Kirjoittaja Aihe: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3  (Luettu 18399 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #15 : 18.11.20 - klo:09:23 »
Täällä moitittiin ' huulipunahallitusta' ja erityisesti pääministeriä huonosta koronatilanteen hoidosta. Se oli epidemian alettua.

Nyt maaima kiittää Maeinia Suomen erinomaisesta koronan hallinnasta.
Myäs WHO pj. on lähettänyt kiitoksen.

Osaamme me myös kansana, enimmäkseen, olla kuuliaisia ohjeille. Näin pitää ollakin. Suomalaiset oppivat sodan aikana noudattamaan käskyjä

IS, luettuja kirjoituksia

Suomi on hoitanut pääministeri Sanna Marinin, sosiaali- ja terveysministeriön sekä tietysti THL:n johdolla koronatilanteen erityisen hyvin. Muut maat ovat yrittäneet ottaa oppia hyvästä asioitten hoidosta. Kiitos Suomen ehdottomasti parhaalle hallitukselle kautta aikojen asioitten hoitamisesta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #16 : 18.11.20 - klo:11:26 »
Suomi on hoitanut pääministeri Sanna Marinin, sosiaali- ja terveysministeriön sekä tietysti THL:n johdolla koronatilanteen erityisen hyvin. Muut maat ovat yrittäneet ottaa oppia hyvästä asioitten hoidosta. Kiitos Suomen ehdottomasti parhaalle hallitukselle kautta aikojen asioitten hoitamisesta.

Haasteena on vielä ollut demokratian hitautta kriisin edessä, joten voi kiittää kaksinkertaisesti. Toisaalta, voi myös kiittää Suomen kansaa järkevyydestään, kun käsien pesusta ja etäisyyden noudattamisesta harva valittaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #17 : 18.11.20 - klo:11:35 »
Haasteena on vielä ollut demokratian hitautta kriisin edessä, joten voi kiittää kaksinkertaisesti. Toisaalta, voi myös kiittää Suomen kansaa järkevyydestään, kun käsien pesusta ja etäisyyden noudattamisesta harva valittaa.

Kyllä näin, ja kun vielä noudatettaisiin esim. kaupoissa sitä etäisyyttä. Kassoilla on lattiassa merkinnät, mutta kyllä täällä vieläkin jotkut tönii kärryillä selkään tai laittaa samaan aikaan ostoksia hihnalle, ennen kuin olen saanut itse kaikki laitettua. Viimeksi iskin kyynärpäällä taaksepäin katsomatta, kuka siellä on enkä katsonut jälkeen päinkään. Saattaa jollain mummolla olla nyt musta silmä  :icon_cool: Yleensä käytän kyllä automaattikassaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #18 : 18.11.20 - klo:13:25 »
Kyllä näin, ja kun vielä noudatettaisiin esim. kaupoissa sitä etäisyyttä. Kassoilla on lattiassa merkinnät, mutta kyllä täällä vieläkin jotkut tönii kärryillä selkään tai laittaa samaan aikaan ostoksia hihnalle, ennen kuin olen saanut itse kaikki laitettua. Viimeksi iskin kyynärpäällä taaksepäin katsomatta, kuka siellä on enkä katsonut jälkeen päinkään. Saattaa jollain mummolla olla nyt musta silmä  :icon_cool: Yleensä käytän kyllä automaattikassaa.

Kyynärpäätaktiikka käy parhaiten tässä maailmassa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #19 : 20.11.20 - klo:17:19 »
Nyt on tässäkin kaupungissa koronan kiihtymisvaihe ja maskisuositus annettu. Maanantaina tulee suositus voimaan. Itsehän pidän sitä, mutta tänään laitoin vasta kaupan eteisessä, enkä sittenkään nähnyt paljon mitään. Kahdesti joutui lasit pyyhkimään. Minkähän konstin keksisi, että eivät huurtuisi?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #20 : 21.11.20 - klo:09:53 »
Nyt on tässäkin kaupungissa koronan kiihtymisvaihe ja maskisuositus annettu. Maanantaina tulee suositus voimaan. Itsehän pidän sitä, mutta tänään laitoin vasta kaupan eteisessä, enkä sittenkään nähnyt paljon mitään. Kahdesti joutui lasit pyyhkimään. Minkähän konstin keksisi, että eivät huurtuisi?

Maskeja on erimallisia, toisilla huurtuu enemmän kuin toisilla. Varmaan naamankin mallista riippuu, mikä parhaiten toimii. Itse suosin "lunni"mallia, komeaa tuulenhalkaisijaa, vaikka pieninenäinen olenkin. Toiset tykkää enemmän rätistä naamalla. Yhtä kaikki ainakin itselläni rillit huurtuu alkuun, mutta sitä ne tekee kylmällä ilman maskiakin (esim. jos talvella kävellessäni pysähdyn muka lintuja katsomaan niin mitään en näe; pitäis olla koko ajan liikkeessä).

Ei kai auta muuta kuin jäädä sinne eteiseen odottelemaan siksi aikaa, että taas näkee? Nyt kun junassa istun paikallani, ei ole huurtuminen enää ongelmana, mutta siinä vaiheessa oli kun sitä paikkaa etsin. Otin maskeja mukaan ison paketillisen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #21 : 21.11.20 - klo:11:32 »
Isoin ongelma maskeissa minulle ovat korvalehdet. En tiedä onko minulla korvat jotenkin normaalia ylempänä päässä vai mistä johtuu, että maski aina taittaa yläreunan ihan hörölle (en muuten ole hörökorvainen). Pidemmän päälle rusto kipeytyy. No, harvemmin joudunkaan maskia pitkään käyttämään.

Toinen sitten se, että jos vähänkin liikkuu, ei saa ilmaa. Pitää esim. vaihtoyhteyksiä miettiessään ottaa huomioon, ettei pysty normaalia vauhtiaan kävelemään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #22 : 22.11.20 - klo:06:50 »
Isoin ongelma maskeissa minulle ovat korvalehdet. En tiedä onko minulla korvat jotenkin normaalia ylempänä päässä vai mistä johtuu, että maski aina taittaa yläreunan ihan hörölle (en muuten ole hörökorvainen). Pidemmän päälle rusto kipeytyy. No, harvemmin joudunkaan maskia pitkään käyttämään.

Toinen sitten se, että jos vähänkin liikkuu, ei saa ilmaa. Pitää esim. vaihtoyhteyksiä miettiessään ottaa huomioon, ettei pysty normaalia vauhtiaan kävelemään.

Minulla on leikkaussalin sairaanhoitajan tekemät kangasmaskit, joilla on nauhoja, jotka sidotaan takaraivossa. Pikkuisen hankalampi laittaa, mutta korvat jäävät vapaiksi höröttämään.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #23 : 22.11.20 - klo:09:28 »
Suomi on hoitanut pääministeri Sanna Marinin, sosiaali- ja terveysministeriön sekä tietysti THL:n johdolla koronatilanteen erityisen hyvin.

En ehkä ihan kaikkea ansiota antaisi hallitukselle.

Osansa on kyllä demareilla pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna: Meillä sentään useimmat voivat jäädä töistä pois, jos saavat flunssaoireita. Kaikkialla se ei vain ole mahdollista.

Sitten on väestön tietotekniset valmiudet ja alan infrastruktuuri, joka osaltaan mahdollistaa kaikenlaisen fyysisen etäilyn. Eikä me niin olla meluisa halaijakansa noin yleisesti ottaen. Me sinkut voimme myös röyhistää rintaamme, emme levitä koronaa perheenjäseniin, ja meitähän on Suomessa huomattavan iso osa väestöstä ja muutenkin perheet pieniä.

Koronariskiä ajatellen oikeastaan vain matkailu on paheemme, mutta sen on hallitus aika hyvin saanut aisoihin.

Luulen, että joku muu hallitus olisi onnistunut (ainakin melkein) yhtä hyvin. Tosin olisiko yrittäjämyönteinen porvarihallitus ymmärtänyt enemmän ravintola- ja matkailuyrittäjien rutinaa? Olisivatko mansikkatilalliset saaneet enemmän kaipaamiaan ukrainalaisia poimijoita? Jne.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #24 : 23.11.20 - klo:18:23 »
Meitäkin koskettaa nyt korona sitä kautta että toinen tytär joutui eristykseen työkaverillaan todetun covid-19 takia. 

Tapaaminen kokouksessa oli viime torstaina. Tytär kävi tänään testissä ja pari päivää menee kunnes hän saa tietää oman tilanteensa. Oli muuten koskenut niin kovasti että itkuksi oli pistettävä ja vielä kolme tuntia myöhemmin päätä särkee. :017:

Tästä nyt taasen riippuu meidän talokaupan teko, kun ostaja-osapuolesta toinen on tavannut tytärtämme viime viikonloppuna.

Kaupanteko on ensi torstaina, joten tarkalle menee ja tilanne voi mutkistuakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #25 : 24.11.20 - klo:07:55 »
Kokeilin kertakäyttömaskia, sen kanssahan on paljon helpompi hengittää. Jaksaa kävelläkin. Eikä korvalehtiäkään ihan niin paljon vedä kuminauhat mutkalle. Roskaahan niistä tulee, mutta ehkä pitää harkita käyttöä tapauksissa, joissa joutuu pitämään maskia pitkään.

Hotellissa oli puolalaisia, venäläisiä ja yhdysvaltalaisia ampumaniihtäjiä. Lajn tunnisti parkkialueelle pysäköityjen pikkubussien kylkiteksteistä. Lienevätkö leirillä; Kontiorannassahan on kai jokin alan keskus, ja ehkä sinne luntakin jostain taiotaan. Söin eilen aamiaista Puolan joukkueelle varatussa pöydässä (joukkue antoi luvan istua siihen). Paahtoleipieni valmistumista odottelin urheilullisten venäläistyttöjen vieressä. Oli siis kuin ulkomaanmatka, joten pitäisiköhän tässä olla varmuuden vuoksi pari viikkoa vapaaehtoisessa karanteenissa  :017:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #26 : 24.11.20 - klo:10:49 »
^Korjaan kisapaikan Kontiolahdeksi. Kontioranta sijaitsee Kontiolahdella sekin, ja siellä oli varuskunta. Näkyy olevan jokin maailmancupin kisa tulevana viikonloppuna, joten ehkä joukkueet saapuivat ajoissa paikalle treenaamaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #27 : 24.11.20 - klo:13:59 »
^
Kuulehan, kirjoitat tutusta paikasta Kontiorannasta. Ampumahiihtäjiä ovat ymmärrykseni mukaan ne ulkomaiset tuttavasi. Valko-Venäjältä on yksi somalaisen kanssa aviossa oleva nainen, hiihtää muuten kovaa ampumattakin, mutta odotan hänestä Kaisan jälkeen hyvää suomalaista.

Yksi Eduard Hämäläinen tuli samasta maasta Suomeen 10-ottelijkasi. Hänen tyttärensä edustaa/ti Kuortaneen Kuntoa kesälajeissa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #28 : 24.11.20 - klo:16:36 »
Kontiolahti oli minun ensimmäinen asuinpaikkani Suomessa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Miten selviytyä korona-virus pandemiasta? 3
« Vastaus #29 : 24.11.20 - klo:16:50 »
^
Olet näemmä asunut aika monessa paikassa Suomessakin. Laskeskelin äsken, että meikämannella olisi ollut 13 tai 14 kotia eri aikaan.