Kirjoittaja Aihe: Poispotkittujen juhlat  (Luettu 36207 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #15 : 09.03.10 - klo:14:01 »

 Vaatimuksen Henki. Meissä kaikissa salaa asusteleva pikku hitler. Kun sitä lähtee kuuntelemaan ja sen vaatimuksia, itseäni miellyttäviä ja hyödyttäviä alkaa noudatta, niin  johan syntyy pahaa mieltä, loukkauksia, anteeksipyytämättömyyttä sotiin saakka.

Saatko rakkautta, rauhaa tai onnea vaatimalla. Moni on sitä yrittänyt ja menettänyt senkin vähän minkä on saanut pitää.

Minulle tämä Vaatimuksen Henki on seitsemää Kuoleman syntiäkin pahempi peikko.
Oikea syntien isoisä tai isoäiti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #16 : 09.03.10 - klo:14:35 »
Kyllähän täälläkin keskustelua pyörittävät henkilöt, joilla ei ole mitään tekemistä herännäisyyden kanssa.
No kerro ketkä ovat ne henkilöt.
Mehän olemme aikuisia ihmisiä ( vai olemmeko) ja näin ollen voimme keskustella asioista.
Tai onko se sittenkin mahdotonta...taitaa olla.
Pitäisi varmaan rakentaa uusi silta, vähän niin kuin Turus.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #17 : 09.03.10 - klo:14:40 »
Minuakin kiinnostaa, että ketä he ovat.
PAkko myäntää, että juuri nyt en osaa ketään epäillä.

Niin, ja jos heitä sitten löytyy,mitä heille pitäisi tehsä?
Potkia pois?

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #18 : 09.03.10 - klo:15:05 »
Lainaus
Kyllähän täälläkin keskustelua pyörittävät henkilöt, joilla ei ole mitään tekemistä herännäisyyden kanssa. Motivaatiota voidaan kysyä, muttei minulla henkilökohtaisesti ole mitään muita liikkeitä vastaan paitsi niitä, jotka eivät hyväksy naisten pappeutta, evoluutiota eikä naisten oikeutta aborttiin.
PAkko myäntää, että juuri nyt en osaa ketään epäillä.
Jaa, ehkä...ei kai...ei Salis...eihän. :icon_cry:

Mutta...ehkä
Lainaus
Motivaatiota voidaan kysyä, 
Minulta, vai voidaanko? :icon_wink:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #19 : 10.03.10 - klo:09:02 »
Jaa, ehkä...ei kai...ei Salis...eihän. :icon_cry: Mutta...ehkä Minulta, vai voidaanko? :icon_wink:

Siis mihin nyt viittaat, siihenkö, että olen herättäjäyhdistyksen jäsen vai siihen, etten ole ja pyöritän keskustelua? Todettakoon nyt kaikille, että ole Herättäjäyhdistyksen jäsen. Maksoin helmikuun lopussa tämän vuoden jäsenmaksun.  :kahvi:
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #20 : 10.03.10 - klo:09:31 »


  Onnea valintasi johdosta!

  Näin me 6-kymppiset voimme vielä muuttua mielemme uudistuksen kautta.

  Kun rakastat, sinua rakastetaan. Körttiväki on joukkoonsa rakastavaista porukkaa. Hihhulointiin saakka.(leikkipuhetta)

                            ystävyydellä: Lahden Herättäjäjuhlien ansaitsemattoman armon saanut Riitta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #21 : 10.03.10 - klo:09:50 »

Siis mihin nyt viittaat, siihenkö, että olen herättäjäyhdistyksen jäsen vai siihen, etten ole ja pyöritän keskustelua? Todettakoon nyt kaikille, että ole Herättäjäyhdistyksen jäsen. Maksoin helmikuun lopussa tämän vuoden jäsenmaksun.
Minä,siis minä käsitin viestistäsi että et oikein ymmärrä niitä ihmisiä jotka ehkä eivät ole niin sitoutuneita herännäisyyteen ja ovat silti aktiivisia keskustelufoorumilla.
Näin ollen koet että nämä nimeltä mainitsemattomat henkilöt aiheuttavat Sinulle mielipahaa.
En ole kiinostunut siitä oletko itse eli Sinä Salis herättäjäyhdistyksen jäsen tai et ole.
Siihen minä viittaan.


santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #22 : 10.03.10 - klo:11:07 »
Näin me 6-kymppiset voimme vielä muuttua mielemme uudistuksen kautta.
Eiköhän kaikki ikäpolvet voi muuttua uudistuksen kautta.
Körttiväki on joukkoonsa rakastavaista porukkaa.
Onko siis körttiväki vain silloin rakastavainen ihmistä kohtaan kun hän liitty Herättäjäyhdistyksen jäseneksi / körttiväki / Suomen Evl.kirkko / kirkko.

Vaikka ja useinkin minä kirjoitan väärin ja en osaa aina tuoda itseäni selkeästi ilmi.
Olisin kyllä kirjoittanut seuraavanlaisesti : Körttiväki on rakastavaista porukkaa.
Näin minä uskon vaikka omat mielipiteeni eivät aina ole niin yhtä muiden ihmisten kanssa.

Olen körtti,kuulun tai en kuulu herättäjäyhdistykseen. Sillä en rupeisi kyllä mainostamaan itseäni.
Nyt myös on huomioitava että en kritisoi herättäyhdistystä, sillä jos ei herättäyhdistystä ei ole myöskään "liikettä" Suomen niemessä, ainakaan tässä muodossa.

 

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #23 : 10.03.10 - klo:11:22 »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #24 : 10.03.10 - klo:11:35 »
No sen voin kertoa ilman muuta etten ole jäsen - ei ole edes tullut mieleeni että pitäisi. No, jos sillä tavoin saavuttaa jonkin luottamuksen niin kai siihen liiittyä voi, mikäs siinä, motiivi on vain hieman, no, ei niin itselleni tyypillinen. Populistinen, sanoisin.

Haluaisin liittyä vain ja vasta kun vähän tarkemmin tiedän, mihin liityn, jos sopii?

Yhtä rehellisesti voin kertoa, etten kuulu mihinkään muuhunkaan "liikkeeseen". En siis ole vakooja, joka käy täällä kiusaamassa körttejä. Juuri nyt taitaa olla niin että lähempänä omaa identiteettiä olisi jokin nörtti pikemmin kuin körtti, olen pahantuulinen sairastamisen takia haluaisin ulos ja kuumeisena jaksaa vähän mitään älykästä.  

Kai tämäkin teksti oli aika älytön.

Mutta tässä seurassa olen viihtynyt.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #25 : 10.03.10 - klo:11:51 »
Toivotan sinulle, ikävöivä, pikaista paranemista.

Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua,
Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa ja olkoon sinulle armollinen.
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Aamen
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #26 : 10.03.10 - klo:12:00 »
Selvitän mitä tarkoitin rakastettavalla körttiväellä.

Minä , niinkuin ne jotka ovat historiastani tietoiset, en sitoutunut 25 vuoteen mihinkään luterilaiseen liikkeeseen vaikka kovasti houkuteltiin. Se oli väärä metodi.
Herättäjäjuhlilla tapahtui katselemisen, kuuntelemisen ja ihmisten kautta että tiesin "tulleeni omieni joukkoon". Oli vihdoin sitoutumisen paikka.
Ajattelen että Salis on tehnyt samoin.

Kun viittasin ikäämme, tarkoitin kuten Benkkukin ymmärtää, että meitä "vanhuksia"
pidetään yleisesti kalkkiksina , jotka eivät sijoiltaan siirry. Pysyvät tiukasti vanhoillaan.

Kun olen itsessäni havainnut kolmen vuoden aikana paljonkin liikahtamista suvaitsevampaan jopa radikaalimpaan suuntaan, otin sen esiin omakohtaisena.

Onhan vanhoja ihmisiä jotka oppivat uuden kielen tai kirjoittavat esikoisteoksen 80-vuotiaina.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #27 : 10.03.10 - klo:12:01 »
Toivotan sinulle, ikävöivä, pikaista paranemista.

Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua,
Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa ja olkoon sinulle armollinen.
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Aamen


Kiitos, tämä jo sai voimaan paremmin!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #28 : 10.03.10 - klo:12:11 »
Kun viittasin ikäämme, tarkoitin kuten Benkkukin ymmärtää, että meitä "vanhuksia"
pidetään yleisesti kalkkiksina , jotka eivät sijoiltaan siirry. Pysyvät tiukasti vanhoillaan.

60v oleva ihminen on iäkäs "rokkari" :icon_wink: ja 80v ja siitä iäkkäämät "todellisia rokkareita"  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Poispotkittujen juhlat
« Vastaus #29 : 10.03.10 - klo:12:16 »
 
  Onko rokkari Vierivä kivi?  :icon_rolleyes:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)