Kirjoittaja Aihe: Nyt 26  (Luettu 15146 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #105 : 30.12.20 - klo:11:33 »
Kirjoittelen Kankaalassa, sillä tulimme lämmittämään tulilaitteita. Täällä on talvi piremmällä kuin Oulussa.

Menen juomaan keittämäni sumpit ja sitten, ehkä jatkan koti-Oulussa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 26
« Vastaus #106 : 30.12.20 - klo:11:43 »
Kirjoittelen Kankaalassa, sillä tulimme lämmittämään tulilaitteita. Täällä on talvi piremmällä kuin Oulussa.

Menen juomaan keittämäni sumpit ja sitten, ehkä jatkan koti-Oulussa.

Usein avaat hyvin intiimin ikkunan. Se on kiehtovaa, ainakin tällaiselle maailman kansalaiselle.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt 26
« Vastaus #107 : 30.12.20 - klo:13:22 »
Saman havainnon olen tehnyt, muutama täällä siihen pystyy, tai harva.
Usein tulee rummutettua kaikkea muuta mikä peittää aitouden ja lämmön.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #108 : 30.12.20 - klo:14:07 »
Olin mielestäni karski sotilas. Sitten Jumala minut pysäytti.

En tietysti halunnut karskiuttani korostaa, mutta elämäni on mennyt enempi vinksalleen kuin kohdilleen.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 26
« Vastaus #109 : 30.12.20 - klo:14:41 »
Olin mielestäni karski sotilas. Sitten Jumala minut pysäytti.

En tietysti halunnut karskiuttani korostaa, mutta elämäni on mennyt enempi vinksalleen kuin kohdilleen.

Tuttu juttu. Yritetään nyt vanhempana korjata.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #110 : 30.12.20 - klo:15:17 »
^
Olen samaa mieltä, että pitäisi korjata. Olen kuitenkin sellainen henkilö, että menneisyyteni on aina edessäni ja tulevaisuuttani vain kevyesti käsittelen. Olen jostakin saanut päähäni, että afrikkalainen henkilö saattaisi olla kaltaiseni tai että pitäisi kirjoittaa toisinkinpäin, ettei tulisi korostetuksi tätä majaa liikaa.

Niin kävimme maalla lämmittämässä. Lumen pinta oli jäätynyt alijäähtyneestä vedestä kovaksi levyksi, mikä vaikeutti kävelyäni. Ei auttanut näytellä vahvaa ja potkia lunta, siitä tuli vain nilkkaani iskuja.

Hoidin myös lintujen ruokintapaikan. Se piti luoda lumesta auki, vaikka se on kasvatuskuusten oksienkin suojassa. Kiinnitin talilevyjä kolme lisää, kun näyttää siltä, että hömötiainen älyää rasvan päälle tuossa muodossa kuin porsaan nahkassa oleva silava. Lisäsin kauroja varpusille ja kaikille yhteisesti auringon kukan siemeniä. Ne kun kelpaavat oravillekin.
Täällä kaupungissa on nyt hommia, että viivymme ensi viikon puoliväliin asti.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Nyt 26
« Vastaus #111 : 30.12.20 - klo:17:17 »
Olen kuitenkin sellainen henkilö, että menneisyyteni on aina edessäni ja tulevaisuuttani vain kevyesti käsittelen. Olen jostakin saanut päähäni, että afrikkalainen henkilö saattaisi olla kaltaiseni.

On todellakin sanottu, että eurooppalainen ja afrikkalainen käsitys ajasta on kuin junassa eri suuntiin istuvat matkustajat. Eurooppalainen katsoo eteenpäin; hänelle tulevaisuus on todellista ja menneisyys kadonnutta. Afrikkalainen katsoo taaksepäin; tulevaisuus on tuntematonta ja menneisyys tallessa muistoina ja muistikuvina. Toistakin aikaan liittyvää eroa voidaan kuvata junaliikenteellä. Euroopassa juna lähtee, kun kello on kymmenen. Afrikassa kello on kymmenen, kun juna lähtee.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Nyt 26
« Vastaus #112 : 30.12.20 - klo:17:23 »
On todellakin sanottu, että eurooppalainen ja afrikkalainen käsitys ajasta on kuin junassa eri suuntiin istuvat matkustajat. Eurooppalainen katsoo eteenpäin; hänelle tulevaisuus on todellista ja menneisyys kadonnutta. Afrikkalainen katsoo taaksepäin; tulevaisuus on tuntematonta ja menneisyys tallessa muistoina ja muistikuvina. Toistakin aikaan liittyvää eroa voidaan kuvata junaliikenteellä. Euroopassa juna lähtee, kun kello on kymmenen. Afrikassa kello on kymmenen, kun juna lähtee.

Olen siis päivänselvä afrikkalainen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt 26
« Vastaus #113 : 30.12.20 - klo:18:58 »
Mielenkiintoista.....minä en oikein tiedä mikä olen.

Itse pyrin elämään nykyhetkessä, menneet virheet unohtaen, turvautuen
anteeksiantamukseen ja uskoen siihet että anteeksisaadut synnit on upotettu
meren syvyyteen ja kalastaminen on kielletty....
Mutta, ympäristöstä ja olosuhteista johtuen menneisyyttä pitää kuitenkin kerrata
ja koittaa ottaa opiksi.
Ja on sitä vielä kaikenlaista puuhastelua mikä edellyttää hiukan tulevaisuudenkin
suunnittelua, tai kalenterin ylläpitoa.

jep, että tällaista

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Nyt 26
« Vastaus #114 : 31.12.20 - klo:13:01 »
Saimme nyt kotimme siivottua ja pyykit pestyä kristillisesti Siionin virsiä veisaten. Nyt kotimme on puhdas ja raikas hiljentyessämme uudenvuoden kirkolliseen juhlaan, jonka aiheena on Jeesuksen ympärileikkaus ja nimenanto. :icon_xmaslol:

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 26
« Vastaus #115 : 31.12.20 - klo:18:25 »
Uuden vuoden aaton rakettiammunta on alkanut - lasten iloksihan se on tähän aikaan illasta. Suotakoon se heille, jotta voivat isän ja varmaan äidinkin kanssa ampua muutaman raketin.  :icon_biggrin:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 26
« Vastaus #116 : 31.12.20 - klo:18:32 »
Meillä oli vaimon syntymäpäivän kunniaksi seurat. Vieras ehdotti niitä ja ilomielin suostuimme ja kaivoimme Siionit pöytälaatikosta. Veisasimme monta virttä 133 42 3 100 ja 255. Kaikilla oli kaipaus oikeisiin seuroihin. Vieraista kaksi sattui olemaan pappia joten puhettakin riitti.





PS Huomenna on Seelan 3v synttärit
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 26
« Vastaus #117 : 31.12.20 - klo:18:35 »
PS Huomenna on Seelan 3v synttärit

Uudet seurat vaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #118 : 31.12.20 - klo:19:30 »
Hyvää ja Onnellista Uutta Vuotta! Itse kullekin tasapuolisesti täältä periferiasta, taidan olla pohjoisin kirjoittelija.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Nyt 26
« Vastaus #119 : 31.12.20 - klo:20:32 »
Hyvää ja Onnellista Uutta Vuotta! Itse kullekin tasapuolisesti täältä periferiasta, taidan olla pohjoisin kirjoittelija.

Yhdyn Veljen ajatuksiin ja sanoihin!

Olen periferiassa omalla tavallani, vaikken pohjoisessa olekaan.