Äänestys

Kuka presidentiksi isänmaahamme?

Niinistö
19 (50%)
Haavisto
19 (50%)
Muuu..
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 36

Äänestys päättynyt: 06.02.12 - klo:09:08

Kirjoittaja Aihe: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros  (Luettu 112553 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #210 : 30.01.12 - klo:21:22 »
Puhutaanko nyt mistään muusta mediassa, kouluissa, töissä kuin haavistosta, homoudesta tai niinistön äänestämisestä?
Elämä on kemiaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #211 : 30.01.12 - klo:22:09 »
Puhutaanko nyt mistään muusta mediassa, kouluissa, töissä kuin haavistosta, homoudesta tai niinistön äänestämisestä?

Tottahan toki puhutaan. Olihan Iltasanomilla komea lööppi.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/guzenina-richardsonin-avustaja-erosi---melkein-aamukahvit-lensivat-ulos/art-1288445579840.html
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #212 : 30.01.12 - klo:23:47 »
Puhutaanko nyt mistään muusta mediassa, kouluissa, töissä kuin haavistosta, homoudesta tai niinistön äänestämisestä?
toki, esim Guggenheimista, pakkasista, Raipesta Ilveksen päävalmentajaksi (Tapparan miäs ei kauhistu  :icon_cool:) ja musiikista mutta tässä ketjussa ei kannata mennä muihin aiheisiin.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #213 : 31.01.12 - klo:00:05 »
Kuvia Haaviston tukikonsertista. Ykköskuvassa tulevaisuuden presidentti  :109:

http://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/2012013015144916_pd.shtml
unohdin alkuillasta laittaa tämän, tein sen yhtenä aamuna viikko sitten kun kuulin ekat huhut UB:n konsertista vihreiltä tutuilta  :039:

Pian laulaa taas Ultra Bra,
moni tuumii, bra bra braa.
Ei silloin vastuusta puhuta,
kun voi UB:n tulosta huhuta.

Tärkeintä on että bileet kiihtyy,
kaikki hetken hallissa viihtyy.
Yhdessä saadaan taputtaa,
ja seiniin viestejä naputttaa:

Tehtaat haluamme sulkea,
ja tyhjässä pohjoisessa kulkea.
Kaikki tienaaminen on pahaa,
paitsi jos itse saamme rahaa.


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #214 : 31.01.12 - klo:00:15 »


Suvaitsevaisuuden puolella oleminen tulee siitä, että Haavisto
ajaa KAIKKIEN IHMISTEN KUNNIOITUSTA,
iHON TAI SILMIEN VÄRIIN, ASEMAAN, SEKSUAALISUUTEEN, SUKUPUOLEEN jne. KATSOMATTA.

SIIS ERILAISUUDEN SIETÄMISTÄ

Mikä voi puheissa olla meille varsin helppoa,
mutta  - kuten huomaamme - käytännössä vaikeaa.


Siinäpä tosi sana.  Ja varmasti jokaisella meistä peiliin katsomisen paikka.  Leena menee ja katsoo saman tien   :repee: :repee: :repee:

Noh, niin tai näin, saamme hyvän pressan niin luulen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #215 : 31.01.12 - klo:08:28 »
"Sinun ansiostasi, korkeasti kunnioitettu Felix, olemme saaneet nauttia vakaasta rauhasta, ja sinun huolehtivassa hallinnossasi tämän kansan olot ovat suuresti parantuneet. Tämän me kiitollisina tunnustamme, aina ja kaikin tavoin. En halua vaivata sinua pitkään, pyydän vain, että hetken aikaa hyväntahtoisesti kuuntelisit meitä. Me olemme havainneet, että tämä mies on tuhoisa kuin rutto. Hän on nasaretilaisten lahkon johtaja, ja kaikkialla, joka puolella maailmaa hän on lietsomassa levottomuutta juutalaisten keskuudessa. Hän yritti saastuttaa temppelinkin, mutta siitä teosta me otimme hänet kiinni. Häntä kuulustelemalla voit itse päästä perille kaikesta siitä, mistä me häntä syytämme." Näin Paavalia syytettiin.

Vähän likaista mielikuvitusta käyttäen tämän voisi kuvitella liittyvän seksuaalisuuteen: "Jonkin ajan kuluttua Felix tuli juutalaisen vaimonsa Drusillan kanssa vankilaan, lähetti hakemaan Paavalia ja kuunteli, mitä tämä kertoi uskosta Kristukseen Jeesukseen. Mutta kun Paavali puhui Jumalan tahdon mukaisesta elämästä, halujen hillitsemisestä ja tulevasta tuomiosta, Felix pelästyi ja sanoi: 'Saat mennä. Kutsun sinut taas toiste, kun minulla on aikaa.'"

Mulle tulee joku rockmuusikko mieleen tuosta.
Niitä on aina kaikenlaisia villityksiä, kuten punkarit ja räppääjät ja ties mitä.
Juu, Paavali todellakin painotti juuri vastakkaisia arvoja, kun punkkarit ja muut nykyajan villitsijät. Tulispa toinen Paavali.

Tulis jo ne vaalit, ni pääsis tostakin asiasta jo yli.

Ihmetellä täytyy noita konsertteja ja ihmismääriä siellä tukemassa Haavistoa.
Vaikka häntä äänestinkin, niin en kyllä jaksaisi vauhkota ihan noin paljon. Eihän toi pressa nyt niin iso mies nykyaikana ole? :-\
Tik toc.

myyrä

  • Vieras
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #216 : 31.01.12 - klo:08:57 »
unohdin alkuillasta laittaa tämän, tein sen yhtenä aamuna viikko sitten kun kuulin ekat huhut UB:n konsertista vihreiltä tutuilta  :039:

Pian laulaa taas Ultra Bra,
moni tuumii, bra bra braa.
Ei silloin vastuusta puhuta,
kun voi UB:n tulosta huhuta.

Tärkeintä on että bileet kiihtyy,
kaikki hetken hallissa viihtyy.
Yhdessä saadaan taputtaa,
ja seiniin viestejä naputttaa:

Tehtaat haluamme sulkea,
ja tyhjässä pohjoisessa kulkea.
Kaikki tienaaminen on pahaa,
paitsi jos itse saamme rahaa.



en provosoidu... :039:

myyrä

  • Vieras
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #217 : 31.01.12 - klo:09:06 »
Mulle tulee joku rockmuusikko mieleen tuosta.
Niitä on aina kaikenlaisia villityksiä, kuten punkarit ja räppääjät ja ties mitä.
Juu, Paavali todellakin painotti juuri vastakkaisia arvoja, kun punkkarit ja muut nykyajan villitsijät. Tulispa toinen Paavali.

Tulis jo ne vaalit, ni pääsis tostakin asiasta jo yli.

Ihmetellä täytyy noita konsertteja ja ihmismääriä siellä tukemassa Haavistoa.
Vaikka häntä äänestinkin, niin en kyllä jaksaisi vauhkota ihan noin paljon. Eihän toi pressa nyt niin iso mies nykyaikana ole? :-\

Tämä konsertti- ja muu kokoontumisilmiö taisi alkaa jo viime eduskuntavaaleista. Ihmiset on turhautuneita vanhaan, halutaan vaikuttaa itse. Yhteiskunnallinen ilmapiiri on nyt selvästi vapautuneempi, iloisempi ja rennompi, sen on Haavisto-ilmiö osoittanut.

Tässä on kyseessä uuden ja vanhan taistelu, jonka uusi tulee jossain vaiheessa väistämättä voittamaan  :109:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #218 : 31.01.12 - klo:16:28 »
Ei ole tainnut lehdissä olla tarkkoja tietoja hylätyistä lipuista. Pohdimme vain kotiporukalla, että kuinkahan moni demari on kirjoittanut vaalilippuun sanan: Pöö.

Mie taidan olla itse niin tasapaksu ja tunteeton ihminen, että hämmästelen aina tätä suurta tunnekuohua, mikä seuraa jostain uudesta ja oudosta. Viittaan tässä aikaisempaan viestiini historiasta, naisten äänioikeudesta. Muistaakseni Tarja Halosenkin presidentiksi nousemista kauhisteltiin. Nyt olen kuunnellut, miten jotkut ihmiset ovat ahdistuneet jo siitä, että Haavisto pääsi toiselle kierrokselle.
Ei tullut maailmanloppua naisten äänioikeudesta, ei naispresidentisä, eikä tulisi Haaviston presidenttydestä. Tässä valitaan vain presidenttiä.

Pirska taisi mainita, ettei kaikki uudistukse vie samaan suuntaan. (korjaa jos muistan väärin) Ei viekään. Eikä kaikki uudistukset vie hyvään suuntaan. Monesti on vaikea olla varma seurauksista ennenkuin on nähty, mitä kaikkea mistäkin seuraa. Siitä huolimatta eteenpäin on mentävä. On uskallettava kehittyä, tehdä epävarmojakin valintoja. Sitten kun nähdään, mihin on tultu, voidaan arvioida otettiinko oikea vai väärä kurssi. Jos on valittu väärin, siitä voidaan ottaa opiksi ja reivata kurssia toiseen suuntaan.

Olen miettinyt tätä kohtaa: "Nyt olen kuunnellut, miten jotkut ihmiset ovat ahdistuneet jo siitä, että Haavisto pääsi toiselle kierrokselle. " koska tunnistan tästä itseni. Mietin itsekin, mitä se on ja sitten huomasin, mistä se johtuu.

Aikanaan sinkkuna eläessäni ja haaveillessani tulevasta mahdollisesta aviomiehestä huomasin, että joidenkin miesten kohdalla vain hälytyskellot soivat ja ratkaisin asian niin, että kiitos mieluummin ilman kuin tuon kanssa. Se oli sikäli helppoa, että kukaan muu ei valinnut minun puolestani.

Nyt kun meillä on presidentinvaalit, niin minun hälytyskellot soivat ihan samalla tavalla Haaviston kohdalla. Hirvittää ajatus, että nyt en voikaan yksin päättää, otanko vai jätänkö. Jos hänen ottajiaan on enemmän, niin sitten he ottavat sen minullekin, vaikka en haluaisikaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #219 : 31.01.12 - klo:16:42 »
Meni syteen tai saveen, niin lohdutukseni on, että Suomessa kuitenkin enemmistön kanta voittaa. Voittaako minun kantani on ihan eri juttu, kun ehdokkaita on enemmän kuin pääsee viimeiselle kierrokselle saati sitten presidentiksi. Suurella osalla ensimmäisellä kierroksella äänestäneistä ehdokas ei ole enää toisella kierroksella mukana. Teki mieli kysyä televisiossa haastatelluilta merijärveläisiltä, miksi heidän pitäisi saada päättää, mikä on parasta koko Suomelle? Toivottavasti saamme parhaan ehdokkaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #220 : 31.01.12 - klo:18:02 »
Minä en ole koskaan onnistunut saamaan ehdokastani presidentiksi ja silti olen voinut ihan hyvin elää tässä maassa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #221 : 01.02.12 - klo:12:33 »
Eipä ole minunkaan ääneni Pressaa kantannut.    :kahvi:

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #222 : 01.02.12 - klo:13:06 »
Tämä järjestelmä ei takaa sitä, että paras tulisi valituksi. Se takaa vain sen, että suosituimmasta tulee pressa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #223 : 01.02.12 - klo:17:20 »
Ei mikään järjestelmä takaa parhaan ehdokkaan valintaa. Onko sellaista olemassakaan? Urho Kekkosella oli parhaan - oikeastaan ainoan oikean - presidentin maine. Oliko sille todellisia perusteita vai oliko se taitavasti rakennettu ja ylläpidetty harha? Kukapa sen tietäisi!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #224 : 01.02.12 - klo:17:40 »
Siitä kuka oli paras ehdokas hoitamaan presidentin virkaa tuskin löytyy mitään yksimielisyyttä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi