Kirjoittaja Aihe: Historian Jeesus  (Luettu 11001 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #15 : 12.12.09 - klo:19:40 »
Niko Kazanzakisin kirjassa (ja Martin Scorsesen elokuvassa Kristuksen) Viimeinen kiusaus jo ikääntynyt Jeesus tapaa Paavali Tarsolaisen, jolle ilmaisee itsensä. Paavali raivostuu Jeesukselle ja käskee tätä pitämään suunsa kiinni: "Minä yritän tässä valaa toivoa ihmisten elämään puhumalla heille kuoleman kukistumisesta. Älä sinä nyt tule pilaamaan tätä sanomalla ettet koskaan kuollutkaan." Tai jotenkin silleen. Kannattaa lukea kirja tai katsoa leffa, niin asiayhteys selviää vähän paremmin.

Niin, tuossa on se pätkä.
http://www.youtube.com/watch?v=EJvRdwqctn0

Onko tuo mielestäsi faktaa vai fiktiota?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #16 : 13.12.09 - klo:01:36 »
- Jotenkin viime päivinä ollut mielen päällä: Tulisiko oikaista väärinymmärrys.  Riitta-mummi, en sittenkään nyt mietittyäni usko että kyseessä olisi tuo klassinen, ikuisesti tuomittava "uskon" ja "järjen"  kamppailu - back to basics kuvaa osuvasti.  Joskus tuntuu, kuin "kirkon Kristuksen" laahuksissa riippuisi semmoinen määrä sovitusta ja lunastusta pyhitystä ja pyhää Kolminaisuutta, ja muta pään jo pienenä pyörälle pannutta roinaa, että alkaa kysellä:  Tätäkös se Jeesus...ja huomaa, että olisi aika juttu tuntea tämä Jeesus. Selittää jo osaa ja evankeliumit on luettu, kun meilläpäin pit lukea kolme lukua arkisin ja viisi sunnuntaisin (ne oppii äkkiä ulkoa sillä menolla - muuta Raamattua kun ei oikein ymmärrä ja Leviticuksessa loppuu hermo, niin niitähän me pääasiassa, edestakaisin...)

- Oli kovasti huojentavaa huomata, kuinka paljon simppelimpää historian Jeesus julisti:  Jumalan valtakuntaa. Vaikka löytyikin kirjasta jonka takakanteen oli kirjoitettu varoitus: Tämä ei ole uskonnollinen, eikä hartauskirja...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #17 : 13.12.09 - klo:13:38 »
Onko tuo mielestäsi faktaa vai fiktiota?

Onko sillä väliä? Pistää ainakin ajattelemaan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #18 : 13.12.09 - klo:17:46 »
Onko sillä väliä? Pistää ainakin ajattelemaan.

Minut se pisti ajattelemaan, että otsikko voisi olla Historian Jeesus / mielikuvitusjeesus
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #19 : 18.12.09 - klo:13:24 »
Ikävöivällä on oma tie ja matka vaivalloinen. Järki ja usko siinä ovat vissiin vastakkain ja kumpikin tahtoo voittaa.

Oletko aivan vakuuttunut tästä?'

Onhan se jotakin, että jossain on nimetön lammas uhrattu meidän edestämme - hyvä niinkin. Ja kun lammas on tehnyt tehtävänsä, lammas saa mennä?  Riittääkö tämä? Ei suinkaan?
Jos sinua kutsutaan seuraamaan, kuinka seuraat, ellet häntä tunne?

Vuori korkea, tiekin vaivalloinen
kuitenkin kulkea yli ahdingoitten
aion perille, tälle vuorelle .
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #20 : 18.12.09 - klo:13:28 »
-Ei, min en vieläkään osaa tätä tekniikkaa. Nyt meni omat tekstit sitaatin sekaan.
- Mitä ihmettelen on kyllä tämä:  Ei kerrota Jeesuksen koskaan nauraneen. Ei edes hymyilleen. Itki kyllä. Tulee huumorintajutonta tarinaa omille sivuille deittipäiväkirjaan.
- Niin ja lahjat on yhä paketoimatta. Luulin että tänään olis vasta torstai. Kyllä loma sekoittaa ihmisen pään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #21 : 18.12.09 - klo:18:04 »
-Ei, min en vieläkään osaa tätä tekniikkaa. Nyt meni omat tekstit sitaatin sekaan.
- Mitä ihmettelen on kyllä tämä:  Ei kerrota Jeesuksen koskaan nauraneen. Ei edes hymyilleen. Itki kyllä. Tulee huumorintajutonta tarinaa omille sivuille deittipäiväkirjaan.
- Niin ja lahjat on yhä paketoimatta. Luulin että tänään olis vasta torstai. Kyllä loma sekoittaa ihmisen pään.

Kun lainaat toisen tekstiä, niin kirjoita oma kommenttisi vasta sen [/quote] -merkun jälkeen, niin sitten se onnistuu. Ennen kuin painat lähetä-nappia, niin tarkista se ensin esikatselusta. Kyllä se siitä vielä onnistuu.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #22 : 18.12.09 - klo:18:37 »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #23 : 18.12.09 - klo:18:40 »
[quote
 :eusa_think:
[/quote]

 :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #24 : 18.12.09 - klo:18:51 »

:eusa_think:
Vähän ristiriitaisesti puhut kuolemasta viesteissäsi, ikävöivä. Mutta ,mutta… rauha Sinun sielullisesi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #25 : 18.12.09 - klo:18:56 »
- No, rauha on oletettavasti välillä vähän kaukana sielusta kuin sielusta...
- Meilläpäin tuo oli semmoinen murteeseen pesiytynyt ilmaus jolla tarkoitettiin, että kehtoo pois vain, äläkä nolostu jos kukaan ei kiinnostu samasta kuin sinä itse nyt --- mikään ei ole niin järin hengellekäyvää,. kunhän vain  sinä-itse et pidä itseäsi niin järin tärkeänä että jokaisen olisi kiinnostuttava siitä mitä olet itse saanut päähäsi viime viikkoina tonkia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #26 : 18.12.09 - klo:19:03 »
Osui ja uppos, mutta laiva taisi olla väärä, toivottasti miehistö jaksavat "pumpaa vettä pois " laivastasi. Ehkä olisi syytä hakea ne "vanhat merikortit" esiin.
Ps. Toivottastii Sinun ei tarvitse huutaa viesteissäsi, sillä uskon että foorumilla olevat ihmiset näkevät ihan muutenkin selvästi...
« Viimeksi muokattu: 18.12.09 - klo:19:14 kirjoittanut Benkku »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #27 : 18.12.09 - klo:19:07 »
kunhän vain  sinä-itse et pidä itseäsi quote]

Osui ja uppos, mutta laiva taisi olla väärä, toivottasti tontut jaksavat "pumpaa vettä pois " laivastasi. Ehkä olisi syytä hakea ne "vanhat merikortit" esiin. Moi.
Ps. Toivottastii Sinun ei tarvitse huutaa viesteissäsi, sillä uskon että foorumilla olevat ihmiset näkevät ihan muutenkin selvästi...
- Tuota...myönnetään, olen ähän hukassa nyt, mutta kai joskus selviää mikä on vinossa jossakin vai onko mikään...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #28 : 18.12.09 - klo:19:13 »
- Tuota...myönnetään, olen vähän hukassa nyt, mutta kai joskus selviää mikä on vinossa jossakin vai onko mikään...
Minä myönnän kyllä että olen enemmän kuin "vähän" hukassa... uskotaan siihen kumminkin että aikanaan se pelastusrengas mikä meille on heitetty, kantaa niin Sinulle kuin minullekin... meille kaikille.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Historian Jeesus
« Vastaus #29 : 18.12.09 - klo:19:41 »
- Noh, nähtäväksi jää. Netissä kun voi erehtyäkin. Vaikutit suuttuneelta tai ärtyneeltä, enkä tiennyt mistä. Jostakin kai tai sitten et mistään.  Ehkä kannattaisi kysyä, jos tahtoo tietää tarkemmin mitä toisen päässä on vinksahtanut? 
- Jaa niin...mitä kuolemaan tulee...elämä näistä kahdesta on kovempi pala purtavaksi. Kuolleena ei tarvitse pelätä eläviä, ei itseään eikä muita.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.