Kirjoittaja Aihe: Elmerin ongelma  (Luettu 13577 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #15 : 02.12.20 - klo:11:48 »
Ihmiset voi luokitella monella tavalla. Yksi on pituus. Pitkä ei ole lyhyt eikä lyhyt ole pitkä. Silti vaihtoehtoja 270 cm ja 70 cm välillä on lukemattomia. Sukupuoli on toki erilainen ominaisuus, mutta 'kovan karjun' ja 'hössöttävän kanaemon' välillä näitä välimuotoja on runsaammin kuin ääripäitä.
Jos tädillä olisi munat niin täti olisi setä.  :icon_xmaslol:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #16 : 02.12.20 - klo:11:49 »
Karjalaisenkyösti ja Pena kirjoittavat viisautta minun mustan huumorin jälkeen. On hassua, että vapaus ja todellisuus on niin vaikea joskus soveltaa. Sain kehujen kerran. Olin järjestämässä kielikylpyä, ja tapasin uuden mahdollisen tulokkaan. Sanoin, että olisi telttapaikka jäljellä toisen naisen kanssa, joka on lesbo. Jos hän on myös lesbo, se voisi olla ihan kiva. Hän katsoi hämmästyneenä ja sanoi, ettei ole. Toinen vieressä sanoi, että niinhän se pitäisikin olla, että puhutaan asioista suoraan arkailematta. Minä sanoin, mutta lain mukaan olemme kaikki yhdenvertaisia, niin ei saa pitää toisia toisarvoisena millään tavalla. Kohta tietysti kuulen, että lesbo sana on halveksiva, kun sanat vaihtuvat nopeammin kuin pysyn perässä. Silloin kun vielä puhuin englantia, lesbian sana ei ollut halveksiva, niin toivon käyttäväni kunnioittavaa kieltä myös suomenkielellä. Anoppini, joka syntyi 1800-luvulla, käytti sanaa naisrakastaja, eikä mielestäni halveksivastikaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #17 : 02.12.20 - klo:12:01 »
Jos tädillä olisi munat niin täti olisi setä.  :icon_xmaslol:

Marjatta Väänänen oli 'ainoa mies hallituksessa'. Samaa sanottiin Golda Meiristä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #18 : 02.12.20 - klo:13:57 »
Kohta tietysti kuulen, että lesbo sana on halveksiva, kun sanat vaihtuvat nopeammin kuin pysyn perässä.
Mites lepakko?  :icon_xmaslol:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #19 : 02.12.20 - klo:16:04 »
Minulle tulee tunne, että moni keskustelija ei oikeastaan ymmärrä asian perusteita: on nimittäin olemassa vain 2 eri fyysistä sukupuolta ja jos syntyy lapsi, josta ei tiedä sukupuolta, kyseessä on epänormaali ilmiö.

Sinulla on siis kolmisukupuolijärjestelmä: miehet, naiset ja epänormaalit.

Entisenä luonnontieteilijänä olen sitä mieltä, ettei luonnossa ole mitään epänormaalia. Tietysti on tilastollisesti harvinaisempia tapauksia, esimerkiksi jättiläispandat ovat eliöiksi niitä harvinaisempia. Mutta ne ovat silti olemassa ja ihan yhtä oikeasti kuin kaikki muutkin.

Epänormaalista puhuminen on ihmisten keksintöä ja normittamista ja lokerointia, "hyvä tavaton, ei näin saisi olla!" -reaktio, kun kohtaa jotain vähemmän tavallista.

Voi olla, että sukupuolen käsitteelle on jotakin käyttöä joissakin tapauksissa. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos se esimerkiksi ohjaa monien ihmisten pariutumismieltymyksiä. Ja kyllä myönnän, että ihmisten suhtautumisessa toisiinsa usein on vaikutusta sillä, mitä sukupuolta he ajattelevat toistensa olevan, ja mitä he ajattelevat siitä seuraavan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #20 : 02.12.20 - klo:16:14 »
Saa vapaasti katsella kaikkien sukuelimiä

Ihan kuin jossakin viidakon villien parissa! Lähetyssaarnaajienkin piti opettaa ne pukeutumaan siveästi.

Onhan tuo kuulemma ollut monissa kulttuureissa yleistä, ettei sitä heti voi tietää, mikä oikeasti on. Antaa ajan näyttää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #21 : 02.12.20 - klo:16:26 »
Ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos se esimerkiksi ohjaa monien ihmisten pariutumismieltymyksiä. Ja kyllä myönnän, että ihmisten suhtautumisessa toisiinsa usein on vaikutusta sillä, mitä sukupuolta he ajattelevat toistensa olevan, ja mitä he ajattelevat siitä seuraavan.

Pariutumismieltymykset on mielenkiintoinen asia. Mitä tarkoittaa esimerkiksi: "Hän ei ole minun tyyppiäni"? Toisen mielestä hurmaava saattaa olla toisen mielestä luotaantyöntävä: "Mitä sinä hänessä näet? Minä en koskisi pitkällä tikullakaan." Yksi selitys on feromonit. Toimimme seurusteluasioissa nähtävästi nenämme varassa, vaikka emme sitä tiedostakaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #22 : 02.12.20 - klo:16:40 »
Totta.  Ikävissään moni nainen ottaa puolison vähän käytetyn paidan petikaveriksi kun mies on matkoilla . Minäkin olen sitä tehnyt.  :icon_redface:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #23 : 02.12.20 - klo:18:09 »
Totta.  Ikävissään moni nainen ottaa puolison vähän käytetyn paidan petikaveriksi kun mies on matkoilla . Minäkin olen sitä tehnyt.  :icon_redface:

Jos lapsi on poissa kotoa yötä niin hänellä saattaa hyvinkin olla jomman kumman vanhemman paita yöleluna.

Jos olen ollut yksin kotona ja vaimo on pitkällä matkalla, en muista, että olisin tuota harrastanut, mutta en varmaksi mene väittämään, koska kuitenkin suhtaudun asiaan erittäin myönteisesti.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #24 : 03.12.20 - klo:04:08 »
Kun maahanmuuttajia tarvitaan, niin yleinen mielipide niistä muuttuu myönteiseksi. Jos talous toipuu eikä niitä enää tarvita, niin vihapuheet yleistyvät. Voi olla, että nykyinen suvaitsevaisuuden aalto osoittaa, että maailman väestö kasvaa liian nopeasti, joten sukupuolivaihtoehtoja, jotka eivät tuottaa jälkikasvua, tarvitaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #25 : 04.12.20 - klo:22:52 »
Marjatta Väänänen oli 'ainoa mies hallituksessa'. Samaa sanottiin Golda Meiristä.
Romutransuna tunnettu Markus Kuotesaho vastasi myöntävästi Heidi-rakkaansa kosintaan.  :icon_xmaslol:

Onnellinen pari suunnittelee nyt juhannushäitä. Myös lapsia saa tulla, jos on tullakseen.

– Otin kerran valokuvan hirveästä romukasasta. Olen ajatellut tehdä siitä taulun, jossa lukee ”Poikani, jonain päivänä tämä kaikki on sinun”. Jos tulee tyttö niin osaahan sekin nyt romuhommaa tehdä, totta perkeleessä, romukauppias toteaa.

Lähteet

Sensaatiokihlat! Heidi-rakas kosi romutransu Markus Kuotesahoa: Haaveissa häät ja lapsia
https://www.seiska.fi/Uutiset/Sensaatiokihlat-Heidi-rakas-kosi-romutransu-Markus-Kuotesahoa-haaveissa-haat-ja-lapsia

Romugrilli | Markus Kuotesaho ei säästele sanojaan politiikasta – Sanna Marinille kylmää kyytiä! https://www.youtube.com/watch?v=iKVQhe0-Kso

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #26 : 05.12.20 - klo:02:50 »
Marjatta Väänänen oli 'ainoa mies hallituksessa'. Samaa sanottiin Golda Meiristä.

Ranskaksi Katariina Suuri sanotaan Catherine le Grand.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #27 : 05.12.20 - klo:06:21 »
Romutransu Markus Kuotesaholla on oikeus edustaa naisia, ja hänellä on oltava vapaa pääsy vain naisia varten erotetuille alueille, kuten naisten saunoihin, pukuhuoneisiin ja wc-tiloihin. Tosin jako miesten ja naisten wc-tiloihin ei ole enää tätä päivää. Sukupuolineutraali wc onkin saanutkin oman merkkinsä.  :icon_xmaslol:

Se on unisex-symboli ja sen on tarkoitus helpottaa kaikkien liikkumista oli kyseessä sitten vessa tai pukuhuone. Pekka Piipon suunnittelema symboli on nyt vapaasti ladattavissa Kulttuuria kaikille -palvelun symbolipankissa.

Alun perin symboli suunniteltiin Taiteen edistämiskeskuksen tiloihin. Lähtökohtana oli, että symbolin tulisi palvella kaikkia ja ottaa sukupuolen moninaisuus huomioon. Piippo teki yhteistyötä Setan kanssa symbolin suunnittelussa, kerrotaan Kulttuuria kaikille -palvelun tiedotteessa.

– Tässä symbolissa oli Setan työryhmän mukaan huomioitu sekä kahden sukupuolen käsitys, näiden välissä oleva liukuvampi määritelmä, sukupuoltaan korjaavien kokema prosessi, että itsensä sukupuolettomiksi kokevat ihmiset, kertoo Piippo.

Lähde

Sukupuolineutraali wc sai oman merkkinsä https://yle.fi/uutiset/3-9692603

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #28 : 05.12.20 - klo:07:54 »
Asiallista aiheesta Sukupuolet:

https://areena.yle.fi/1-50390002?autoplay=true
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Elmerin ongelma
« Vastaus #29 : 05.12.20 - klo:08:33 »
Sukupuolineutraali wc sai oman merkkinsä https://yle.fi/uutiset/3-9692603

Muistan sitä aikaa, kun yleisö-wc 50-luvalla oli monipuolisempi kuin nyt. Oli Men (siis valkoihoisille miehille), Women (siis valkoihoisille naisille), ja Colored (siis sukupuolineutraali wc "värillisille"). Kun olen vaaleampi kuin moni suomalainen, pystyin salaa saastuttamaan miesten wctä. Juomapaikat ovat Amerikassa yleisiä joka puolella. Ne oli silloin merkattu White ja Colored. Saastutin valkoihoisten juomapaikat juomalla väärin perustein joka kerta kun olin kaupungissa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.