Kirjoittaja Aihe: Raamatun erehtymättömyys  (Luettu 38328 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #45 : 20.08.08 - klo:13:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Körttifoorumillakin kokeiltiin raamattupiiriä. Hesekielin kiusaaminen päättyi hiljaa hiipumalla. Ehkä näin olikin hyvä. Kuihtuminen sattoi johtua kahvin puutteestakin. Keksisikö joku virtuaaliset pullakahvit?


Kelpaako tumma presidentti vai käytätkö vaaleata? Capuccino vai espresso? Kenelle tulee latte? Kuka haluaa vain maitokahvin? Entäs kermaa. Käyttääkö joku sokeria? Juodaanko cafe natural vai cafe brutal? Ottaako joku cafe a laitin ? Jaahas Pauligin mokka ei kelpaa vaan tarvitaan Brazilia? Häh...mausteinen maitokahvi? Ei meillä oo sellaista. Käviskö irish coffee?
Acta, non verba.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #46 : 20.08.08 - klo:14:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Kelpaako tumma presidentti vai käytätkö vaaleata?


Äkkiseltään ihmettelin joko tässä on edetty keskustelemaan USA:n ajankohtaisesta vaaliaiheesta. Ja että mitäs se Raamattu nyt siihenkin sanoo. Kaikkea väsymys teettääkin.

Minä en muuten juo kahvia. Saisko kermakaakaon, kunnollisesta jauheesta?

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #47 : 20.08.08 - klo:15:17 »


Otin jo itsepalvelusumpin tuosta automaatista (heti vastausautomaatin vieressä).

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #48 : 20.08.08 - klo:15:45 »
Irish coffee voisi johdattaa raamattupiirin vanhoillisiin roomalaiskatolisin tulkintoihin ja lopulta ehkä väkivaltaisen kapinan oikeuttamiseen.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #49 : 20.08.08 - klo:16:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Kelpaako tumma presidentti vai käytätkö vaaleata?


Äkkiseltään ihmettelin joko tässä on edetty keskustelemaan USA:n ajankohtaisesta vaaliaiheesta. Ja että mitäs se Raamattu nyt siihenkin sanoo. Kaikkea väsymys teettääkin.

Minä en muuten juo kahvia. Saisko kermakaakaon, kunnollisesta jauheesta?


Ok...Irish Cream, johon on sekoitettu iso lusikka Kahluaa. Päälle kaadetaan kermavaahtoa ja vuollaan muutama suklaahippu.
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #50 : 20.08.08 - klo:16:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Irish coffee voisi johdattaa raamattupiirin vanhoillisiin roomalaiskatolisin tulkintoihin ja lopulta ehkä väkivaltaisen kapinan oikeuttamiseen.


Sanos muuta. Illan ohjelmaan kuuluu Magdalena sisaret - nimisen elokuvan katseleminen. Olen matkustellut paljon Irlannissa, erityisesti länsi- ja  pohjoisosissa, muttei koskaan ole tullut mieleen, kuinka synkeät katolisen kirkon toimet ovat olleet Irlannissa.
Acta, non verba.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #51 : 20.08.08 - klo:18:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Kelpaako tumma presidentti vai käytätkö vaaleata?


Äkkiseltään ihmettelin joko tässä on edetty keskustelemaan USA:n ajankohtaisesta vaaliaiheesta. Ja että mitäs se Raamattu nyt siihenkin sanoo. Kaikkea väsymys teettääkin.

Minä en muuten juo kahvia. Saisko kermakaakaon, kunnollisesta jauheesta?


Ok...Irish Cream, johon on sekoitettu iso lusikka Kahluaa. Päälle kaadetaan kermavaahtoa ja vuollaan muutama suklaahippu.


No tällä minä olen kyllä messissä. Mites ne pullat? Minä voisin paistaa vadelmapiirakkaa, vaniljakastiketta päälle. Pitää tietty kaikki allergiat ottaa huomioon.

Onneksi muuten seuroihin riittää vaatimattomammatkin eväät. (Körtin houkuttelu raamattupiiriin kun vaatii vähän enemmän.) Pohjanmaalla on korppuseuroja, kotiseuroina. Vaatimuksena on, ettei tarjolla saa olla kuin korppuja ja kahvia - ja veikkaan, että sekin vaihtoehdoilla maitoa tai ei-maitoa.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #52 : 20.08.08 - klo:18:14 »
Lainaus käyttäjältä: "minttu"


Otin jo itsepalvelusumpin tuosta automaatista (heti vastausautomaatin vieressä).


Ai meillä oli se vastausautomaatti - hitsit, unohdettu piiloon pölyttymään, vaikka just ois taas ollut tarvetta.

(Enää tarvii laajentaa hymiövalikoimaa, kun on tuo usko vähän vähissä välillä. Kädet ristiin silti.)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #53 : 20.08.08 - klo:20:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
No tällä minä olen kyllä messissä. Mites ne pullat? Minä voisin paistaa vadelmapiirakkaa, vaniljakastiketta päälle. Pitää tietty kaikki allergiat ottaa huomioon.


Ilman muuta mustikkapiirakkaa. Näin saadaan piiriläisten vaatteisiin trendikkäitiä sinertäviä pilkkuja.

Lainaus
Vaatimuksena on, ettei tarjolla saa olla kuin korppuja ja kahvia - ja veikkaan, että sekin vaihtoehdoilla maitoa tai ei-maitoa.


Jos oikein hyvää korppua on, niin toimii.
Acta, non verba.

munkki-1

  • Vieras
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #54 : 06.09.08 - klo:15:46 »
Korpuilla on ihmeellinen merkitys hyvinvointiin.  Paastossakin suositellaan  ksrppuja ja teetä  hyvänä.

Tietääkö joku mistä saa laivakorppuja.

Vesirinkelit ovat  hyviä myöskin. Varmaan joku tietää millaisia  ovat  Viipurin rinkelit.  Minä en ole koskaan niitä saanut.

Kun luetaan kirkollisessa kerhossa, niin kirjallisuutta ja kerho-ohjeita on saatavilla varmaan papin kansliassa.

Nyt on korkea aika aloittaa.

Puhelinsoitto papille, jossa ehdotetaan:

"Aloittaisimme  seurakunnan  opintokerhon  tiistaina klo 18:30

Mistä saa materiaalia ja kokoontumispaikan?

Ilmoitetaanko seurakunnallisissa tiedoissa?

Seurauksena voi olla jossittelua.

Kun asia kuunneltu puolin ja toisin, niin voi sanoa; Nyt kun on jossitteltu, niin voisimmeko  päättää jotakin konkreettista,  että ilmoitus ehtii lehteen ja radioon,
  hm, hm   kerho toimii jo....

Ei saa unohtaa: Voisiko  kirkkoherra olla avaamassa kerhoa?
Arvatkaa, mitä tapahtuu  - ruustinna tulee pullien kanssa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #55 : 06.09.08 - klo:19:03 »
Lainaus käyttäjältä: "munkki-1"
Korpuilla on ihmeellinen merkitys hyvinvointiin.  Paastossakin suositellaan  ksrppuja ja teetä  hyvänä.

Tietääkö joku mistä saa laivakorppuja.

Vesirinkelit ovat  hyciä myöskin. Varmaan joku tietää millaisia  ovat  Viipurin rinkelit.  Minä en ole koskaan niitä saanut.

 Kun luetaan kirkollisessa kerhossa, niin kirjallisuutta ja kerho-ohjeita on saatavilla.

Nyt on korkea aika aloittaa.

Puhelinsoitto papille, jossa ehdotetaan:

"Aloittaisimme  seurakunnan  opintokerhon  tiistaina klo 18:30

Mistä saa materiaalia ja kokoontumispaikan?

Ilmoitetaanko seurakunnallisissa tiedoissa?

Seurauksena voi olla jossittelua.

Kun asia kuunneltu puolin ja toisin, niin voi sanoa; Nyt kun on jossitteltu, niin voisimmeko  päättää jotakin konkreettista,  että ilmoitus ehtii lehteen ja radioon,
  hm, hm   kerho toimii jo....

Ei saa unohtaa: Voisiko  kirkkoherra olla avaamassa kerhoa?
Arvatkaa, mitä tapahtuu  - ruustinna tulee pullien kanssa.


Jätit kertomatta, että ruustinna oli mies.  :lol:
Acta, non verba.

munkki-1

  • Vieras
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #56 : 09.09.08 - klo:03:53 »
Näispappien tultua kirkolliseen  toimintaan apupappina,  kappalaisena, kirkkoherrana ja piispana(Ruotsissa mm) niin naispuolisella kirkon Herrantyöhön eroitetulla edustajalla on puoliso: naispapilla yleensä mies, jossakin tapauksessa  nainen.

Jos kysymyksessä on papin miespuolinen aviopuoliso, niin on hiukan vaikea  sanoa häntä miespuoliseksi ruustinnaksi,

Ruus on  ehkä lyhennys ruususta, ruusuja oli pappilan  ympärillä ja kirkossakin, joita  ruustinna hoiteli vesikannun kanssa hienosti sipsutellen.

Tinna  = dinna  oli varmaan  enempi naispuoliseen viittaava. kuin miespuoliseen.  Ruotsinkielessä esimerkiksi värdinna = emäntä  ja värd = isäntä  (etupäässä kutsuilla ja juhlissa)

Olisiko sopivaa nimeä miespuoliselle  naispapin miehelle?

Olisiko mahdollista: PASTORIKKO,  ROVASTIKKO,  PIISPAKKO, APUPAPUKKO.  vai olisko hiukan parempia nimityksiä.

Myös  mahdollista : PASTORINNUKKO, PIISPUKKO,  KAPPALUKKO

Ei oikein rimmaa,  ehdottakaa parempia nimiä.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #57 : 09.09.08 - klo:06:29 »
Ruusti on yksi hieman leikkimielinen ehdotus.

Kovin monia työiässä olevien miesrovastien puolisoita en tunne, mutta epäilen, että harva kokee itsensä ruustinnaksi. Menneinä aikoina edustustehtävien lisäksi myös viran yhteiskunnallisia velvollisuuksia lankesi molemmille puolisoille eri tavalla kuin nykyisin, jolloin kirkon hallinto ja muut organisaatiot ovat pääasiallisia vastuunkantajia.

Mt

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #58 : 09.09.08 - klo:11:36 »
Joku koiranleuka ehdotti rovastin aviomiehen nimitykseksi ruunaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Raamatun erehtymättömyys
« Vastaus #59 : 09.09.08 - klo:12:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Joku koiranleuka ehdotti rovastin aviomiehen nimitykseksi ruunaa.


Joskus sellainen fiilinki olikin, kun joutui kuuntelemaan seurakuntamummojen papupatapapatusta.
Acta, non verba.