Kirjoittaja Aihe: Kunnioita isääsi ja äitiäsi  (Luettu 18988 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #15 : 07.01.10 - klo:19:08 »
Asiaa onkin katsottu usealta eri puolelta.
Jo esiin tulleita asioita unhoittamatta lisään tänne vielä yhden puolen tätä kokonaisuutta: Raamatussa sanotaan, että jokaiselle ihmiselle maksetaan palkka tuonpuoleisessä tekojen mukaan, eli sen mukaan, mitä ihminen on tehnyt täällä ajassa.
Jos esim. ei ole uskonut Kristukseen ja joutuu siis tuolle huonommalle puolelle, jossa eletään valtavassa taloudellisessa/henkisessä/hengellisessä kurjuudessa, olot siellä ovat sitä paremmat, mitä parempia tekoja on elämässään tehnyt. Sama koskee myös sitä tuonpuoleisen puolta, jossa eletään valtavassa taloudellisessa/hengellisessä/henkisessä vauraudessa.

Vaikka ihminen teoillaan ei voi ansaita pelastusta, Raamatun tekstien perusteella hän voi tallentaa varojaan taivaan (ja kaikesta päätellen myös helvetin) pankkiholveihin, joista sitten riittää varallisuutta tuonpuoleisen erilaisiin tarpeisiin.
Jeesuksen mukaan ainakaan taivaallisissa pankeissa ei varallisuus sula, sekä että talletussuoja on 100% varma, koska itse Jumala on siinä takuuhenkilönä. Jeesus kehoittaa tallentamaan tuolle taivaan tilille, jotta ihmisellä olisi Hänen mukaansa aarre taivaassa.
Jos kerran on taivaaseen menossa, niin kannattaa ottaa rahansa mukaan taivaaseen.
Mitä niitä tänne jättämään. Jotkut tosin levittävät sellaista harhaanjohtavaa huhua, että omaisuuttaan ei voi ottaa mukaan tuonpuoleiseen.
Huhu ei pidä paikkaansa, ainakaan Raamatun tekstien mukaan.

Rahat tosin pitää ennen matkalle lähtöä vaihtaa sellaiseen muotoon, että niillä on arvoa taivaassa.
Niinhän sitä monesti maallisissakin kuvioissa toimitaan, kun rajoja  ylitetään.
Esim. jos entisestä Neuvostoliitosta matkusti länteen, ei ruplalla tehnyt yhtään mitään.
Ruplat piti vaihtaa rajan toisella puolella länsivaluutaksi, joka taasen rajan toisella puolella kelpasi.

Muistan kerran DDRssä, kun kaupassa halusin ostaa jotain ja minulla oli vain Länsi-Saksan rahaa.
Tarjosin sitä kassalla: ei kelvannut, vaikka länsimarkan virallinen kurssi oli täsmälleen sama, kuin itämarkankin kurssi.


Tuttu paikka Raamatusta, mutta en ole koskaan ennen kuullut siihen tuollaista selitystä enkä oikein jaksa käsittää sitä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #16 : 07.01.10 - klo:19:50 »
Lainaus käyttäjältä: Pirska
Tuttu paikka Raamatusta, mutta en ole koskaan ennen kuullut siihen tuollaista selitystä enkä oikein jaksa käsittää sitä.

Kuinka sinä olet ymmärtänyt tuon aarteiden keräämisen taivaaseen?

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #17 : 07.01.10 - klo:19:59 »
Vaikket kysynyt minulta niin minä ymmärrän sen siten, että taivaassa on aarteensa mitkä siellä on. Sitäpaitsi vaikea uskoa että siellä maallisella hyvällä päsmätään niinkuin täällä!

Se on  "aarteiden kartuttamista iäisyyteen" että päästään sinne!  Kristukseen uskominen on iäisten aarteiden kartuttamista!
Se on sitä, että aarteeni on taivaassa Kristuksen läsnäolo, eikä niinkuin täällä ajatellaan, että rahaa ja tavaroita.

Olen joskus miettinyt että taivasta voivat paremmin ymmärtää ne joilla on paljon itkua maan päällä.  "siellä ei enää ole itkua..."

tai kerranmietiskelin erästä syntymästään asti sairasta joka oli pyörätuo9liin ja hengityslaitteeseen sidottu; -hän varmaan voi käsittää jotain oleellisempaa taivaasta kuin me joilla menee ns. hyvin ja mietiskelemme turhamaisuuttamme turhuuksia, että onko siellä rahaa ja omaisuutta ja voiko sitä kartuttaa sinne vielä  enemmän työskennellen täällä ahkerasti.

Jos rahaa ja omaisuutta tekee mieli, niin niitä pitää kartuttaa jo täällä elämässä!  Epäilen melko vahvasti että siellä raha on menettänyt arvonsa, kun keneltäkään ei mitään puutu.

Mutta nyt pitää muistaa että me kaikki puhumme asioista, joista emme tiedä mitään. Luulemme vain.
« Viimeksi muokattu: 07.01.10 - klo:20:04 kirjoittanut Jampe »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

santtu-62

  • Vieras
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #18 : 07.01.10 - klo:20:37 »
Mutta nyt pitää muistaa että me kaikki puhumme asioista, joista emme tiedä mitään. Luulemme vain.
Allekirjoitan, Jampe.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #19 : 07.01.10 - klo:21:22 »
Luukas 18:22  (Sama asia vähän eri sanoin myös täällä: Matteus 19:21 ja Markus 10:21)
Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."

Eräs tapa hankkia aarretta taivaaseen näyttää Jeesuksen uskomuksen mukaan olevan se, että antaa omaisuuttaan köyhissä oloissa eläville ihmisille. Tämänkaltainen taivaallisen aarteen kerääminen on nykyään helppoa: humanitäärisiä järjestöjä on niin monia, että jokaiselle löytyy useita, joihin itsekukin voi luottaa.


Luukkaan evankeliumi 12:33
Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele.

Jeesus siis on sitä mieltä, että taivaallisen aarteen kerääminen tapahtuu almuja antamalla kurjuudessa eläville ihmisille.
Tämä on se tapa, jolla ihminen saa maallisen omaisuutensa mukaan taivaaseen.



Ja sitten jotain lisää tuosta palkka-asiasta:
Luukas 6:35
Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

Matteus 10:41-42 (ks. myös Markus 9:41)
Joka profeetan ottaa tykönsä profeetan nimen tähden, saa profeetan palkan; ja joka vanhurskaan ottaa tykönsä vanhurskaan nimen tähden, saa vanhurskaan palkan.
Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille."

1.Korinttolaiskirje: 3:8 (lue asiayhteys, niin paremmin käy ilmi, mistä kyse)
Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.


Matteus 5:11-12
Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.  Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa.

Luukas 6:22-23
Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan - Ihmisen Pojan tähden.  Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa;

Matteuksen evankeliumi:
6:1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
6:2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
6:4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
6:5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
 

Matteus 20 kertoo jo täälläkin esillä olleesta viinitarhatyöstä ja siitä, että siinä kaikki saivat saman palkan.
Vertauksessa kerrotaan, että "taivasten valtakunta on perheenisän kaltainen, joka ... lähti ... palkkaamaan työmiehiä".
Voihan olla niin, että jos Jumala kutsuu eri ihmisiä erilaisiin töihin, kaikille maksetaan sama palkka.
Jos taasen joku sen lisäksi vielä tekee jotain pyytämättä (lähinnä auttaa köyhiä), maksetaan sitten vielä extraa.
En teidä, miksi niille, joille annetaan erityinen kutsu, maksetaan kaikille sama palkka.


Markus 12:42-44 Niin tuli köyhä leski ja pani kaksi ropoa, yhteensä muutamia pennejä.
Ja hän kutsui opetuslapsensa tykönsä ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut, jotka panivat uhriarkkuun.
Sillä he kaikki panivat liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan kaiken, mitä hänellä oli, koko elämisensä."

Palkan maksussa otetaan huomioon ihmisen olosuhteet ja mahdollisuudet.
Ne, joille on paljon annettu, niiltä paljon vaaditaan, joille on luskikalla annettu, heiltä ei kauhalla vaadita.



Palkka maksetaan tuonpuoleisessa myös siellä kurjemmassa paikassa:
Ilimestyskirja 22:12
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Tässä Jeesus mahdollisesti puhui kaikista ihmisistä, ei ainoastaan pelastuvista.

Matteus 10:15
Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.

Markus 11:21-24
"Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet teissä, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa tehneet parannuksen.
Mutta minä sanon teille: Tyyron ja Siidonin on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin teidän.
Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, niin se seisoisi vielä tänäkin päivänä.
Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun."

Ikuisen kurjuuden paikassa on eritasoisia tuomioita, riippuen siitä, mitä itsekukin on elämässään tehnyt.


Matteus 12:36
Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

Turhat sanat ilmeisesti pienentävät pankkitiliä tuonpuoleisessa.

Jos asiassa on vielä jotain epäselvyyksiä, jatkan Raamatun siteeraamista. Saatan muutenkin jtakaa, vaikka ei olisikaan epäselvyyttä enää.
« Viimeksi muokattu: 07.01.10 - klo:21:27 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #20 : 07.01.10 - klo:21:38 »
Kyllä minä aarteiden keräämisen taivaaseen olen ymmärtänyt aika tavalla niin kuin Jampe sen tuossa esitti.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #21 : 07.01.10 - klo:22:02 »
Kyllä minä aarteiden keräämisen taivaaseen olen ymmärtänyt aika tavalla niin kuin Jampe sen tuossa esitti.


Kuulostan varmaan varsin helluntalaiselta, kun totean, että sen lisäksi, että ymmärrän toki sen, että suurimmat aarteet ovat se, että pääsee taivaaseen ilman omaa ansiotaan ja että siellä on Jumala  (kuten Jampe näyttää tarkoittavan), uskon myös kirjaimellisesti nuo monet Jeesuksen tekstit, joita lainasin ed. tekstissäni.

Tuo Jeesuksen opetus kun ei ole missään määrin ristiriidassa paavalilaisen vanhurskauttamisteologian (=pelastusopin) kanssa.

Ps. Ne aarteet, joista Jampe puhui, kuten Jumala taikka pääsy taivaaseen, ovat sellaisia aarteita, että niitä ei oikeastaan saakaan kerätä. On varsin epäluterilaista (sanoisinko: epäpaavalilaista) ryhtyä keräilemään/avittamaan itselleen taivaspaikkaa, koska sitä ei ihminen omilla töillään voi kerätä: sen on nimittäin Kristus ansainnut.
« Viimeksi muokattu: 07.01.10 - klo:22:06 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #22 : 07.01.10 - klo:22:38 »
Tämä on varmaan se Yxi Kyöstin Paras Tawara, investointipankkiirin puhetta siitä "kalleimmasta asiasta":

...Eräs tapa hankkia aarretta taivaaseen...
...Tämänkaltainen taivaallisen aarteen kerääminen ...
...taivaallisen aarteen kerääminen tapahtuu almuja antamalla kurjuudessa eläville ihmisille...
...Tämä on se tapa, jolla ihminen saa maallisen omaisuutensa mukaan taivaaseen....
...eri ihmisiä erilaisiin töihin, kaikille maksetaan sama palkka...
...kaikille maksetaan sama palkka....
...maksetaan sitten vielä extraa...
...Palkan maksussa otetaan huomioon...
...Palkka maksetaan tuonpuoleisessa myös siellä kurjemmassa paikassa...
...Ikuisen kurjuuden paikassa on eritasoisia tuomioita...
...pienentävät pankkitiliä tuonpuoleisessa...

Mitähän Luther sanoo näistä vanhurskauden sijoitusrahastoista? Ovatko korot nousussa, vai kurssit? Miksi tyytyisit Kristuksen tarjoamaan pelkkään ansiottomaan armoon, kun viisaasti toimimalla saat enemmän!

Mt

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #23 : 08.01.10 - klo:06:19 »
Tämä on varmaan se Yxi Kyöstin Paras Tawara, investointipankkiirin puhetta siitä "kalleimmasta asiasta":

Mitähän Luther sanoo näistä vanhurskauden sijoitusrahastoista? Ovatko korot nousussa, vai kurssit? Miksi tyytyisit Kristuksen tarjoamaan pelkkään ansiottomaan armoon, kun viisaasti toimimalla saat enemmän!

Mt

Sijoitusrahastojen suuruudesta riippumatta ihminen ei pysty vaikuttamaan kaikkivaltiaaseen Jumalaan. Olemme hyviä keksimään erilaisia keinoja, joilla taivaspaikka mahdollisesti aukeaisi. Mutta eivät raha, temput, teot eikä kaikinpuolinen uskominen lisää korkoa Jumalan edessä. Jumalan edessä olemme huutolaisia, täysin Herramme armoilla. Vaikka euro lippaaseen kilahtaa, ei sielu voi taivaasen vilahtaa.
Acta, non verba.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #24 : 08.01.10 - klo:08:31 »
 :003: :icon_lol:  Mieleen nousee joskus Kotimaassa ollut pilakuva jossa ämöriikkalainen menestyssaarnaaja seisoo yksinkertaisten luterilaisten metsäläisten edessä ja lupaa yhdeksän hyvvä ja kahdeksan kaunista.  Nämä metsäläiset, -kun ovat niin yksinkertaisia ja lutherilaisittain aivopestyjä, eivät raukat osaa muuta vastata pappinsa kuin kuin veisaamalla vanhaa virttä: "en etsi valtaa loistoa, en kaipaa kultaakaan..."


Lainaus
Yxi Köystin paras tawara
         :003:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #25 : 08.01.10 - klo:09:52 »
Helluntailaisilla ( ja muilla samanhenkisillä) on se, että uskomisesta pitää pakosta edes jollain tapaa saada tehtyä pinnistelyä ja ponnistelua ja yrittämistä. Edes jollain lailla!  Jos ei juljeta suoraan väittää että taivaaseen pääsee teoilla, niin sitten tämä Köystinkin edustama vaihtoehto!

Sellaisessa uskossa heikot jää jalkoihin ja ilman ansioita. Taivaassakin odottaa eriarvoisuus "parempiin" uskovaisiin verrattuna.. -eipä ole ihme että niin moni voi huonosti tuollaisessa pinnistely-yrittämis-kurottelu-uskonnossa!  Se johtaa siihen, että koko ajan yritetään puristaa itsestä ulos enemmän uskoa ja tekoja. Armosta on turha puhua, se on vain sanahelinää!

Kai se sitten on niin, että ne jotka tuntevat itsensä voimallisiksi ja hyviksi ihmisiksi, -heidän pitää saada vähän hajurakoa kristillisyydesä huonommin onnistuneeseen "rupusakkiin" johon minäkin kuulun.


"Rupusakkia" !!! :107:  No nytpäs minä sen keksin kun täällä kaikki tuntuvat edustavan jotain hengellistä suuntausta ja minä en ole edustanut mitään, niin nyt kuitenkin voin sanoa että edustan kristillistä rupusakkia!  Olen rupusakin jäsen ja se on tästedes minun hengellinen suuntaukseni! -enpä ole enää "koditon" Jess!
« Viimeksi muokattu: 08.01.10 - klo:09:58 kirjoittanut Jampe »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #26 : 08.01.10 - klo:10:00 »
Helluntailaisilla ( ja muilla samanhenkisillä) on se, että uskomisesta pitää pakosta edes jollain tapaa saada tehtyä pinnistelyä ja ponnistelua ja yrittämistä. Edes jollain lailla!  Jos ei juljeta suoraan väittää että taivaaseen pääsee teoilla, niin sitten tämä Köystinkin edustama vaihtoehto!

Sellaisessa uskossa heikot jää jalkoihin ja ilman ansioita. Taivaassakin odottaa eriarvoisuus "parempiin" uskovaisiin verrattuna.. -eipä ole ihme että niin moni voi huonosti tuollaisessa pinnistely-yrittämis-kurottelu-uskonnossa!  Se johtaa siihen, että koko ajan yritetään puristaa itsestä ulos enemmän uskoa ja tekoja. Armosta on turha puhua, se on vain sanahelinää!

Kai se sitten on niin, että ne jotka tuntevat itsensä voimallisiksi ja hyviksi ihmisiksi, -heidän pitää saada vähän hajurakoa kristillisyydesä huonommin onnistuneeseen "rupusakkiin" johon minäkin kuulun.


"Rupusakkia" !!! :107:  No nytpäs minä sen keksin kun täällä kaikki tuntuvat edustavan jotain hengellistä suuntausta ja minä en ole edustanut mitään, niin nyt kuitenkin voin sanoa että edustan kristillistä rupusakkia!  Olen rupusakin jäsen ja se on minun hengellinen suuntaukseni! -enpä ole enää "koditon" Jess!

Jos kiinnostaa, niin nuo huonommin onnistuneet kirjoittavat osoitteessa www.huitsinnevada.info Siellä on raakoja kertomuksia armottomasta uskosta. Kirjoittajat ovat eri rymistä ulos puristetut tai paenneet henkilöt eli jutut ovat kunkin omia kokemuksia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #27 : 08.01.10 - klo:10:07 »
Luukas 18:22  (Sama asia vähän eri sanoin myös täällä: Matteus 19:21 ja Markus 10:21)
Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."

Eräs tapa hankkia aarretta taivaaseen näyttää Jeesuksen uskomuksen mukaan olevan se, että antaa omaisuuttaan köyhissä oloissa eläville ihmisille. Tämänkaltainen taivaallisen aarteen kerääminen on nykyään helppoa: humanitäärisiä järjestöjä on niin monia, että jokaiselle löytyy useita, joihin itsekukin voi luottaa.


Jukka Norvanto on selittänyt tämän raamatunkohdan tähän tapaan:
"Jeesus rakasti nuorta miestä niin paljon, että hän paljasti tämän kykenemättömyyden yltää täydellisyyteen.  Hän auttoi miestä pääsemään aitoon itsentä tuntemiseen antamalla käskyn, jota mies ei kyennyt täyttämään."
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #28 : 08.01.10 - klo:10:26 »
-En minäkään ole ymmärtänyt mitä olisi "aarre taivaassa", joku voisi joskus saarnata siitäkin,  mieluummin kuin oman seurakunnan ikonikurssista tai modernin psykologian näkemyksestä: Pitääkö meidän olla "näkymättömiä Ninnejä"tai muta hölynpölyä.

Joku on joskus sanonut: Me synnymme armon tilaan Kristuksen työn tähden, mtta saatamme kovuudellamme tehdä tuon armon kohdaltamme tyhjäksi, kuten se palvelija joka sai anteeksi miljoonavelan mutta olisi heittänyt tyrmään kanssapalvelijansa pikkuvipin tähden saman tien. Tätä ei moni oikein kestä kuulla, sillä se tuntuu vaativan liikaa meiltä! Miksi ei? Vaatiiko se liikaa - edes yrittäminen?
Mietin joskus kaveriani (huomatkaa, siis, en itseäni, näin on kivempaa minulle) joka käytti ylimääräiset rahansa rakennuttamalla omakotitaloonsa pienoiskylpylän. Laskeskelin, montako lehmää ja lammasta niillä olisi ostettu kehitysmaihin, tai montako kummilasta jonkin Planin kautta olisi oppinut lukemaan ja kirjoittamaan ja ihmettelin hiljaksiin. Olenko minä vain kateellinen? Vaihtaisinko ne kummilapset? Mutta tulisiko minun käytettyä sitä kuitenkaan, paitsi kun esittelen ystäville sitä? Lapsilta saa kirjeitä, jotka he itse ovat oppineet kirjoittamaan. Mitä siitä taivaasta nyt, ei se minulle kuulu, mutta Kristuksen seuraa maan päällä saa niistä kovaosaisista hänen omien puheidensa mukaan...joka antoi...antoi sen minulle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Kunnioita isääsi ja äitiäsi
« Vastaus #29 : 08.01.10 - klo:11:51 »
"Rupusakkia" !!! :107:  No nytpäs minä sen keksin kun täällä kaikki tuntuvat edustavan jotain hengellistä suuntausta ja minä en ole edustanut mitään, niin nyt kuitenkin voin sanoa että edustan kristillistä rupusakkia!  Olen rupusakin jäsen ja se on tästedes minun hengellinen suuntaukseni! -enpä ole enää "koditon" Jess!

Jampe, taidetaan kuulua samaan herät- eiku rupsahdusliikkeeseen!

Mt