Äänestys

Palaako, kuinka paljon?

Askitupakkaa
3 (4.2%)
Sätkätupakkaa
2 (2.8%)
Vain sikareita
2 (2.8%)
Tupakoin satunnaisesti
5 (7%)
En tupakoi
59 (83.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 68

Äänestys päättynyt: 01.04.05 - klo:17:20

Kirjoittaja Aihe: Palaako?  (Luettu 66929 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Palaako?
« Vastaus #75 : 05.05.05 - klo:17:21 »
Tai sitten vain otetaan ja ammutaan se saakurin maanomistaja ja ruvetaan viljelemään sitä ruokaa ihan omiin nimiin. Viva Zapata!
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Palaako?
« Vastaus #76 : 05.05.05 - klo:19:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Rheespu"
Lainaus käyttäjältä: "m.k"

Enpä oikein usko tuohonkaan. Jos ihminen omistaa paljon maata, ja hänellä on käytössään suurinpiirtein orjia, ei hän maallaan orjille ruokaa viljele, vaan jotain kasvia mistä hän saa hyvät rahat. Kahvi, kaakao, kokaiini, tupakka... Ei perunoita ja nauriita kukaan osta. Ei pitäisi olla liian hyväuskoinen hölmö (edelleenkin turhan Vihreän puolueen linjoilla mennään...).


Lähdin siitä olettamuksesta, että tapahtuisi ihme ja ihmiset lopettaisivat tupakan, huumeiden ja kahvin (joita pidän täysin hyödyttöminä) käytön. Tarkoitukseni oli tuoda esiin, että maa tuskin jäisi aivan viljelemättä ja ihmiset työttömiksi, kuten yritit aiemmin väittää. Maanomistajat pyrkivät aina saamaan voittoa. Jos ei viljellä tupakkaa, niin sitten jotain muuta (josta voisi hyvällä tuurilla olla jotain hyötyäkin).

(Se, että ajattelee hiukan erilailla kuin sinä, ei muuten välttämättä tarkoita, että on hyväuskoinen hölmö.)
Ei todellakaan tarkoita että on hyväuskoinen hölmö, jos ajattelee eritavalla kuin minä. Suurin osa ihmisistä taitaa ajatellakin... Minusta tosin on hyväuskoinen hölmö jos luulee, että ihminen oikeasti sisimmässään ajattelisi muita ihmisiä ennen itseään. Tiukan paikan tullen aina ensin tulee minä, vasta kaukana perässä muut.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Palaako?
« Vastaus #77 : 05.05.05 - klo:19:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"
Tai sitten vain otetaan ja ammutaan se saakurin maanomistaja ja ruvetaan viljelemään sitä ruokaa ihan omiin nimiin. Viva Zapata!
Taisi olla vitsi?

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Palaako?
« Vastaus #78 : 05.05.05 - klo:22:57 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Miten ihmeessä minun tupakointini vaikuttaa sinun terveyteesi, lounaan syöntiisi, bussikatoksessa olemiseen? Ei mitenkään, eikä kenenkään muunkaan tupakointi sinun olemista ja elämistä saisi haitata. Jos häiritsee, niin kerro ihmessä hänelle jonka tupakointi sinua häiritsee, äläkä täällä siitä puhise...


Ah, mutta Sinä kuulutkin ihmisryhmään, joka ajattelee, että on okei tupakoida, jos kukaan ei erikseen kiellä. Eli siis ryhmään, joka ajattelee, että toisten on ERIKSEEN VAADITTAVA puhdasta ilmaa hengittääkseen.

Alkaa jo rasittaa tämä rautalangan vääntäminen jokaiselle kohtaamalleni tupakoitsijalle ERIKSEEN. Olisiko sinusta hauska kohdata päivässä 1-100 ihmistä, joille saisit jokaiselle erikseen huomauttaa heidän tupakoinnistaan? 24/7? Vaikka noin 50 vuoden ajan? Meneekö perille, ymmärrätkö, tajuatko?

Edustat ryhmää, jonka jokaista edustajaa minä syyllistän ihan surutta jokaisesta havaitsemastani virheestä, sillä tupakoinnille ei ole mitään puolustusta missään tilanteessa. Toivon, että tämän despoottisen käytökseni seurauksena tupakoitsijoiden ryhmäkuri kehittyy, ja he alkavat keskuudessaan vaatia kaikilta samaa pahetta harrastavilta samaa hienotunteisuutta, jota he itse väittävät edustavansa. Odotan, että tämä aktiivinen parannuksenteko alkaa heti, ja että se alkaa sinusta. Ala huomautella. Se on kivaa. :evil:

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Palaako?
« Vastaus #79 : 06.05.05 - klo:08:10 »
Sanoinko niin? Minä en kyllä tupakoi missä sattuu, vaikka muut niin tekisivätkin, ja jos olen epävarma, kysyn läsnäolijoilta ennen kuin sytytän sen syöpäkääryleeni.

Minulle on aivan turha motkottaa ja valittaa siitä, miten muut tupakoitsijat käyttäytyvät. Ihmisen käytös on jokaisen oma asia, ja minä en muiden käytökseen voi vaikuttaa vaikka meillä olisikin yhteinen harrastus.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Palaako?
« Vastaus #80 : 06.05.05 - klo:11:09 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"
Tai sitten vain otetaan ja ammutaan se saakurin maanomistaja ja ruvetaan viljelemään sitä ruokaa ihan omiin nimiin. Viva Zapata!
Taisi olla vitsi?


Ainakin siltä osin, että en usko väkivaltaan tässäkään asiassa. Meksikossa Chiapasissa (en tiä, kuinka kirjoitetaan) asustaa vuorilla (siis muusta valtakunnasta erillään) zapatisteja (anarkisteja, Emiliano Zapatan aatteenperijöitä), jotka alunperin ryhtyivät vastustamaan USA:lle kumartelevaa hallitusta ja alkuperäisasukkaiden riistoa. Mielestäni siinä on jotakin järkeä.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Palaako?
« Vastaus #81 : 06.05.05 - klo:11:34 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Sanoinko niin? Minä en kyllä tupakoi missä sattuu, vaikka muut niin tekisivätkin, ja jos olen epävarma, kysyn läsnäolijoilta ennen kuin sytytän sen syöpäkääryleeni.

Minulle on aivan turha motkottaa ja valittaa siitä, miten muut tupakoitsijat käyttäytyvät. Ihmisen käytös on jokaisen oma asia, ja minä en muiden käytökseen voi vaikuttaa vaikka meillä olisikin yhteinen harrastus.


Se, mitä minttukin ehkä yritti sinulle selvittää on se, että edustat ryhmää, huolimatta siitä haluatko kuulua siihen. Sen mitä joku kokee joltakulta tämän ryhmän edustajalta, heijastuu myös sinuun.

Mutta tämä sinun "harrastuksesi" on PAHA PAHA PAHA. Kaikki kanssaharrastelijasi ovat YHTÄ pahoja kuin SINÄ, SINÄ olet YHTÄ paha kuin kaikki muutkin polttelijat. Vaikka olet kuinka huomaavainen mielestäsi.

Tämä on nyt sama asia kuin julkikuseskelu. Kaikki lajin harrastajat ovat yhtä pahoja. On niitä törppöjä, jotka kuseskelevat porttaitten päihin. Ja sitten on niitä hienovaraisia (niin kuin sinä!), jotka kuseskelevat puun juurelle. Kukaan tällainen kuseskelija ei ole minulta ikinä kysynyt, että saanko tehdä tämän tähän, vai pitäisikö siirtyä kauemmas, häiritseekö kovasti.

Kuten ei ainut tupakoitsijakaan.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Palaako?
« Vastaus #82 : 06.05.05 - klo:11:58 »
Minä kusen vessaan, enkä tupakoi jos se on kielletty tai jotakuta häiritsee. Ihmisiä ei saisi tuollatavoin leimata. Väitän, että suurin osa tupakoitsijoista kyllä tupakoi niin fiksusti ja siisteissä paikoissa, että ei paljon väliksi ole sinulle. Se ryhmä, joka ei osaa käyttäytyä, on näkyvin ja sen perusteella minutkin leimataan.

Vähän kuten autoillessa, jos joku bemari ajaa miten sattuu niin se on heti kaikkien bemarimiesten vika, ja kaikki joilla on bemari ovat mulkkuja. Jos taas joku tekee saman punaisella Toyota Corollalla, ei kukaan väitä että se on kaikkien toitsumiehien vika. Niin se vaan menee...

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Palaako?
« Vastaus #83 : 07.05.05 - klo:12:06 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Minä kusen vessaan, enkä tupakoi jos se on kielletty tai jotakuta häiritsee. Ihmisiä ei saisi tuollatavoin leimata. Väitän, että suurin osa tupakoitsijoista kyllä tupakoi niin fiksusti ja siisteissä paikoissa, että ei paljon väliksi ole sinulle. Se ryhmä, joka ei osaa käyttäytyä, on näkyvin ja sen perusteella minutkin leimataan.

Vähän kuten autoillessa, jos joku bemari ajaa miten sattuu niin se on heti kaikkien bemarimiesten vika, ja kaikki joilla on bemari ovat <font color=red>*piiiiip* <font size=1>(Foorumi sensuroi rumat sanat)</font></font>. Jos taas joku tekee saman punaisella Toyota Corollalla, ei kukaan väitä että se on kaikkien toitsumiehien vika. Niin se vaan menee...


Ei, minä en sorsi koko tupakoitsijoiden ryhmää siksi, että olisin heille kateellinen. Kyseessä on ryhmä, joka toistuvasti aiheuttaa minulle epämukavia tilanteita harrasteellaan (jota en itse kadehdi saati harjoittaisi missään tilanteessa). Siis vertaus bemarikuskeihin on ontuva. Itse vertaisin tupakoitsijoita ehkä volvokuskeihin: järjettömän vaarallisia ohituksia niin motareilla kuin pienemmillä sivuteilläkin, toisten tielläliikkujien turvallisuuden vaarantamista oman ajonautinnon (ja 2 sekunnin) takia. Häikäilemätöntä itsekkyyttä, kyvyttömyyttä toimia ryhmässä tai rajoittaa omaa toimintaansa yhteisen hyvän maksimoimiseksi. Aina vain MINÄ, MINÄ ja MINUN oikeuteni ajaa kovaa ja MINUN oikeuteni saada juuri nyt vetää sauhut.

Olet ymmärtänyt idean oikein: tupakoitsijoiden ryhmä on tasan yhtä tasokas kuin sen heikoin lenkki, ja saa mielestäni tulla myös kohdelluksi sen mukaan. Siis luulisi sinunkin intresseissäsi olevan kanssatupakoitsijoidesi käytöksen kehittäminen parempaan suuntaan. Ala huomautella. Se on kivaa.
Lainaus
Minulle on aivan turha motkottaa ja valittaa siitä, miten muut tupakoitsijat käyttäytyvät. Ihmisen käytös on jokaisen oma asia, ja minä en muiden käytökseen voi vaikuttaa vaikka meillä olisikin yhteinen harrastus
Minä saan motkottaa, jos sinä kerran saat tupakoida. Olet itse valinnut sen, että tupakoit. Olet itse valinnut ryhmän, johon kuulut, ja vielä tunnustanut jäsenyytesi julkisesti tällä palstalla (!). Minä saan kritisoida valintaasi, sillä tupakointi tässä maailmassa, jossa meidän kaikkien täytyy hengittää samaa ilmaa, ei todellakaan ole kenenkään oma pikku yksityisasia.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Palaako?
« Vastaus #84 : 07.05.05 - klo:14:58 »
Roskaaminen. Älä mikko yritäkään väittää että et ikinä olisi tumpin tumppia maahan nakannut. Ja vaikka et olisikaan, olisit käytännöllisesti katsoen ainoa. Ja nyt sitten sanot että eihän ne tupakoijat ainoita ole jotka roskaa, mutta katsopas ympärillesi, ehkäpä tupakointiin liittyvää moskaa (tumppeja, askeja, sätkäpapereita jne.) on enemmän kuin vaikka kaljapulloja tai karkkipapereita. Paljon enemmän.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Palaako?
« Vastaus #85 : 08.05.05 - klo:19:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"

Ainakin siltä osin, että en usko väkivaltaan tässäkään asiassa. Meksikossa Chiapasissa (en tiä, kuinka kirjoitetaan) asustaa vuorilla (siis muusta valtakunnasta erillään) zapatisteja (anarkisteja, Emiliano Zapatan aatteenperijöitä), jotka alunperin ryhtyivät vastustamaan USA:lle kumartelevaa hallitusta ja alkuperäisasukkaiden riistoa. Mielestäni siinä on jotakin järkeä.
Justiinsa oli juttua näistä zapatisteista tässä koulussa viime viikolla... Eivätkös olleetkin vielä mayojen jälkeläisiä? IMO aika turhaa touhua tuollainen, mutta väliäkös tuolla :D

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Muuten Mikko, joko lopetit???
« Vastaus #86 : 08.05.05 - klo:22:11 »
Koska  nikotinistit ovat kuoleva vähemmistö oletko jo huomannut luopua jäsennyydestä??? Miten M.K. tilasi??
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Palaako?
« Vastaus #87 : 09.05.05 - klo:11:57 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"

Ainakin siltä osin, että en usko väkivaltaan tässäkään asiassa. Meksikossa Chiapasissa (en tiä, kuinka kirjoitetaan) asustaa vuorilla (siis muusta valtakunnasta erillään) zapatisteja (anarkisteja, Emiliano Zapatan aatteenperijöitä), jotka alunperin ryhtyivät vastustamaan USA:lle kumartelevaa hallitusta ja alkuperäisasukkaiden riistoa. Mielestäni siinä on jotakin järkeä.
Justiinsa oli juttua näistä zapatisteista tässä koulussa viime viikolla... Eivätkös olleetkin vielä mayojen jälkeläisiä? IMO aika turhaa touhua tuollainen, mutta väliäkös tuolla :D


Enpä tiä kauhian tarkasti. Anarkisteille lienee tärkeintä, että ovat tavallista kansaa, joka on ottanut vallan itselleen. Mitä IMO tarkoittaa? Lieneekö keskustelupalsta-akronyymi? Muistaakseni Subcomandante Marcos on myöskin zapatisti? On kirjoittanut kansainvälisestikin tunnettuja kolumneja, joita on muistaakseni Like julkaissut kirjana.

Menipäs offtopikiksi  :oops:  anteeksi.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Ei se ole sama
« Vastaus #88 : 09.05.05 - klo:12:23 »
Kun on tässä iässä niin seuraukset näkyy. Siellä ne tupakoitsijat odottaa ohitusleikkausjonossa jos eivät ole jo joutuneet keuhkosyövän uhriksi. Nämä ovat valitettavasti tosia eikä mitään kauhukuvia.  Eli ei se ole sama.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa henccchuu

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
Palaako?
« Vastaus #89 : 16.05.05 - klo:22:12 »
kuinka moni ihminen kestää tupakan svua? se on tosi ÄLLÖÖ kun siihen kumminkin ainakin tukehtuu ja kuolee se on siis epäolennaista ja kamalan näköstäkin :x
oon kuuluisa (jossain määrin) O_o