Kirjoittaja Aihe: hämmentävää  (Luettu 16302 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: hämmentävää
« Vastaus #15 : 29.09.09 - klo:13:47 »
Kiitos juhani! Lahden Herättäjäjuhlien tunnus Armo kannattaa on ainakin tässä värssyssä.

(Uusi löytö! SV:t löytyy netista sekä numero-, että aakkosjärjestyksessä) Oma kirjani on aina olkalaukkuni sivutaskussa. Se on alakerrassa enkä aina jaksa ravata edes-takaisin kun näistä puhutaan. Nyt vasta keksin hakea googlesta. Löytyi ! :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: hämmentävää
« Vastaus #16 : 21.10.09 - klo:13:50 »

Hei!

Et ole ainoa joka tuollaisia asioita pohtii. Minusta oikeastaan tuntuu siltä, että niin sinä, kuin suurin(N) osa koko kristikunnasta ovat tietynlaisen hurmoshenkisen opetuksen uhreja. Tällä en nyt tarkoita jotain pöydän alla konttaajia tai kädet pystyssä huojumista hengellisissä tilaisuuksissa, vaan sitä että monesti opetetaan että uskon pitää tuntua ja näkyä, mutta ennenkaikkea tuntua, -joltakin.
Puhutaan "yli ymmärryksen käyvästä rauhasta", saatetaan kertoilla omia kokemisia ja tuntemisia ja pitää niitä uskon merkkeinä...

Minäkin ihmettelin aikanani, kun radiojumalanpalveluksessa kuulin, kun joku oli tullut uskoon ja sen jälkeen kaikki oli niin ihanaa ja autuasta. Spela teater, just just!

Myöhemmin kyllä joskus ajattelin, että jos ihmisen elämä on ollut siihen saakka kauhean ristiriitaista ja hankalaa, niin ehkä tavallinen tylsyys tuntuu siihen verrattuna ihan mukavalta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: hämmentävää
« Vastaus #17 : 22.10.09 - klo:00:05 »
minä olen luterilainen ihminen ja minua alkaa jo melkeinpä kyllästyttää karismaatikkojen "usko" käsite...
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: hämmentävää
« Vastaus #18 : 22.10.09 - klo:15:08 »
minä olen luterilainen ihminen ja minua alkaa jo melkeinpä kyllästyttää karismaatikkojen "usko" käsite...

Suvaitsevaisuutta, suvaitsevaisuutta,… ihminen on  pieni. Armo kuuluu kaikille.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: hämmentävää
« Vastaus #19 : 22.10.09 - klo:15:20 »
Ei jaksa. Meikä on heikko.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

santtu-62

  • Vieras
Vs: hämmentävää
« Vastaus #20 : 22.10.09 - klo:16:11 »
Ei jaksa. Meikä on heikko.

Mutta eikö kaikki herännäiset, körtit, luterilaiset, katoliset … valtiomme päämieheen asti.
Ole julistaneet suvaitsevaisuutta ja painottaneet että armon saamme kaikki, nekin jotka eivät jaksa …
Vai onko ”vanha Aatu” päässyt hämmentämään :101: omilla juonillaan heikkoa ihmistä.
 Taitaa rikin tuoksu …  :074:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: hämmentävää
« Vastaus #21 : 22.10.09 - klo:17:20 »
Kyllä
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

santtu-62

  • Vieras
Vs: hämmentävää
« Vastaus #22 : 22.10.09 - klo:17:39 »
Kyllä
No ei huolta...hmm
Lainatakseni erästä tämän hetkistä merkittävää poliitikkoa: ” kotiuttamisen ajoituksessa on kyse laajemmasta tietokatkoksesta”. Joten…

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: hämmentävää
« Vastaus #23 : 22.10.09 - klo:17:53 »
Minäkin olen sitä mieltä, että...
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: hämmentävää
« Vastaus #24 : 22.10.09 - klo:18:00 »
Nyt on ainakin päädytty oikean otsikon alle. On niin hämmentäviä kommentteja, että
Pirska
             pu
                 to
                     si
                           kärryltä.
No ei se mitään, ei se ollut ensimmäinen kerta eikä varmasti viimeinenkään. :kahvi:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: hämmentävää
« Vastaus #25 : 22.10.09 - klo:18:20 »
Minäkin olen sitä mieltä, että...
... YT-neuvottelut ovat paikallaan.
Mutta onko sen aika vielä?
Meidän on myös hyvä muistaa että siinä tulevassa neuvottelussa taitaa pienellä, heikolla ihmisellä olla äänivalta mitätön.
Oletko samaa mieltä?  :eusa_think:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: hämmentävää
« Vastaus #26 : 22.10.09 - klo:18:21 »
Pirska
             pu
                 to
                     si
                           kärryltä.

Für unsere internationale Leser:
Frau Pirska ist aus der Karre abgefallen.

Mt

santtu-62

  • Vieras
Vs: hämmentävää
« Vastaus #27 : 22.10.09 - klo:18:31 »
Für unsere internationale Leser:
Frau Pirska ist aus der Karre abgefallen.Mt
hmm..
 :kahvi:
« Viimeksi muokattu: 22.10.09 - klo:18:33 kirjoittanut Benkku »

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: hämmentävää
« Vastaus #28 : 22.10.09 - klo:19:35 »
hmm..
 :kahvi:

Mt käänsi tuon minun kommenttini saksaksi. Olen aloittanut kansalaisopistossa saksan kielen kurssin, koska haluan, että minulle olisi joskus jotain hyötyä siitä, että olen lukenut lukiossa lyhyen saksan. Täytyy tunnustaa, että Mt:llä on niin vahva saksan kielen taito, että minä panin arvaamalla hänen käännöksensä. Oletan, että Karre on kärry ja abfallen on pudota. Luulen, että Karre on die -sukuinen, koska kyseessä on datiivia vaativa prepositio (aus bei mit nach seit von zu). Nyt olen jo sen verran oppinut, että jotain on ehkä toivottavasti mennyt perille. Koen suurta oppimisen iloa. :eusa_angel:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: hämmentävää
« Vastaus #29 : 22.10.09 - klo:19:51 »
Oi, sinä onnellinen!
Oppimisen ilo on esimakua Taivaan riemuista.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024