Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 3.  (Luettu 37158 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #60 : 01.05.10 - klo:17:49 »
Tässäpä huomisen päivän evankeliumiteksti
 Evankeliumi

Joh. 16: 5-15

Jeesus sanoi:
    "Nyt minä menen hänen luokseen, joka on minut lähettänyt. Kukaan teistä ei kysy minulta, minne minä menen, vaan sydämenne on täynnä murhetta sen johdosta, mitä teille sanoin. Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne, ja hän tulee ja paljastaa, että maailma on väärässä, hän paljastaa, mitä on synti, mitä vanhurskaus ja mitä tuomio. Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun, vanhurskaus tulee julki siinä, että minä menen Isän luo ettekä te enää näe minua, ja tuomio on siinä, että tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
    Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva. Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta. Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa."


Puolustaja = Totuuden Henki = Pyhä Henki

"Vanhurskaus tulee julki siinä, että minä menen Isän luo ettekä te enää näe minua"  Siinäpä makusteltavaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #61 : 08.05.10 - klo:00:13 »
Sanan aika, s. 77

La 8.5.

"Hän tulee ja paljastaa, että maailma on väärässä, hän paljastaa, mitä on synti, mitä vanhurskaus ja mitä tuomio." Joh. 16:8.

Päivän luvut: Ap.t. 28; Joos. 20

Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #62 : 08.05.10 - klo:22:13 »
Panenpa kerralla kaikki huomisen rukoussunnuntain tekstit

 1. lukukappale

Jer. 29: 11-14

"Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, te käännytte rukoillen minun puoleeni, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua, ja te löydätte minut! Koko sydämestänne te minua etsitte, ja minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra. Minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikkien kansojen seasta, kaikkialta, minne olen teidät karkottanut. Minä tuon teidät takaisin siihen paikkaan, mistä minä vein teidät pakkosiirtolaisuuteen."
                                      

2. lukukappale

Ef. 3: 14-21

Minä polvistun Isän eteen, hänen, jonka asemaa jokainen isän ja lapsen suhde taivaassa ja maan päällä kuvastaa. Rukoilen, että hän sanomattomassa kirkkaudessaan hengellään vahvistaisi ja voimistaisi teidän sisäistä olemustanne. Näin Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte, ja rakkaus on elämänne perustus ja kasvupohja. Silloin te kykenette yhdessä kaikkien pyhien kanssa käsittämään kaiken leveyden, pituuden, korkeuden ja syvyyden, ja voitte tajuta Kristuksen rakkauden, joka ylittää kaiken tiedon. Niin Jumalan koko täyteys valtaa teidät.
    Jumalalle, joka meissä vaikuttavalla voimallaan kykenee tekemään monin verroin enemmän kuin osaamme pyytää tai edes ajatella, olkoon ylistys seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja ikuisesti. Aamen.
                     
Evankeliumi

Joh. 16: 23-33

Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
    "Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.
    Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä. Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä minä enää sano, että käännyn Isän puoleen teitä auttaakseni. Rakastaahan Isä itse teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet, että olen tullut Jumalan luota. Isän luota minä olen lähtenyt ja tullut tähän maailmaan, ja nyt minä jätän maailman ja menen takaisin Isän luo."
    Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin. Me ymmärrämme nyt, että sinä tiedät kaiken eikä sinun tarvitse odottaa, että joku kysyy. Siksi me uskomme, että olet tullut Jumalan luota."
    "Nyt te kyllä uskotte", sanoi Jeesus. "Tulee aika - ja se on jo nyt - jolloin te joudutte hajalle, kuka minnekin, ja jätätte minut yksin. Yksin en silti jää, sillä Isä on minun kanssani. Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman."
                     
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #63 : 09.05.10 - klo:15:54 »
Tässäpä huomisen päivän evankeliumiteksti
 Evankeliumi


"Vanhurskaus tulee julki siinä, että minä menen Isän luo ettekä te enää näe minua"  Siinäpä makusteltavaa.
Samuli Korkalainen puhui tästä koko tekstistä viisaita ja minua oikeastaan harmittaa etten kirjoittanut ylös muistiin niitä ajatuksia. Eihän vaikeampia jälkeen käsin tahdo muistaa. Tsemppasin painaakseni mieleeni, mutta asiaa oli paljon... se oli semmoinen jota ajattelen hyväksi saarnaksi, se pakottaa ajattelemaan asiaa itse uudestaan, palaamaan tekstiin kotona, sen kuultuaan ymmärtää Raamattua siltä kohdin enemmän kuin kirkkoon tullessaan. Oliskohan hänel sitä tallessa?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #64 : 09.05.10 - klo:16:05 »
Samuli Korkalainen puhui tästä koko tekstistä viisaita ja minua oikeastaan harmittaa etten kirjoittanut ylös muistiin niitä ajatuksia. Eihän vaikeampia jälkeen käsin tahdo muistaa. Tsemppasin painaakseni mieleeni, mutta asiaa oli paljon... se oli semmoinen jota ajattelen hyväksi saarnaksi, se pakottaa ajattelemaan asiaa itse uudestaan, palaamaan tekstiin kotona, sen kuultuaan ymmärtää Raamattua siltä kohdin enemmän kuin kirkkoon tullessaan. Oliskohan hänel sitä tallessa?

..." sen kuultuaan ymmärtää Raamattua siltä kohdin enemmän kuin kirkkoon tullessaan."...

Olipa osuvasti sanottu!   
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #65 : 09.05.10 - klo:20:22 »
Samuli pitää aamuhartauden radiossa huomenna.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #67 : 10.05.10 - klo:10:37 »
Kiitos satman linkistä. Kiitos Samuli aamuhartaudesta. Tervehdys Tiitiäinen ja Sanneli, tulitte lauletun virren mukana elävästi taas meidän kotiimme. Tämä virsi oli puheena
ja laulettiin meillä kun olitte kylässä.


             :052:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #68 : 10.05.10 - klo:12:58 »
http://areena.yle.fi/player/index.php?clip=967369&language=fi

Kiitos linkistä, kannatti kuunnella! Aamuhartauden aikaan en tahdo koskaan päästä kuuntelemaan radiota.
                       
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #69 : 10.05.10 - klo:13:02 »
Joo sama täällä,
kiitokset satmanille aamuherätyksestä!
Miellyttävä ääni tällä Samulilla.
Ja puhuu niin rauhallisesti hötkyilemättä.
Herra armahda.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #70 : 10.05.10 - klo:18:24 »
Tällä Samulilla on ihan jees lauluäänikin, jolla laulaa rauhallisesti ja hötkyilemättä.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #71 : 10.05.10 - klo:19:12 »


" Sana tänään:                                             

Kertokaa tästä riemuiten,                                         
kuuluttakaa, viekää viesti
maan ääriin asti.                                                             
Sanokaa: "Herra on lunastanut
palvelijansa Jaakobin vapaaksi!"                                                   

Jes. 48:20 "
                                                                                     
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #72 : 11.05.10 - klo:09:35 »
Samuli on Helsingin hiippakunnan piispanvaaliehdokkaan Hannu Vapaavuoren tukiyhdistyksen sihteeri.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #73 : 12.05.10 - klo:05:37 »
Samuli on Helsingin hiippakunnan piispanvaaliehdokkaan Hannu Vapaavuoren tukiyhdistyksen sihteeri.
Näin huomasin. Mikähän hän puolestaan on miehiään? Noh, kai se selviää. Laiskasti seuraan kun en asialle mitään mahda.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #74 : 12.05.10 - klo:09:38 »
 "Sana tänään:

Näin Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte, ja rakkaus on elämänne perustus ja kasvupohja.

Ef. 3:17 "
                                                             
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.