Kirjoittaja Aihe: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta  (Luettu 6807 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« : 15.05.20 - klo:22:53 »

      Luin David Wilkersonin elämäkerran, tekijöinä Gary Wilkerson ja R. S. B. Sawyer

      Vaikuttava teos oli. Wilkerson oli totisesti Kristuksen lähetti, monitasoisesti näkevä ja Herralle uskollinen.

Aidolta vaikuttava heppu kaikkiaan. Meni hyljättyjen pariin ja kieltäytyi hyvin usein poseerauksista ja kättelyistä presidenttien kanssa. :kahvi:

      Suomessa ei uskonnollisissa ympyröissä ole tällä hetkellä ainuttakaan toimijaa, josta voisi kirjan tehdä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #1 : 16.05.20 - klo:12:18 »
Wilkersonista tulee mieleen "Näky" kirja.
DW:n työn kautta monet muistamme Nicky Cruzin ja kirjan "Juokse poika juokse"
Näistä(kin) varmaan löytyy monia mielipiteitä, itse koen että noissa tilanteissa
Jumala on toiminut väkevällä, hoitavalla, pelastavalla tavalla.

On Suomessa joitakin elossa olevia Jumalan valtakunnan työntekijöitä joista voisi kirjan
kirjoittaa, on kirjoitettukin.
Usein kyllä nämä Jumalan palvelijat toimivat nöyrinä hiljaisuudessa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #2 : 16.05.20 - klo:21:31 »
DW:n työn kautta monet muistamme Nicky Cruzin ja kirjan "Juokse poika juokse"
Miksi suomalaiset kristityt ihailevat amerikkalaista jengipäällikköä?  :017: Nicky Cruzia epäiltiin ryöstöistä, tappeluista, huumeiden käytöstä ja välittämisestä sekä murhista.





Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #3 : 16.05.20 - klo:22:12 »
      Luin David Wilkersonin elämäkerran, tekijöinä Gary Wilkerson ja R. S. B. Sawyer

      Vaikuttava teos oli. Wilkerson oli totisesti Kristuksen lähetti, monitasoisesti näkevä ja Herralle uskollinen.

Aidolta vaikuttava heppu kaikkiaan. Meni hyljättyjen pariin ja kieltäytyi hyvin usein poseerauksista ja kättelyistä presidenttien kanssa. :kahvi:

      Suomessa ei uskonnollisissa ympyröissä ole tällä hetkellä ainuttakaan toimijaa, josta voisi kirjan tehdä.
David Wilkerson oli kuuluisa amerikkalainen helluntaisaarnaaja, mutta meillä körttiläisillä on johtohahmonamme Paavo Ruotsalainen ja Kristuksen sisäinen tuntemus.  :kahvi:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #4 : 16.05.20 - klo:23:30 »
Nicky Cruzilla on ollut aika hurja menneisyys minuun verrattuna
Meillä molemmilla on yhteistä se että Jeesus on saanut meidät pelastaa ja muuttaa.
Jälleen meillä on eroja, Nicky on jalo Jeesuksen palvelija ja sanansaattaja, minä olen
kelvoton ja huono.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #5 : 17.05.20 - klo:06:57 »
David Wilkerson oli kuuluisa amerikkalainen helluntaisaarnaaja, mutta meillä körttiläisillä on johtohahmonamme Paavo Ruotsalainen ja Kristuksen sisäinen tuntemus.

Voimme hyvin tutustua muidenkin liikkeiden merkkihenkilöihin. Kenties muiden kannattaisi tutustua heränneidenkin omiin. Onhan niitä muitakin kuin Ruotsalainen, Malmivaarojakin monta polvea.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #6 : 17.05.20 - klo:08:00 »
Pidin kovasti Erkki Lemisen olemuksesta, puheista ja runoista.

https://kirjarikaselamani.blogspot.com/2019/07/erkki-leminen-kootut-runoja-ja-mietteita.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #7 : 17.05.20 - klo:09:30 »
Miksi suomalaiset kristityt ihailevat amerikkalaista jengipäällikköä?  :017: Nicky Cruzia epäiltiin ryöstöistä, tappeluista, huumeiden käytöstä ja välittämisestä sekä murhista.

Minäkin nuorena luin Juokse poika, juokse -kirjan. En kyllä ihaillut jengipäällikköä. Olin haltioissani siitä, mitä Jumala sai hänessä aikaan. Että sellaista saattoi tapahtua vielä meidän eläessä, eikä vain Raamatun alku aikoina.  :icon_eek:
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #8 : 17.05.20 - klo:09:34 »
Mulle myös Erkki Leminen on ollut varsin tärkeä 70-luvun alusta alkaen, muistan kirjan:
"Hän kyllä muistavi poikaa", ja monet kirjat ja runot sen jälkeen, monet kokemukset
Kairosmajan leireillä, muuallakin.
Edelleen tärkeitä kirjoja, jokusen löysin äskettäin kotimökiltä arkistoistani,
monia hänen runojaan on sävelletty lauluiksi, mieluisia ja koskettavia minulle.

 :109:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #9 : 17.05.20 - klo:09:35 »
Pyrtsi, nimenomaan näin kun kerroit!   :eusa_pray: :109:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #10 : 17.05.20 - klo:09:36 »
Niin...Juokse poika juokse - kirjasta...
Olen kuullut että moni luki vain kirjan alkuosan...minulle oli loppuosa tärkeämpi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #11 : 17.05.20 - klo:12:29 »
Minäkin nuorena luin Juokse poika, juokse -kirjan. En kyllä ihaillut jengipäällikköä. Olin haltioissani siitä, mitä Jumala sai hänessä aikaan. Että sellaista saattoi tapahtua vielä meidän eläessä, eikä vain Raamatun alku aikoina.  :icon_eek:
No onhan meillä ihan kotimaisia vielä kovempiakin  jengipäälliköitä kuin Nicky Cruz, kuten uskoon tullut rikollisliiga Natural Born Killersin (NBK) perustaja tuhotöistä, huumekaupasta ja kolmesta murhasta elinkautiseen vankeusrangaistukseen tuomittu Lauri Late Johansson. Late pääsi vankilasta istuttuaan tuomiotaan 18- vuotta, ja liittyi Vapaakirkkoon. Siitä Laten ura urkenikin evankelistaksi. Mutta eikö ole outoa nostaa uskoontullutta missiä, kohukaunottareita, johanna tukiaisia, iskelmälaulajia ja gangstereita jalustalle, ja käyttää heitä mannekiineina omalle uskolleen? :017:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #12 : 17.05.20 - klo:13:26 »
No onhan se !  Mutta se onkin bisnestä. Lehtien kustantajat saavat näillä uutisilla lehtiä kaupaksi, ja nämä julkkikset rahaa sekä haastatteluista, että esiintymisistään.

'Uskon mannekiinit '  ovat  kuitenkin veljiämme, emme saa tuomita, vaan toivoa heille armoa ja siunausta elämään. Voi olla että he ovat Herran ' salattu ase', emme voi tietää.

On myös julkkiksia  jotka tekevät työtään,  jotka eivät julista uskoaan, mutta se tiedetään kuitenkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #13 : 17.05.20 - klo:13:37 »
Mulle myös Erkki Leminen on ollut varsin tärkeä 70-luvun alusta alkaen, muistan kirjan:
"Hän kyllä muistavi poikaa", ja monet kirjat ja runot sen jälkeen, monet kokemukset
Kairosmajan leireillä, muuallakin.
Edelleen tärkeitä kirjoja, jokusen löysin äskettäin kotimökiltä arkistoistani,
monia hänen runojaan on sävelletty lauluiksi, mieluisia ja koskettavia minulle.

https://www.youtube.com/watch?v=ScrS21uWDoQ

https://www.youtube.com/watch?v=2yI4EbXQfbI

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tämän luin: David Wilkersonin elämäkerta
« Vastaus #14 : 17.05.20 - klo:16:18 »
Kiitos, hyvät laulut löysit.   :109: