Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 3.  (Luettu 37129 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #45 : 27.03.10 - klo:21:20 »
Tässäpä huominen evankeliumiteksti

"Joh. 12: 12-24

Seuraavana päivänä levisi tieto, että Jeesus oli tulossa Jerusalemiin. Ihmiset, joita oli saapunut juhlille suurin joukoin, ottivat palmunoksia ja menivät häntä vastaan huutaen:
      - Hoosianna!
      Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä,
      Israelin kuningas!
Jeesukselle tuotiin aasi, ja hän nousi sen selkään, niin kuin on kirjoitettu:
      - Älä pelkää, tytär Siion,
      sinun kuninkaasi tulee!
      Hän ratsastaa nuorella aasilla.
    Opetuslapset eivät vielä tuolloin ymmärtäneet tätä, mutta kun Jeesus oli kirkastettu, he muistivat, että hänestä oli näin kirjoitettu ja että hänelle myös oli tapahtunut niin.
    Ne, jotka olivat olleet Jeesuksen mukana, kertoivat, miten hän kutsui Lasaruksen haudasta ja herätti hänet kuolleista. Tämän vuoksi, kuultuaan millaisen tunnusteon Jeesus oli tehnyt, ihmiset lähtivät joukolla häntä vastaan. Fariseukset puhuivat keskenään: "Näettekö? Mikään ei auta. Koko maailma juoksee hänen perässään."
    Niiden joukossa, jotka olivat tulleet juhlille rukoilemaan Jumalaa, oli myös muutamia kreikkalaisia. Nämä tulivat Filippuksen luo - sen, joka oli Galilean Betsaidasta - ja sanoivat: "Me haluaisimme tavata Jeesuksen." Filippus meni puhumaan asiasta Andreakselle, ja sitten he molemmat menivät Jeesuksen puheille.
    Jeesus sanoi heille:
    "Hetki on tullut: Ihmisen Poika kirkastetaan. Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon." "
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #46 : 28.03.10 - klo:21:39 »
"Jeesus ratsasti aasilla. Siitä lähtien ovat enemmänkin aasit ratsastelleet Jeesuksella."
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #47 : 28.03.10 - klo:21:48 »
Jännä juttu, että fariseukset olivat pahana siitä, että kansa juoksi Jeesuksen perässä. Se oli vissiin pois fariseuksilta. Lapsena ihmettelin, mikseivät he itsekin juosseet Jeesuksen perässä. Enää en ihmettele.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #48 : 29.03.10 - klo:16:16 »
Filippiläiskirjeen 2:5-11 epistola on myös komea teksti. Muistan lapsuudesta isäni pitäneen sitä tärkeänä. Vähältä piti, ettei käskenyt meitä ipanoita opettelemaan ulkoa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #49 : 29.03.10 - klo:21:59 »
Filippiläiskirjeen 2:5-11 epistola on myös komea teksti. Muistan lapsuudesta isäni pitäneen sitä tärkeänä. Vähältä piti, ettei käskenyt meitä ipanoita opettelemaan ulkoa.

"Fil. 2: 5-11

Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.
    Hänellä oli Jumalan muoto,
    mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan
    olla Jumalan vertainen
    vaan luopui omastaan.
    Hän otti orjan muodon
    ja tuli ihmisten kaltaiseksi.
    Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
    hän alensi itsensä
    ja oli kuuliainen kuolemaan asti,
    ristinkuolemaan asti.
    Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken
    ja antanut hänelle nimen,
    kaikkia muita nimiä korkeamman.
    Jeesuksen nimeä kunnioittaen
    on kaikkien polvistuttava,
    kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
    ja jokaisen kielen on tunnustettava
    Isän Jumalan kunniaksi:
    "Jeesus Kristus on Herra.""
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #50 : 30.03.10 - klo:17:31 »
Filippiläiskirjeen 2:5-11 epistola on myös komea teksti. Muistan lapsuudesta isäni pitäneen sitä tärkeänä. Vähältä piti, ettei käskenyt meitä ipanoita opettelemaan ulkoa.
Joskus olen ajatellut ettei olisi huono juttu osatakin ulkoa. Jos ei muista kaikkea, olen ajatellut tuota...luopui omastaan...oli kuuliainen kuolemaan saakka, ristinkuolemaan saakka.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #51 : 03.04.10 - klo:08:07 »
Joh. 19:38-42

Tämän jälkeen muuan Joosef, joka oli kotoisin Arimatiasta, pyysi Pilatukselta, että saisi ottaa Jeesuksen ruumiin ristiltä. Hän oli Jeesuksen opetuslapsi, joskin salaa, sillä hän pelkäsi juutalaisia. Pilatus suostui pyyntöön, ja Joosef tuli ja otti ruumiin alas. Paikalle tuli myös Nikodemos, se mies, joka ensi kerran oli käynyt Jeesuksen luona yöllä, ja hänellä oli mukanaan sata mittaa mirhan ja aaloen seosta. Miehet ottivat Jeesuksen ruumiin ja kietoivat sen käärinliinoihin pannen mukaan tuoksuaineita, niin kuin juutalaisten on tapana tehdä haudatessaan vainajansa. Siellä, missä Jeesus ristiinnaulittiin, oli puutarha, ja puutarhassa oli uusi hauta, johon ei vielä ollut haudattu ketään. He panivat Jeesuksen siihen, koska oli juutalaisten juhlan valmistuspäivä ja se hauta oli lähellä.
Acta, non verba.

Poissa sofia

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 7
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #52 : 06.04.10 - klo:21:51 »
Kiitos.
Opettavaista.  :)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #53 : 16.04.10 - klo:14:50 »
Tässäpä yksi ensi sunnuntain teksteistä:
" 1. lukukappale

Hes. 34: 11-16

Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet. Minä tuon lampaani vieraasta maasta, minä kokoan ne kansojen keskuudesta, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, purolaaksoissa ja kaikilla ruohoisilla mailla. Vehmailla niityillä minä niitä kaitsen, niiden laidun on Israelin korkeilla vuorilla. Siellä, vehreillä kedoilla, ne saavat levätä, ne saavat käyskennellä Israelin vuorten rehevillä laidunmailla. Minä kaitsen itse lampaitani ja vien itse ne lepäämään - näin sanoo Herra Jumala. Minä etsin eksyneen ja tuon takaisin laumasta harhautuneen, minä sidon murtuneen jalan, minä hoivaan uupunutta, ja vahvat ja lihavat minä pidän kurissa. Minä kaitsen laumaani niin kuin sitä tulee kaita."


Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #54 : 16.04.10 - klo:15:23 »
Tytti Issakainen piti radion aamuhartauden Hyvästä Paimenesta. Piti tapansa mukaan hyvän hartauden. Löytynee kuunneltavaksi ylen areenalta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #55 : 17.04.10 - klo:06:33 »
Johannes 10:11-18

Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo.

Se, joka menee portista, on lampaiden paimen.

Hänelle vartija avaa portin, ja lampaat kuuntelevat hänen ääntään. Hän kutsuu lampaitaan nimeltä ja vie ne laitumelle.

Laskettuaan ulos kaikki lampaansa hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, koska ne tuntevat hänen äänensä. Vierasta ne eivät lähde seuraamaan vaan karkaavat hänen luotaan, sillä ne eivät tunne vieraan ääntä.

Jeesus esitti heille tämän vertauksen, mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hän puheellaan tarkoitti.
 
Siksi Jeesus jatkoi: "Totisesti, totisesti: minä olen lampaiden portti.
Ne, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat kaikki olleet varkaita ja rosvoja, eivätkä lampaat ole kuunnelleet heitä.

Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen. Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän.

 "Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta.

Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman,  koska palkkapaimen ei välitä lampaista.

"Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut,  niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin.
Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33823
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #56 : 17.04.10 - klo:08:29 »
 
Huomenta!

Lapsellisena ja eläinrakkaana nämä Johanneksen kirjoittamat sanat lammasten paimenesta ovat rakkaat ja luulen ymmärtäväni ne.
Laitoin äidin kuolinilmoitukseen jakeen 9. (vanhan käännöksen mukaan) "Minä olen ovi, jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen."

Vaikka en tiedä keitä ne toiset lampaat ovat siitä muusta lammastarhasta ,on hienoa että ollaan yksi lauma jolla on yksi Paimen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #57 : 18.04.10 - klo:10:49 »
Hyvä Paimen on aivan erilainen kuin sähköpaimen, joita me täällä maalla on käytetty. Sähköpaimen pitää pakolla lauman kasassa. Hyvä Paimen sen sijaan kulkee edellä ja lauma kulkee vapaaehtoisesti perässä. Paimen johdattaa laumaa oikeaan suuntaan. Etsii sille hyvän ruokapaikan. Varjelee vaaroilta. Taistelee petoja vastaan. Etsii eksyneen ja tuo sen takaisin laumaan.
Meidän ihmisten rakentama paimen ei tuohon pysty.  :kahvi:
Pyryharakka

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #58 : 18.04.10 - klo:12:37 »
"Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle.
Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.

Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
Acta, non verba.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 3.
« Vastaus #59 : 18.04.10 - klo:19:41 »
Lisätäänpä vielä tämän päivän toinen lukukappale


"2. lukukappale

1. Piet. 5: 1-4

Seuraavan kehotuksen minä osoitan niille, jotka teidän joukossanne ovat vanhimman asemassa - minä, joka itsekin olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja sekä myös osallinen siitä kirkkaudesta, joka on ilmestyvä: Kaitkaa sitä laumaa, jonka Jumala on teille uskonut, älkää pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, älkää myöskään alhaisesta voitonhimosta, vaan sydämenne halusta. Älkää herroina vallitko niitä, jotka teidän osallenne ovat tulleet, vaan olkaa laumanne esikuvana. Silloin te ylimmän paimenen ilmestyessä saatte kirkkauden seppeleen, joka ei kuihdu."
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.