Kirjoittaja Aihe: Tänään 73  (Luettu 13693 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 73
« Vastaus #30 : 21.08.20 - klo:17:08 »
Mikä muuten mahtaa olla onnistuneen keskustelun edellytys / este?

Luulisin että siihen ei vaikuta sukupuoli, ikä, siviilisääty, ammatti, uskonlahko, puolue...jne
Vaikuttavia tekijöitä lienee tahtotila....en äkkiä keksi muuta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 73
« Vastaus #31 : 21.08.20 - klo:23:00 »
Tunnustan, etten osaa keskustella täällä foorumilla. Jos joku provosoi, niin minä äydyn provosoimaan lisää. Se ei tietenkään ole oikein. Mutta kirjoittamalla on vaikea tietää, millä mielellä jotain jyrkkää mielipidettä kirjoitetaan. Minulle tulee heti sellainen olo, että tässä vain nokitellaan, ei olla rehellisesti esittämässä omaa mielipidettä. Yritetään vain ärsyttää toisia.

Keskustelu olisi helpompaa ihan kasvotusten. Silloin on joskus mahdollista aistia, mistä tietynlainen asenne johtuu. Silloin on helpompi olla empaattinen toista kohtaan, vaikka olisi itse täysin eri mieltä.
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 73
« Vastaus #32 : 21.08.20 - klo:23:11 »
Helppo yhtyä ajatuksiisi sisko!

Kirjoittamalla piilosta nurkan takaa on helppo loukata, tulla loukatuksi, peräti lyödä toista.
Kasvotusten tilanne on aivan toinen.
Itse haluan opetella kyllä kirjoittamaankin ymmärtävästi, ymmärrettävästi, ystävällisesti....

Hyvää yötä!    :109:

Tänäänkin löytyi hyvin mustikoita!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 73
« Vastaus #33 : 21.08.20 - klo:23:28 »
 :039:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #34 : 22.08.20 - klo:09:34 »
Sain Bengtiltä kullanarvoisen neuvon! Kiitos siitä! :039:

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 73
« Vastaus #35 : 22.08.20 - klo:10:30 »
Todellakin foorumilla on nyt jotain kummallista kun yksi ihminen(luterilainen) on eriävien mielipiteidensä johdosta joutunut ajojahtiin nettitoimikunnan ja ylläpidon sekä kumpaneiden johdosta.



En osaa oikein ajojahtina pitää, jos loukkaavasta kirjoittelusta huomautetaan. Eri mieltä saa olla, mutta ollaan ihmisiksi... :eusa_angel:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Tänään 73
« Vastaus #36 : 22.08.20 - klo:12:05 »
Tänään pitivät vanhat merkit paikkansa. Auringonnousu oli leiskuvan punainen ja nyt on harmaata ja sateista.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tänään 73
« Vastaus #37 : 23.08.20 - klo:18:46 »
Sain Bengtiltä kullanarvoisen neuvon! Kiitos siitä! :039:

Niin en tiedä neuvojia ja neuvoja on paljon.  :icon_wink:

Minä olen taas saanut hyvän esimerkin "arkiviholisestani" Riitta-Mummista.

Pidän suuni kiinni ja vetäydyn hiljalleen oikealle.

Hyvää syksyä, terveyttä ja voimia sinne pohjoiseen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #38 : 23.08.20 - klo:21:17 »
Hymyillään, kun tavataan :039:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 73
« Vastaus #39 : 23.08.20 - klo:22:29 »
Tänään: Aloitin päivän nyrjäyttämällä lämpöpatteria sijoiltaan niin että asuntoon suihkusi patterin ja vesijohdon liitoskohdasta vettä. Istuin sitten lattialla selkä patteriin nojaten sitä aloillaan pitääkseni ja ihmettelin, mitä tehdä. En siis voinut liikkua tai tuli vettä. Yhtä aikaa epätoivoinen olo ja nauratti vietävästi, sillä eihän tuollaista tapahdu kuin komediaelokuvissa.

Sitten äkkäsin ikkunapöydällä kännykän! Eli sain tilattua paikalle päivystävän putkimiehen. Ainoa vain, etten tiennyt, uskallanko lähteä aukaisemaan ovea, sillä tuntui että patteri voi romahtaa kokonaan alas jolloin tulva olisi valmis. Juuri ja juuri yletyin sohvaan, jota onnistuin hivuttamaan lähemmäs ja sain sillä tuettua patteria paikalleen sen verran, että kävin ovella.

Nyt on patteri tyhjänä ja irrotettu paikaltaan, johdot tulpattu. Pitää tilata huoltoyhtiöstä uudelleen kiinnitys. Kallista lystiä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 73
« Vastaus #40 : 23.08.20 - klo:22:58 »
Oho...kaikkea voi tapahtua.... :023: :039:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 73
« Vastaus #41 : 24.08.20 - klo:20:20 »
 :107:   :107:   :107: 
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #42 : 24.08.20 - klo:21:08 »
Myötäelämisen tunnot täältä,,, eetteriin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 73
« Vastaus #43 : 25.08.20 - klo:12:34 »
Hulluinta on, että juuri tällä viikolla talossa alkoi patteriventtiilien vaihtotyö, eli putkimiehiä olisi kyllä ollut saatavilla. Äsken juuri kävi yksi asian tiimoilta tarkastelemassa tilannetta. Eli, jos olisin uskaltanut jäädä odottelemaan, olisivat ehkä hoitaneet asian samalla.

No, tänään on taas uudet murheet eli työhaastattelu. Etänä, kuten nykyään on tapana. Ne venttiilinvaihtajat tulevat lorottelemaan pattereita tyhjäksi tietysti juuri sen haastattelun ajaksi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 73
« Vastaus #44 : 25.08.20 - klo:15:39 »
^Kappas, ne tänään täällä hääränneet putkarit ovatkin pistäneet patterin paikoilleen ihan pyytämättä sillä välin kun juttelin toisessa huoneessa haastattelijan kanssa. Ovat löytäneet telkkaritasoon nojaamaan asettamani päällysritilänkin siihen paikoilleen. Ovat jo poistuneet, joten en pysty kiittämään.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.