Kirjoittaja Aihe: Siionin Virret  (Luettu 5771 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #15 : 16.09.22 - klo:14:03 »
Virsi vie ja kuljettaa... paljon typeriä puheita olen kuullut ja puhunutkin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #16 : 16.09.22 - klo:14:13 »
Yhdessä veisaaminen on yhdessä hengessä hengittämistä. Kunnon paussi, ja taas mennään....

Voi kuinka onkin ikävä yhteistä veisuuta. Ei YouTube sitä vastaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #17 : 17.09.22 - klo:10:37 »
https://www.youtube.com/watch?v=0cLU_8s-DPQ

SV 13  Opeta tällaisena

1. Opeta tällaisena
luoksesi tulemaan
kuin olen, vaivaisena,
ja sinuun turvaamaan.
Kun synti tieni sulkee,
luokseni tiesi kulkee,
syntisten ystävä.

2. Omalla uskollani
en osaa uskoa,
hauraalla toivollani
en jaksa toivoa.
Sieluuni lohdutusta,
voimaa ja uskallusta
sinulta ikävöin.

3. Kun pyhään kuolemaasi
on minut kastettu,
kalliisti ostamaasi
näin laumaan johdettu,
niin auta, Jeesus, että
en sanaa, kasteen vettä
milloinkaan unohda.

4. Matkalle oppaakseni
suo Pyhä Henkesi.
Käy taluttajakseni,
kun uupuu jalkani.
Valaise tieni määrä,
oikaise suunta väärä,
suo kuorma keveä.

5. Pohjalle vahvimmalle
toivoni perustan.
Jeesuksen ristin alle
majani rakennan.
Ei ajan tuulten pauhu,
ei kuolemankaan kauhu
voi sitä horjuttaa.

Lars T. Nyberg 1743, suom. E. Lagus 1790, uud. W. Malmivaara 1891, J. Haavio 1971, J. Ikola 2016


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #18 : 27.09.22 - klo:04:34 »

   Jaakko Löytty veisuuttaa

https://www.youtube.com/watch?v=j0axprf2REg

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #19 : 16.10.22 - klo:06:23 »

   Siionin Virsien -iltamusiikki Kalajoen kirkossa

https://www.youtube.com/watch?v=cON8F7ArWz0

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #20 : 27.11.22 - klo:08:03 »
Ilmeisesti siionin virsien veisuu on narsistista, kun kerran oli narsistista teille ilmoittaa niiden englanninkielisen version sijainnin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #21 : 27.11.22 - klo:14:33 »
Ilmeisesti siionin virsien veisuu on narsistista, kun kerran oli narsistista teille ilmoittaa niiden englanninkielisen version sijainnin.

Olen tehnyt valituksen HYn päämajaan. Jos ei minua kuunnella, niin virret poistetaan sieltäkin. Olisi riittänyt, että edes yksi ihminen olisi vastannut viisveisaajalle, että postit eivät olleet sopivia, silloin en olisi nähnyt tarvetta taas itse puutua asiaan. Mutta tämä on ollut teillä mahdotonta siitä päivästä lähtien, kun liittouduitte minua vastaan, tukemalla sitä, joka sanoi silloin minua perseennuolijaksi reilusti ennen kuin opin käyttämään tätä körttifoorumin kieltä.
En tule olemaan ikinä enää körttien ystävä, mutta olisin suonut, että käännökset olisivat voineet olla näkyvissä niille, jotka mahdollisesti olisivat kiinnostuneet. Sitä te ette ilmeisesti halua tai salli.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #22 : 27.11.22 - klo:19:29 »
Olisi riittänyt, että edes yksi ihminen olisi vastannut viisveisaajalle, että postit eivät olleet sopivia, silloin en olisi nähnyt tarvetta taas itse puutua asiaan.

Minua et siis tunnista 'yhdeksi ihmiseksi'.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #23 : 28.11.22 - klo:03:46 »
Minua et siis tunnista 'yhdeksi ihmiseksi'.
Vastasit kyllä. Vastasit ainoana. Muttet sanonut hänen postinsa asiattomiksi tai sopimattomiksi.  Niin minun puolestani saat olla yksi ihminen, mutta jos väität tukeneesi minua missään vaiheessa, kohteliaasti huomautan, etten koe niin. Syy voi olla kielitaidottomuuteni.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa inehmo

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 15
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #24 : 28.11.22 - klo:11:56 »
Pena on minun nähdäkseni kommentoinut aina hyvin asiallisesti ja yrittäen löytää sopua ja yrittäen ymmärtää eri osapuolia. Siihen sivullisen asiattomaan kommenttiin Pena vastasikin, että semmoinen ei kuulu siihen keskusteluun.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #25 : 28.11.22 - klo:12:41 »
Pena on minun nähdäkseni kommentoinut aina hyvin asiallisesti ja yrittäen löytää sopua ja yrittäen ymmärtää eri osapuolia. Siihen sivullisen asiattomaan kommenttiin Pena vastasikin, että semmoinen ei kuulu siihen keskusteluun.
Niin, kun hän ei ymmärtänyt alussa, koska viisveisaajan kommentti oli epäselvä ja hän ihmetteli miten narsisismi kuuluu ketjuun, joka käsittelee Siionin virsien sijainnin linkkiä. Sitten kun Pena kysyi miten narsisismi liittyy aiheeseen, niin viisveisaaja selitti, että narsisti sai sanansa näkyviin. Pena oli tyytyväinen vastaukseen eikä enää kysynyt miten se liittyy aiheeseen. Mutta kaikki hyvin, jos parjataan rauhallisesti ja ylimielisen kohteliaasti. Lopputulos on se, että kun körtit eivät ole kiinnostuneita vanhoista virsistä, ja sen ymmärtää hyvin, niin se antaa oikeutta kääntäjan vainoamiseen, jota en millään ymmärrä. Olen niin kauhean typerä sen lisäksi, että olen narsisti.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #26 : 28.11.22 - klo:14:23 »
Pena oli tyytyväinen vastaukseen eikä enää kysynyt miten se liittyy aiheeseen.

Mitä sinä minun tyytyväisyydestäni tiedät. Minulla on muutakin elämää kuin valvoa näitä keskusteluja. Kommentoin, kun kerkiän ja katson aiheelliseksi.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #27 : 28.11.22 - klo:14:50 »
Mitä sinä minun tyytyväisyydestäni tiedät. Minulla on muutakin elämää kuin valvoa näitä keskusteluja. Kommentoin, kun kerkiän ja katson aiheelliseksi.

Niin, vanhojen Siionin virsien käännös on jo kauan sitten jätetty nimettömien troollien valtaan, koska sinulla, minulla, ylläpidolla, ja kaikilla muilla on muutakin elämää emmekä pysty valvomaan niiden kohtaloa. Emme ole kukaan niin kiinnostuneet niistä, että tekisimme tarpeellista niiden suojelemiseksi. Minäkin keskityn muuhun. Siksi parasta on vetää ne pois julkisuudesta ja pitää ne laatikossa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #28 : 28.11.22 - klo:17:17 »
Emme ole kukaan niin kiinnostuneet niistä, että tekisimme tarpeellista niiden suojelemiseksi.

Ei julkaistuja hengentuotteitaan pysty suojelemaan. Ne on vapautettu elämään omaa elämäänsä. Korkeintaan voi huolehtia siitä, ettei kukaan toinen rikastu niiden avulla.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siionin Virret
« Vastaus #29 : 28.11.22 - klo:18:16 »
Ei julkaistuja hengentuotteitaan pysty suojelemaan. Ne on vapautettu elämään omaa elämäänsä. Korkeintaan voi huolehtia siitä, ettei kukaan toinen rikastu niiden avulla.

kyllä tekijänoikeus pätee olipa aihe mikä tahansa. Lue lakia. Taloudellinen korvaus väärinkäytöstä tulee vain rajoitetussa tapaukessa, mutta voi pakottaa toista oikeudessa lakata käyttämästä toisen tekstiä. Valitettavasti, minulla on tässä asiassa kokemustakin. Yleensä lakimiehen varoituskirje riittää.
Tässä foorumissa on tarpeeksi kiinnostusta suojelemaan osallistujien posteja, muttei ollut tarpeeksi kiinostusta tehdä samoin Siionin virsien käännöksen kohtaan. Täällä jokainen on äärettömän herkkä omista intresseistä ja vaatii oikeutta tarpeen tullen ja monesti tarpeettomasti. Jos on Herra Samilan suosiossa, se onnistuukin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.