Kirjoittaja Aihe: Mahtuuko mukaan?  (Luettu 9308 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hiljan herännyt

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 13
ei vouhotukselle
« Vastaus #15 : 01.11.07 - klo:08:47 »
Minua taas närästi se vouhottaminen. Onhan usko iloinen asia, mutta olen tälläinen sisäänpäinkääntynyt ihminen enkä tykkää näyttää tunteita julkisesti. Sitten rupesi mietityttämään onko mussa ja mun tavassa uskoa jotain pielessä kun en halunnut lähteä mukaan esim. ylistykseen heilumaan. Tykkään istua kirkonpenkissä, mutta ei mulla mitään esiintymisviettiä ole.
Toinen juttu oli tietysti sellainen tasapäistäminen.
Se, jolla on aina kiire- myöhästyy elämästä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Mahtuuko mukaan?
« Vastaus #16 : 01.11.07 - klo:11:28 »
Tuosta ylistämisestä joku ihmetteli, eikö ylistyskuorojen mukamas tarvitse ollenkaan harjoitella. Siltä se usein kuulostaa. Samalla tavalla on kommentoitu musiikkia, joka on koettu Hengeltä saaduksi. Pyhä Henki vaikuttaa kovin keskinkertaiselta runoilijalta ja säveltäjältä.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Mahtuuko mukaan?
« Vastaus #17 : 01.11.07 - klo:15:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Pyhä Henki vaikuttaa kovin keskinkertaiselta runoilijalta ja säveltäjältä.


Hoho, no ehkä Pyhä Henki antoi säveltämisen lahjan Antonio Salierille, kaikkien keskinkertaisuuksien pyhimykselle :)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Mahtuuko mukaan?
« Vastaus #18 : 01.11.07 - klo:18:07 »
Salierin keskinkertaisuudesta en olisi niin varma. Omastani olen. En silti yritä parannella tekeleitäni väittämällä niitä ilmestyksinä saaduiksi.

Poissa LeenaSisko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 48
Mahtuuko mukaan?
« Vastaus #19 : 01.11.07 - klo:21:55 »
Niin no mua tuossa karismaattisuudessa riepoi eniten se tunkeilu, kun kyttäsivät toisten syntejä ja tulivat niitä sitten oikomaan. Usein syyttelivät ja varoittelivat aiheettakin - toisinaan kyllä aiheestakin, mutta kaikenkaikkiaan se tuntui minusta tuomitsemiselta, tunkeilulta ja epäreilulta. Kuitenkaan kukaan ei kaikin puolin ollut itsekään synnitön. Tämä on siis kokemusta lähinnä hyvin pienen paikkakunnan hyvin pienestä helluntaiseurakunnasta, jossa kaikki tunsivat toisensa.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Mahtuuko mukaan?
« Vastaus #20 : 02.11.07 - klo:09:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Salierin keskinkertaisuudesta en olisi niin varma.


Lähinnä viittasin kommentillani Amadeus-elokuvaan, missä Salieri piti itseään keskinkertaisuuksien pyhimyksenä. Ilmeisesti tyyppi on kuitenkin ollut aikanaan varsin arvostettu säveltäjä ja elokuva antaa hänestä ihan väärän kuvan. No, kiehtova elokuva se kuitenkin on, yksi lempielokuvistani. Meni vähä offtopic, sorry.