Kirjoittaja Aihe: Optiomiljoonat  (Luettu 11024 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Optiomiljoonat
« Vastaus #15 : 24.04.09 - klo:13:01 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
Ollilasta sanoisin, notta körttiläisiin kuuluva... :wink:


Tosiaan. Olihan olli keskustalainen hamassa nuoruudessaan. :wink:
Acta, non verba.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Optiomiljoonat
« Vastaus #16 : 24.04.09 - klo:14:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
[
Kun Fortumista oli puhe, niin tunnen kyllä Liliuksen ja Fagernäsin ja heidän taitonsa. Fagernäs on älykäs henkilö, mutta sotkeutuu yleensä pikkunäppäryyksiin tai ylimielisyyteen. Liliuksen vuorovaikutustaidoista ei voida puhua. Kyllä Fortum on pitkälti ollut muiden johtajiensa varassa.

Taxellin tunnen hyvin ja tiesin jo etukäteen, ettei siitä Partekin johtamisesta mitään tule. Christer Granskogin valinta Sisun johtajaksi oli kamala erehdys, joka olisi johtanut satamalastaajabisneksen tuhoon ellei Sisua olisi jaettu paloihin. Tunnen myös tärkeilevän Jorma Ollilan. Hänen ansionsa on kiistämättä siinä, että kokosi hyvän tiimin ympärilleen. Tosin Nokian yrityskulttuuri muuttui vähitellen niin kauheaksi, että sieltä lähdettiin heti, kun oli mahdollista. Mutta itse teknologia oli kehitetty Salorassa (sittemmin Mobirassa) jo 1980-luvulla. Pellepelottomat johtajana saivat mennä, josta sitten syntyi  Benefon. Näitä juttuja riittäisi, mutta tässä nyt muutama esimerkki. Yritysjohtajia olen tavannut lähinnä EK:n, entisen TT:n piirrisä. Siellä tuli työn puolesta käytyä monta monituista kertaa.



Anteeksi nyt kun minulle ei auennut, mutta mitä yrität sanoa näillä "tuntemisillasi"?  Ei millään pahalla mutta esitit aiemmin mm. väitteen jonka mukaan Fortumin hyvä tulos johtui pelkästään sähkönhinnan korotuksista. Lisäksi tässä viestissäsi esität melkoisen määrän arvioita yksittäisten liike-elämän huipulla olevien johtajien johtamiskyvyistä ym. ominaisuuksista.  Tuollaiset väitteet vaativat jo vähän referenssiä, muutakin kuin että on tavannut ko. kaverin.

Itse kun olen vain tällainen "tavallinen" ihminen, niin olen silti julkisella työnantajalla ollessani tottunut siihen että arvostelua tulee aina teki niin tai näin. Koskaan ei voi olla kaikille mieliksi. Silti arvostelijat useinkaan eivät omaa tarvittavaa ammattitaitoa voidakseen sanoa asiasta mitään pätevää ja perusteltua. Niinpä arviot ovat usein puutaheinää.

Vielä vähemmän uskon että noissa harvojen ja valittujen omakohtaisesti kokemissa liike-elämän tuulisissa huippupaikoissa olevien tekemisiä kukaan pystyy ulkopuolelta arvioimaan ainakaan noilla äänenpainoilla. Eri asia tietysti jos olet itse ollut tänä aikana mukana sanotaan nyt vaikkapa Fortumin ylimmässä johdossa niin silloin olet pätevä arvioimaankin.  Pelkkä tunteminen tai "olen minä joskus tavannut kaverin" ei minusta vielä oikeuta esittämään kovin kärkevää arvostelua.  En minä ainakaan sanoisi että joku on pätevä arvostelemaan ammattitaitoani tai aikaansaannoksiani työelämässä sillä perusteella että tuntee minut tai on tavannut työn merkeissä.  Jotain hänkin kaiketi voi sanoa mutta ammattitaidon ja aikaansaannosten arvosteleminen vaatii arvioijalta itseltäänkin vähintään yhtä rautaista ammattitaitoa ja paljon omakohtaista tietämystä asiasta josta väitteitä esittää.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8405
optimaaliset Optiot?
« Vastaus #17 : 24.04.09 - klo:21:24 »
Noin isokenkäisiä kuin Salis en tunne kuin muutaman, mutta sitten pienempiä senkin edestä.

Me pikku yrittäjät yleensä emme puhele keskenämme ja tapaamisissamme kuinka paljon kukakin nettoaa, vaan teknisistä asioista kuinka saada hommat rullamaan ja millaisia asioita on joissa on ongelmia ja joita voisi kehitellä.

Luulen että jokaiselle on päivänselvää, että jos joku nyt keksii jonkun rahasampon joka alkaa hyvin tuottamaan on keksijä itsekkin oikeutettu saamaan osan voitoista.
Jotenkin noi Fortumin ja Nokian pomot vähempi puhuvat saavutuksistaan ja siitä tiestä millä he ovat saaneet ihmisille työpaikkoja.
Jotain sellaista innoittavaa olisi kiva kuulla enemmän ja vähemmän vain heidän keinotteluistaan ja osingoistaan.
Ehkä silloin ihmisetkin pikkasen pehmeämmin suhtautuisivat heidän isohin palkkoihinsa?

Musta jopa Räikkönenkin voi olla ihan hyvä esikuva jollekkin Veikkolalaiselle nuorelle joka mikroautolla ajaa pitkin ratoja siellä.
 Jotenkin tää aika on tälläistä pikavoittoa tavoittelevien ihmisten liiallista palvontaa. Liian vähän on sitä vanhanajan meininkiä, että opiskelkaa ja yrittäkää saada jotain merkittävää aikaan kovalla työllä.
On kaikenlaisia pokereja ja lottoja ja osakesijoittajia joista kirjoitetaan, mutta joku mättää tässä median uutisoinnissa.

Mulla ei ole niin paljoa ketään vastaan, mutta joitain asioita näen kyllä turhina tässä maailmassa joihin palaa rahaa ihan mielettömäksi, mutta niiden maailmaa rakentavasta hyödystä ei ole tietoakaan.

Lopuksi yksi runo tai joku mikä mua innoittaa aina välillä pähkäillessä maailman menemisiä.

Parhaat kirjat on kirjoittamatta.
Parhaat musiikki teokset säveltämättä.
Parhaat taulut maalaamatta.
Parhaat innovaatiot odottavat vielä esiin tulemista. 8)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Optiomiljoonat
« Vastaus #18 : 25.04.09 - klo:09:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Jampe"
Anteeksi nyt kun minulle ei auennut, mutta mitä yrität sanoa näillä "tuntemisillasi"?  Ei millään pahalla mutta esitit aiemmin mm. väitteen jonka mukaan Fortumin hyvä tulos johtui pelkästään sähkönhinnan korotuksista. Lisäksi tässä viestissäsi esität melkoisen määrän arvioita yksittäisten liike-elämän huipulla olevien johtajien johtamiskyvyistä ym. ominaisuuksista.  Tuollaiset väitteet vaativat jo vähän referenssiä, muutakin kuin että on tavannut ko. kaverin


Jokainen voi vetää ihan omat johtopäätöksensä, miten näitä yritysjohtajia tunnen. Minun ei tarvitse vakuutella ja heitellä referenssejä. Enkä aio väitellä tuntemiseni laadusta ja tasosta. Jos haluat olla aina oikeassa, saat ihan rauhassa olla. Sen voin todeta, että olen myös kouluttanut yritysjohtajia konsulttifirman palveluksessa. Siinä sitä on huomannut, kuinka pieniä ihmisinä yritysjohtajatkin ovat.
Acta, non verba.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Optiomiljoonat
« Vastaus #19 : 25.04.09 - klo:10:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
[Jokainen voi vetää ihan omat johtopäätöksensä, miten näitä yritysjohtajia tunnen. Minun ei tarvitse vakuutella ja heitellä referenssejä. Enkä aio väitellä tuntemiseni laadusta ja tasosta. Jos haluat olla aina oikeassa, saat ihan rauhassa olla. Sen voin todeta, että olen myös kouluttanut yritysjohtajia konsulttifirman palveluksessa. Siinä sitä on huomannut, kuinka pieniä ihmisinä yritysjohtajatkin ovat.


Tietenkään sinun ei tarvitse "heitellä referenssejä", jos et halua. Toisekseen, en ole kydeenalaistanut ammattitaitoasi mitenkään, toimit sitten minkälaisissa tehtävissä hyvänsä (tai siis ole toiminut, käsitin että olet jo eläkkeellä). Varmasti suon sinulle sen että olet oman alasi asiantuntija ja myönnän että sinulla saattaa (vaikket olekaan mitenkään osoittanut sitä) olla tuntumaa  yritysmaailman korkeammasta päästä.

Minuahan ei häiritse noissa esitäämissäsi melkoisen kovissa, raflaavissa väitteissä muu kuin se, että tunnuit kovasti vähättelevän mainitsemieni johtajien ammattitaitoa ja heidän työpanoksensa vaikutusta firman hyvään tulokseen.  Minusta SE väite vaatisi esittäjältään referenssiä.

Tämähän alkaa jo kansan keskuudessa olla yleinen tapa että jokainen joka on kerran lukenut lehdistä (en tarkoita tässä sinua) optioista, tietää jo kaiken kaikesta ja aletaan kuorossa veisata kuinka johtajat "eivät ole tehneet mitään" palkkioidensa eteen tai että kuinka "helppoa" tuollaisen, vaikapa Fortumin johtajan homma on kun ei tarvitse "tehdä mitään" -sähköhän kulkee itsestään lankoja pitkin?
Mistä syystä sitten kaikki maailman energiayhtiöt eivät ole ykkösenä tehokkuudessa ja tuloksen tekemisessä?  

Yleensäkin minusta on äärimmäisen typerä ilmiö että median levitellessä puolitotuuksiaan yksittäisistä ihmisistä, otetaan jokin henkilö "käsittelyyn" ja jauhetaan kivien välissä niin kauan kuin rahaa irtoaa eli  kohteesta vielä mehua tirisee.  Sirkus ja leijonat tarvitsevat uhrinsa!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Optiomiljoonat
« Vastaus #20 : 25.04.09 - klo:11:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Jampe"
Tietenkään sinun ei tarvitse "heitellä referenssejä", jos et halua. Toisekseen, en ole kydeenalaistanut ammattitaitoasi mitenkään, toimit sitten minkälaisissa tehtävissä hyvänsä (tai siis ole toiminut, käsitin että olet jo eläkkeellä). Varmasti suon sinulle sen että olet oman alasi asiantuntija ja myönnän että sinulla saattaa (vaikket olekaan mitenkään osoittanut sitä) olla tuntumaa  yritysmaailman korkeammasta päästä.


Täytän tosiaankin 62 ensi kuussa, mutta en ole enkä aio olla eläkkeellä ainakaan 5-6 vuoteen. Senkin jälkeen saatan jatkaa poikani yrityksessä. En tee enää mitään vaativaa työtä vaan enemmänkin jäähdyttelen parissa tehtävässä.
Acta, non verba.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Optiomiljoonat
« Vastaus #21 : 25.04.09 - klo:17:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
[
Täytän tosiaankin 62 ensi kuussa, mutta en ole enkä aio olla eläkkeellä ainakaan 5-6 vuoteen.



Ainakin ilmiselvästi aiot tehdä oman osasi suomalaisten liian lyhyiden työurien pidentämiseksi  :wink: .  No kyllä minäkin olen sitä mieltä että varsinkin kun ihminen saa tehdä mielekästä työtä niin mikä jottei, jos vaan terveyttä riittää!  Itsekin olen siitä onnellisessa asemassa että pidän työstäni. Oikeastaan en voisi parempaa kuvitellakaan, kun kerran töitä on joka tapauksessa tehtävä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Optiomiljoonat
« Vastaus #22 : 25.04.09 - klo:21:36 »
Salis, päivä päivältä mä olen varmempi, että sä olet oikeasti Sauli Niinistö!  :D

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Optiomiljoonat
« Vastaus #23 : 26.04.09 - klo:08:06 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Salis, päivä päivältä mä olen varmempi, että sä olet oikeasti Sauli Niinistö!  :D


Aika lähelle osuttu. Olemme saman kylän poikia. Olemme opiskelleet samaan aikaan yliopistossa. Ja hän on ystäväni. Olemme samoilla linjoilla, mitä optiomiljonääreihin ja nykyiseen talouspolitiikkaan tulee. Sauli on tosin mua vuoden nuorempi. :wink:

Talouspolitiikasta keskustellaan useasti. Sauli ei ole körtti vaikka ajattelumaailmaltaan saattaa olla sitä lähellä. Salostahan on lähtöisin monia asiantuntijoita kuten Esko Antola tai TEKES:in Veli-Pekka Saarnivaara tai Korkeimman oikeuden Lauri Lehtimaja.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33816
Optiomiljoonat
« Vastaus #24 : 26.04.09 - klo:14:05 »
Meillä tänään Herättäjän kirkkopyhän saarnassa kirkkoherra Pekka Särkiö otti esiin myös yritysjohtajien palkitsemisjärjestelmän kriittisesti. Se on itserakkauden ilmenemismuoto.

Myös esirukouksissa rukoiltiin sen puolesta etteivät ihmiset enenevässä määrin jakautuisi rikkaisiin ja köyhiin.

Minusta olivat oikeita kannanottoja, mutu-tuntumalla. Olen aina ollut vähä-osaisten, syrjäytyneiden ja pienten ihmisten asialla sen suuremmitta
asioihin porautumisia. Kun sydän sanoo, on toimittava. Poliittisestikin, lähimmäisten tarpeita kuunnellen.

Imatran Voiman ent. pääjohtaja(vai toim.johtaja), myöhemmin Fortumista erotettu( Liliuksen tieltä?) Heikki Marttinen kirjoitti muutama viikko sitten
maakuntalehteen sisäpiiriläisen näkemyksen optio-asioista. Vastaan oli, ja kiitosta tuli kirjoituksesta. Ei ollut populismia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Optiomiljoonat
« Vastaus #25 : 27.04.09 - klo:20:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Meillä tänään Herättäjän kirkkopyhän saarnassa kirkkoherra Pekka Särkiö otti esiin myös yritysjohtajien palkitsemisjärjestelmän kriittisesti. Se on itserakkauden ilmenemismuoto.

Myös esirukouksissa rukoiltiin sen puolesta etteivät ihmiset enenevässä määrin jakautuisi rikkaisiin ja köyhiin.

.



Niinpä niin, mutta mihin vedetään rikkaan ja köyhän raja?  esim. kirkkoherra tienaa kuukaudessa n. 3800 euroa joka on minun mielestä sellainen palkka että on jo vähän tekopyhää saarnata "rikkaiden ja köyhien kahtiajaosta", puhumattakaan piispoista ja muista todellisista fiskaaleista...

Korostan siis etten missään tapauksessa olisi ottamassa sitä heiltäkään pois. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että työstä maksetaan kunnollista palkkaa.  Ärsyttää vain tekopyhyys että saarnataan ja paasataan suu vaahdossa rikkaista ja köyhistä ja samaan aikaan elellään herkuilla ja ajetaan mersuilla. SE on tekopyhää.  Ajettakoon vapaasti mersuilla tai vaikka ferrareilla mutta lopetettakoon muitten osoittelu sormella.  Miltähän se oikeasti mahtaa tuntua diakonin ja sosiaalihuollon vakioasiakkaasta leipäjonossa seistessä kun kirkkoherra tai piispa kaahaa 50 000 euron autolla pihaan ja alkaa saarnata leipäjonon miehelle yhteiskunnan kahtiajaosta?


Jatketaan vielä sen verran, ettei tule väärinkäsityksiä että me kaikki olemme yhtä suuria roistoja ja ahmuajia!  Meille raha kelpaa siinä kuin optiomiehillekin ja hyvä palkka kelpaa! Jos tulisi lottovoitto niin ilolla se vastaan otettaisiin, todistaa jo sekin kuinka moni suomalainen lottoaa viikoittain. Optiomiehiin verrattuna meissä on vain se ero että emme ole tehneet sen eteen mitään, paitsi tietenkin mitä työllä on saatu.  Jos työnantaja sanoo että tässä sinulle palkankorotus niin varmasti meistä ei löydy yhtäkään joka sanoo: "kyllä minä pärjään nykyiselläkin palkalla mutta kiitos joka tapauksessa!"  -Ei!  Kyllä ottajia on.  Jos köyhyyden raja on vaikka toimeentulotuella eläminen niin kaikki me olemme rikkaita ja elämme yltäkylläisyydessä. Turha meidän on ketään sormella osoitella.  Ihmetyttää että varsinkin kirkonmiehet ovat niin kovia tuomitsemaan toisia vaikka itsekin elävät samassa yltäkylläisyydessä!  Vai kuka heistä ottaa vain elatuksen ja vaatteet ja antaa loput palkasta köyhille?  Typerien killinkien ja ropojen antamisilla ei paljon henkseleitä paukutella!  Itsekään  en anna oikeastaan mitään mutta enpä paukuttele henkseleitäkään.  Niin se on suurimmalla osalla ihmisistä, myös ns. "uskovaisilla" paitsi että he paukuttelevat henkseleitä ja pitävät meteliä anatamistaan roposista.  Kirkon kolehtihaavi kun kiertää niin ei siellä setelit rapise vaan kolikot ja paidannapit kilisevät.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Optiomiljoonat
« Vastaus #26 : 27.04.09 - klo:20:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Jampe"
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Meillä tänään Herättäjän kirkkopyhän saarnassa kirkkoherra Pekka Särkiö otti esiin myös yritysjohtajien palkitsemisjärjestelmän kriittisesti. Se on itserakkauden ilmenemismuoto.

Myös esirukouksissa rukoiltiin sen puolesta etteivät ihmiset enenevässä määrin jakautuisi rikkaisiin ja köyhiin.

.



Niinpä niin, mutta mihin vedetään rikkaan ja köyhän raja?  esim. kirkkoherra tienaa kuukaudessa n. 3800 euroa joka on minun mielestä sellainen palkka että on jo vähän tekopyhää saarnata "rikkaiden ja köyhien kahtiajaosta", puhumattakaan piispoista ja muista todellisista fiskaaleista...

Korostan siis etten missään tapauksessa olisi ottamassa sitä heiltäkään pois. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että työstä maksetaan kunnollista palkkaa.  Ärsyttää vain tekopyhyys että saarnataan ja paasataan suu vaahdossa rikkaista ja köyhistä ja samaan aikaan elellään herkuilla ja ajetaan mersuilla. SE on tekopyhää.  Ajettakoon vapaasti mersuilla tai vaikka ferrareilla mutta lopetettakoon muitten osoittelu sormella.  Miltähän se oikeasti mahtaa tuntua diakonin ja sosiaalihuollon vakioasiakkaasta leipäjonossa seistessä kun kirkkoherra tai piispa kaahaa 50 000 euron autolla pihaan ja alkaa saarnata leipäjonon miehelle yhteiskunnan kahtiajaosta?


Ei ole seurakuntien palkat häävejä ei edes kirkkoherran. Tuo palkka on muuten jossain seurakunnassa, mutta seurakunnan koon, vaikeahoitoisuuden sekä virkavuosien mukaan se kasvaa. Ei tuolla pääse missään taulukossa hyvin ansaitsevien joukkoon. Meillä on seurakunnassa noin sata työntekijää ja sellaisen firman pomo tienaa moninkertaisesti tosin on vastuutakin enemmän. Kaikkialla muualla tienaa nykyisin paremmin, mutta onhan seurakunta sentään aika luotettava työnantaja. En tiedä yhdenkään menneen konkurssiin tai vararikkoon. Kirkkohallituksen tuen turvissa eläviä on kyllä useampia, mutta ei niistä väkeä ole potkittu pihalle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Optiomiljoonat
« Vastaus #27 : 27.04.09 - klo:20:31 »
En minä sitä pois olisi ottamassakaan.  Minusta työntekijä on palkkansa ansainnut, oli virka mikä hyvänsä. sanon vain että hyvin suuren osan suomalaisista on elettävä jopa alle 2000 euron kuukausipalkalla joten siihen nähden tuo on suuri.  Pienen kunnan kunnanjohtajan palkka saattaa olla lähellä 5000 euroa. Joten jos on pitkään palvellut keskisuuren seurakunnan kirkkoherra niin sen palkka ei ole kaukana tuosta pienen kunnanjohtajan palkasta.  pappisliiton oman julkaisun mukaan kirkkoherran n. keskipalkka on tuo 3800. Tosin sekin riippuu kalleusalueesta.  Minä en ole sitä ottamassa pois enkä kadehtimassa heiltä mutta heidänkin sopisi vähän rajoittaa sitä sormen heristelemistä muiden suuntaan kun itse rompivat samassa suossa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Optiomiljoonat
« Vastaus #28 : 27.04.09 - klo:22:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Jampe"
En minä sitä pois olisi ottamassakaan.  Minusta työntekijä on palkkansa ansainnut, oli virka mikä hyvänsä. sanon vain että hyvin suuren osan suomalaisista on elettävä jopa alle 2000 euron kuukausipalkalla joten siihen nähden tuo on suuri.  Pienen kunnan kunnanjohtajan palkka saattaa olla lähellä 5000 euroa. Joten jos on pitkään palvellut keskisuuren seurakunnan kirkkoherra niin sen palkka ei ole kaukana tuosta pienen kunnanjohtajan palkasta.  pappisliiton oman julkaisun mukaan kirkkoherran n. keskipalkka on tuo 3800. Tosin sekin riippuu kalleusalueesta.  Minä en ole sitä ottamassa pois enkä kadehtimassa heiltä mutta heidänkin sopisi vähän rajoittaa sitä sormen heristelemistä muiden suuntaan kun itse rompivat samassa suossa.


Mainitsemasi keskipalkka on varmaan ihan oikein. Tiedän tarkat luvut täkäläisten suurten seurakuntien kirkkoherrojen palkoista ja kyllä ne jäävät kauas tuosta mainitsemastasi kunnanjohtajasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Optiomiljoonat
« Vastaus #29 : 27.04.09 - klo:23:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Jampe"


 Ajettakoon vapaasti mersuilla tai vaikka ferrareilla mutta lopetettakoon muitten osoittelu sormella.  

Jatketaan vielä sen verran, ettei tule väärinkäsityksiä että me kaikki olemme yhtä suuria roistoja ja ahmuajia!  Meille raha kelpaa siinä kuin optiomiehillekin ja hyvä palkka kelpaa!

  Ihmetyttää että varsinkin kirkonmiehet ovat niin kovia tuomitsemaan toisia vaikka itsekin elävät samassa yltäkylläisyydessä!  Vai kuka heistä ottaa vain elatuksen ja vaatteet ja antaa loput palkasta köyhille?  Typerien killinkien ja ropojen antamisilla ei paljon henkseleitä paukutella!  

Tosi on, että kyllä meille raha kelpaa ja osaamme käyttääkin sitä aika sujuvasti.

Lainaus käyttäjältä: "Jampe"

  Kirkon kolehtihaavi kun kiertää niin ei siellä setelit rapise vaan kolikot ja paidannapit kilisevät.

Jampe, olet verbaalinen lahjakkuus. Ihailen vilpittömästi kirjoitustyyliäsi. Osaat esittää asiat niin, että nytkin saan nauraa ihan sydämen pohjasta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.