Kirjoittaja Aihe: Hiljaisuus ...  (Luettu 8270 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yvonne May

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Vs: Hiljaisuus ...
« Vastaus #15 : 21.11.09 - klo:19:32 »
Muuan hiljaisuuden retriitissä käynyt mies kertoi, että joskus on vaikeaa pysyä pokkana, kun kaikki ovat hiljaa. Alkaa naurattaa kauheasti. :icon_lol:

En ole ollut hiljaisuuden retriitissä, mutta osaan kyllä kuvitella tilanteen.  Voi olla, että minuakin alkaisi naurattaa.  Jos se on retriiteissä kuitenkin vähän sellaista suorittamista, tekemällä tehtyä hiljaisuutta. 

Hiljaa oleminen Jumalan edessä, silloin kun se syntyy luonnollisesti, on ihan eri asia.  On hyvä joskus olla hiljaa ja kuunnella Jumalaa.  Lukea sanaa ja ajatella ja antaa sen puhua.  Enemmän me puhumme Jumalalle kuin kuuntelemme Häntä.  "Olet mahdollisuus, syvä hoitava hiljaisuus..." 
Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Hiljaisuus ...
« Vastaus #16 : 22.11.09 - klo:00:52 »
Hiljaa oleminen Jumalan edessä, silloin kun se syntyy luonnollisesti, on ihan eri asia.  On hyvä joskus olla hiljaa ja kuunnella Jumalaa.  Lukea sanaa ja ajatella ja antaa sen puhua.  Enemmän me puhumme Jumalalle kuin kuuntelemme Häntä.  "Olet mahdollisuus, syvä hoitava hiljaisuus..." 
Hyvä kosketus... :eusa_angel:

santtu-62

  • Vieras
Vs: Hiljaisuus ...
« Vastaus #17 : 20.12.09 - klo:16:24 »
"...
Olen vahva ja avuton
hänen edessää
kömpelö kämmen
hänen sirolla ohimollaan.

..."
(Liisa Laukkarinen 1985,44)


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hiljaisuus ...
« Vastaus #18 : 20.12.09 - klo:17:49 »
- Tykkäsin kun yhtenä keväänä sain oleskella aika paljon yhdessä retriittikeskuksessa.  Siivisosin ja muuta. Sain osallistua retriitteihin, mutta tietty ne omat hommat piti hoitaa, tiskaamiset pöydänkattamiset sun muut. Se oli hyvä kevät. Mulle sopi ainakin tilapäisesti, ettei ollut mahdottomasti ärsykkeitä ja hötinää.

Myöhemmin lopetin ne hommat, sillä ne alkoivat olla niin täyteen sullottuja kaikkea ohjelmaa.Yhtä laukkaamista hetkipalvelusta virikepuheeseen ja siitä messuun ja välillä pitää syödäkin ja sama ralli jatkuu.  Itse en ole huomannut että se kimpassa safkaaminen olisi ollut muuta merkityksellisempää, mutta ohjelmasta jos uskalleittaisiin karsia puolet pois niin jaksaisin osallistua.  Nyt olin viimeisen jälkeen pari viikkoa ihan kuitti.  Ja nyt kun on runoretriittiä ja taideretriittiä ja jopa keskusteluretriittejä niin eikö ne oikeastaan ole vain aikuisten viikonloppuleirejä  joissa ei puhuta toisille...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.