Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 14  (Luettu 39672 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #105 : 26.08.14 - klo:07:15 »

   Mikkelin seurakunnasta tehtiin käännytysretki Kangasniemelle. Oltiin nuoria eikä tiedetty käännyttävämme, eikä varmaan käännytettykään, oltiin vaan ilosia... tai elettiin vaan sitä aikaa, paikkaa ja tyyliä.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Paikalla Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22059
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #106 : 26.08.14 - klo:07:19 »
Langinkosken nuorten 60-luvun aktioista Kymijoen yli Karhulaan kuulee karhulalaisilta hauskoja tarinoita.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #107 : 26.08.14 - klo:07:28 »

  Se nuoruus ja huoruus.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #108 : 26.08.14 - klo:11:47 »
:)


Aina välillä herää kysymys, missä maailmassa poliitikkomme ja pappimme elävät?

Kerran menin Joulukirkkoon Turussa ja oli Wickström puhumassa ja hän puhui tunnin kuinka hieno on tämä alttari, kun tässä on Jeesus lapsi seimessä ja kuinka hienoa olisi jos kaikissa kodissa olisi samanlainen esitelmä.

No varmaan niin, mutta ajattelin, että jotain voimakkaammin olisi arkki tai mikä hiippaukko nyt olikin tuoda sanomaansa.
Vaikka- Jeesus ristiinnaulittiin, ensin hakattiin ihan romuksi ja ruoskittiin joillain ruosteisilla kettingeillä ja nöyryytettiin ja haukuttiin totaalisesti. Ekat marttyyrit kivitettiin ja kristittyjä uhrattiin leijonille alkukirkossa.
Ihmeellinen Jumalan rakkaus ja läsnäolo sai nämä kristityt kestämään ja heitä vaan lisääntyi...

No joo, mut ehkä ei ihan noin rajua, mutta kuitenkin.

Toinen tää poliitikkomme, kun sanoi, että tuskin Suomessa kukaan tekee työtä tai elää alle 2600 euroa kuussa.

Jotenkin on kai kuilu tullut rikkaiden ja tavallisten ihmisten välille ja pappien ja lampaiden?

Se on totta... Kristuslapsi on kyllä herttainen, mutta pitkänperjantain Jeesusta minä katselen jouluna. Körttiläisten Jumala on kuollut... Se on meille suurin juhlapäivä... paradoksaalista.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #109 : 28.08.14 - klo:22:12 »

Langinkosken nuorten 60-luvun aktioista Kymijoen yli Karhulaan kuulee karhulalaisilta hauskoja tarinoita.

Ne tulisi oikeastaan kirjata, nyt kun on vielä elossa tekijöitä ja näkijöitä.  :003:
Joensuu oli etäisin paikkakunta, jossa niitä minulle kerrottiin. Voi että ei mennyt jakeluun,  etten minä ollut mukana, en ihan takuulla. Kotkan ja Langinkosken nuorisotyö toimi silloin yhtenä.

Mentiin Liisanniemen siis Kymin seurakunnan riparille kitarakuorona kesken pastorin oppituokion. "Älköön kukaan nuoruuttasi katsoko ylön". ja "Astu esiin sopivalla ja sopimattomalla hetkellä".  

 :repee2:  
 :100:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #110 : 29.08.14 - klo:06:12 »


 Se on totta... Kristuslapsi on kyllä herttainen, mutta pitkänperjantain Jeesusta minä katselen jouluna. Körttiläisten Jumala on kuollut... Se on meille suurin juhlapäivä... paradoksaalista.



   Fysiikan laki: Suuri kappale vetää puoleensa massansa voimalla.
Määrä muuttuu laaduksi. (Egon Fridell)
Katolisuus viehättää.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #111 : 31.08.14 - klo:09:15 »
Tänään ei aikomuksemme ollutkaan lähteä kotikirkkoon, vaan kiinnostaa enemmän Nojatuolikirkon saarnan aihe: Itsensä tutkiminen. Aiheesta saarnan pitää mediapastori Jan Ahonen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #112 : 31.08.14 - klo:09:22 »
Ajatelimme tästä kohta lähteä. Tänään meillä ei tietääksemme ole mitään tehtäviä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #113 : 31.08.14 - klo:12:44 »
Nojatuolikirkko  :023:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #114 : 31.08.14 - klo:15:23 »
Tarkoitus mennä areenaan nojatuolikirkkoon...kunhan, jahka.. :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #115 : 31.08.14 - klo:15:48 »
Minua ko. kirkonmeno ei tällä kertaa sytyttänyt. Monta kertaa on ollut toisin.  Oliko itselläni "märät puut "  vai  toimittajilla  kosteat tikut  :icon_wink:
Bändi on osaava, mutta onko kuulossani vikaa kun se kuuluu niin hiljaa puhujiin verraten.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #116 : 31.08.14 - klo:16:51 »
Mikä sen nojatuolikirkon idea on? Katselin eräänä sunnuntaina alkua, mutta sehän oli vain keskustelupulinaa kuvattuna jossakin kirkossa. En jaksanut kovin pitkään, joten laitoin vastaanottimen kiinni. Olisiko pitänyt kuunnella pidempään? Olisiko ollut tulossa jumalanpalveluselementtejä?

Tänään kuuntelin jp:n radiosta, kun oman srk:n messu olisi ollut jossakin ulkosalla. Ennakkoasennoiduin radiokirkkoonkin valitettavasti hiukan negatiivisesti, kun kuulin, että kyseessä on koululaiskirkko, mutta yllätyinkin positiivisesti! Reipas laulu ja selkeät puheet. Päivän tekstiin toivoisin jostakin vielä hiukan lisätulkintaa aikuiseen makuun.

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #117 : 31.08.14 - klo:17:51 »
Mikä sen nojatuolikirkon idea on? Katselin eräänä sunnuntaina alkua, mutta sehän oli vain keskustelupulinaa kuvattuna jossakin kirkossa. En jaksanut kovin pitkään, joten laitoin vastaanottimen kiinni. Olisiko pitänyt kuunnella pidempään? Olisiko ollut tulossa jumalanpalveluselementtejä?

Taidan olla ainoa, joka suhtautuu Nojatuolikirkkoon positiivisesti, mutta eipä haittaa. Vastarannan kiiskihän olen muissakin asioissa  :eusa_angel:

Ideana siinä kai on juuri tämä keskustelunpulina. Aina on minulle tullut jotain uutta mietittävää keskustelijoilta. Jumalanpalveluselementtejä ei Luojan kiitos ole eikä tarvitse olla. Sakramentteja taidetaan pitää jotenkin pyhinä, mutta onko ne sitä oikeasti vai ihmisten keksintöjä ja siis taikauskoa?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #118 : 31.08.14 - klo:17:55 »
Nojatuolikirkossa kai tarkoitus pitää "kynnys matalalla" tms.?
On sattumanvaraista kolahtaako sieltä joku laulu tai ajatus.
En ole tämän päiväistä vielä kuunnellut.
Eipähän siinä ole likikään tavallisen messun liturgiaa.
Keskustelut aika lyhyitä, joku hyvä ajatus voi jäädä elämään kuulijalla,
samoin joku laulu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #119 : 31.08.14 - klo:18:10 »
Ei, ei, myyrä. Minä nimenomaan olen aina pitänyt Nojatuolikirkon poikkeavasta menosta. Tänään vain keskustelijat, vaikka olivat kaikki media-alalla, eivät millään meinanneet päästä asiassa eteenpäin. Pääsivät sitten kyllä, ja juuri siihen mikä on heränneidenkin näkemys. Ei teoilla. Toisaalta kaikki epävavarmuuskin on puhuttelevaa.
Se vetäjä on aina hyvä. Olen kuullut myös hurjan hyviä saarnoja keskustelun muodossa. Muistuu se pienkokoinen, ilm. vakavasti sairas,  miespappi muutaman vuoden takaa. Ja Leena Huovinen.
Hyvin epävarmasti tänään alkoivat tulla  sanat ensin, niitä pyöriteltiin niin, että ajatus katosi sanojen tulvaan. Mutta loppu hyvin.

Hartauteen kuuluvat messun osista synnintunnustus ja -päästö. Nyt se oli loppupuolella. Evankeliumi, uskontunnustus, Isämeidän rukous ja Herran siunaus.
Musiikista pidän paljon, en vähiten sen laulavan kitaransoittajan ja velivainaani yhdennäköisyyden vuoksi. Tänään vain sai olla volyymiä monesti lisäämässä , minulle se oli kovin hiljaista . Taitaa vika olla korvissani. :icon_sad:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)