Kirjoittaja Aihe: Herännäisyyden tulevaisuus  (Luettu 19141 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Herännäisyyden tulevaisuus
« : 05.01.07 - klo:13:13 »
Onko herännäisyydellä tulevaisuutta? Millainen se on? Vai kuoleeko koko liike? Yrittäkää nyt pelastaa mun päivä kumoamalla tuo viimeinen kysymys!
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Herännäisyyden tulevaisuus
« Vastaus #1 : 05.01.07 - klo:13:21 »
Ristuksen rakkaus pysyy, vaikka tapahtuis mitä. "Terve risti, ainoa toivo!"

Tutut, turvalliset muodot kestävät niin kauan kuin me vaalimme niitä. Jossakin tulee raja, jolloin meno ja meininki, so. liturgia alkaa vedellä viimeisiään. Silloin onkin sen aika. Mutta niin kauan kuin kirkoissamme Isämeitä...
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Herännäisyyden tulevaisuus
« Vastaus #2 : 05.01.07 - klo:13:33 »
Ja herätttäjäjuhlilla käy edelleen aika paljon porukkaa, ja nuoria.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Re: Herännäisyyden tulevaisuus
« Vastaus #3 : 05.01.07 - klo:15:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Onko herännäisyydellä tulevaisuutta? Millainen se on? Vai kuoleeko koko liike? Yrittäkää nyt pelastaa mun päivä kumoamalla tuo viimeinen kysymys!


"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna


Vastaat samantien itse omaan kysymykseesi. Ei se, mikä on tarkoitettu elämään kuole pois. Liike varmasti muuttuu niinkuin kaikki elävä, mutta ei tämä liike kuole, sillä tällä on terve pohja Kristuksessa. Ilokseni tämä liike pohjaa vain Kristukseen eikä mihinkään muuhun.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Herännäisyyden tulevaisuus
« Vastaus #4 : 05.01.07 - klo:20:44 »
Vaan kun mun on vaikia vastata jos joku kysyy että no mitä eroa nuilla teidän painotuksilla on ihan tavallisen luterilaisen kirkon oppiin. Mitä mää siihen sanoisin?
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Herännäisyyden tulevaisuus
« Vastaus #5 : 05.01.07 - klo:21:39 »
Olen kyllä huomannut melkoisen eron Siionin virsiä veisaavan liikkeen ja normaali-kirkollisuuden välillä. Tuskin niinkään dogman sokkeloiden suhteen, vaan hengen ja lämmön suhteen. Hiljainen liekki palaa kirkkaasti, lämmittää. Se miten matka sitten jatkuu tällä joukolla on suuremmassa kädessä,  aivan hyvältähän tulevaisuus näyttää, mutta se ei ole meidän hallussamme.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Herännäisyyden tulevaisuus
« Vastaus #6 : 05.01.07 - klo:23:06 »
Tulee selviämään. Körttiläisyys on niitä harvoja paikkoja, joissa karismaattisessa liikkeessä hajonneet voivat kokea yhteisöllistä kristillisyyttä. Ainoat hengelliset tilaisuudet, joissa olen pystynyt olemaan ahdistumatta viimeisen vuoden aikana, ovat olleet seurat ja jumis. En enää edes kuvittele meneväni esim. miesten-piiriin ja välttämään ahdistumista ja ahdistuneena sekoilua. Herätysliikkeistä kova äänisimmät (kansanlähetys, evankeliset) hallitsevat kaikkea toimintaa aivan liian helposti. Yksikin pyhyys-vaatimus ja hajoan. Joten kyllä - herännäisyydellä on tulevaisuus lasarettina.

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Herännäisyyden tulevaisuus
« Vastaus #7 : 06.01.07 - klo:04:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Vaan kun mun on vaikia vastata jos joku kysyy että no mitä eroa nuilla teidän painotuksilla on ihan tavallisen luterilaisen kirkon oppiin. Mitä mää siihen sanoisin?


Sano näin: Ei mitään. Meidän painotuksemme ovat kirkon opin ydin.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Kyllä tämä tästä...
« Vastaus #8 : 08.01.07 - klo:23:03 »
Vahvempia aikoja on herännäisyydessä ollut, mutta kyllä tämä tästä... Kädet ristiin vaan. Puheilla ja kuuntelemisella on aikansa. Ehkä joskus jossain liikehtii, liekehtii... Virsiä on jo nyt mistä valita.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Herännäisyyden tulevaisuus
« Vastaus #9 : 09.01.07 - klo:08:03 »
Jos ei liekehdi, niin ainakin joskus läikähtää.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Herännäisyyden tulevaisuus
« Vastaus #10 : 09.01.07 - klo:08:58 »
Tai säikähtää
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa dnasukil

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 64
Onko herännäisyydellä tulevaisuutta ?
« Vastaus #11 : 10.04.07 - klo:14:26 »
Onko herännäisyydellä tulevaisuutta ? Hyvä kysymys. Varmaankin monet olemme kokeneet ajan sellaiseksi, että maailman houkutukset ovat tekemässä tyhjäksi Herran työt. Suurin kipumme lienee siinä, pysymmekö itse hereillä.
  Kun Aku Rädyltä kysyttiin tätä samaa asiaa, hänellä oli selkeä vastaus:Herännäisyydellä ei ole menneisyyttä, ei nykyisyyttä, ei tulevaisuutta,sillä on vain Kristus. Hän varmaan tarkoitti; jos pysymme Hänessä ja Hän meissä, yhteys säilyy ja toivo lisääntyy !
veteraani

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Re: Onko herännäisyydellä tulevaisuutta ?
« Vastaus #12 : 10.04.07 - klo:14:43 »
Lainaus käyttäjältä: "dnasukil"
Kun Aku Rädyltä kysyttiin tätä samaa asiaa, hänellä oli selkeä vastaus:Herännäisyydellä ei ole menneisyyttä, ei nykyisyyttä, ei tulevaisuutta,sillä on vain Kristus.


Miten loistava vastaus! Voiko kuulostaa körttiläisemmältä repliikiltä...
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Lars Mikael

  • Vieras
Re: Onko herännäisyydellä tulevaisuutta ?
« Vastaus #13 : 11.04.07 - klo:10:26 »
Lainaus käyttäjältä: "dnasukil"
 Kun Aku Rädyltä kysyttiin tätä samaa asiaa, hänellä oli selkeä vastaus:Herännäisyydellä ei ole menneisyyttä, ei nykyisyyttä, ei tulevaisuutta,sillä on vain Kristus. Hän varmaan tarkoitti; jos pysymme Hänessä ja Hän meissä, yhteys säilyy ja toivo lisääntyy !


Aku Rädyllä oli myös tapana johdattaa ihmisiä "elämän tielle". Minulta vähän yli kaksikymppiseltä juhlavieraalta hän kysyi Oulun herättäjäjuhlilla v. 1960: Haluanko lähteä kulkemaan elämän tietä? Tämä tapahtui erään kahviteltan takana, kun hän oli ensin pyytänyt minut sinne siunatakseen minua.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Herännäisyyden tulevaisuus
« Vastaus #14 : 10.07.07 - klo:18:48 »
Uskotaan me Aku Rätyä, kun tiedämme mihin hän uskoi. Tulevaisuutta siis on jos ja kun... Lukekaapa tässä ketjussa oleva Aku Rädyn miete uusiksi.