Kirjoittaja Aihe: jos isi -lausetta ei käytettäisi (konditionaali)  (Luettu 11907 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: jos isi -lausetta ei käytettäisi (konditionaali)
« Vastaus #30 : 29.12.09 - klo:19:20 »
Mitä sitten tulee minuun ja suhteeseeni tuohon pilkun viilaamiseen.
Perfektionistinä viilaan välillä pilkkua.
Monesti taasen on niin, että joissain asioissa joku pitää minua pilkunviilaajana puhtaasti asiantuntemattomuuttaan ja tyhmyyttään.
Monesti myös itse pidän jotakuta jossain asiassa pilkunviilaajana puhtaasti asiantuntemattomuuttani ja tyhmyyttäni.

Suvaitsevaisuus on mm. sitä, että jos joku näyttää pilkunviilaajalta, niin kannattaa tutustua siihen logiikakaan, joka johtaa tuon toisen henkilön "pilkunviilaukseen". Kun tuohon logiikkaan on tutustunut, pilkunviilaus yleensä saa varsin loogiset raamit ja se ei enää tunnukaan samalla tapaa pilkunviilaamiselta.
Tietty toiminta asiairroitettuna siitä loogisesta kokonaisuudesta, johon se kuuluu, muuttuu toisessa asiayhteydessä pilkun viilaamiseksi.

Jos joku väittää jotain tiettyä toimintaa pilkunviilaamiseksi, aivan ensin minulle tulee mieleeni, että väittäjä on joko
a)  varsin suvaitsematon henkilö taikka sitten
b)  hän ei ymmärrä sitä loogista kokonaisuutta, jossa kyseinen toiminta tapahtuu
c)  taikka a + b

d) Joskus (tosin varsin harvoin) hän on oikeassa


Aa, Bee, Cee, chissa kävelee. On erityisen mielenkiintoista tutustua ohjelmistosuunnittelijan sisäiseen ajattelumaailmaan.
Ohjelmistot sisältävät paljon koodeja, mutta onneksi vähemmän mahdollisuuksia madoille ja viruksille. Joka tapauksessa on kiva seurata fiksun filmaattista pilkunviilausta ja poliisikoirien runsasta kättelyä.
Acta, non verba.