Kirjoittaja Aihe: Jumala pitää kiinni  (Luettu 13108 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LeenaSisko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 48
Jumala pitää kiinni
« : 02.07.09 - klo:20:59 »
Se on kumma juttu tämä uskominen. Minä oon jo pitkään ollu sitä mieltä, etten ollenkaan voi uskoa kuten kristityt tapaa enää. Kumminkin se Jumala vissiin pitää kiinni ja tuuppii aidan viertä portin luo. En minä tiedä millainen pitää olla ja mihin pitää kuulua, että pelastuis. Ja varma oon, että vaikka tietäisin, niin en niitä mittoja täyttäisi. Joskus olin varma ja varma myös siitä, että olen itse oikeanlainen ja useimmat muut vääränlaisia. Enää en tiiä mittää. Jos uskoa joskus näkyy, niin kyllä maar se lahjaa sitten on. Kun en hukkais kallista.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #1 : 05.07.09 - klo:09:45 »
Syvällä sisimässäni on minulla peruskäsitys Jumalasta. Vaikka se välillä jää muiden niin ”tärkeiden asioiden palvonnan” taakse.
Kuten itsekeskeisyyden, itsesäälin, julkisuus hakuisuuden  ja niin edelleen, luetteloa riittää.
Mutta muodossa tai toisessa se on olemassa. Sillä usko Jumalaan ja Hänen päivittäinen huolenpito elämässäni ovat niin vanhoja tosiasioita kuin minä itse.
Tänään on minulle ”kelmille” Hän, yhtä luonnollinen  asia kuin syöminen, nukkuminen ja hengittäminen.

Tästä körttifoorumista on kyllä tullut minulle ”tärkeiden asioiden palvonta”. Siksi toivon heikkotahtoisena ihmisenä, että pystyisin rajoittamaan ”esiintymistäni” foorumilla.

Jos uskoa joskus näkyy, niin kyllä maar se lahjaa sitten on. Kun en hukkais kallista.

 :eusa_angel:
« Viimeksi muokattu: 05.07.09 - klo:09:53 kirjoittanut Benkku »

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #2 : 05.07.09 - klo:13:16 »
Se on kumma juttu tämä uskominen. Minä oon jo pitkään ollu sitä mieltä, etten ollenkaan voi uskoa kuten kristityt tapaa enää. Kumminkin se Jumala vissiin pitää kiinni ja tuuppii aidan viertä portin luo. En minä tiedä millainen pitää olla ja mihin pitää kuulua, että pelastuis. Ja varma oon, että vaikka tietäisin, niin en niitä mittoja täyttäisi. Joskus olin varma ja varma myös siitä, että olen itse oikeanlainen ja useimmat muut vääränlaisia. Enää en tiiä mittää. Jos uskoa joskus näkyy, niin kyllä maar se lahjaa sitten on. Kun en hukkais kallista.
Luulisi olevan vaikea hukata, jotain mikä on muutoinkin kuin omissa hyppysissä.
Varmaankin silloin kun oma uskominen loppuu, Jumala pääsee parhaiten vaikuttamaan?

Monimutkaista uskominen on kyllä.
Ikävöivä usko on yksi mistä kannattaa pitää kiinni, ainakin minusta.
Toivo ei saata häpeään on Raamatussa ja itse ainakin kun luotan vaan sokeastikkin, että kyllä olen hänen kädessään, vaikka ei siltä tai miltään tunnu, niin kyllä armonvilauksia sitten aina joskus taas tulee.

Uskomisella ja järjellä on loppujen lopuksi vähän tekemistä keskenään. Luottamus Jumalaan tullee ihan vaan elämässä koettujen asioiden kautta.
 Vaikka jotkut sanovat, että ei se usko kasva, niin kyllä jonkunlainen luottamus hyvään Jumalaan kasvaa,ainaskin mulla, mutta voinen olla erilainen tai erikoisempi tapaus?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa LeenaSisko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 48
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #3 : 05.07.09 - klo:20:47 »
Viisveisaaja sen sanoit. Ei se ehkä olekkaan mun hukkaamisestani kiinni. Joskus pyysin, ettei Jumala päästäis irti. Miksikäs isä lapsistansa sillä tavalla päästäiskään.

Poissa Yvonne May

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #4 : 14.07.09 - klo:20:09 »
Se on kumma juttu tämä uskominen. Minä oon jo pitkään ollu sitä mieltä, etten ollenkaan voi uskoa kuten kristityt tapaa enää. Kumminkin se Jumala vissiin pitää kiinni ja tuuppii aidan viertä portin luo. En minä tiedä millainen pitää olla ja mihin pitää kuulua, että pelastuis. Ja varma oon, että vaikka tietäisin, niin en niitä mittoja täyttäisi. Joskus olin varma ja varma myös siitä, että olen itse oikeanlainen ja useimmat muut vääränlaisia. Enää en tiiä mittää. Jos uskoa joskus näkyy, niin kyllä maar se lahjaa sitten on. Kun en hukkais kallista.

Puhut, LeenaSisko, minun suullani.  En minäkään enää tiedä.  Kaikki hyvät päätökset ja yritykset kaatuu minun valtavaan epätäydellisyyteen.  En pysty juuri rimoja ylittämään.

Jeesus sanoi, että sitä, joka Minun luokseni tulee, Minä en heitä ulos.  Ja ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi...  Ei voi kuin turvata sanaan.   Siihen, mitä Raamattu lupaa.  Että jospa kuitenkin, kaikesta huolimatta, Jeesus pitää kiinni.   
Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #5 : 15.07.09 - klo:01:14 »
ja kaikista pitää kiinni... vaikka Hän on joskus poissa... mutta Hän nimenomaan juuri nyt pitää sinua tiukasti sylissänsä...  :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Eetu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #6 : 02.08.09 - klo:23:10 »
Niinhän se on; kyllä Jumala pitää kiinni, vaikka itse olisit miten kylmä tahansa tai haluaisit rimpuilla pois...  :) Siihen on hyvä turvautua. Se on armoa, ja siihen saamme turvautua.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #7 : 03.08.09 - klo:12:47 »
Niin pitää. Minua hän on pitänyt ensin vierihoidossa, sitten sylissä, sitten taluttanut, sitten antanut löysää. Hän on tukistanut, jopa piiskannut. Mutta koskaan ei ole hyljännyt, ei ole pitänyt kuristus- tai pihtiotteessa. Kyllä HÄN tietää miten minua pitää hoitaa ja kasvattaa. Välistä en ole elämäntapahtumiani heti huomannut Hänen työkseen, mutta pidemmällä perspektiivillä sihtaillen, näin vain on.
Häneltä on myös myötäkäymiset, ystävät, koti, puoliso, lapset ja koira( =karja).
Kiitollista on olla hänen lähellään, ja kerran toivoni mukaan luonaan .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #8 : 07.08.09 - klo:22:33 »
Niin pitää, mutta väljästi antaen koettaa itseäni ja ihmisyyttäni. Mutta kaiken takana hän on kuitenkin ollut aina.

Poissa Eetu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #9 : 10.11.09 - klo:22:10 »
Niin pitää. Minua hän on pitänyt ensin vierihoidossa, sitten sylissä, sitten taluttanut, sitten antanut löysää. Hän on tukistanut, jopa piiskannut. Mutta koskaan ei ole hyljännyt, ei ole pitänyt kuristus- tai pihtiotteessa. Kyllä HÄN tietää miten minua pitää hoitaa ja kasvattaa. Välistä en ole elämäntapahtumiani heti huomannut Hänen työkseen, mutta pidemmällä perspektiivillä sihtaillen, näin vain on.
Häneltä on myös myötäkäymiset, ystävät, koti, puoliso, lapset ja koira( =karja).
Kiitollista on olla hänen lähellään, ja kerran toivoni mukaan luonaan .

Hienosti kirjoitettu. Jotakin tuollaista olen minäkin elämässäni kokenut. Jumalan rakkaus saattaa olla joskus kovaa ja periksiantamatonta, mutta se on isän rakkautta lastaan kohtaan. Kyllä Hän tietää, mikä on minulle parhaaksi. Johdatuksen huomaa aina jälkeenpäin, mitä kärsimätön ihminen ei aina jaksaisi...  :icon_confused:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #10 : 10.11.09 - klo:22:30 »
Jumppu on meidän kaikkien tunne- ja tahto... ja järkitilojen luoja... juoksupoikajumalaako Te haluatte...
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #11 : 10.11.09 - klo:22:44 »
Jumppu on meidän kaikkien tunne- ja tahto... ja järkitilojen luoja... juoksupoikajumalaako Te haluatte...
Ei Jumppu juokse, eikä siinä paljon meidän tahdot paina, halusi tai ei...
Itselläni kyllä on känsiä ja rakkkuloitakin välillä jalkapohjissa...

Poissa jazbaz

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 14
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #12 : 10.11.09 - klo:22:49 »
Jumala on vaikka ei uskoisikaan.
Turhuuksien turjake

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #13 : 11.11.09 - klo:10:33 »
ja kaikista pitää kiinni... vaikka Hän on joskus poissa... mutta Hän nimenomaan juuri nyt pitää sinua tiukasti sylissänsä...  :icon_wink:

...ja kun Hän laskee maahan, toivon että Hän opettaisi minulle pienten askelten taidon. :090:...'tule askele askeleelta minun kanssani kulkemaan'...
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Jumala pitää kiinni
« Vastaus #14 : 11.11.09 - klo:10:43 »
...ja kun Hän laskee maahan, toivon että Hän opettaisi minulle pienten askelten taidon. :090:...'tule askele askeleelta minun kanssani kulkemaan'...

On kerrassaan helppoa olla samaa mieltä.Samalla toivoisin kärsivällisyyttä itselleni, jotta jaksaisin odottaa siihen asti, että ymmärrän miksi Hän teki näin. Jumala pitää meistä kiinni halusimme tai emme ja vasta joskus selviää mitä Hänen suurempi ymmärryksensä tarkoitti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi