Kirjoittaja Aihe: Pelastuksen ansaitseminmen 2  (Luettu 23568 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #30 : 26.08.10 - klo:15:27 »
Sinulla se tuntuu olevan vastaus kaikkeen.  Eihän ne vaan tule nauhalta?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #31 : 26.08.10 - klo:15:40 »
Sinulla se tuntuu olevan vastaus kaikkeen.  Eihän ne vaan tule nauhalta?
Pyhä Henki auttaa minua ajattelemaan, puhumaan ja kirjoittamaan foorumille.

”Tämä on minun käsitykseni, ja luullakseni minussakin on Jumalan Henki.”
(1Kor.7:14)

”Pyhä Henki neuvoo, mitä teidän on sanottava."
(Luuk.12:12)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #32 : 26.08.10 - klo:16:49 »
Pyhä Henki auttaa minua ajattelemaan, puhumaan ja kirjoittamaan foorumille.



Sekin vielä! :107:  -oliskin ollut...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #33 : 26.08.10 - klo:17:17 »
Pyhä Henki auttaa minua ajattelemaan, puhumaan ja kirjoittamaan foorumille.

Onhan se hienoa, että joku omistaa Pyhä Hengen ja sen vallassa kirjoittelee tänne foorumille.
Minä voin vakaasti sanoa, että kirjoitan tänne kristittynä.
Acta, non verba.

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #34 : 26.08.10 - klo:20:14 »
Onhan se hienoa, että joku omistaa Pyhä Hengen ja sen vallassa kirjoittelee tänne foorumille.
Minä voin vakaasti sanoa, että kirjoitan tänne kristittynä.
Jokaisessa kristityssä on Pyhä Henki.

”Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti. Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.”
(Joh.14:16-17)

”Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta.”
(1Kor.12:3)
« Viimeksi muokattu: 26.08.10 - klo:20:17 kirjoittanut Frank »

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #35 : 26.08.10 - klo:20:33 »
Jos jokaisessa kristityssä on pyhä henki, niin se on hyvä juttu, mutta miten sinun kohdallasi. Sinulla taitaa olla paha henki. Kun sinut potkittiin toisesta ryhmästä, niin tulit tänne opettamaan muita samoilla teksteillä. Netiketin mukaan samoja kirjoituksia kirjoitetaan vain yhteen foorumiin. Et ole noudattanut netikettiä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #36 : 26.08.10 - klo:20:42 »
Väitteesi ei pidä paikkaansa.

”Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.”
(2.Moos.20:16)

« Viimeksi muokattu: 26.08.10 - klo:20:51 kirjoittanut Frank »

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #37 : 26.08.10 - klo:21:51 »
Minua ei foorumilla kiinnosta kirjoittaa pelkästään harrastuksista tai muusta sellaisista jutteluista, vaan pääasiassa uskonasioista.

Jos foorumi on suljettu uskonasioiden keskusteluista kuin Pohjois-Korea, tai entinen Ceasescujen Romania, niin Frank tackar och pockar ja karistaa foorumin pölyt jaloistaan.
« Viimeksi muokattu: 26.08.10 - klo:21:55 kirjoittanut Frank »

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #38 : 26.08.10 - klo:22:02 »
Minua ei foorumilla kiinnosta kirjoittaa pelkästään harrastuksista tai muusta sellaisista jutteluista, vaan pääasiassa uskonasioista.

Jos foorumi on suljettu uskonasioiden keskusteluista kuin Pohjois-Korea, tai entinen Ceasescujen Romania, niin Frank tackar och pockar ja karistaa foorumin pölyt jaloistaan.

Tarkoitatko todella keskustelua? Olet keskittynyt julistamiseen keskustelun asemasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #39 : 26.08.10 - klo:22:11 »
Jos minua kielletään foorumilla kirjoittamasta Raamatun kohtia, joissa kerrotan ihmisen syntisyydestä ja pelastuksesta, niin silloin tiemme eroavat.

”Jos teitä jossakin paikassa ei oteta vastaan eikä kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne. Tämä on oleva todiste heitä vastaan."
(Mark.6:11)

 :eusa_think:

...
(Joh.15:16)
.....
(Ef.1:4-5)
.......

Minä olen siis satavarmasti pelastunut, koska Jeesus on kuollut minun puolestani Golgatan keskimmäisellä ristillä, ja on nyt minun henkilökohtainen ylösnoussut Pelastajani, Vapahtajani ja Ystäväni.

Kiitos Jeesukselle, minulle on paikka varattuna Karitsan hääaterialle, eikä se ole mikään peruutuspaikka. Koska Jeesus on itse valinnut minut, olen Kuninkaan perillinen, enkä joku alatietä kulkeva kerjäläinen, joka pummaa armoa.

Kiitos Jeesus. :) Aplodit Jeesukselle  :109:.

 :017:

Minua ei foorumilla kiinnosta kirjoittaa pelkästään harrastuksista tai muusta sellaisista jutteluista, vaan pääasiassa uskonasioista.

Jos foorumi on suljettu uskonasioiden keskusteluista kuin Pohjois-Korea, tai entinen Ceasescujen Romania, niin Frank tackar och pockar ja karistaa foorumin pölyt jaloistaan.

Tuota..  :017:  :eusa_wall:   :017:

Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22089
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #40 : 27.08.10 - klo:06:41 »
Minä olen siis satavarmasti pelastunut, koska Jeesus on kuollut minun puolestani Golgatan keskimmäisellä ristillä, ja on nyt minun henkilökohtainen ylösnoussut Pelastajani, Vapahtajani ja Ystäväni.

Minä olen pelastunut vasta, kun olen perillä. Nyt olen vasta matkalla.

Jeesus on viinipuu ja minä olen puun oksa. Kirves nojaa kuitenkin puun tyveen, ei ole syytä ennenaikaiseen riemuun. Toivo elää ja armoon saa luottaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #41 : 27.08.10 - klo:07:52 »
Lainaus käyttäjältä: Seppos
Jos jokaisessa kristityssä on pyhä henki, niin se on hyvä juttu, mutta miten sinun kohdallasi. Sinulla taitaa olla paha henki.

Jos Frank kuuluu Kristukselle, niin hänessä on Pyhä Henki.
On äärimmäisen vakava asia ryhtyä väittämään päinvastaista.
Jos jostain asiasta kannattaa tehdä parannus, niin tuonkaltaisesta ja jättää asia sen jälkeen taakseen.

Lainaus käyttäjältä: Seppos
Kun sinut potkittiin toisesta ryhmästä, niin tulit tänne opettamaan muita samoilla teksteillä. Netiketin mukaan samoja kirjoituksia kirjoitetaan vain yhteen foorumiin. Et ole noudattanut netikettiä.

Minäkin olen rikkonut usein tuota "netikettiä".
Frank, jos kirjoittelu täällä sinulta loppuu, niin tervetuloa kirjoittelemaan ajatuksistasi Raamattuikkuna -keskustelufoorumille, raamattuikkuna.com
Siellä ei pelätä sitä, jos joku opettaa, on toista parempi/huonompi/tasa-arvoinen, tai jos omaa körtti/helluntalais/vapaa-ajattelijais -yms. tyylin.
Itse tiedän, mitä on olla epäonnistunut kirjoittaja. Eräällä helluntalaisfoorumilla epäonnistuin täysin, vaikka usean vuoden harjoittelin.
Epäonnistumisia on olut joillain muillakin uskonnollisilla foorumeilla, körttifoorumillakaan en ole niitä onnistuneimpia kirjoittajia. Välillä minua on täältäkin kehoitettu menemään muualle. Korostan kuitenkin vielä, että minunkaltaiselleni kirjoittajalle tämä forumi on nykyään ollut helpompi paikka, kuin joskus monta monta moonta kuukautta sitten, jottei totuus unohtuisi ja menisi vaon negatiivisen puhumiseksi.

Ei-uskonnollisella foorumilla en muista epäonnistuneeni kirjoitellessani uskonnollisista asioista.
« Viimeksi muokattu: 27.08.10 - klo:07:57 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #42 : 27.08.10 - klo:08:02 »
Lainaus käyttäjältä: Seppos
Jos jokaisessa kristityssä on pyhä henki, niin se on hyvä juttu, mutta miten sinun kohdallasi.

Jos joku rikkoo tosikristityn/tosiuskovan toimintamallia olla käyttämättä Raamatun tekstejä,
vaan sen sijaan siteeraakin Raamattua ja lukee sitä paljon ja haluaa ottaa sen mahd. todesta,
niin ei tuosta ominaisuudesta voi tehdä ainakaan varmaa johtopäätöstä, että henkilö ei kuuluisi Kristukselle.

Hyvää tuossa SeppoSin lauseessa on se, että Seppos kovistelee Frankia kysymällä, että onko hän uskossa.
"Oletko uskossa" -kysymyksiä kun mielestäni ei juuri koskaan kysellä ihmisiltä liikaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #43 : 27.08.10 - klo:08:25 »
Äläs nyt Köysti kehtaa selitellä!  Frank todellakaan ei KESKUSTELE vaan julistaa, opettaa, tolkuttaa, pänttää, -hyvä ettei vielä kuulustelekin...

Kannattaisi miettiä mikä ero on keskustelemisella ja julistamisella.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #44 : 27.08.10 - klo:09:09 »
Minua ei foorumilla kiinnosta kirjoittaa pelkästään harrastuksista tai muusta sellaisista jutteluista, vaan pääasiassa uskonasioista.

Jos foorumi on suljettu uskonasioiden keskusteluista kuin Pohjois-Korea, tai entinen Ceasescujen Romania, niin Frank tackar och pockar ja karistaa foorumin pölyt jaloistaan.

Keskustelusta ei foorumi ole suljettu. Ja keskustelua uskonasioista Sinulta odotetaan, mutta onko se keskustelua, että latelet perä perään Raamatun lauseita. Otapa malka silmästäsi ja luovu pahasta hengestäsi.
Acta, non verba.