Kirjoittaja Aihe: Foorumin tila 2.  (Luettu 21129 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #15 : 19.11.20 - klo:15:42 »
Kerropa, millaisena näet penalaisuden?
Penalaisuus saa kosketuksensa sepposlaisuudesta.  :icon_xmasneutral:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #16 : 19.11.20 - klo:15:43 »
Penalaisuus saa kosketuksensa sepposlaisuudesta.  :icon_xmasneutral:

En kaipaa tällaista vastausta. Millaisina näet penalaisuden arvot ja toimintatavat?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #17 : 19.11.20 - klo:15:50 »
Luterilainen, nyt arviosi meni päin mäntyä. Ystäväni Seppo ja Pena ovat kumpikin ainutkertaisia luonteitaan. Melko erilaisia , mutta sopuisia ja viisaita.

Sinä et ole omaa käytöstapoja kun luterilaisena päästelet suustasi mm. alapään juttuja. Taidat nauttia niistä.

Oletko ottanut käynnistääksesi uuden körttikapinan ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #18 : 19.11.20 - klo:16:29 »
Eihän foorumi lopu niin kauan, kuin sinne tulee kirjoituksia eikä sitä kait kannata väkisin lopettaa.
Ja jos joku ketju halutaan lopettaa, se loppuu niin, että kukaan ei sinne enää kirjoita

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #19 : 19.11.20 - klo:17:10 »
Luterilainen, nyt arviosi meni päin mäntyä. Ystäväni Seppo ja Pena ovat kumpikin ainutkertaisia luonteitaan. Melko erilaisia , mutta sopuisia ja viisaita.

Sinä et ole omaa käytöstapoja kun luterilaisena päästelet suustasi mm. alapään juttuja. Taidat nauttia niistä.

Oletko ottanut käynnistääksesi uuden körttikapinan ?

Riitan kanssa samaa mieltä. Vaikka en tunne enempää Seppoa kuin Penaakaan, osaan sanoa, ettei heitä henkilöinä arvostelemalla, ilman mitään konkreettista aihetta, päästä mihinkään.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #20 : 19.11.20 - klo:17:17 »

Lainaus donpate 14.11.20 - klo:22:27

Lainaus
Onko tosiaan niin Pena …

Lainaus donpate 14.11.20 - klo:23:24

Lainaus
Siis haluatko todella olla joku …

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5357.msg243808;topicseen#msg243808

Miten todennäköisemmin donpate ei ollut lauantai ehtoon puolella aivan tasapainoisessa mielentilassa.
Väitän kumminkin että jokainen täällä nykyisin kirjoitteleva nimimerkki on jollain tavalla loukannut jotain nimimerkkiä / lukijaa, ainakin minä olen niin tehnyt.

Mutta kaikkihan sitä eivät myönnä julkisesti.

Raamatun tekstejä lainaamalla olisin hieman varovainen, ei niin hengellisissä keskusteluissa, minusta se on ylimielistä käytöstä
.

Eihän foorumi lopu niin kauan, kuin sinne tulee kirjoituksia eikä sitä kait kannata väkisin lopettaa.
Ja jos joku ketju halutaan lopettaa, se loppuu niin, että kukaan ei sinne enää kirjoita

Lainaus Pena 11.11.20 - klo:15:32
Lainaus
Aivan teknisesti ajatellen yhteinen tilamme on rajaton. Keskustelun katkettua 10 sivun jälkeen voi aina aloittaa uuden osan ja jatkaa.

Lainaus käyttäjältä: seppos - 14.02.20 - klo:17:19
Lainaus
Operaattori kertoi, että foorumin levytila oli loppunut ja siksi foorumi lopetti toimintansa.

Eli ei ole rajaton.

Rauhallista joulun odotus aikaa.

ps. linkityksissä / lainauksissa ylläpito / nettitoimikunta osaa varmasti neuvoa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #21 : 19.11.20 - klo:19:26 »
Toki aivokuollutta foorumia voidaan tilapäisesti ylläpitää, mutta klikkiytyminen penalaisuuteen vaikuttaa kuolettavasti foorumin tilassa.  :icon_xmasneutral:

Onko ollut aika ennen tuota joskus? Milloin klikkiytyminen nähdäksesi alkoi?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #22 : 19.11.20 - klo:19:55 »
Onko ollut aika ennen tuota joskus? Milloin klikkiytyminen nähdäksesi alkoi?

Ei ole mitään klikkiytymistä. Koko yleisö yhtenä seuraa teidän kahden riitoja, joskus huvittuneena, joskus hämmentyneenä, joskus häpeissään.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #23 : 19.11.20 - klo:20:12 »
Luulevaiset luulevat meistä jotakin mitä  ei ole.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #24 : 19.11.20 - klo:21:56 »
Körttifoorumin vuosien aikana on moni nimimerkki väistynyt foorumilta erinäisistä syistä.

Näin on sitten muodostunut sitten ajan myötä eräiden nimimerkkien tiivis yhteisö, joka hallitsee aika voimakkaasti foorumin tilaa.

Näin olen niitä arvoja ja mielipiteitä mitä he pitävät oikeana, hallitsevat foorumin ilmapiiriä.
Mikäli joku sitten asettuu poikkiteloin, koetaan se aika helposti negatiivisena asiana ja mikä sitten rikkoo foorumin rauhaa.

Näin on sitten vastakkain asettelu valmis.

Mikä näkyy voimakasti keskustelussa ja missä ei sitten säästellä kielenkäyttöä, ei kummaltakaan osapuolelta.

Itse olen ollut aika kiivas arvostelemaan foorumin tilaa ja olen edelleenkin niiden sanojeni takana.

"Viha, körttikapina, hyökkää" jne. ovat ilmaisuja joita minusta voi jättää toisarvoiseen asemaan.
Sillä en usko että kukaan tällä foorumilla vihaa ketään, puhumattakaan jostain kapinasta.

Mutta rehellisesti omasta puolestani on sanottava että inho on tullut minulle pintaan erittäin voimakkaasti
keskusteluissa Teidän kanssa.

Se kuka on viisas foorumilla, haluaisin tietää kuka tai ketkä ovat nämä viisaat nimimerkit.
Minusta kun kukaan ei täällä ole viisas, en ainakaan minä, aika alentavaa muita nimimerkkiä kohtaa… kaikki muut olisivat tyhmiä.

Olen jo muutamiin kertoja ilmaisut että foorumilla on nimimerkkejä jotka ovat kokeneet vastoin käymisiä kristillisessä elämässään.
Heille Körttifoorumi on muodostunut joka päiväseksi sielun hoito paikaksi. Mikä toisaalta ei ole mikään huono asia, mutta tässäkin asiassa on kaksi puolta. Mitkä ne ovat, jätän Teille itse arvioimaan mitä tarkoitan. Sillä on suuri vaara että jälleen loukkaan joitakin nimimerkkejä.   

Ehkä on parempi jatkossa, että Te ja minä lopetamme ”lantakasan tonkimisen”.

Ei se kehitä foorumia sen huonommaksi eikä paremmaksi.

ps. Helvetti eikö tässä pääse eroon foorumista.


Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #25 : 19.11.20 - klo:23:26 »
Ei ole mitään klikkiytymistä. Koko yleisö yhtenä seuraa teidän kahden riitoja, joskus huvittuneena, joskus hämmentyneenä, joskus häpeissään.

Meidän kahden? Siis minäkö se tässä riitelen?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #26 : 19.11.20 - klo:23:31 »
Näin olen niitä arvoja ja mielipiteitä mitä he pitävät oikeana, hallitsevat foorumin ilmapiiriä.
Mikäli joku sitten asettuu poikkiteloin, koetaan se aika helposti negatiivisena asiana ja mikä sitten rikkoo foorumin rauhaa.


Tahtoisin nyt tästäkin jonkun käytännön esimerkin. Jostakin käydystä keskustelusta ne viestit, jossa noin tapahtuu.

Koetko sinä "poikkiteloin asettumisena" sen, että joku vain on eri mieltä?

Koetko sitä "negatiiviseksi asiaksi kokemisena", jos eri mieltä olevalle vastataan, eli ollaan puolestaan hänen kanssaan eri mieltä?

Ja tämäkö, asioista eri mieltä oleminen, jonkun mielestä "rikkoo foorumin rauhan"?

Eri mielipiteitä on ja niistä voi keskustella. Keskustelutyyli voi rikkoa foorumin rauhan, mutta ei se että ollaan eri mieltä jostakin, ja että vielä yritetään perustella niitä mielipiteitä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #27 : 19.11.20 - klo:23:33 »
"Viha, körttikapina, hyökkää" jne. ovat ilmaisuja joita minusta voi jättää toisarvoiseen asemaan.

Okei, tässä oli niitä peräämiäni käytännön esimerkkejä. Kiitos.

Ehkei pitäisi väittää kenenkään toisen jotakin vihaavan, jollei tämä ole itse niin ensin sanonut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #28 : 20.11.20 - klo:00:48 »
Körttifoorumin vuosien aikana on moni nimimerkki väistynyt foorumilta erinäisistä syistä.

Näin on sitten muodostunut sitten ajan myötä eräiden nimimerkkien tiivis yhteisö, joka hallitsee aika voimakkaasti foorumin tilaa.

Näin olen niitä arvoja ja mielipiteitä mitä he pitävät oikeana, hallitsevat foorumin ilmapiiriä.
Mikäli joku sitten asettuu poikkiteloin, koetaan se aika helposti negatiivisena asiana ja mikä sitten rikkoo foorumin rauhaa.

Näin on sitten vastakkain asettelu valmis.

Mikä näkyy voimakasti keskustelussa ja missä ei sitten säästellä kielenkäyttöä, ei kummaltakaan osapuolelta.

Itse olen ollut aika kiivas arvostelemaan foorumin tilaa ja olen edelleenkin niiden sanojeni takana.

"Viha, körttikapina, hyökkää" jne. ovat ilmaisuja joita minusta voi jättää toisarvoiseen asemaan.
Sillä en usko että kukaan tällä foorumilla vihaa ketään, puhumattakaan jostain kapinasta.

Mutta rehellisesti omasta puolestani on sanottava että inho on tullut minulle pintaan erittäin voimakkaasti
keskusteluissa Teidän kanssa.

Se kuka on viisas foorumilla, haluaisin tietää kuka tai ketkä ovat nämä viisaat nimimerkit.
Minusta kun kukaan ei täällä ole viisas, en ainakaan minä, aika alentavaa muita nimimerkkiä kohtaa… kaikki muut olisivat tyhmiä.

Olen jo muutamiin kertoja ilmaisut että foorumilla on nimimerkkejä jotka ovat kokeneet vastoin käymisiä kristillisessä elämässään.
Heille Körttifoorumi on muodostunut joka päiväseksi sielun hoito paikaksi. Mikä toisaalta ei ole mikään huono asia, mutta tässäkin asiassa on kaksi puolta. Mitkä ne ovat, jätän Teille itse arvioimaan mitä tarkoitan. Sillä on suuri vaara että jälleen loukkaan joitakin nimimerkkejä.   

Ehkä on parempi jatkossa, että Te ja minä lopetamme ”lantakasan tonkimisen”.

Ei se kehitä foorumia sen huonommaksi eikä paremmaksi.

ps. Helvetti eikö tässä pääse eroon foorumista.


Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #29 : 20.11.20 - klo:01:40 »
Meidän kahden? Siis minäkö se tässä riitelen?

Ohhoh! Luin nimimerkin väärin! Ihan naurattaa, vaikka sinä et varmaan naura. Anteeksi. Perun koko lauseen. Saat ihmetellä sitten ketä tarkoitin. On ihmeellistä miten silmät voi erehyttää, niin varmaan ajatuksetkin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.