Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 7  (Luettu 28483 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Tänään osa 7
« : 20.07.10 - klo:22:51 »
Meikäläinen taitaa olla omituisen terve ikäisekseni. Kun ei ole mitään muuta vaivaa, piti tänään ottaa tikku kynnen alle taikinatiinusta.  :102:
Heti kun helle vähän helpotti, piti lämmittää leivinuunia, kun ruisleipä oli päässyt loppumaan. Täytyypä lähteä maistelemaan.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #1 : 21.07.10 - klo:18:18 »
Meinasin aloittaa uuden ketjun: Minä sekoon...

Minussa on joku tekovika, minä saan aina viiden- kymmenen vuoden manian jotakin aihetta tai askaretta kohtaan - kerrallaan. Maanpäällisiä aiheita siis. Ja siis, silloin mikään muu ei mahdu korvien väliin eikä oikein sekään. Miksi ei voi ottaa elämää niin kuin järkevä ihminen, kaikesta cocktail?
Freudin mukaan minulla on oidipaalinen fiksaatio tai mahdollisesti edeltävästi anankastisia taipumuksia
Kierkegaardin mukaan olen eettinen esteetikko.
Eli olen löytänyt jo kaksi hienoa hienoa diagnoosia, pyörryn suorastaan, mutta alkaa keittää tämä :063: :063: :063: elämän osumattomuus...

Tai no. On kivaa innostua. Mutta kun selkä on niin kipee...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #2 : 21.07.10 - klo:18:29 »
Täysipäisille mainittakoon ettei kummallakaan kannattaisi juuri kerskailla, Kierkegaardilla varsinkaan, se on sy-väl-tä. Mutta kun ottaa niin aivoon, tai, selkää särkee eikä mistään tule mitään ja kaikki on kaaoksessa, kaikki...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #3 : 21.07.10 - klo:18:30 »
Oidipaalisesta fiksaatiosta tuli anagrammi: Idolini infoa kaapeista. Mitä siitä sanot?

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #4 : 22.07.10 - klo:07:39 »
Oidipaalisesta fiksaatiosta tuli anagrammi: Idolini infoa kaapeista. Mitä siitä sanot?

 :icon_mrgreen:

Tänään on mun osalta kesän viimesen leirin viiminen päivä. Oon ollu puoli kuudesta asti yövahtina. Puoli seittemältä äkkäsin yhen pojan joka oli vetäjien huomaamatta ollu koko yön riiuulla tyttöjen kämpässä  :eusa_clap: Seittemän jälkeen ne rupes sitten jo joissain kämpissä heräilemään ja pakkailemaan ja kävin yhden isosen kanssa aamukävelyllä. Nyt oottelen että toiset vetäjät herää.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #5 : 22.07.10 - klo:08:47 »

Tänään on mun osalta kesän viimesen.....

mökkilomapäivän aamu ja syystäkin haikea olo  :-\  Lomaa enemmälti vasta syksymmällä, enkä tiedä milloin palaan mökillekään. Toki ennen syksyä mutta haikeus valtaa aina lähtöaamuna mielen.

Juttelin kuistin alla asusteleville sisiliskoille äsken pitkät juttelut, kurjet huutelevat metsäpelloilta vai kuuluneeko rannalta saakka. Punatulkut koristavat omenapuuta ja vastaleikattu nurmi tuoksuu...
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #6 : 22.07.10 - klo:09:01 »
Oidipaalisesta fiksaatiosta tuli anagrammi: Idolini infoa kaapeista. Mitä siitä sanot?
Suurenmoinen. Lyömätön. Vaihdan tähän. Täytyy ajaa vielä tuo eettinen esteetikko, joka siis on sy-väl-tä.
Ei, eilen oli Leenan suuri itsesäälipäivä. Tänään hän taas heräsi pitäen itseään vain hieman heilahtaneena, ja ajatteli tyynesti että Kristus on tullut maasilmaan syntisiä sovittamaan, ja jätti jopa leventelyn sillä kuka on suurin, ja on ihan  :026:

Hän vaihtaa idolia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #7 : 22.07.10 - klo:09:14 »
Oidipaalisesta fiksaatiosta tuli anagrammi: Idolini infoa kaapeista. Mitä siitä sanot?
Lisäksi tunnen nyt vihdoin tunnustaneeni mitä oikeasti olen ja noin, joten tämä päivä alkoi hyvin...misä se linkki on?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #8 : 22.07.10 - klo:09:50 »
Kylässä liikkuu susi, tai ehkä useampikin. Yhden epäilleen purreen laitumella ollutta hevosta. Muutama päivä myöhemmin lähellä sitä paikkaa oli nähty susi hiippailemassa kissa suussa. Ehkä talvella saunapolun poikki kulkeneet poikkeuksellisen isot koiranjäljet eivät olleetkaan koiran.

Missähän naapurin kissa on? Meidän kissa on sisäkissa.

Jos olisi oikein reipas susi, se saisi minusta helpon saaliin loikkaamalla kesähuoneen ikkunasta sisään. Hyttysverkko irtoaa käpälällä tönäisemällä.

Jos, susi, satut lukemaan tätä, niin suosittelen ottamaan nirrin pois hirveltä. Niitä on täällä runsaasti, ja onhan se riistanmaku sentään toista kuin sisätyöläisen veltto liha.

Mt

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #9 : 22.07.10 - klo:21:17 »
Tenavana meitä aina peliäteltihin, että ei susi aikuusen sitkiästä ja vanhasta lihasta tykkää, mutta pullukoosta tenavista (minusta) ne tykkää :093:
Kotorannas olin äsköön virvelöömäs ja kummallista saalista tuli. Reilu kiloonen lahana oli tarttunu jigihin seliästä ja pari haukiakin otti kiinni. Vein saalihin naapurille, kun sain viikonvaihtees peraata kaloja urakalla.
Kummallisin saalis oli tenavien kauhistus, näkki! :icon_eek: Jokisimpukka oli kuarestaan tarttunu koukkuhun.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #10 : 23.07.10 - klo:16:51 »
kävin mustikassa, ilman hyvää hyttyslakkia paikalliset inisijät olisivat saaneet hyvän saaliin. lakiaa oli mukava kattella autosta.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #11 : 23.07.10 - klo:21:07 »
Minä tuli justihin mustikasta. Noukin klo 18:oo - 20:30 ja sain pyykkiämprihin kerättyä n.15l ja henkiövaaka näytti saalihin painoksi vajaa 9kg. Ei meinannu osata noukkimista lopettaa, kun oli nii mukavaa hommaa. :eusa_angel:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #12 : 23.07.10 - klo:21:11 »
Oli minullakin ajatus tänään käydä mustikassa, mutta mustikkapaikka olikin joitain hetkiä ennen minun tuloani sulkeutunut.
Täytyy huomenna yrittää uudelleen.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #13 : 23.07.10 - klo:21:20 »
Pullataikinaan tehty mustikkapiirakka tuoksuu ihanasti täällä kesämökin keittiössä eli mummonmökin ruokakonttorissa. Teen päivittäin tunnin pyrähdyksiä mustikkametsään, sen verran kuin hyttysmyrkyn vaikutus kestää.

Tänään sain tietää, että poika hyväksyttiin körttikodille asumaan. Jännittää, millaisia kämppäkavereita hän saa.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #14 : 23.07.10 - klo:23:30 »
Minä tuli justihin mustikasta. Noukin klo 18:oo - 20:30 ja sain pyykkiämprihin kerättyä n.15l ja henkiövaaka näytti saalihin painoksi vajaa 9kg. Ei meinannu osata noukkimista lopettaa, kun oli nii mukavaa hommaa. :eusa_angel:
onnittelut! 
sinulla oli parempi paikka naapurikaupungissa ja olit ahkerampikin. :)