Kirjoittaja Aihe: Unet  (Luettu 113306 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Unet
« Vastaus #180 : 11.03.07 - klo:20:36 »
Ja mä näen unia Twin Peaksista. Se ohjelma vaikuttaa kyllä ihan liikaa mun psyykeeseen, mutta en silti voi olla katsomatta. Bob on ollut mulle aina kaiken pahuuden ja kauhun ruumiillistuma ja nyt kun se on noussut ohjelman myötä taas ajatuksiin, niin näen siitä jatkuvasti painajaisia. Hyi he***i.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Unet
« Vastaus #181 : 11.03.07 - klo:21:30 »
Täällä taitaa olla joku painajaisaalto menossa. Täytyy nimittäin minunkin myöntää, että olen nähnyt tällä viikolla harvinaisen monena yönä unia, ja nimenomaan painajaisia. Tutut sairastuvat syöpään tai muihin tauteihin, minä olen eksynyt jonnekin, kaikki on mustaa. Ei ole kivaa. Sitten herään monta kertaa yössä ja päivällä väsyttää, kun on ollut niin katkonaista unta. Alkuviikosta oli todella paha, mutta nyt olen jo pari yötä saanut taas nukuttua aika hyvin.

Pitäisi varmaan tarkistaa, onko nyt ollut täysikuu lähiaikoina. Tiedän nimittäin itsestäni, että nukun täyden kuun aikaan huonommin. En tiedä, mistä johtuu. Sama juttu, oli sitten kesä tai talvi. Se kai on tuo sukuvika iskenyt minuunkin, kun sukulaisissa on muutamia kuuhulluja. Täyden kuun aikaan nukun tavallisesti huonommin, kun nyt yleensä saan unta ja heräilen yöllä ennen aikojaan ja en meinaa saada uudelleen unta. Pitääpäs tosiaan tarkistaa, epäilys taas kasvoi täyden kuun suhteen.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Unet
« Vastaus #182 : 21.03.07 - klo:20:35 »
Viime yönä olin matkalla Karhunmäestä Nurmoon, tietä jota olen joskus ennenkin unissani kulkenut - mutta joka on olemassa vaan unissa - ja tällä kertaa siellä oli valtava kaupunki jonka mormoonit olivat sinne rakentaneet. Oli menossa jonkinlainen jumalanpalvelus; nahkahousuihin ja koreasti kirjaltuun takkiin pukeutunut mies lauloi  alttarilla. Monikerroksiset ja monimutkaiset rakennelmat ympäröivät tien vieressä avoimena avatuvaa temppeliä; paljon kaikenlaista tapahtui koko ajan. Jatkoin matkaa kohti Nurmoa, polkupyörällä.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Unet
« Vastaus #183 : 22.03.07 - klo:02:41 »
Unet täällä käyvät yhä hurjemmiksi, olisi Osmo saanut uneensa edes hevosen kulkuvälineeksi. Mutta hyvä(t) ihmiset, laittakaa vaan unianne ylös, vihkoihin ja joitakin myös tähän foorumiin. Joku vuoden 2007 uni saattaa jännästi olla ainakin osittain totta vuonna 2010. Unet ovat usein paitsi vapauttavia ja rentouttavia ( tosin painajaisiakin tulee muulloinkin kuin täydellä vatsalla nukkumaan mennessä ), myös ehkä enemmän kertovia kuin heti hoksaamme. Unet kertovat joko suoraan tai epäsuoraan. Kun luette Raamattua, tajuatte unen monitasoisen merkityksen. Ajatelkaapa myös miten moni keksintö, musiikkikappale, kirja ja vaikkapa myös jutun alku on unessa tullut. Unet ovat toisinaan totta, toisinaan ne vain ovat, mutta ihanaa on, jos voi nukkua, ja nähdä unta. On yö, ei se mitään, nukuin hetken jo loppuillasta, unia näin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Unet
« Vastaus #184 : 22.03.07 - klo:07:03 »
Jotkut saarnaavatkin unissaan. Helena Konttinen käynnisti Uukuniemellä herätyksenkin sillä tavalla.
Minulla on sitä vastoin valitettavana tapana nukahtaa kuunnellessani saarnaa.

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Unet
« Vastaus #185 : 26.03.07 - klo:20:22 »
Muutama yö sitten näin merkillisen unen. Istuin seurapenkissä, puhujapöntössä oli mies, joka puhui kuinks hyvi hän on kulkenut Taivastietä. Hän kertoi itse panneen alulle homman ja Jumalan sitten jatkaneen vaelluksen etenemistä.
Vieressäni istui paitasillaan oleva mies, tasanen tukka ja alkoi sitten laulaa:'pieni polku metsän halki vie, alle korpikuusien, mulle on se ollut onnen tie, kesäöisten hommien...'
Kun heräsin , ajattelin: ennen seuroissa puheeseen vastattiin virrellä, joka sivusi puhetta. Nyt tässä unessa laulu ei sivunnut, mitä merkinnee?

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Teatterissa ja sanomalehdessä.. Unen henkilö myös todeksi...
« Vastaus #186 : 28.05.07 - klo:17:03 »
Näin sunnuntaita vasten polveilevaa unta, johon jossain vaiheessa jostain syystä ilmestyi näyttelijä Kari Väänänen. Hän sanoi, että hyvin tehdyssä teatterissa ja kunnon sanomalehtijutussa on parhaimmillaan paljolti samaa. Niissä v o i olla asiat esillä perustellusti puituna, selkeästi ja tietyllä lailla paljaana. Molemmat ovat myös oikein ymmärrettynä tietyllä tavalla alttiina kaikelle. No, ei tuossa vielä mitään, mutta kun sunnuntaiaamuna nousin IC-junaan Tikkurilassa ( menin Pasilan kautta Turkuun ), niin valitsemassani vaunussa oli kolme-neljää tyhjää istuinpaikkaa, ja yhden tyhjän istuimen takana istui - Kari Väänänen. Sanottakoon, että siitä lienee kymmenen vuotta kun näin hänet edellisen kerran "elävänä" enkä seurannut hänen Lapin-sarjaansa televisiossa enkä muutenkaan ole ainakaan tietoisesti kyseistä ihmistä ajatellut, hän ei myöskään ole minulle millään lailla tuttu, joskin jonkin verran olen näyttelijöistä- siis hänen työkavereistaan- juttuja tehnyt, joskaan en kovin paljon aivan viime vuosina.



** Ketju lukkoon sivurajan täytyttyä. Aiheesta saa perustaa uuden ketjun ja jatkaa keskustelua siellä. terv. ylläpitäjä Liisa