Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa, osa 13  (Luettu 27391 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #15 : 06.03.20 - klo:21:05 »
Menee politikoinnin ohi ehkä mutta...  Sata vuotta vanha lähetyswirsi, wiisaammat tuntenevat paremmin

" Kiiruhda, yö kun joutuu
aurinko alenee.
Hälle, ken itsens antoi
sinulle, jotain tee"-

minä olin nälkäinen, janoissani, alaston koditon, ja te/ettekä te ---- 

Meillä ei ole kuin tämä ainoa viimeisen tuomion kuvaus.

…………………..

Turkki, joo teki roisin tempun. Olkoon että on totisesti kansa ollut kovilla sekin. Sakkiin sopii  monenlaista tallaajaa, ehkä hyvinkin. mutta näin ajattelen.

Hallitsematon maahanmuutto sekoittaa pasmat, kasvattaa muukalaisvihaa ja pelkoa, mikä pahinta, estää turvapaikan antamisen niille jotka sitä tarvitsevat eli nyt on näin, enkä Kreikkaa moiti.

Mutta ne "vipuvarret"  pelinappulat ja muut ovat myös melkein yhtä monta ihmiskohtaloa, kuin on meillä asukkaita. On --äääh olisi, meinaan,  hyvä olla vahva EU, ei se estä olemasta samalla ihmiskasvoinen. Joka on odottanut pakolaisleireillä neljä vuotta kestänee kuukauden hengähdystauon.

Siis, saikohan tästä mitään selvää kukaan, ihmettelen.

« Viimeksi muokattu: 06.03.20 - klo:21:15 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #16 : 09.03.20 - klo:15:24 »
En tiedä mitkä on ministerien tai puolujohtajien valtuudet, mutta Halla Aho ja jokunen muukin puoluepamppu ei kyllä nuorisoaan saa ruotuun.

Toinen on toi Anna Kontula, tekee mitä lystää edustajana vastoin Suomen virallista politiikkaa ja julistaa olevansa kommunisti.
On siinä Liillä miettimistä mitä tehdä.
Työväenluokkaisen köyhän proletaaritaustan omaavan Anna Kontulan puhdasverisen kommunismin ylevää profiilia aatteessaan heikompaa suomenruotsalaisen keskiluokkaisen porvaristaustaista Liitä ihan hirvittää katsoa. :003:

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #17 : 17.03.20 - klo:22:54 »
Työväenluokkaisen köyhän proletaaritaustan omaavan Anna Kontulan puhdasverisen kommunismin ylevää profiilia aatteessaan heikompaa suomenruotsalaisen keskiluokkaisen porvaristaustaista Liitä ihan hirvittää katsoa. :003:

luterilainen: haista paska

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #18 : 18.03.20 - klo:13:03 »
Puolueeni puheenjohtajan, kunnioitetun ja arvostetun opetusministeri Li Anderssonin juuri puhuessa televisiossa:

Suomessa on tällä hetkellä kaikkien aikojen paras, pääministeri, Rautarouva Sanna Marinin johtama hallitus. Tällä hallituksella on kansan valtaosan kasvava tuki. Riippumatta opposition jatkuvasta ulinasta, Rautarouva toteuttaa hallituksensa avulla upean viileästi politiikkaa, joka on tuonut, ja tuo hyvää myös köyhälle kansalle, kuten Kelan sivuilta voi havaita erilaisten tukimaksujen nyt ensimmäistä kertaa noustua pitkien ja ahdistavien porvarihallitusten jälkeen. Vaatimaton kiitokseni ja kolminkertainen eläköön huuto hyvälle hallitukselle, nöyrä alamaisenne, myyrä alias sivullinen!  :060:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #19 : 18.03.20 - klo:13:26 »
Vaatimaton kiitokseni ja kolminkertainen eläköön huuto hyvälle hallitukselle, nöyrä alamaisenne, myyrä alias sivullinen!  :060:

Eläköön, eläköön, eläköön! :051:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #20 : 18.03.20 - klo:17:19 »
Myyrä alias sivullinen hyvä ulostulo. Tiedän milloin klikata ja milloin ei. Takavuosina täällä kirjoitti yksi veli, joka myös vaihtoi aliaksensa, mutta ylläpito sen kielsi. Totean, että en haluaisi politiikasta riidellä, mutta periaatteeni kuitenkin on, että tietynlaisiin iskuihin vastaan.
En ole persu yhteiskunnallisilta mielipiteiltäni. Jos täällä haistatellaan, niin sellainen tuntuu todella ala-arvoiselta käytökseltä.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #21 : 18.03.20 - klo:17:31 »
Myyrä alias sivullinen hyvä ulostulo. Tiedän milloin klikata ja milloin ei. Takavuosina täällä kirjoitti yksi veli, joka myös vaihtoi aliaksensa, mutta ylläpito sen kielsi. Totean, että en haluaisi politiikasta riidellä, mutta periaatteeni kuitenkin on, että tietynlaisiin iskuihin vastaan.
En ole persu yhteiskunnallisilta mielipiteiltäni. Jos täällä haistatellaan, niin sellainen tuntuu todella ala-arvoiselta käytökseltä.

En aio olla missään tekemisissä ihmisen / ihmisten kanssa, jotka käyttävät minusta ja puolueestani nimitystä "vihervassarisuvakki." Pääset minusta heti eroon. Ihmettelen, miksi SeppoS ylipäätään kalastelee ihmisiä tänne kotiin tulevilla viesteillä, vai joko on niin vähissä körttiläiset. Ei tarvitse olla suurikaan ennustaja, jos toteaa körttiläisyyden korisevan jo kuolonkorinoitaan. Niin paljon oli yhdistyksen jäsenmäärä taas pudonnut (huom, olen maksava jäsen, mutta en aio maksaa enää jäsenmaksuani.)

PS. Tämä on uskomaton foorumi. Kaikki saavat muka tulla, mutta jätetään sanomatta, että olethan varmasti poliittisesti oikeistolainen?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #22 : 18.03.20 - klo:17:49 »
Noh, noh, poijjaat!   :018:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #23 : 18.03.20 - klo:17:59 »
PS. Tämä on uskomaton foorumi. Kaikki saavat muka tulla, mutta jätetään sanomatta, että olethan varmasti poliittisesti oikeistolainen?

Olen poliittisesti vasemmistolainen (vasemmistoliiton jäsen jopa), enkä koe tulleeni täällä sen takia karsastetuksi.

Se nyt vain on niin, että ollaan poliittisista kysymyksistä eri mieltä. Olen ollut huomaavinani, että jotkut kokevat tulleensa vieroksutuiksi ihan toista laitaa edustavien mielipiteidensä johdosta. Ehkä keskustalaisuus olisi turvallisinta  :017:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #24 : 18.03.20 - klo:18:16 »
Ja taannoisen pressanvaaliketjun äänestyksessä Haavisto vs. Niinistö sai Haavisto ainakin vielä juuri ennen vaaleja täällä suuremman kannatuksen kuin itse vaaleissa toteutui. No, eihän hän varsinaisesti vasemmistolainen ole, mutta mennee samaan porukkaan vihervassarisuvakkien kanssa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #25 : 18.03.20 - klo:18:24 »
Olen tietenkin pahoillani, että tuollaisen sanonnan kuten vvsuki olen tänne lanseerannut. Siitä on aikaa ja olin aika yksin jossakin debatissa. Tätä forumia on turha sanoa oikeistolaisten jutuksi. Pitää aika kauas taaksepäin mennä, että joku muu olisi puolueensa tunnustanut samaksi kuten minulla.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #26 : 18.03.20 - klo:18:39 »
Politiikka on yhteisten asioiden hoitoa. Näin minulle on opetettu. Toivottavasti voimme keskustella aiheesta tästä näkökulmasta. Puoluepoliittiset vastakkainasettelut ovat mielestäni yhtä hedelmättömiä kuin nyrkkitappelu nakkikioskin jonossa Ilveksen ja Tapparan kannattajien välillä. Mitä nykyiseen hallitukseemme tulee, se on mielestäni vaikeassa tilanteessamme suosionosoituksensa ansainnut - yhteistiä asioitamme hoitamalla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #27 : 18.03.20 - klo:19:34 »
sivullinen:  ' Ihmettelen, miksi SeppoS ylipäätään kalastelee ihmisiä tänne kotiin tulevilla viesteillä, vai joko on niin vähissä körttiläiset.'

Minä en ajattele noin, vaan koin oikein mukavaksi kun sain eräältä vuosia sitten täällä muutamia juttuja kirjoittaneelta mieheltä viestin. Tiedän nyt että hän on yhä joukkossamme. Jos eivät ole kirjoittajat lisääntyneet, ovat lukijat jopa kymmenkertaistuneet. Merkityksensä on silläkin.

Vaikka kuinka lapsellisia, poliittisia, riitaisia tai huvittatia nämä juttumme ovatkaan, niin olemme eräs yhteisö jolla on yhteinen nimittäjä: toivo. Ja olkoompa  se varma, rohkea, epäilevä tai huolekas, niin sitähän ihmisyyskin on.

Ei seppos 'kalastele'  tai ' käy haavilla'  vaan nytkin  hyvää tarkoittan laittoi muistutuksen foorumista, joka  EI ole kuollut coronaan, eikä  mihinkään muuhunkaan.
Näinä aikoina tarvitsemme toisiamme, edes ja jopa tällä tavoin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #28 : 22.03.20 - klo:20:05 »
Suomessa on tällä hetkellä kaikkien aikojen paras, pääministeri, Rautarouva Sanna Marinin johtama hallitus. Tällä hallituksella on kansan valtaosan kasvava tuki. Riippumatta opposition jatkuvasta ulinasta, Rautarouva toteuttaa hallituksensa avulla upean viileästi politiikkaa, joka on tuonut, ja tuo hyvää myös köyhälle kansalle, kuten Kelan sivuilta voi havaita erilaisten tukimaksujen nyt ensimmäistä kertaa noustua pitkien ja ahdistavien porvarihallitusten jälkeen. Vaatimaton kiitokseni ja kolminkertainen eläköön huuto hyvälle hallitukselle, nöyrä alamaisenne, myyrä alias sivullinen!  :060:
Mutta ajaakohan Sanna Marinin (sd) hallitus vihervassarisuvakkien ideologiaa? :017:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa, osa 13
« Vastaus #29 : 23.03.20 - klo:06:50 »
Mutta ajaakohan Sanna Marinin (sd) hallitus vihervassarisuvakkien ideologiaa? :017:

Tässä katosi viikossa, mikä se semmoinen oikeastaan oli.  Ei tarvittu kuin yksi pikku kriisi ja kuolemanvaara. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.