme uudesti ylhäältä kuten raamattu sanoo.  Näin opetettiin ainakin rippikoulussa silloin kun minä siellä olin.  Jos tieto on tarkentunut sittemmin, niin se on mennyt ainakin minulta kokonaan ohi.


-että tämmöinen pieni sivuhuomautus!

Aivan ansiosta. Välitin eteenpäin niille, jotka uskoivat Kristuksen lunastustyöhön näin intensiivisesti. Minulle on myös opetettu että olen syntynyt perisynnin alaisuuteen kadotuksen lapseksi, ja että minut on siirretty kasteessa Jumalan lapseteen, taivaan valtakunnan perilliseksi.

- Tarkensivat tarkoittaneensa samaa, mutta huomauttivat minun mainiosti voivan tyhjentää kasteen armon, jos tarkoituksellisesti pysyn synnissä, tieten tahtoen.   Kuinka käynee Gandhin, joka kunnostautui niin että pääsi kirjaan "kuusi täydellistä kristittyä" olematta kristitty, eivät kommentoineet...itse en oikein osaa mittailla täydellisyyksiä mitä ihmisiin tulee ja siitä joukosta tunsin vain Bonhoefferin, jolle Jumala on ollut sitä todellisempi, "perimmäinen realiteetti" mitä pimeämpään hänen itsensä on pitänyt astua...Kristusta seuratessaan, "tässä ajassa, erehtymisen uhalla"

- Siinä muuten teema, josta toivoisin enemmän ja harvemmin mitään kuulen. Kiinnostaako ketään?
« Viimeksi muokattu: 09.01.10 - klo:12:57 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #39 : 09.01.10 - klo:13:46 »
Muuten semmoinen pieni sivuhuomautus Ikävöivälle ja muutamalle muullekin, että voisitteko käyttää kommenteissanne täydellisiä lauseita jos mahdollista?  On vaikeuksia välillä ymmärtää kun lause saattaa olla esim.   "jos olisin...  ...-tiedä häntä...minusta kuitenkin...-hups!"

Anna nyt siinä kommenttia!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #40 : 09.01.10 - klo:14:35 »
Muuten semmoinen pieni sivuhuomautus Ikävöivälle ja muutamalle muullekin, että voisitteko käyttää kommenteissanne täydellisiä lauseita jos mahdollista?  On vaikeuksia välillä ymmärtää kun lause saattaa olla esim.   "jos olisin...  ...-tiedä häntä...minusta kuitenkin...-hups!"

Anna nyt siinä kommenttia!

Benkulle ja juhanille samat sanat.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #41 : 09.01.10 - klo:14:44 »
Muuten semmoinen pieni sivuhuomautus Ikävöivälle ja muutamalle muullekin, että voisitteko käyttää kommenteissanne täydellisiä lauseita jos mahdollista?  On vaikeuksia välillä ymmärtää kun lause saattaa olla esim.   "jos olisin...  ...-tiedä häntä...minusta kuitenkin...-hups!"
Anna nyt siinä kommenttia!

Lyhennetty versio,kiitos.

Benkulle samat sanat.
Nyt taitaa pakkanen aiheuttaa hieman ongelmia ihmisten mielentilassa, mielenkiintoista...erittäin mielenkiintoista.
Mihinkähän tämä kaikki tulee vielä johtamaan.

Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
« Viimeksi muokattu: 09.01.10 - klo:14:54 kirjoittanut Benkku »

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #42 : 09.01.10 - klo:15:02 »
Olen hyvin kekseliäs  itseni korot/stamisessa.
Voin pukeutua vaikka säkkiin.  :icon_wink:
Herra armahda.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #43 : 10.01.10 - klo:08:24 »
Sinä kerrot uskovasi Raamatun mukaisen kasteopin. Olet minua pidemmällä: minä en sitä ole vielä mistään löytänyt. Joitain teorioita olen kyllä kohdannut.KKaikissa niissä tuntuu olevan sen verran aukkoja, että kastevesi niistä tuntuu ulos vuotavan. Minä olen edelleen etsijä tässä asiassa, en vielä sinun laillasi perillä.

Olisin kovin kiinnostunut tietämään, että mistä löytyisi oppi tai teologia, joka on aukoton eli täydellinen? Ja niin ikään olisi kiinnostunut tietämää, mitä aukkoja ev.lut kirkon kasteopissa on? Meinaan vaan sitä, että aika kovia väitteitä esität. Olisi hyvä myös kuulla perusteita väitteiden takana? Ettei mene ihan huulen heitoksi!
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #44 : 10.01.10 - klo:08:34 »
Olisin kovin kiinnostunut tietämään, että mistä löytyisi oppi tai teologia, joka on aukoton eli täydellinen? Ja niin ikään olisi kiinnostunut tietämää, mitä aukkoja ev.lut kirkon kasteopissa on? Meinaan vaan sitä, että aika kovia väitteitä esität. Olisi hyvä myös kuulla perusteita väitteiden takana?
Ole huoleti Salis, kyllä "karjalaisenkyösti" Sinulle vastaa vastauksia vastauksien päälle, kysymyksistä puhumattakaan,sivu kaupalla.
Sen verran on hänellä suoritus paineita saavuttaakseen ykköspaikan foorumilla. :icon_wink:

ps. kilpailu on kovaa tälläkin saralla,huh,huh