Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa 19  (Luettu 15283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #15 : 10.08.23 - klo:14:11 »
Torstaina 7.9. näyttää olevan seuraava kyselytunti.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33762
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #16 : 10.08.23 - klo:14:28 »
Kiitos. Tuli kuin apteekin hyllyltä !  :icon_wink:

Merkitsin oikein kalenteriin .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #17 : 10.08.23 - klo:18:27 »
Kiitos. Tuli kuin apteekin hyllyltä ! 

Katsoin Kuukkelista.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33762
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #18 : 10.08.23 - klo:18:43 »
Olisi pitänyt itsekin, mutta halusin keskustella. 

Nyt minusta alkaa olla jo liikaa presidenttiehdokkaita. Vaikka onhan se hauska mittauttaa suosionsa. Toinen kierros on tulossa. Veikkaan siitä 1.Pekka Haavisto  2. Mika Aaltola.

Nyt ei ole demareilla eikä kokkareilla kyllin hyvää ehdokasta. Lisäksi KOK on jakautunut kahtia.
Vielä puuttuvat RKPn KDn nimet.  :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #19 : 14.08.23 - klo:07:45 »
Riikka Purra päätti uutisten mukaan puheensa lainaten Jeesuksen ajatusta - tosin iskelmän sanoin: Jos joku teistä on niin synnitön ja kunnollinen, heittäköön päällemme tänne sen ensimmäisen kiven! Jeesus ei tietenkään puolustanut itseään vaan syntistä naista, jota uhattiin kivittämisellä. Erika Vikmanin Syntisten pöytä -laulussa ajatus toimii tuossa muodossa. Puoluejoihtajan puheessa pidän lainauksen valintaa vääränä. Maatamme johtamaan valittu poliittinen elin ei ole samassa asemassa kuin yhteisön halveksimat syntiset. Sen on otettava vastaan kaikki kritiikin kivet, jotka sitä kohti viskotaan. Sen on myös arvioitava oikein, onko kritiikki oikeutettua ja tehtävä sen mukaiset muutokset toimintaansa. Tuossa asemassa ei päde koulupoikien puolustelu: - kun kerran nuo toisetkin!

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33762
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #20 : 14.08.23 - klo:14:02 »
Kun kuulin eilen taas uutisia hallituksen aikomuksesta poistaa Kela-etuuksia ymmärsin minäkin vaikka en talousihminen olekaan ( muuta kuin hellan ääressä ) että monien on muutettava huomattavsti halvempiin asumisoloihin, esim maalaiskuntiin.

Miten käy silloin suurien paikkakuntien palveluiden tason. Kyllä moni äiti-ihminen arpoo työpaikan ja kodin välillä. Matkakulut ovat koko ajan kallistuneet. Lopettaako tämä hallitus niidenkin verovähennysoikeuden.

Toisaalta maaseutu kiittää. Koulut saavat uutta väkeä ja kituuttava kunta lisää vero-euroja.

Meneekö kaikki nämä liikkeet hallituksen pussiin vai kansalaisten elintason parantamiseksi.

Maallemuutto on muutakin kuin muotia. Omakin jälkeläinen aikoo tehdä tämän liikkeen, lastensa hyväksi ja oman työpaikkansa suhteen myös.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33762
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #21 : 14.08.23 - klo:14:19 »
Tänään aamun uutiset katsoin sivusilmällä ja kuulin toisella korvalla kun oli muuta kiintoismpaa. Hallituksen koulutusohjelmaa ainakin pohdittiin. Jäinlö oikein ymmärtään kun asiantuntijakin ihmetteli että rahallako jatkossa pääsee helposti opintoihin kiinni.
Jos näin tulee olemaan se on valtava harppaus taaksepäin. Sata vuotta sitten oli näin, vain varakkaiden perheiden lapset saatiin koulutettua hyviin ammatteihin, yliopistoissa.

Tähänkö oikeistohallitus pyrkii, yhä selvempään kansan eriarvoistukseen. :018:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #22 : 14.08.23 - klo:15:02 »
Tähänkö oikeistohallitus pyrkii, yhä selvempään kansan eriarvoistukseen.

Sen verran hyväuskoinen olen, että en usko suorastaan pyrkivän. Eivät vain ota todesta tutkittuakaan tietoa siitä, että eriarvoisuuteenhan tällainen johtaa.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33762
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #23 : 14.08.23 - klo:15:35 »
Sorry ilmaisusta ! On kai tullut kuunneltua PS-tyylisiä puheita ja luettua heidän tekstejään. Tarttuu, kiten kaikella rumalla on helposti tapana.

Periaatteessa en pidä lainkaa tällä tavoin puhutusta , kuten Sorry siitä !

Toivotaan että eduskunta pyrkii kansalaisten parhaaksi tehtäviin ratkaisuihin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #24 : 14.08.23 - klo:16:11 »
Sorry ilmaisusta!

Ei tarvitse pyydellä anteeksi. Työvoimapoliittisesti tuo pyrkimys eriarvoisuuteen voi hyvinkin olla todellinenkin. 'Kannustinloukkujen purkaminen' on oikeastaan sitä, että painostetaan ottamaan vastaan alipalkattua osapäivätyötä, kun heikennetty sosiaaliturva ei enää elätä. Eihän tosin se pätkätyökään. Toisenlaisia 'loukkuja' siis rakennetaan purettavien tilalle.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33762
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #25 : 14.08.23 - klo:16:18 »
Kyllä pitää !  Minä nyt olen sellainen 'tulikko-pietari' että miekka heilahtaa kun minä suutun.

Ihanan sisäisen rauhan sotki tämä oikeistohallituksen aloitus-mekkala. Täytyyhän siihen osallistua, kun on omat some-mielipiteet !

Minä elän tuntemalla enemmän kuin taidolla. Näin se meil karjalaisil tahtoo männä !

 :003:, :102: :'( :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #26 : 14.08.23 - klo:19:36 »
Toisaalta maaseutu kiittää. Koulut saavat uutta väkeä ja kituuttava kunta lisää vero-euroja.

Enpä ole varma, kiittääkö maaseutu kaikista muuttajista. Jos vaikka minä muuttaisin niin eihän minusta olisi kunnalle kuin rasitetta. On kyllä käynyt sekin vaihtoehto mielessä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #27 : 14.08.23 - klo:20:39 »
Kirjoittelin päivällä faceen näin: "Kaupanala on tuskaillut jo vuosia halvan työvoiman saatavuudesta ja nyt hallituksen leikkauset asuntotuesta, sunnuntailisistä ym. kurittaa määräaikaisia työntekijöitä niin paljon, että ei tulla enää toimeen pätkätöillä ja vakituisia töitä ei ole tarjolla.
Keväällä lukiosta valmistunut kummilikka on aloitellut itsenäistä elämää S-Marketin kassatyttönä, jota kyllä teki jo lukiota käydessäänkin. Kyllä häntä ja minuakin arveluttaa, että kuinka pärjää opiskeluista välivuotta pitävänä (ei päässyt haluamaansa opiskelupaikkaan) 19h:n viikkoansioilla, kun hallitus leikkaa asumistukea ym. Perustuntipalkka S-Marketissa on ruhtinaallsiet n. 10€/h.
Riikka Purralta tulisi löytä vastauksia myös näihin kysymyksiin."

Eräs persu vastasi minulle tavallisen persumaisesti: "Oot sä melekoonen sankari maalaalemaan uhkakuvia. Sen sanoo järkikin että sillä teidän kommunistien ,"kaikille kaikkea ja kaikkialle ennenkaikkea ulkomaille" linjalla on seuraksensa, kun niitä vahinkoja pitää korjata. Ei voi vaan lisätä menoja koko ajan. Ei meirän selkänahka kestä."

Onhan se meneenä viikonloppuna taas nähty ja kuultu, että fanaattisten persujen ainoa luettu totuus löytyy vain heidän "pravdasta" Suomen Uutiset ja muu suomalainen media syöttää vain valeuutisia. ::)
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #28 : 15.08.23 - klo:09:39 »
Mahtaako Perussuomalaisten uhriutuminen tehota puolueen kannattajiin? Minua se vähän jo inhottaa. Varapuheenjohtaja Tynkkynen ruikutti aamu-uutisissa, että maassa makaavaa puoluetta potkitaan mediassa, vaikka minkäänlaista rasismia ei sen piirissä olekaan. Miten mahtavat sen rasismin siellä suunnassa määritellä? Pitävätkö rasismina vain vääränväristen summittaista hirttämistä tienvarren puihin? Luulisi olevan kaikille selvää, että sana tarkoittaa kaikkea ihmisten syrjimistä perusteilla, joihin ihminen itse ei voi vaikuttaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Politiikkaa 19
« Vastaus #29 : 15.08.23 - klo:11:20 »
Miten mahtavat sen rasismin siellä suunnassa määritellä? Pitävätkö rasismina vain vääränväristen summittaista hirttämistä tienvarren puihin? Luulisi olevan kaikille selvää, että sana tarkoittaa kaikkea ihmisten syrjimistä perusteilla, joihin ihminen itse ei voi vaikuttaa.

Minulle tämä ei ole selvää. Jos työhönotossa syrjitään iän perusteella, niin ei se mitään rasismia ole. Varaan termin vastakin ihan vain ns. rotuun perustuvalle syrjinnälle.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.