Kirjoittaja Aihe: Poispotkittujen juhlat  (Luettu 36208 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #90 : 18.03.10 - klo:09:37 »
Haluaisin vielä kysyä, että kuka on poispotkittu ja mihin? Meinaan vaan, kun puhutaan poispotkittujen juhlista, niin mitä se oikein tarkoittaa? Olen pudonnut kärryiltä. Ehkä syynä siihen on se, jota eräs ystäväni kuvaili näin: Kun mennään kovaa, paskat putoo kärryiltä. :icon_lol:

Perälauta vuotaa aina.

Kyseessä on Seinäjoen kirkkoherran Tapio Luoman ilmaisu. Siinä on pikkuisen evankelista astian makua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #91 : 18.03.10 - klo:16:49 »
Olen pudonnut kärryiltä.
Minä myös ja monta kertaa.

Ehkä syynä siihen on se, jota eräs ystäväni kuvaili näin: Kun mennään kovaa, paskat putoo kärryiltä.
Ups. olet rohkea Salis ilmaisemaan eritteitä viestissäsi. Sillä jos Minä, siis minä olisin kirjoittanut vastaavan viestin, olisi foorumin valvojalla verenpaine noussu hälytysten määrästä. Mutta kai se on "pärstä kertoimen mukaan" kuka saa tehdä mitäkin.
 :icon_wink:

Perälauta vuotaa aina.
Mitäs tämä tarkoittaa? Perälauta vuotaa aina :017:

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #92 : 18.03.10 - klo:17:26 »
Perälauta vuotaa aina.

  Minulla jo iästäni johtuen...Meiltä ei kai ole kielletty myöskään erilaiset tulkinnat?
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #93 : 18.03.10 - klo:17:31 »
Minulla jo iästäni johtuen...Meiltä ei kai ole kielletty myöskään erilaiset tulkinnat?

 :icon_wink:

ps. Late, enhän minä tiedä vai tiedänkö. Se kai riippuu miltä kantilta katsoo. :icon_cool:

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #94 : 18.03.10 - klo:21:16 »
Se kai riippuu miltä kantilta katsoo. :icon_cool:

No kuule Benkku! Katso vaivatun, ikääntyvän ja vaikeaa perussairautta elävän huru-ukon kantilta, jonka kaikki paikat ovat alkaneet jo löystyä.  :icon_biggrin:

Humour....joke...
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #95 : 18.03.10 - klo:21:29 »
No kuule Benkku! Katso vaivatun, ikääntyvän ja vaikeaa perussairautta elävän huru-ukon kantilta, jonka kaikki paikat ovat alkaneet jo löystyä.  :icon_biggrin:
Humour....joke...
Lainaus
Late, enhän minä tiedä vai tiedänkö. Se kai riippuu miltä kantilta katsoo.
itse itseäni, sillä minulla on ammatirooli ja sitten jos nyt voi sanoa siviilirooli. Eli nyt tarkoitin kyllä itseäni kummalta kantilta katson mainitsemanne "perälautaa", ammattiroolissa (tätä sanaa en kyllä sitten käytä ammattiroolissa) vai siviiliroolissa.
Joten voimia Sinulle, Late.
ps.Kahvi auttaa toimintoihin ... :icon_wink:


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #96 : 19.03.10 - klo:07:21 »
No kuule Benkku! Katso vaivatun, ikääntyvän ja vaikeaa perussairautta elävän huru-ukon kantilta, jonka kaikki paikat ovat alkaneet jo löystyä.  :icon_biggrin:

Humour....joke...
-Mutta ikä ja "vaikea perussairausko" sitten oikeuttaa mihin hyvänsä, hyvä Lars Mikael? Sitä joskus mietin, kun luen pitkiä pohdintojasi sivustolla esiintyvästä hengestä, siitä kuinka täällä ollaan olevinaan niin tietäväisiä ja asetutaan toisten yläpuolelle - halutaan olla muita viisaampia, - ja ihmettelen. Miksi minä en huomaa sellaista kuin...no... aika harvoin...???

Me ikäännymme jokainen päivittäin, ja vaikeaa perussairautta potee täällä hyvin moni, olen huomannut.
« Viimeksi muokattu: 19.03.10 - klo:07:23 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #97 : 19.03.10 - klo:09:55 »
-Mutta ikä ja "vaikea perussairausko" sitten oikeuttaa mihin hyvänsä, hyvä Lars Mikael? Sitä joskus mietin, kun luen pitkiä pohdintojasi sivustolla esiintyvästä hengestä, siitä kuinka täällä ollaan olevinaan niin tietäväisiä ja asetutaan toisten yläpuolelle - halutaan olla muita viisaampia, - ja ihmettelen. Miksi minä en huomaa sellaista kuin...no... aika harvoin...???

Me ikäännymme jokainen päivittäin, ja vaikeaa perussairautta potee täällä hyvin moni, olen huomannut.

"Ei haukku haavaa tee, jos ei vihainen koira purra saa".
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #98 : 19.03.10 - klo:09:57 »
Minä myös ja monta kertaa.
Ups. olet rohkea Salis ilmaisemaan eritteitä viestissäsi. Sillä jos Minä, siis minä olisin kirjoittanut vastaavan viestin, olisi foorumin valvojalla verenpaine noussu hälytysten määrästä. Mutta kai se on "pärstä kertoimen mukaan" kuka saa tehdä mitäkin.
 :icon_wink:
Mitäs tämä tarkoittaa? Perälauta vuotaa aina :017:

Ei kannata tekeytyä yksinkertaisemmaksi kuin on.
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #99 : 19.03.10 - klo:10:14 »
Hunajalla saa enemmän kärpäsiä kuin tervalla on vanha sanota, joka pätee edelleen. Olkaatte siis ystäviä toisillenne eikä viisastelevia kiukuttelijoita.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #100 : 19.03.10 - klo:17:29 »
"Ei haukku haavaa tee, jos ei vihainen koira purra saa".
Ihan hyvää tietoa. Korvatulppia sitten vaan...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #101 : 19.03.10 - klo:23:28 »
Hunajalla saa enemmän kärpäsiä kuin tervalla on vanha sanota, joka pätee edelleen. Olkaatte siis ystäviä toisillenne eikä viisastelevia kiukuttelijoita.
Jep, jep ... mutta minä diggaan "väitellä tai ärsyttää " Saliksen kanssa ihan kiusalla  :icon_wink:. Toisalta ihailen hänen vastauksia mutta, välillä ne vaan minun mielestäni ovat liian pitkiä.
Mutta taas omat viestini ovat aika vaikeita... koska haluan  niistä tehdä "pähkinöitä". :icon_cool:

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #102 : 20.03.10 - klo:21:27 »
Jep, jep ... mutta minä diggaan "väitellä tai ärsyttää " Saliksen kanssa ihan kiusalla. Toisalta ihailen hänen vastauksia mutta, välillä ne vaan minun mielestäni ovat liian pitkiä.

Kukahan yksinkertainen ihminen on tälläista tekstiä päästänyt julkisuuteen. :icon_wink:
ps. Taitaa viestin sisältö olla hieman valheelinen.