Kirjoittaja Aihe: Somen käyttösi?  (Luettu 14169 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Somen käyttösi?
« : 06.06.16 - klo:09:59 »
Kuulutko facebookiin, twitteriin tai muuhun vastaavaan? Entä muille foorumeille, tai seuraatko jotain muuta keskustelufoorumia?

Itse en ole kuin facessa ja seurailen enemmän tai vähemmän aktiivisesti punk-foorumia. Facebookissa ärsyttää kun sieltä tuputetaan milloin milläkin verukkeella kavereita. Mm. Antti Rinne ja Outi Alanko-Kahiluoto on mukamas haluamassa kavereikseni, mitä en usko alkuunkaan. Ei minulla kyllä mitään heitä vastaankaan ole. Jopa silläkin syyllä tarjotaan kavereita, kun jonkun sukunimi sattuu olemaan Joensuu? Twitteriin oli helppo liittyä ja yhtä helppo päästä pois; olin siellä muutaman tunnin  :003: Ei ole minun juttuni. Punk-foorumilta olen saanut muutamat hyvät naurut.

www.punkinfinland.net/forum/

On muuten sama palveluntarjoaja kuin täällä tai ainakin ihan saman näköinen alusta.

 

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #1 : 06.06.16 - klo:10:06 »
Alusta voi hyvin olla samannäköinen, sillä tämä alusta on freeware eli ei maksa meille mitään.

Mitä tulee muihin kysymyksiin, niin olen tämän lisäksi vain facebookissa, jossa minulla on aivan liikaa ystaviä eli 470. Kirjoitan lähinnä vastauksia joillekin todellisille ystäville. Onneksi suurin osa kavereistani ei julkaise koskaan mitään. Facebookin logiikka on hyvin omanlattuisensa, mutta täytyy muistaa, että mainoksilla se elää (ilmaista ei ole olemassa) ja siksi sen täytyy tyrkyttää ystäviä mistä, vaan keksii. Lisäksi viimeviikolla liityin instagramiin, jossa heti muutama ilmoitti seuraavansa minua, mutta en aio julkaista siellä mitään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #2 : 06.06.16 - klo:10:24 »
Alusta voi hyvin olla samannäköinen, sillä tämä alusta on freeware eli ei maksa meille mitään.

Mitä tulee muihin kysymyksiin, niin olen tämän lisäksi vain facebookissa, jossa minulla on aivan liikaa ystaviä eli 470. Kirjoitan lähinnä vastauksia joillekin todellisille ystäville. Onneksi suurin osa kavereistani ei julkaise koskaan mitään. Facebookin logiikka on hyvin omanlattuisensa, mutta täytyy muistaa, että mainoksilla se elää (ilmaista ei ole olemassa) ja siksi sen täytyy tyrkyttää ystäviä mistä, vaan keksii. Lisäksi viimeviikolla liityin instagramiin, jossa heti muutama ilmoitti seuraavansa minua, mutta en aio julkaista siellä mitään.

Sellainen näyttää myös olevan kuin Netlog ja sitten Youtube ja Google+. Youtube on kyllä ilmeisesti vain musiikille ja kuville? En kyllä ole ihan varma asiasta. Kuville on paljonkin erilaisia vaihtoehtoja. Lintuverkkoa enkä paikallista lintulistaa minä en oikein laske nettifoorumeiksi kun molemmat toimii s-postissa.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #3 : 06.06.16 - klo:10:44 »
Facebookissa passiivisesti, käyn vaan kattomassa silloin tällöin. Aika vähiin jäänyt netin käyttö, toukokuussa ei tullut avattua konetta melkein kuukauteen. (mutta siksi onkin älypuhelimet :) )  Facebook on vähän sellainen sosiaalinen markkinapaikka; tykkäämällä saa tykkäyksiä. Monesti se toimii ihan kirjaimellisestikin markkinapaikkana, sitä kautta on valittu työntekijöitä ja kumppaneita. Eikä siinä sinänsä mitään pahaa olekaan. Ehkä jopa pieni kilpailuhenkikin joskus saattaa olla aistittavissa...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #4 : 06.06.16 - klo:11:36 »
Sellainen näyttää myös olevan kuin Netlog ja sitten Youtube ja Google+. Youtube on kyllä ilmeisesti vain musiikille ja kuville? En kyllä ole ihan varma asiasta. Kuville on paljonkin erilaisia vaihtoehtoja. Lintuverkkoa enkä paikallista lintulistaa minä en oikein laske nettifoorumeiksi kun molemmat toimii s-postissa.

Jotain taisi unohtua. Netlogissa en ole käynyt koskaan. Google+ olen kirjautunut, vaan en käynyt. Youtubessa käyn todella paljon, sillä sieltä löytyy kaikki. Siellä on yli miljardi latausta päivässä ja sinne ladataan, joka päivä ylös sata miljoonaa videota alkaen Leegojen ja Ikean kokoonpano-ohjeista (lötyvät paketin tuotenumerolla), vaikka lintuihin. Musiikkia seurailen siellä paljon kuten eräät muutkin (eilinen löytö, katso ja hämmästy https://youtu.be/xCoxGV7j71c )
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #5 : 06.06.16 - klo:13:14 »
Somen käyttöni on aivan olematonta.
En ole facebookissa, en Netlogissa, en missään sen kaltaisissa.
Mutta tänne foorumille tulee kirjoiteltua ja tätä luettua.
Puhelinta sen sijaan käytän melko paljon, viestein ja puheluin.

myyrä

  • Vieras
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #6 : 06.06.16 - klo:13:41 »
Fb on mainio uutisväline. Nopeampi kuin verkkolehdet puhumattakaan paperilehdistä. Näissä tietenkin voi kirjoittaa laajemmin ja tarkemmin ja syvällisemmin. Tosin valtalehdistö ei kovin syvällisiä kirjoita lukuunottamatta harvoja julkaisuja. Hallituksen yhtä "totuutta" toistaa niin Hesari kuin Ylekin samaan tapaan kuin ennen muinoin Pravda tuossa rajan takana.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #7 : 06.06.16 - klo:14:19 »
En kirjoita muualle kuin tälle Körttifoorumille. Kuulun Kotilieden Minun media mielipidekyseltäviin ja siellä voin ilmaista ajatuksiani, mutta lähinnä vain vastailen kyselyihin. Etelä-Suomen Sanomiin olen rekisteröitynyt ja pari kertaa lyhyen kirjoituksen laittanut.
Google on tiedonantajani, Youtube ja YleAreena jakavat viihdykettä. YouTube on antoisampi nyt tällä uudella koneella. Tämä tarjoilee sitä mukaa uutta kun hoksaavat minun jotakin seuraavan. Lisäksi saan suositteluita, luulen että nekin tulevat palvelimelta. Yksi yksityinen lähettää Postilaatikkoon jotakin mikä ei minua kiinnosta.
Roskapostia en juuri saa. KUA ja Amnesty lähestyvät säännöllisesti kun ovat saaneet kannatusta.
Lehtiä seuraan. Lähinnä Hesaria ja Kalevaa, muitakin kun on ajankohtaisesti kiinnostavaa.
Sähköpostia vaihdan vain muutaman tutun kanssa. Siellä jutellaan henk.kohtaisia joita ei muille jaella. Vierastan facebook-systeemiä.
Puhelin on minulla lähinnä asiakäyttöön. Muutamien ystävien kanssa soittelen. Heillä ei ole nettiä.

p.s. Li Andersson valitaan Vasemmistoliiton pj;si.   :icon_rolleyes:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #8 : 06.06.16 - klo:16:42 »

p.s. Li Andersson valitaan Vasemmistoliiton pj;si.   :icon_rolleyes:

Se oli loistava uutinen. Olen kuulunut jo pitkään Liin tukijoukkoihin  :023:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #9 : 06.06.16 - klo:16:54 »
Ikävissään körttifoorumi, naamakirja, you tube ja vähän kattelen huumorilla "usko ja elämä" -foorumia. Se viimeinen on erikoinen. Rakkaudettomuutta oikeat hurskaat välittävät.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6340
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #10 : 06.06.16 - klo:17:21 »
Facebookissa vähän pakko olla kun jotkut entiset foorumi- ym. tutut siirtyneet sinne, mutta muuten inhoan koko härpäkettä. Olen enemmän foorumi-ihmisiä. Muutamalla foorumilla roikun enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Kirjautunut olen vaikka kuinka monelle, mutta kaikkien olemassaoloa en enää muistakaan. Ja juuri huomasin, että yksi entisistä on vuodenvaihteessa kuollut.

Twitteristä en tajua hölkäsen pöläystä, enkä jostakin instagramista. Haluan keskustelua, en kuvia tai jotain "olen juuri nyt juomassa lattea" -ilmoituksia.  Ja muutenkin haluan, että asiat on järjestetty aiheen eikä ihmisen mukaan. Ja että on kunnollinen toimiva hakutoiminto, ja helppo siirtyä selaamaan vanhoja viestejä.

Joskus tullut livechattailtyä mm. ircissä, siitä on hyviä muistoja. Kaiholla muistelen sfnet-uutisryhmiä ja Helsingin yliopiston Portacomia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #11 : 06.06.16 - klo:17:32 »
Pitkälti samankaltaista mulla kuin Riitta-mummilla ja Mallalla.
Uutisten ja urheilun seuranta netistä lisääntymään päin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6340
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #12 : 06.06.16 - klo:19:53 »
Niin juu Youtube, sieltähän minä musiikkini kuuntelen. On tullut myös seurattua mm. ulkomaisia uutislähetyksiä ja hömppäohjelmia, joku elokuva katsottua samoin kuin vuoristoratavideoita ja kalanfileointiohjeita sun muuta. Kovin sosiaalinen käyttäjä en kuitenkaan ole ollut; harvoinpa mitään kommentoin saati että itse lataisin sisältöä.

Ylen Areenaa en koe sosiaaliseksi mediaksi, vaan ihan mediaksi vain. Sosiaalinen media on sellaista mediaa, johon kuka tahansa voi tuottaa sisältöä, ja jossa tuottajajoukko yleensä onkin laaja eikä mikään keskitetty toimitus.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #13 : 06.06.16 - klo:20:12 »
Fb: ssa on paljon kavereita, vaikka passiivisestikin, yv: t sujuvat. Yritän aika tiukkaan pitää määrän siinä 70 korvilla, muuten tukehdun viesteihin. Ryhmiä täytyy välillä karsia,  tuotteliaisuus on niissä runsasta, siilisivustoilla on niin ehdottomia kuvia ettei missään.

Twitteriin en ole kirjautunut, fb riittää. Pienokaiset kai pörräävät Instagramissa ykköstä lukuunottamatta, hän pysyttelee fb: ssa. Linkitysten kautta menen Youtubeen.

Joskus kirjoitan Kari Kuulalle ja kysyn jotain. Vastaus on sitten sen mukainen kuinka hyvin olen osannut muotoilla kysymyksen. Perusongelmahan näihin pyrkii mukaan, siis kun ei tunne vastaa välillä historiallis-kriittiselle ( ne alkavat olla out, nykyisin historiallisuus riittää  :003:) välillä fundamentalistille mutta niin käy aina, livenäkin. Ei oikein kannata kysyä ellei osaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Somen käyttösi?
« Vastaus #14 : 06.06.16 - klo:21:21 »
Niin juu Youtube, sieltähän minä musiikkini kuuntelen. On tullut myös seurattua mm. ulkomaisia uutislähetyksiä ja hömppäohjelmia, joku elokuva katsottua samoin kuin vuoristoratavideoita ja kalanfileointiohjeita sun muuta. Kovin sosiaalinen käyttäjä en kuitenkaan ole ollut; harvoinpa mitään kommentoin saati että itse lataisin sisältöä.

Ylen Areenaa en koe sosiaaliseksi mediaksi, vaan ihan mediaksi vain. Sosiaalinen media on sellaista mediaa, johon kuka tahansa voi tuottaa sisältöä, ja jossa tuottajajoukko yleensä onkin laaja eikä mikään keskitetty toimitus.

Oikeassa olet. Kun katson YleAreenasta vaikkapa Tapahtukoon sinun tahtosi  tai Kotiseutujaksoja olen muutamin sanoin kommentoinut ko ohjelmia googlettamalla YLEKotiseutu  tai   Tapahtukoon .... kommenteissa.
Olen jopa korjannut siellä toimittajan antamaa väärää tietoa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)