Kirjoittaja Aihe: Nimimerkki  (Luettu 28687 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #30 : 01.12.09 - klo:21:32 »
Saarista viis, meri on meri. Namibian rannasta riittää Atlanttia Rio de Janeiroon asti eikä saarista ole pahemmin haittaa.

Kyllä siinkin on vaaransa. Jos purjehtii huolimattomasti niin noin puolimatkaan osuu StHelenan saari ja voi törmätä rantaan kesken matkan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #31 : 01.12.09 - klo:21:35 »
Aivan. Afrikan tähdestä tiedämme, että hullustihan St Helenalla käy. Kävi Napoleon Bonapartellekin.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #32 : 01.12.09 - klo:22:08 »
Aivan. Afrikan tähdestä tiedämme, että hullustihan St Helenalla käy. Kävi Napoleon Bonapartellekin.
Kerro, kuinka hänelle kävi. Halkean uteliaisuudesta!

 Olin aivan toivottoman surkea historiassa, kun minun aivokapasiteettini loppui siinä vaiheessa, kun piti opetella eri maiden liittoutumisia ja vihollisia ja sotien syitä ja sodan kulkua. Yhtä vaikeaa kuin shakkipeli. Kyllä minä muistan, että oli olemassa semmoinen herra kuin Napoleon Bonaparte ja hänen joukkojaan taisi palella Venäjän sotaretkellä. Kokonaisuus on kuitenkin hämärän peitossa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #33 : 02.12.09 - klo:14:37 »
Napoleon kuoli Saint Helenan saarella.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #34 : 04.12.09 - klo:13:29 »
Historiantunnilta muistelisin että oli siellä vankina ja ruokaan laitettiin aina vähän kerrallaan myrkkyä joka sitte varastoitui elimistöön kunnes sitä oli tarpeeksi tappamaan.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #35 : 04.12.09 - klo:15:09 »
Historiantunnilta muistelisin että oli siellä vankina ja ruokaan laitettiin aina vähän kerrallaan myrkkyä joka sitte varastoitui elimistöön kunnes sitä oli tarpeeksi tappamaan.
Kiitos vastauksesta. Tällaisia asioita minunkin mieleeni jää paljon helpommin, tällaiset kiinnostavat ja tällaisia ymmärrän.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #36 : 04.12.09 - klo:16:10 »
On se nimimerkillä "Benkku" ollut taival" tällä foorumilla, pistää oikein naurattamaan. Mitä sanoo nimimerkki "vaivattu sielu".
Minä olen "eronnu tai hyvästellyt" foorumia kolme kertaa(ehkä viisi :icon_wink:). Silti olen aina palannut "vääntämään" asioista muiden foorumilaisten kanssa. :011: huh.huh.
Ehkä hieman liiankin tosissaan. :eusa_eh: Taitaa olla vähän niin että kukin kirjoitekoon mitä kirjoitelee, eikö näin ole karjalaisenkyösti?  "Viruksia" tulee ja menee, "opettajat vaihtuu ja jää eläkkeele" vai kuinka Pena. Rikkaruohona joukossa vielä Jude  :icon_wink: ... puhumattakkaan eräästä lutteeruksen fanittajasta. Niin ja sitten on piste i päälle on vielä tämä "hameväki". Mutta niiden kanssa ei passaa lähtee sotimaan, "turpaa" tulee kumminkin.
Joo. jospa lähtisi nauttimaan "joulu glögiä"...  :kahvi:
Tonttuna kai sitä saa ollakin  :icon_xmaswink: , ainakin näin jouluna.

Rauhallista joulun odotus aikaa kaikille
Toiv. nimimerkki Benkku
« Viimeksi muokattu: 04.12.09 - klo:16:18 kirjoittanut Benkku »

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #37 : 14.12.09 - klo:18:07 »
Lehdessä oli taannoin otsikko: "Illaksi kotiin hippiäisen siivin" ja juttu alkoi näin:

"Lintuja rengastamalla on saatu siivekkäistä selville mitä hämmästyttävämpiä tietoja. Esimerkiksi hippiäinen, se naurettavan köykäinen pikkulintu (pituus noin 9 senttiä ja paino 4-7 grammaa) lentää yli viittäkymppiä. Hippiäisen nopeat käänteet saatiin selville, kun Ahvenanmaalla Lågskärin lintuasemalla rengastettu yksilö havaittiin vain tuntia myöhemmin Signilskärin asemalla, 52 kilometrin päässä."
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Nimimerkki Salis
« Vastaus #38 : 30.12.09 - klo:16:22 »
Nimimerkki Salis, hyvä
Pidän Sinua älykkäänä ihmisenä, sosiaalisena... mutta myös "hämmentäjänä" mitä itsekkin olen.
Mutta jos mainitset, edellisenä päivänä että noudatetaan jotain "linjaa". Niin noudata sitä sitten "äijä"...  :icon_cool:
Portinvartija en ole, "portsarina kyllä" olen ollut, niin että jos haluat "vääntöä"  :icon_wink:... sopii :icon_cool:

ps. Älä nauti liikaa "punkua" :icon_wink: Kaikesta huolimatta Hyvää Uutta Vuotta 2010...kuntele :icon_wink:
« Viimeksi muokattu: 30.12.09 - klo:16:26 kirjoittanut Benkku »

santtu-62

  • Vieras
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #39 : 24.03.10 - klo:13:03 »
- Jokainen vetää rajan itse, Arpo kiteyttää
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/03/netissa_on_helppo_huudella_nimettomana_1554716.html

ps. Koska pyyteettömän rehellisesti en kirjoita millekään muulle Internetissä olevalle keskustelu foorumille kuin körttifoorumille ja maailman muuttuessa on minun hieman hajotettava omaa ”valtakuntani” ja luovuttava sen suurista "rajoista".

ps. Eli en katso enään foorumia omilla vanhoilla laseillani vaan olen hakenut uudet lasit Häneltä.
Näkökyky on muuten aivan eri luokkaa, tänään. :eusa_angel:


 

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Nimimerkki Salis
« Vastaus #40 : 24.03.10 - klo:15:30 »
Nimimerkki Salis, hyvä.
Pidän Sinua älykkäänä ihmisenä, sosiaalisena... mutta myös "hämmentäjänä" mitä itsekkin olen.
Mutta jos mainitset, edellisenä päivänä että noudatetaan jotain "linjaa". Niin noudata sitä sitten "äijä"...  :icon_cool:
Portinvartija en ole, "portsarina kyllä" olen ollut, niin että jos haluat "vääntöä"  :icon_wink:... sopii :icon_cool:

ps. Älä nauti liikaa "punkua" :icon_wink: Kaikesta huolimatta Hyvää Uutta Vuotta 2010...kuntele :icon_wink:

Hei. Mä en oo tätä Benkkusen pointtia nähnyt aiemmin. En oo "hämmentäjä", kirjoitan vaan suoraan, mitä milloinkin ajattelen. Voisi tietysti kirjoittaa niitä sun näitä, mutta tällaisen linjan olen valinnut. Kirjoitan sitä, mitä ajattelen ollenkaan miettimättä seurauksia.
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #41 : 24.03.10 - klo:16:40 »
... kirjoitan vaan suoraan, mitä milloinkin ajattelen. Voisi tietysti kirjoittaa niitä sun näitä, mutta tällaisen linjan olen valinnut. Kirjoitan sitä, mitä ajattelen ollenkaan miettimättä seurauksia.

mielipide, tänään klo 15:46
Nykyinen nettikeskustelu on ajautunut siihen, että asioista puhutaan erittäin rankasti kärjistäen, jotta se oma mielipide erottuisi joukosta ja saisi huomiota. Ja kun anonyymisti voi "totuutta hieman venyttää" ilman seuraamuksia. Keskusteluista muodostuu helposti eräänlaisia netin huutoäänestyksiä: mitä useammin toistetaan sitä omaa näkökulmaa ja pyritään saamaan kirjoitettua se viimeinen kommentti, se on tavoite. Ei niinkään vastavuoroista keskustelua asioista
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/03/netissa_on_helppo_huudella_nimettomana_1554716.html

Yhdyn tähän yle.fi olevaan mielipiteeseen, tätähän tämä on ja varmasti tulee olemaan.
Mutta omalta osaltani pyrin ja toivon että en lähde "kilpasille" kenenkään Teidän kanssa, ei myöskään Sinun Salis.  
Sillä niin kuin olen viimeisissä viesteissäni ilmaisut, sain ja löysin sen "totuuden" mitä hain foorumilta... ja petyin.

Mutta tämä ei nyt tarkoita sitä että olisin poistumassa keskustelualueelta. Yksinkertaisesti  sen voisi sanoa että liityn tämän hetkiseen joukkoon jotka ehkä mielummin lukevat tai ovat lukematta keskustelualuetta...ei niin aktiivinen jäsen.
Ei ole enään "nousuhumalaa, humalaa tai krapulaa" körttifoorumista.  :eusa_angel:



Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #42 : 24.03.10 - klo:17:01 »
mielipide, tänään klo 15:46
Nykyinen nettikeskustelu on ajautunut siihen, että asioista puhutaan erittäin rankasti kärjistäen, jotta se oma mielipide erottuisi joukosta ja saisi huomiota. Ja kun anonyymisti voi "totuutta hieman venyttää" ilman seuraamuksia. Keskusteluista muodostuu helposti eräänlaisia netin huutoäänestyksiä: mitä useammin toistetaan sitä omaa näkökulmaa ja pyritään saamaan kirjoitettua se viimeinen kommentti, se on tavoite. Ei niinkään vastavuoroista keskustelua asioista
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/03/netissa_on_helppo_huudella_nimettomana_1554716.html

Tuo on täysin totta. Tosin meillä useimmat nimimerkit ovat tuttuja kaikille ja ovat osallistuneet tapaamisiin Herättäjäjuhlilla ja muualla. Se, että on tavattu antaa tähän tuttavallisuutta ja lisää kirjoittajien vastuullisuutta. Käytän nimimerkkiä lyhyyden vuoksi. Jäsenluettelosta löytyy kotisivut ja oikea nimi. Oikea nimi löytyy täältä muualtakin eikä se ole vähimmässäkään määrässä salaisuus kuten on myös monen muun kohdalla. En usko taatusti että kukaan pahastuu jos joku paljastaa henkilöllisyytensä, mutta varsinkin alussa kynnys kirjoittaa nimimerkillä on matalampi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #43 : 24.03.10 - klo:17:10 »


  Kun rekisteröidyin oli profiili sellainen jonka jokainen voi lukea. Siinä näkyivät kotipaikka, sähköpostit ym yhteystiedot, harrastukset(jotka kuuliaisesti täytin ne tärkeimmät) ruoanlaitto, kulttuuri ja koira. Niistä olen kirjoitellut kuten kaikesta muustakin pelkäämättä henkilöllisyyteni puolesta.
Myös moderaattorit kehoittelivat alku-aikoinani kertomaan itsestään, jos mahdollista.
Monet ovatkin kertoneet nimensä ja muutakin. Se on tehnyt meistä läheisen ystäväjoukon.
Luonnollisesti eräät tuntevat ulkopuolisuutta, jos eivät missään tapauksessa paljastaa
minuuttaan.
Yksinäiset saattavat kokea perheelliset riesaksi. Miksei toisinpäinkin. Mutta kysymyshän on körttiläisyydestä, mitä se sitten näinä aikoina onkaan, ja kukaan ei ole kertonut miten täällä pitää kirjoittaa. Säännöt on.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #44 : 24.03.10 - klo:17:51 »
Nimimerkkini on laajasti käytössä kutsumanimenäni. En siis piiloudu sen taakse. Sen sijaan kirjoituksiani valvova pikisilmä on sikäli huijausta, ettei se ole minun, vaan vaarivainajani. Minulla on äidiltä peritty sekalaisenharmaa katse.