Kirjoittaja Aihe: Poispotkittujen juhlat  (Luettu 36213 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #30 : 10.03.10 - klo:12:48 »
Minä,siis minä käsitin viestistäsi että et oikein ymmärrä niitä ihmisiä jotka ehkä eivät ole niin sitoutuneita herännäisyyteen ja ovat silti aktiivisia keskustelufoorumilla.Näin ollen koet että nämä nimeltä mainitsemattomat henkilöt aiheuttavat Sinulle mielipahaa. En ole kiinostunut siitä oletko itse eli Sinä Salis herättäjäyhdistyksen jäsen tai et ole. Siihen minä viittaan.

Asia tuli selväksi. Ihan totta on, että henkilöt, jotka eivät ole körttejä pyörittävät täällä monta keskusteluaihetta. Ymmärrän varmasti myös muita kuin körttejä, mutten välttämättä kaikkien ajatuksia. Tai ymmärränkin, mutta omalla tavallani. Jokainen tulkitsee viestejä eri tavalla. Minä omallani ja Sinä Benkkuseni omalla tavallasi.
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #31 : 10.03.10 - klo:13:54 »
Onko rokkari Vierivä kivi?
Vierivät kivet -ohjelmaa ei saa poistaa tv-ohjelmistosta
Ylen ykköskanavan Vierivät kivet -ohjelma aiotaan lopettaa ensi vuonna. Ohjelma on ollut harvoja senioreille tarkoitettuja ajankohtaisohjelmia ja puolustanut paikkaansa kunniakkaasti. Sen sisältönä ovat olleet arkiset katsaukset ja henkilökuvat suomalaisista eläkeikäisistä. Siinä on puututtu myös vanhusten ongelmiin. Ohjelman ote on valpas, asiallinen ja myönteinen.
Vierivät kivet ei ole mediaseksikäs tv-ohjelma. Mutta se on suosittu, vireä ja odotettu ohjelma monissa kodeissa, joissa asuu eläkeikäisiä. Sillä on 450 000 katsojaa. Lopettamalla tämän tarpeellisen ohjelman Yleisradio laiminlyö velvoitettaan tarjota kaikille kansalaisille tasapuolisesti ohjelmia, jotka ovat kiinni ajassa muullakin tavoin kuin suoltamalla tuutin täydeltä saippuasarjoja ja höttöistä viihdettä. Ohjelman lopettaminen viestii myös ikäsyrjinnästä.
Vierivät kivet ansaitsee tulla tehdyksi ja nähdyksi myös vuoden 2006 jälkeen. Vaadimme Yleisradiolta ohjelmalle jatkoa.


http://www.adressit.com/vierivat_kivet

Rockia riivaa nykyisin sama nuoruuden ihannointi kuin kaikkea muutakin. Kaikki yli 30-vuotiaat artistit leimataan jo nostalgiaksi.

http://esapeso.vuodatus.net/blog/500797/vierivat-kivet-eivat-sammaloidu/

Sir Michael Philip ”Mick” Jagger (s. 26. heinäkuuta 1943, Kent) on brittiläinen rockmuusikko, lauluntekijä, näyttelijä, elokuvatuottaja ja liikemies.
Tina Turner (oik. Anna Mae Bullock, s. 26. marraskuuta 1939, Nutbush, Tennessee)
 
http://www.youtube.com/watch?v=eTLgiROX5f8&feature=related

Eli ihminen ikärasismista tai iästään huolimatta voi olla vertauskuvallisessti ”rokkari” tai vaikka  nopeuslaskija kuten Kalevi "Häkä" Häkkinen (12. maaliskuuta 1928)  suomalainen Hankasalmella asuva alppihiihto- ja nopeuslaskulegenda.

Ei tarvitse hyväksyä itseään iästä huolimatta poispotkituksi, vaan pistää bailut pystyyn. Niin kuin itse teet "mummoseni" :icon_cool:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #32 : 10.03.10 - klo:14:20 »
No sen voin kertoa ilman muuta etten ole jäsen - ei ole edes tullut mieleeni että pitäisi. No, jos sillä tavoin saavuttaa jonkin luottamuksen niin kai siihen liiittyä voi, mikäs siinä, motiivi on vain hieman, no, ei niin itselleni tyypillinen. Populistinen, sanoisin.

Haluaisin liittyä vain ja vasta kun vähän tarkemmin tiedän, mihin liityn, jos sopii?

Puolitoista vuotta sitten kirjoitin tästä asiasta, eikä asia ole siitä muuttunut:

Herännäisyys ei ole onneksi millään tavalla sidoksissa jäsenyyksiin. Yhdistystä toki tarvitaan käytännön asioita varten, ja yhdistys puolestaan jäseniä, jotka niitä asioita hoitavat. Toiminta vaatii rahaa, jota tulee mm. jäsenmaksuista. Toiminnan tukeminen ilman jäsenyyttäkin on onneksi helppoa - seuroissa kiertää haavi.

Mt
jäsen - käytännöllisistä syistä

Eli ei paineita jäsenyysasiassa - ja tervetuloa Herättäjä-Yhdistyksen jäseneksi, kun siltä tuntuu.
Pohdintojen avuksi suosittelen Hengellistä Kuukauslehteä, jonka 37 euron kestotilausmaksu on hyvä tapa tukea herännäishenkistä viestintää.

Mt

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #33 : 10.03.10 - klo:22:31 »
 
  Onko rokkari Vierivä kivi?  :icon_rolleyes:

Minun käsitykseni mukaan Vierivät kivet on nimenomaan rokkareita. ( The Rolling Stones)  :003:
Pyryharakka

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #34 : 11.03.10 - klo:08:25 »
Minun käsitykseni mukaan Vierivät kivet on nimenomaan rokkareita. ( The Rolling Stones).
Lainaus
Sir Michael Philip ”Mick” Jagger (s. 26. heinäkuuta 1943, Kent) on brittiläinen rockmuusikko, lauluntekijä, näyttelijä, elokuvatuottaja ja liikemies.
Onhan se hyvä toistaa, menee varmasti perille, jos menee.
ps. Vierivät kivet taisi  olla myös aikoinaan Intersportin mainoksen teemana.


Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #35 : 11.03.10 - klo:13:20 »
Onhan se hyvä toistaa, menee varmasti perille, jos menee.
ps. Vierivät kivet taisi  olla myös aikoinaan Intersportin mainoksen teemana.



Kertaus on äitien tapa opettaa, vaikka lapset sanovat sitä nalkuttamiseksi.  :039:

P.S. Minulla ei ollut harmainta aavistusta ketä nuo nimet pitivät sisällään. Linkkejä harvoin auon kun miulla on tämä hitain mokkulayhtys täällä korvessa.  :icon_wink: Jumalan selän takana on turvallista asustaa.
Pyryharakka

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #36 : 11.03.10 - klo:13:24 »
Kertaus on äitien tapa opettaa, vaikka lapset sanovat sitä nalkuttamiseksi.
Siksi minä en leiki Sinun kanssassi kun nalkutat. Etkä ole muuten ainoa, nalkuttaja :icon_wink:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #37 : 11.03.10 - klo:17:02 »
Siksi minä en leiki Sinun kanssassi kun nalkutat. Etkä ole muuten ainoa, nalkuttaja :icon_wink:
No, minä leikin kyllä. Meitä on moneksi.
Ja kiitän monesta seikasta jotka tulevat täällä uudestaan esille - siitä että joku viitsii nähdä vaivaa ja kirjoittaa samat asiat uudelleen, joskus vain, koska täältäpäin yksi tyhmä kyselee.

. Joskus ne ovat itseltä kateissa, koska pujahtavat eri ketjuun, kuin mitä ehdin seurata, ja kuten omassa kysymyksessäni herännäisyyteen sitoutumisen osalta olin tosi hyvilläni siitä, että mt viitsi kirjoittaa uudestaan puolentoista vuoden takaisen varsin rauhoittavan kommentin. En tainnut edes tietää koko sivuston olemassaolosta vielä mitään silloin, joten...

Jos ja erityisesti kun olen itse saanut kokea ettei minua potkita pois, yritän olla potkimatta toisia sitten.
« Viimeksi muokattu: 11.03.10 - klo:17:05 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #38 : 11.03.10 - klo:17:50 »
Meitä on moneksi.
No niinpä tuntuu olevan :icon_wink:
Pitäisiköhän eräille nimimerkeille suositella esilukijaa :icon_wink:
Pyrtsillä kyllä on mutta hän ei vaan malta kuunnella Tiitiäistä, vai onko Vinha vienyt kuulolaitteen jemmaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #39 : 12.03.10 - klo:16:51 »
Benkku on ihan oikeassa. Mie olen omapäinen ja leikin ihan omalla hiekkalaatikolla vaan miun lelujen kanssa.  :003:
Tosin aina syntyy parempaa tekstiä, luettavampaa ja paremmin ymmärrettävää, kun Tiitiäinen suorittaa oikolukua ja neuvoo vähän tätä lukihäröharakkaa.  :023:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #40 : 12.03.10 - klo:17:22 »
Benkku on ihan oikeassa. Mie olen omapäinen ja leikin ihan omalla hiekkalaatikolla vaan miun lelujen kanssa.  :003:
Tosin aina syntyy parempaa tekstiä, luettavampaa ja paremmin ymmärrettävää, kun Tiitiäinen suorittaa oikolukua ja neuvoo vähän tätä lukihäröharakkaa.  :023:
Jaa. Minä kun jo ehin luulotella saaneeni kavereita. Jos nyt miel muuttu niin minun hiekkalaatikol saa tulla jos omaans vaikka joskus kyllästyy, leluja on vähän ja sepeliä pohjalla mutta eiköhän myö jotakin keksitä

Mutta ohan se suurta saada havaita, kuinka maailmasta yhä löytyy terävänäköisiä, oivaltavia, arvostelukykyisiä ja kriittisiä kansalaisia. Kuis saatais tämä Tiitikkä oikolukeen kaikkien tekstit, ihan noita ääreest harvoja ylväimpiä huipputason tekijöitä lukuunottamatta myö taidetaan tarvita aviisia välillä vähän jokainenkin...?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #41 : 12.03.10 - klo:20:09 »
Saanen huomauttaa, etten ole mitenkään yksinoikeutettu kielen käyttäjä, kirjotan hakoon ja vikaan itekki aina ja säännöllisesti, tahallani tai tahattomasti. Mutta Pyryharakan teksteistä välillä vaan tuppaa näkemään, että "kun on se lukihärö ja tekee niitä kirotusvirheitä..." hyvänä esimerkkinä kerrottakoon, että hän kehotti minua eräässä tekstiviestissä laittamaan piirakkaan ripulia...voin kertoa, etten laittanut...vaan sipulia...  :icon_lol: Onneksi äityli osaa naureskella myös itselleen!  :023:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #42 : 12.03.10 - klo:20:12 »
Jaa. Minä kun jo ehin luulotella saaneeni kavereita.

Mää voin alakaa sua!
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #43 : 12.03.10 - klo:23:55 »
Mää voin alakaa sua!

Aletaa. Ollaa yhes.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #44 : 13.03.10 - klo:00:11 »
Saanen huomauttaa, etten ole mitenkään yksinoikeutettu kielen käyttäjä, kirjotan hakoon ja vikaan itekki aina ja säännöllisesti, tahallani tai tahattomasti. Mutta Pyryharakan teksteistä välillä vaan tuppaa näkemään, että "kun on se lukihärö ja tekee niitä kirotusvirheitä..." hyvänä esimerkkinä kerrottakoon, että hän kehotti minua eräässä tekstiviestissä laittamaan piirakkaan ripulia...voin kertoa, etten laittanut...vaan sipulia...  :icon_lol: Onneksi äityli osaa naureskella myös itselleen!  :023:

Elähän ota raskaasti, äläkä Pyryharakka liioin, elämäähän tämä vain on, ja ollaas ny rehtejä ristittyjä: Minä täällä ärryin Benkun kommenttiin ennen sinun SAnnelin Pyryharakan...no siellä jossakin, kun se nyt suureksi yllätyksekseni vähän vaikutti "erottelevan ihmisiä".... väärässä ketjussa otin kantaa, kyllä, kyllä...ja aloin mukamas lohduttaa kysymättä kaivataanko tässä ketään kyynelien kuivaajaa... yritän päästä siitä paheesta...

Täähän on hupainen juttu jonka minä kerron vaiks lohduksi sisarenpojalle, jol on kans lukihäiriö, ja koska se ulottuu tietenkin hankalana kieliopintoihin, hänestä ei ollut mitenkään kummallista kääntää englanninkokeessa että "Lontoon busseissa matkstajat voivat istua bussiseissa ylösalaisin".  Bussien yläkerrassa se kai oli ollut alkukielellä, mutta kun koko juttu edellytti ylivoimaista urakkaa niin ei hän jaksanut enää kysyä itseltään mistä syystä tuossa ei olisi ehkä yhtään mitään tolkkua...kun hän ei saanut tolkkua mistään muutenkaan...

 Se mikä voi olla nuorukaiselle elämää suurempaa, kunnes taas selvitään valon puolelle, on se, että hän tahtoisi opiskella teologiaa, eikä varmaan tule selviytymään niistä kreikoista ja hepreoista siellä jos vielä pääsykokeesta selviytyisikin..  Ylioppilas hänestä mahdollisesti hyvinkin tulee kun lukihäiriöisillä on niitä helpotuksia ja englanti on jo kirjoitettu,, mutta muuten vietetään varmaan vähän aikaa yksiä poispotkittujen juhlia meilläkin.
« Viimeksi muokattu: 13.03.10 - klo:00:25 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.